Икономичен автомобил ли е Prius?
Re: Икономичен автомобил ли е Приус?
Веско, не спираш да покоряваш нови хибридни рекорди biggrin.gif След като от Шипка надолу ти беше дало 10/100 по надолнището, сега 14/100. Добре де - аз съм с по-старата генерация Приус, която има по-висок разход от третата. Със 150 на КК, четирима човека и препълнен багажник след почивка на морето ми даде 6,5. Айде, на места и със 140 карах, но под това не съм падал с изключение на пловдивската отсечка. Как го правиш?
Сигурно е талант 

- iovkito
- Мнения: 3013
- Регистриран на: 24 Авг 2008 22:05
- Местоположение: Добрич
- Благодарил/а: 18 пъти
- Получена благодарност: 105 пъти
Re: Икономичен автомобил ли е Приус?
Този хибрид е наистина чуден laugh.gif . Сигурно и без хибридна система с такава скорост ще си гори 14/100 . Вчера се загледах в моментния разход на колата , по лек баир нагоре с 185 км/ч по gps ми дава между 10 и 12,5 /100 . Явно това е максимумът , който може да изгори колата.
Toyota Avensis T25 2.0 D4D 2007
Toyota RAV4 XA40 2.2 D4D 2014
Toyota RAV4 XA40 2.2 D4D 2014
- Vesko
- ЗАВИНАГИ С НАС.....
- Мнения: 3835
- Регистриран на: 27 Авг 2007 18:25
- Местоположение: София
- Обратна връзка:
Re: Икономичен автомобил ли е Приус?
Ако не е нормално за колата този разход, означава че от ТМА имат кофти отношение към мен и само дефектни коли ми продават biggrin.gifacf_prius написа:Веско, не спираш да покоряваш нови хибридни рекорди biggrin.gif След като от Шипка надолу ти беше дало 10/100 по надолнището, сега 14/100. Добре де - аз съм с по-старата генерация Приус, която има по-висок разход от третата. Със 150 на КК, четирима човека и препълнен багажник след почивка на морето ми даде 6,5. Айде, на места и със 140 карах, но под това не съм падал с изключение на пловдивската отсечка. Как го правиш?Сигурно е талант
- Rudy
- Мнения: 1347
- Регистриран на: 14 Юни 2009 17:35
- Местоположение: София
- Получена благодарност: 1 път
Re: Икономичен автомобил ли е Приус?
В това не бива да има никакво съмнение - Веско е много талантлив. biggrin.gifacf_prius написа:Сигурно е талант
Последно промяна от Rudy на 09 Окт 2013 18:47, променено общо 1 път.

- BOz
- Мнения: 4641
- Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 8 пъти
- Получена благодарност: 239 пъти
Re: Икономичен автомобил ли е Приус?
Аз имам един технически въпрос относно управлението на Приуса и пускането му по инерция или принудителен празен ход.
Може ли докато го караш и боравиш само с педала на газта, то на сила да го накараш да тръгне по инерция - демек да не го задържа двигателя или там да зарежда батерията от което пак му се убива инерцията, а като аз искам, точно тогава да мине 500 метра реейки се по пътя.
Предполагам това може да стане с лоста да го бутнеш на "N", ама аз не искам всеки път да бутам лоста а с някакъв трик колата да "разбира", че точно сега искам да стигна до някъде си напред само по инерция.
Същия ми аналогичен въпрос в обратна посока - може ли като махна крака си от педала на газта, колата да намалява скоростта така, както с обикновена кола и скоростта да се намалява така, все едно съм на скорост. Да кажа виждам светофара от далече, махам си крака от педала на газта и колата започва да намалява усилено, защото да кажем зарежда батерията, което като усилие се равнява на задържането от стандартен ДВГ.
Общо взето тия два режима ме интересуват как се предизвикват без да бараш лоста за скоростите, ако е възможно.
п.п. Последните няколко мнения (около 1 страница) не са свързани пряко с икономията на Приуса. Би било добре, ако модератора сметне, да ги раздели в отделна тема. Нещо от рода - Съвети за експлоатацията на Приус. Или нещо от този род. Не намерих такава тема и за това пиша в тази.
Може ли докато го караш и боравиш само с педала на газта, то на сила да го накараш да тръгне по инерция - демек да не го задържа двигателя или там да зарежда батерията от което пак му се убива инерцията, а като аз искам, точно тогава да мине 500 метра реейки се по пътя.
Предполагам това може да стане с лоста да го бутнеш на "N", ама аз не искам всеки път да бутам лоста а с някакъв трик колата да "разбира", че точно сега искам да стигна до някъде си напред само по инерция.
Същия ми аналогичен въпрос в обратна посока - може ли като махна крака си от педала на газта, колата да намалява скоростта така, както с обикновена кола и скоростта да се намалява така, все едно съм на скорост. Да кажа виждам светофара от далече, махам си крака от педала на газта и колата започва да намалява усилено, защото да кажем зарежда батерията, което като усилие се равнява на задържането от стандартен ДВГ.
Общо взето тия два режима ме интересуват как се предизвикват без да бараш лоста за скоростите, ако е възможно.
п.п. Последните няколко мнения (около 1 страница) не са свързани пряко с икономията на Приуса. Би било добре, ако модератора сметне, да ги раздели в отделна тема. Нещо от рода - Съвети за експлоатацията на Приус. Или нещо от този род. Не намерих такава тема и за това пиша в тази.
Разход на електричарка -> 
Разход на хибрид ->
Разход на дизелов автоматик ->

