Икономичен автомобил ли е Prius?
Re: Икономичен автомобил ли е Приус?
BOz, обикновено пътувам до НДК по "Евлоги", а понякога по "Дондуков", "Васил Левски" и "Витошка". В задръствания, в които да не се движа десетки минути, не съм попадал biggrin.gif Но пък колата е стояла достатъчно време на едно място, когато е включена, за да имам известни наблюдения. Естествено, тук говорим за страшно много условия, от които зависи всичко - какво си пуснал да работи, колко силно натискаш педала, за да потеглиш в задръстването, успяваш ли да регенерираш поне малко, много пъти ли тръгваш и спираш или само стоиш... Все едно някой да те пита (ако имаш смартфон) колко време ще ти издържи батерията на телефона - ми може и 10 часа, може и 2 дни
На едно място колата спокойно може да работи 10-15 минути, че и повече, без да пуска бензиновия двигател, ако има достатъчно ток. Например като се връщам от работа редовното забавление на някои скучаещи комшии е да зяпат как паркирам и маневрирам из квартала само и единствено на ток, докато я прибирам в гаража, защото всичко се случва в абсолютна тишина. Но това е без климатик. С климатик нещата са светкавични и много бързо се изцежда всичко. Честно казано, малко вероятно е да попаднеш на идеални условия, в които да се озовеш в задръстване и да имаш пълна батерия, която да ти издържи 15 минути без бензиновия двигател да се включи поне веднъж. Да не кажа, че си е направо невероятно. Хубавото е, че след няколко минути пак се изключва, защото е заредила ток, докато работи. А и си е подгряла и каквото трябва там да е в работна температура (не му разбирам). И отново отбелязвам, че това е за моята кола, която е декември 2005-а, при по-новите е по-добре. Да не говорим за третото поколение, където нещата са няколко нива нагоре. Поздрави, дано съм ти бил полезен 

- Not_active_user_1
- Мнения: 1480
- Регистриран на: 16 Юни 2011 18:59
- Местоположение: Германия
Re: Икономичен автомобил ли е Приус?
BOz,
Софийско градско около 4,5/100 с движение из задръствания, по центъра и т.н. без да гледам икономията. Ако почна да карам по-внимателно разхода ще падне под 4/100 със сигурност. В Мюнхен среден разход под 4/100. Средната ми скорост е висока, защото карам бързо из града. Има пътни рингове (пръстени), които опасват центъра, среден пръстен и външен пръстен, който си е аутобан. Външния не го смятам. Та значи вътрешните пръстени са със скорост 60 км/ч, а аз карам с 80-90. Няма кръстовища и светофари или са малко. Много пътища са под земята и те са без пресичане на други. Там където е ограничение 50 съм с 60-70 км. мога да си го позволя защото знам къде обикновено дебнат и къде има камери. Другото нещо за разхода е настроението. Ако си нервен или разсеян разхода е един, ако си спокоен е друг. Има и разни трикове за каране икономично. Например, за да стигнеш бързо работна температура първите 5 мин. е караш малко по-спортно. След тези 5 мин. колата хубаво е вече загряла и започваш големите икономии. Има и други, ама като си е вземеш ще ти кажа за тях, че става много дълго. Хубавото на Приуса е че колкото и да го пържа из града повече от 6,5/100 не ми е давал. Говоря ти за каране тип газ-спирачка. На едно място спрял без да пали двигателя може да изкара 20-25 мин., но това зависи колко ти е загряла колата, колко ти е заредена батерията и какви консуматори си пуснал. С пуснат климатик примерно изкарва 5-10 мин. без да пали. През зимата се пали по-често, заради външната температура и пускането на парното в купето, а и при по-ниски температури капацитета на батериите е малко по-малък отколкото при високи. Защо напълно отписваш Приус 2? Тук в Мюнхен има все още таксита от този модел и са с доста сериозно навъртени км (400-500 000+)без да имат проблеми. Говорил съм за това с таксиджии. Има и таксиджийски форуми, където самите таксиджии си го казват, че по-здрава, безпроблемна и икономична кола от Приус просто няма. Ако не ти стигат парите за П3 се мятай на П2! Ако обаче си решил, като ще е гарга да е рошава събери още малко пари и си вземи П3. Можеш и Аурис хибрид да видиш как върви, като цена. Те са по-евтини, но ползват системата на П3. Замисли се и за Ярис хибрид, ако само из града бръмчиш! Щом си маниак на икономичното каране ще имаш много приятни моменти с Приус и доста добри резултати. Аз лично не съм голям фен на икономичното каране, но някой път, като ме ухапе си поставям за цел да постигна някакъв нисък разход и го правя, а друг път просто ей така си карам спокойно без да гледам разходомера и се получават също добри резултати. Като цяло мога да ти кажа, че Приус (и изобщо хибридите на Тойота) е много мислен автомобил и е върха на технологиите. Можеш да го караш с голяма икономия, но ако решиш да го понастъпваш пак няма да ти даде голям разход.
Софийско градско около 4,5/100 с движение из задръствания, по центъра и т.н. без да гледам икономията. Ако почна да карам по-внимателно разхода ще падне под 4/100 със сигурност. В Мюнхен среден разход под 4/100. Средната ми скорост е висока, защото карам бързо из града. Има пътни рингове (пръстени), които опасват центъра, среден пръстен и външен пръстен, който си е аутобан. Външния не го смятам. Та значи вътрешните пръстени са със скорост 60 км/ч, а аз карам с 80-90. Няма кръстовища и светофари или са малко. Много пътища са под земята и те са без пресичане на други. Там където е ограничение 50 съм с 60-70 км. мога да си го позволя защото знам къде обикновено дебнат и къде има камери. Другото нещо за разхода е настроението. Ако си нервен или разсеян разхода е един, ако си спокоен е друг. Има и разни трикове за каране икономично. Например, за да стигнеш бързо работна температура първите 5 мин. е караш малко по-спортно. След тези 5 мин. колата хубаво е вече загряла и започваш големите икономии. Има и други, ама като си е вземеш ще ти кажа за тях, че става много дълго. Хубавото на Приуса е че колкото и да го пържа из града повече от 6,5/100 не ми е давал. Говоря ти за каране тип газ-спирачка. На едно място спрял без да пали двигателя може да изкара 20-25 мин., но това зависи колко ти е загряла колата, колко ти е заредена батерията и какви консуматори си пуснал. С пуснат климатик примерно изкарва 5-10 мин. без да пали. През зимата се пали по-често, заради външната температура и пускането на парното в купето, а и при по-ниски температури капацитета на батериите е малко по-малък отколкото при високи. Защо напълно отписваш Приус 2? Тук в Мюнхен има все още таксита от този модел и са с доста сериозно навъртени км (400-500 000+)без да имат проблеми. Говорил съм за това с таксиджии. Има и таксиджийски форуми, където самите таксиджии си го казват, че по-здрава, безпроблемна и икономична кола от Приус просто няма. Ако не ти стигат парите за П3 се мятай на П2! Ако обаче си решил, като ще е гарга да е рошава събери още малко пари и си вземи П3. Можеш и Аурис хибрид да видиш как върви, като цена. Те са по-евтини, но ползват системата на П3. Замисли се и за Ярис хибрид, ако само из града бръмчиш! Щом си маниак на икономичното каране ще имаш много приятни моменти с Приус и доста добри резултати. Аз лично не съм голям фен на икономичното каране, но някой път, като ме ухапе си поставям за цел да постигна някакъв нисък разход и го правя, а друг път просто ей така си карам спокойно без да гледам разходомера и се получават също добри резултати. Като цяло мога да ти кажа, че Приус (и изобщо хибридите на Тойота) е много мислен автомобил и е върха на технологиите. Можеш да го караш с голяма икономия, но ако решиш да го понастъпваш пак няма да ти даде голям разход.
- Vesko
- ЗАВИНАГИ С НАС.....
- Мнения: 3835
- Регистриран на: 27 Авг 2007 18:25
- Местоположение: София
- Обратна връзка:
Re: Икономичен автомобил ли е Приус?
