Страница 6 от 12

Студен старт - притрисане на мотора

Публикувано на: 09 Ное 2021 23:22
от memorex
Сензора с магнитите и лагерчето на оста ако се почистят ми беше мисълта.

Студен старт - притрисане на мотора

Публикувано на: 09 Ное 2021 23:35
от mapamop
На тоя дето го разкостих изглеждаше чисто там, имаше малко ръжда по оста на зъбното колело посредата. Лагера от другата страна е капсулован. Не е невъзможно да е и той, но оста се движи леко и на двата дросела. По зъбните колела няма видимо сериозно износено.
Снимки:

Студен старт - притрисане на мотора

Публикувано на: 10 Ное 2021 06:59
от biro
Затлачен горивен филтър?

Студен старт - притрисане на мотора

Публикувано на: 10 Ное 2021 07:18
от slowtraveler
Абе не знам - на времето на една ладичка (с 'двойния' карбуратор) така правихме регулировката на празния ход... Там ставаше по стария метод - с регулиране колко да отвори дросела - болтче, което блокираше напълното затваряне...
Що въртене на болтчето и регулиране на въздуха беше - ами 'плава и плава' този свободен ход...
Накрая - втулките на дросела се оказаха износени и при вибрациите - леко се размества и променя площта, през която минава въздуха... Резултатът е ясен - оборотите плават...

Студен старт - притрисане на мотора

Публикувано на: 10 Ное 2021 07:57
от mapamop
Аз си мисля дали има проблем с горивната система като цяло. Факт е че на място ако го направи, е на някой светофар и никой няма да ме остави на спокойствие да си отворя капака и да чуя хълца ли двигателя. В движение на тези обороти, гумите и околната шумотевица са по-шумни от двигателя, отделно и самото купе спира сериозно външния шум.
Предполагаемо стрелката я бута ЕКУ-то, обаче откъде разбира колко са оборотите?

Студен старт - притрисане на мотора

Публикувано на: 10 Ное 2021 13:29
от Hursa
Предполагате, че може да "подскача" само стрелката? А оборотите да са стабилни, не забелязвате изменения на звука?
► Виж съдържание

Студен старт - притрисане на мотора

Публикувано на: 10 Ное 2021 14:26
от mapamop
Hursa написа: 10 Ное 2021 13:29 датчик на разпределителния вал
За оборотите е трудно да кажа, че мотора е най-тихото нещо в цялата ситуация. Докъм 2000 оборота не се чува, а на място, от директно запалване го прави много рядко, да не кажа изобщо.
Може ли да е това на картинката и да минава през ECU-то?
Датчика за положението на дросела е в самия дросел (2 датчика на Хол), и изглеждаха чисти. Тая вечер ще сляза в гаража да го капсуловам наново и да монтирам жертвения дросел. Ще опитам да почиста и буксата на датчика, ако успея да я стигна.
Принципно и таблото с приборите си имаше процесор по спомен.... Не е невъзможно и то да ги смята тия стойности, но си мисля че е през компютъра, понеже през OBD ги има тия стойности и на ЕЛМ-а, както и скоростта се различава с 10% между таблото и компютъра през OBD.
Screenshot 2021-11-10 142125.png
Screenshot 2021-11-10 142125.png (47.07 KiB) Преглеждано 2910 пъти

Студен старт - притрисане на мотора

Публикувано на: 10 Ное 2021 16:46
от electric
mapamop написа: 09 Ное 2021 17:09
Не съм намерил причината все още...
Сменени са: Гарнитура на капака на клапаните, свещи, дроселна клапа с друга втора злоупотреба, гарнитура на дросела, компресор на климатика че ромолеше и го подозирах че затяга и клати мотора. Ламбдите на диагностика излизат уж здрави, няма записани грешки, обаче го прави когато ѝ скимне....
при форд това са симптомите за реглаж на клапани unsure.gif

Студен старт - притрисане на мотора

Публикувано на: 10 Ное 2021 18:12
от Hursa
mapamop написа: 10 Ное 2021 14:26 Датчика за положението на дросела е в самия дросел (2 датчика на Хол)
Не са ли реохордни?
Това на картинката - чета го като сензор за положение. Датчика за обороти - брои сигналите, обикновено е срещу назъбен венец на коляновия вал (поне до колкото знам).
Нали го прави на празен ход - би трябвало да се чува как двигателя ту повишава, ту понижава. Ако не играе само стрелката (записа така и не можах да го пусна). С еднакви периоди ли колебае?

Студен старт - притрисане на мотора

Публикувано на: 10 Ное 2021 20:11
от mapamop
Hursa написа: 10 Ное 2021 18:12 С еднакви периоди ли колебае?
клатенето е равномерно, всеки път между едни и същи деления на оборотомера - или между 1000 и 1400 или между 800 и 1400. Горната граница винаги е 1400.
Има 2 CRANK POSITION сензора - единия е горе, другия е някъде около компресора на климатика на капака на веригата като гледам. Друг не намерих.
Ако ти се рови може и да пратя VIN.

Студен старт - притрисане на мотора

Публикувано на: 10 Ное 2021 21:19
от gimara
mapamop написа: 09 Ное 2021 23:11 свещите са нови
А бобините?

Студен старт - притрисане на мотора

Публикувано на: 10 Ное 2021 22:42
от mapamop
Видимо здрави, без пукнатини и мизерия. Изчистих ги от маслото лятото. Проблема е само на свободен ход, в повечето случаи като освободя от скорост с над 2500-3000 оборота. Ако се влача на скорост без газ си стоят на 1600-1800-2000.
Бобините няма ли да я давят на скорост/обороти също?
И да праска misfire?

Студен старт - притрисане на мотора

Публикувано на: 11 Ное 2021 00:01
от Hursa
Само принципно съм се интересувал - не ги знам smile.gif Предполагам е този от първата схема - който е в долната част. Но по-добре да каже някой по запознат. И дали може да е в него причината - ако колебаят оборотите. Според мен - не. Но съвсем не съм сигурен.
Ако причината е в датчик - то по-скоро разходомера на постъпващия въздух.

Студен старт - притрисане на мотора

Публикувано на: 11 Ное 2021 10:10
от gimara
mapamop написа: 10 Ное 2021 22:42 Видимо здрави, без пукнатини и мизерия.
Видимо може да са ок, но пробвай все пак:
ScreenShot080.jpg
ScreenShot080.jpg (93.73 KiB) Преглеждано 2773 пъти

Студен старт - притрисане на мотора

Публикувано на: 11 Ное 2021 10:13
от ufer
Аз от десетилетия преследвам този проблем и никога не съм го разрешавал напълно. Като се почне от 80-те години насам всички мотори са оборудвани с допълнителна периферия (дебитомери, МАП-ове, МАФ-ове, датчици на валове, на дросели, ТПС-и, стъпкови моторчета и т.н.). При нови машини рядко се среща този проблем, но като се поизносят малко и се почва. Последователната подмяна на тези детайли понякога помага, понякога - не. Може би съчетанието на няколко фактора води до този проблем и то главно на празен ход, както и степента на износване на отделните детайли. Хипотетично дори да се сменят всички наведнъж, може пак да не помогне, защото тогава пак ще има нещо да пречи - я компресията вече е по-ниска, я дюзите са поизносени също, я калаената чума е яла по платките, я релетата леко са окислени, я някое вакуумно маркуче не е плътно... Така че изводът за мен е само един - или да караме само нови коли, или да даваме газ и да спрем да се занимаваме с "ходене по мъките"... :thumbsup: :thumbsup: :thumbsup: