

Ако не е нормално за колата този разход, означава че от ТМА имат кофти отношение към мен и само дефектни коли ми продават biggrin.gifacf_prius написа:Веско, не спираш да покоряваш нови хибридни рекорди biggrin.gif След като от Шипка надолу ти беше дало 10/100 по надолнището, сега 14/100. Добре де - аз съм с по-старата генерация Приус, която има по-висок разход от третата. Със 150 на КК, четирима човека и препълнен багажник след почивка на морето ми даде 6,5. Айде, на места и със 140 карах, но под това не съм падал с изключение на пловдивската отсечка. Как го правиш?Сигурно е талант
В това не бива да има никакво съмнение - Веско е много талантлив. biggrin.gifacf_prius написа:Сигурно е талант
Аз съм го направил:BOz написа:Това сравнение въобще не е редно да се прави, защото Приуса няма нищо общо с Лексуса, който си написал.
Ти караш кашон, който се бори с въздуха и прави всичко възможно да поддържа тази скорост. Тук въобще не е редно да се казва, че Хибрида бил зле, защото това не му е идеята. При такъв товар, то нямаш преимущества, а се изтъкват само недостатъците.
Но въпреки това на Приуса ще му е необходимо да изразходва половината енергия, за да може да преодолява въздушното съпротивление.
За това е редно да се сравняват два еднакви (до колкото се може) автомобила, за да може да се види реалната полза - има ли я няма ли я...
При 156км/ч освен загуби в задвижването друго няма. Нищо чудно и да харчи повече или най-малкото еднакво от аналогичен автомобил но без ел. щуротии. biggrin.gif
За съжаление аз нямам Приус и не мога да кажа колко ще гори при тази скорост. Надявам се колегата prius 3 да откликне, защото май само той може да направи такъв тест.
Не знам на Веско каква е средната скорост по БК, но ми се струва горе-долу подобна на моята, както ги обяснява нещата. Иначе ДА, прав си, че двете коли нямат база за сравнение. Хибриди са, но са със съвсем различна концепция, клас и т.н. да не говорим как влияе при по-високи скорости челното съпротивление. И не на последно място задкормилното е много важен елемент от цялата система за разход на гориво, а както всички знаем, колегата Веско е цар на НЕикономичното каране. biggrin.gifprius 3 написа:Parsdorf - München-Flughafen - Parsdorf
Средна скорост 134 км/ч, отиване и връщане, пътя е почти без деневилация. 2-ма човека и доста багаж на отиване и сам на връщане.
При натоварено движение и скорости до 185 км/ч, много изпреварвания и намаляне на скоростта, заради пречкащи се. Малките колички в хистограмата го показват.
1. Той си се движи по инерция почти. Върти само генератора и зарежда батерията, но почти не се усеща да спира, както кола, която е на скорост. Двигателя не участва в това движение, след като си махнал крака от газта.BOz написа:Аз имам един технически въпрос относно управлението на Приуса и пускането му по инерция или принудителен празен ход.
Може ли докато го караш и боравиш само с педала на газта, то на сила да го накараш да тръгне по инерция - демек да не го задържа двигателя или там да зарежда батерията от което пак му се убива инерцията, а като аз искам, точно тогава да мине 500 метра реейки се по пътя.
Предполагам това може да стане с лоста да го бутнеш на "N", ама аз не искам всеки път да бутам лоста а с някакъв трик колата да "разбира", че точно сега искам да стигна до някъде си напред само по инерция.
Същия ми аналогичен въпрос в обратна посока - може ли като махна крака си от педала на газта, колата да намалява скоростта така, както с обикновена кола и скоростта да се намалява така, все едно съм на скорост. Да кажа виждам светофара от далече, махам си крака от педала на газта и колата започва да намалява усилено, защото да кажем зарежда батерията, което като усилие се равнява на задържането от стандартен ДВГ.
Общо взето тия два режима ме интересуват как се предизвикват без да бараш лоста за скоростите, ако е възможно.
п.п. Последните няколко мнения (около 1 страница) не са свързани пряко с икономията на Приуса. Би било добре, ако модератора сметне, да ги раздели в отделна тема. Нещо от рода - Съвети за експлоатацията на Приус. Или нещо от този род. Не намерих такава тема и за това пиша в тази.
Не знам каква ми е средната скорост. За да я видя трябва изрично да я нулирам, а това естествено го забравя. И за нямя значение задкормилното устройство съм карал почти на 100% на КК, както и съм описъл.prius 3 написа:Не знам на Веско каква е средната скорост по БК, но ми се струва горе-долу подобна на моята, както ги обяснява нещата. Иначе ДА, прав си, че двете коли нямат база за сравнение. Хибриди са, но са със съвсем различна концепция, клас и т.н. да не говорим как влияе при по-високи скорости челното съпротивление. И не на последно място задкормилното е много важен елемент от цялата система за разход на гориво, а както всички знаем, колегата Веско е цар на НЕикономичното каране. biggrin.gif
Щом е имало такива участъци, картинката става съвсем различна и средната скорост се променя драстично. Дори няколко автомобила да ти се изпречат с по-ниска скорост или някой ТИР да реши да изпревари друг с разлика в скоростите между двамата с няколко км/ч резултата ще бъде друг. Идеални условия естествено няма и при всяко каране разход, ср.скорост и т.н. са различни.Vesko написа:RX450h, зареден на ШЕЛ Пловдив. Посока СФ на включен КК, настроен на 156км/ч. Е имаше участъци в ремонт и не можеше да се кара с толкова.... И резултата до края на магистралата 14.7л/100 разход.... Много икономичен хибрид biggrin.gif
Интересно един приус при подобни условия колко ще покаже за разход? И ако разхода му е около 5, както се спряга в тази тема то ЛЕКСЪС да пълни некадърници да окепазят хубавата технология от приус, правейки автомобил 3 пъти по-неикономичен. Дали някой с приус може да направи подобен тест?
Че при това пенсионерско каране - 14.7, пък ако го настъпи човек колко ли ще покаже biggrin.gif
И под пенсионерско имам предвид карането на КК, без никакви резки ускорения.
Пенсионерско е карането на ККprius 3 написа: 156км/ч, ако за теб е пенсионерско каране, какво ли е карането на болшинството шофьори? biggrin.gif
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 2 госта