Разход на хибрид ->

Разход на дизелов автоматик ->

-
Hursa
- Мнения: 6026
- Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
- Местоположение: Козлодуй
- Благодарил/а: 42 пъти
- Получена благодарност: 209 пъти
Re: Икономичен автомобил ли е Приус?
За да се улучи точно колко да се натиска педала за да се движи по инерция – може. Но тази точка (е не е точка а диапазон) постоянно ще се мени в зависимост от натоварването и скоростта и ту ще „подава газ”, ту ще включва „моторната спирачка ”. Така че за да те разбере колата най-ясно по добре да се включи на неутрал, много по лесно:). Но до колкото съм чел, не е препоръчително, защо е не препоръчително, не съм намерил достоверен според мен отговор. За двигателната спирачка - всеки път като пуснеш педала минава в генераторен режим който имитира двигателна спирачка и зарежда батерията. Но общо взето задържането е по слабо отколкото, ако пуснеш педала на дизел например. Не можеш да превключиш и на по ниска скорост за да увеличиш задържането. Има „брейк” режим при който освен генератора се върти и бензиновият двигател. Тогава задържането е чувствително по голямо, но разликата не е огромна. Примерно ако се движиш с около 90 с дизел и включиш на 3 с пускане на педала ще се получи по голямо задържане. За съжалени точно описание какво се случва в този „брейк” режим, как взаимодействат ДВГ и генераторите не можех да намеря. Също така не можах да намеря точно описание как работи системата когато работи в еко, пауер и междинния режим. Само на собствени усещания – в планината на изкачване на проход в пауер режим мисля, че харчи по малко. И точно е по удобен, според мен, при изкачване с много завой.
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid
- Not_active_user_1
- Мнения: 1480
- Регистриран на: 16 Юни 2011 18:59
- Местоположение: Германия
Re: Икономичен автомобил ли е Приус?
Аз съм го направил:BOz написа:Това сравнение въобще не е редно да се прави, защото Приуса няма нищо общо с Лексуса, който си написал.
Ти караш кашон, който се бори с въздуха и прави всичко възможно да поддържа тази скорост. Тук въобще не е редно да се казва, че Хибрида бил зле, защото това не му е идеята. При такъв товар, то нямаш преимущества, а се изтъкват само недостатъците.
Но въпреки това на Приуса ще му е необходимо да изразходва половината енергия, за да може да преодолява въздушното съпротивление.
За това е редно да се сравняват два еднакви (до колкото се може) автомобила, за да може да се види реалната полза - има ли я няма ли я...
При 156км/ч освен загуби в задвижването друго няма. Нищо чудно и да харчи повече или най-малкото еднакво от аналогичен автомобил но без ел. щуротии. biggrin.gif
За съжаление аз нямам Приус и не мога да кажа колко ще гори при тази скорост. Надявам се колегата prius 3 да откликне, защото май само той може да направи такъв тест.
Не знам на Веско каква е средната скорост по БК, но ми се струва горе-долу подобна на моята, както ги обяснява нещата. Иначе ДА, прав си, че двете коли нямат база за сравнение. Хибриди са, но са със съвсем различна концепция, клас и т.н. да не говорим как влияе при по-високи скорости челното съпротивление. И не на последно място задкормилното е много важен елемент от цялата система за разход на гориво, а както всички знаем, колегата Веско е цар на НЕикономичното каране. biggrin.gifprius 3 написа:Parsdorf - München-Flughafen - Parsdorf
Средна скорост 134 км/ч, отиване и връщане, пътя е почти без деневилация. 2-ма човека и доста багаж на отиване и сам на връщане.
При натоварено движение и скорости до 185 км/ч, много изпреварвания и намаляне на скоростта, заради пречкащи се. Малките колички в хистограмата го показват.
- Not_active_user_1