Последното мога да го оборя със снимков материял biggrin.gifprius 3 написа: Можеш да го караш с голяма икономия, но ако решиш да го понастъпваш пак няма да ти даде голям разход.
- BOz
- Мнения: 4641
- Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 8 пъти
- Получена благодарност: 240 пъти
Re: Икономичен автомобил ли е Приус?
Благодара и на двама ви за обясненията.
Още малко ще го мисля и ще видя как ще го измисля, че съм много раздвоен вече.
От една страна да доунгрейдна от един автомобил, който отговаря за представите ми за такъв, от друга искам да карам "друга" технология.
Именно идеята да карам друга технология ме насочи към Приус. Както вече споделих не ме блазни по-малкия разход толкова, колкото самия гъдел, че карам следващата стъпка в автомобилостроенето.
Относно предложението на Ярис или Аурис - просто няма да го понеса, особено за Яриса. Едвам се навивам да слеза от БМВ с навигации, кожи, телевизори и т.н. на такъв автомобил, то вече за Ярис не може и дума да става. Това си е женска кола. biggrin.gif
А и винаги една по-голяма кола е по-сигурна ако някой ме млатне (и това го мисля) и ако трябва дори и 5% да залагам на ламарината да ме спаси, то бих избрал по-сигурната кола в това естество, за сметка на други кусури, като големина да речем. А и картинг усещането в автомобил не ми харесва. Да не говорим за шумоизолации и т.н и т.н.
Ако ще е хибрид, то ще бъде Приус.
Още веднъж благодаря за мненията и ако изникват още въпроси за въпросния Приус, ще си ги задавам.
Още малко ще го мисля и ще видя как ще го измисля, че съм много раздвоен вече.
От една страна да доунгрейдна от един автомобил, който отговаря за представите ми за такъв, от друга искам да карам "друга" технология.
Именно идеята да карам друга технология ме насочи към Приус. Както вече споделих не ме блазни по-малкия разход толкова, колкото самия гъдел, че карам следващата стъпка в автомобилостроенето.
Относно предложението на Ярис или Аурис - просто няма да го понеса, особено за Яриса. Едвам се навивам да слеза от БМВ с навигации, кожи, телевизори и т.н. на такъв автомобил, то вече за Ярис не може и дума да става. Това си е женска кола. biggrin.gif
А и винаги една по-голяма кола е по-сигурна ако някой ме млатне (и това го мисля) и ако трябва дори и 5% да залагам на ламарината да ме спаси, то бих избрал по-сигурната кола в това естество, за сметка на други кусури, като големина да речем. А и картинг усещането в автомобил не ми харесва. Да не говорим за шумоизолации и т.н и т.н.
Ако ще е хибрид, то ще бъде Приус.
Още веднъж благодаря за мненията и ако изникват още въпроси за въпросния Приус, ще си ги задавам.
Разход на електричарка -> 
Разход на хибрид ->
Разход на дизелов автоматик ->

Разход на хибрид ->

Разход на дизелов автоматик ->

-
Hursa
- Мнения: 6029
- Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
- Местоположение: Козлодуй
- Благодарил/а: 42 пъти
- Получена благодарност: 209 пъти
Re: Икономичен автомобил ли е Приус?
BOz
До работа и обратно скоростта не е много ниска, защото примерно само 1/2 е в града маршрута. Но това е малък град, до излизането от града има само едно „кръстовище” където на отиване на работа сутрин се сливат 2 потока коли, което предизвиква по сериозно забавяне. На връщане съответно на това кръстовище(у образно) потока се разделя което почти не предизвиква забавяне. Няма светофари. Потока коли е плътен, но дълго стоене на място няма. Има пропускателен пункт който също предизвиква забавяне само на отиване. Така че средната скорост предполагам е около 25 км/ч. Климатика го избягвам, че имах приключение с него в предишната кола. Пускам го на връщане от работа в жегата и то малко след като потегля и горещия въздух се издуха от купето, настроен е на 24 25 гр. Специално не съм засичал разхода, просто понякога съм зареждал в неделя когато съм се прибирал от някъде и занулявам показанията на компа. От пролетта му следя показанията за среден разход, и ги сравнявам със зареденото количество. При такива зареждания са ми наблюденията за чисто пътуване до работа и обратно.