- Мнения: 1480
- Регистриран на: 16 Юни 2011 18:59
- Местоположение: Германия
Re: Икономичен автомобил ли е Приус?
1. Той си се движи по инерция почти. Върти само генератора и зарежда батерията, но почти не се усеща да спира, както кола, която е на скорост. Двигателя не участва в това движение, след като си махнал крака от газта.BOz написа:Аз имам един технически въпрос относно управлението на Приуса и пускането му по инерция или принудителен празен ход.
Може ли докато го караш и боравиш само с педала на газта, то на сила да го накараш да тръгне по инерция - демек да не го задържа двигателя или там да зарежда батерията от което пак му се убива инерцията, а като аз искам, точно тогава да мине 500 метра реейки се по пътя.
Предполагам това може да стане с лоста да го бутнеш на "N", ама аз не искам всеки път да бутам лоста а с някакъв трик колата да "разбира", че точно сега искам да стигна до някъде си напред само по инерция.
Същия ми аналогичен въпрос в обратна посока - може ли като махна крака си от педала на газта, колата да намалява скоростта така, както с обикновена кола и скоростта да се намалява така, все едно съм на скорост. Да кажа виждам светофара от далече, махам си крака от педала на газта и колата започва да намалява усилено, защото да кажем зарежда батерията, което като усилие се равнява на задържането от стандартен ДВГ.
Общо взето тия два режима ме интересуват как се предизвикват без да бараш лоста за скоростите, ако е възможно.
п.п. Последните няколко мнения (около 1 страница) не са свързани пряко с икономията на Приуса. Би било добре, ако модератора сметне, да ги раздели в отделна тема. Нещо от рода - Съвети за експлоатацията на Приус. Или нещо от този род. Не намерих такава тема и за това пиша в тази.
2. Не, не може, но ако искаш вкарваш в режим „моторна спирачка“ и си готов, но не виждам защо. Ползваш си спирачката и толкова. Тя не действа като на обикновен автомобил, а ти зарежда батерията и много по-малко ти се трият накладките и дисковете. Точно това е идеята на регенеративното спиране.
- Vesko
- ЗАВИНАГИ С НАС.....
- Мнения: 3835
- Регистриран на: 27 Авг 2007 18:25
- Местоположение: София
- Обратна връзка:
Re: Икономичен автомобил ли е Приус?
Не знам каква ми е средната скорост. За да я видя трябва изрично да я нулирам, а това естествено го забравя. И за нямя значение задкормилното устройство съм карал почти на 100% на КК, както и съм описъл.prius 3 написа:Не знам на Веско каква е средната скорост по БК, но ми се струва горе-долу подобна на моята, както ги обяснява нещата. Иначе ДА, прав си, че двете коли нямат база за сравнение. Хибриди са, но са със съвсем различна концепция, клас и т.н. да не говорим как влияе при по-високи скорости челното съпротивление. И не на последно място задкормилното е много важен елемент от цялата система за разход на гориво, а както всички знаем, колегата Веско е цар на НЕикономичното каране. biggrin.gif
- Not_active_user_1
- Мнения: 1480
- Регистриран на: 16 Юни 2011 18:59
- Местоположение: Германия
Re: Икономичен автомобил ли е Приус?
Щом е имало такива участъци, картинката става съвсем различна и средната скорост се променя драстично. Дори няколко автомобила да ти се изпречат с по-ниска скорост или някой ТИР да реши да изпревари друг с разлика в скоростите между двамата с няколко км/ч резултата ще бъде друг. Идеални условия естествено няма и при всяко каране разход, ср.скорост и т.н. са различни.Vesko написа:RX450h, зареден на ШЕЛ Пловдив. Посока СФ на включен КК, настроен на 156км/ч. Е имаше участъци в ремонт и не можеше да се кара с толкова.... И резултата до края на магистралата 14.7л/100 разход.... Много икономичен хибрид biggrin.gif
Интересно един приус при подобни условия колко ще покаже за разход? И ако разхода му е около 5, както се спряга в тази тема то ЛЕКСЪС да пълни некадърници да окепазят хубавата технология от приус, правейки автомобил 3 пъти по-неикономичен. Дали някой с приус може да направи подобен тест?
Че при това пенсионерско каране - 14.7, пък ако го настъпи човек колко ли ще покаже biggrin.gif
И под пенсионерско имам предвид карането на КК, без никакви резки ускорения.
Къде видя в темата при такава скорост Приус да харчи 5/100? Може да е на някой колега и да не съм му прочел мнението, но при моята кола не става.
При подобна скорост колко, очакваш да гори машина от твоя клас, тегло и мощност? По-малко ли? Съмнявам се да намериш такава. Ако има ще бъда радостен да науча коя.
156км/ч, ако за теб е пенсионерско каране, какво ли е карането на болшинството шофьори? biggrin.gif
- Vesko
- ЗАВИНАГИ С НАС.....
- Мнения: 3835
- Регистриран на: 27 Авг 2007 18:25
- Местоположение: София
- Обратна връзка:
Re: Икономичен автомобил ли е Приус?
Пенсионерско е карането на ККprius 3 написа: 156км/ч, ако за теб е пенсионерско каране, какво ли е карането на болшинството шофьори? biggrin.gif
- Vesko
- ЗАВИНАГИ С НАС.....
- Мнения: 3835
- Регистриран на: 27 Авг 2007 18:25
- Местоположение: София
- Обратна връзка:
Re: Икономичен автомобил ли е Приус?
Породени мисли от друга тема:
Според подписа ми средният ми разход последните 3 месеца е 10.18л/100. При 299к.с. това прави 0.03404682274247491638795986622074 л/100 за к.с. Според сайта на тойота приуса дето се продава в момента е 99к.с. Т.е. приравненият ми разход е само 3.4л/100. Което си е колкото и на приуса май ;)
ПП: Престарал съм се.... от 8.7.2013 до последното зареждане съм минал 15037км... Ще взема да кандидатствам за тираджия
Според подписа ми средният ми разход последните 3 месеца е 10.18л/100. При 299к.с. това прави 0.03404682274247491638795986622074 л/100 за к.с. Според сайта на тойота приуса дето се продава в момента е 99к.с. Т.е. приравненият ми разход е само 3.4л/100. Което си е колкото и на приуса май ;)
ПП: Престарал съм се.... от 8.7.2013 до последното зареждане съм минал 15037км... Ще взема да кандидатствам за тираджия
- BOz
- Мнения: 4641
- Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 8 пъти
- Получена благодарност: 239 пъти
Re: Икономичен автомобил ли е Приус?
Яка теория.
Значи този:
http://www.spritmonitor.de/en/detail/463345.html
Приравнен към Приус, разхода му излиза 2.13л/100км biggrin.gif
Значи една С класа харчи по-малко от Приус.
Значи този:
http://www.spritmonitor.de/en/detail/463345.html
Приравнен към Приус, разхода му излиза 2.13л/100км biggrin.gif
Значи една С класа харчи по-малко от Приус.
Разход на електричарка -> 
Разход на хибрид ->
Разход на дизелов автоматик ->

Разход на хибрид ->

Разход на дизелов автоматик ->

- slowtraveler
- Мнения: 6638
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 401 пъти
- Получена благодарност: 433 пъти
Re: Икономичен автомобил ли е Приус?
Boz като гледам, този мерцедес на 50х.км гори масло като змей - доливат му почти литър на 2-3х.км 
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
- Vesko
- ЗАВИНАГИ С НАС.....
- Мнения: 3835
- Регистриран на: 27 Авг 2007 18:25
- Местоположение: София
- Обратна връзка:
Re: Икономичен автомобил ли е Приус?
http://www.spritmonitor.de/en/detail/437648.html
Вярно е че е само един, ама има и друг с подобен разход на моя. Поне съмнението, че ТМА ми продават дефектни коли отпада biggrin.gif
Вярно е че е само един, ама има и друг с подобен разход на моя. Поне съмнението, че ТМА ми продават дефектни коли отпада biggrin.gif
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: ZdS и 3 госта