Колко дълго може да работи на място без да запали двигателя също не съм засичал. Но много често съм спирал уж за малко да слезем да направим снимки в планината и сме стояли по 10 15 мин без да гася. Но тогава разхода на тока е само от радиото или музиката и от дневните фарчета, че в планината климатик рядко го пускам, на отворени прозорци карам.
Но искам да уточня нещо, в което съм почти сигурен. Консуматорите като климатик, фарове, музика харчат от акумулатора, който е с много малък капацитет, колкото на мотор, до колкото знам. И акумулатора не се зарежда от батерията (почти на 100% съм сигурен, макар да е логично обратното). Т. е. при голяма консумация от акумулатора, двигателя се включва да му възстанови заряда когато падне по значително. Вярно при включен двигател зарежда и батерията, основния поток енергия отива натам при спрян автомобил, но причината за включването на двигателя ще е падналият акумулатор, при голяма консумация например с климатик.
До работа и обратно скоростта не е много ниска, защото примерно само 1/2 е в града маршрута. Но това е малък град, до излизането от града има само едно „кръстовище” където на отиване на работа сутрин се сливат 2 потока коли, което предизвиква по сериозно забавяне. На връщане съответно на това кръстовище(у образно) потока се разделя което почти не предизвиква забавяне. Няма светофари. Потока коли е плътен, но дълго стоене на място няма. Има пропускателен пункт който също предизвиква забавяне само на отиване. Така че средната скорост предполагам е около 25 км/ч. Климатика го избягвам, че имах приключение с него в предишната кола. Пускам го на връщане от работа в жегата и то малко след като потегля и горещия въздух се издуха от купето, настроен е на 24 25 гр. Специално не съм засичал разхода, просто понякога съм зареждал в неделя когато съм се прибирал от някъде и занулявам показанията на компа. От пролетта му следя показанията за среден разход, и ги сравнявам със зареденото количество. При такива зареждания са ми наблюденията за чисто пътуване до работа и обратно.
Колко дълго може да работи на място без да запали двигателя също не съм засичал. Но много често съм спирал уж за малко да слезем да направим снимки в планината и сме стояли по 10 15 мин без да гася. Но тогава разхода на тока е само от радиото или музиката и от дневните фарчета, че в планината климатик рядко го пускам, на отворени прозорци карам.
Но искам да уточня нещо, в което съм почти сигурен. Консуматорите като климатик, фарове, музика харчат от акумулатора, който е с много малък капацитет, колкото на мотор, до колкото знам. И акумулатора не се зарежда от батерията (почти на 100% съм сигурен, макар да е логично обратното). Т. е. при голяма консумация от акумулатора, двигателя се включва да му възстанови заряда когато падне по значително. Вярно при включен двигател зарежда и батерията, основния поток енергия отива натам при спрян автомобил, но причината за включването на двигателя ще е падналият акумулатор, при голяма консумация например с климатик.
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid
- slowtraveler
- Мнения: 6640
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 402 пъти
- Получена благодарност: 433 пъти
Re: Икономичен автомобил ли е Приус?
Не си съвсем прав....Hursa написа:...
Но искам да уточня нещо, в което съм почти сигурен. Консуматорите като климатик, фарове, музика харчат от акумулатора, който е с много малък капацитет, колкото на мотор, до колкото знам. И акумулатора не се зарежда от батерията (почти на 100% съм сигурен, макар да е логично обратното). Т. е. при голяма консумация от акумулатора, двигателя се включва да му възстанови заряда когато падне по значително. Вярно при включен двигател зарежда и батерията, основния поток енергия отива натам при спрян автомобил, но причината за включването на двигателя ще е падналият акумулатор, при голяма консумация например с климатик.
Вярно е, че музика/фарове харчат от малкото акумулаторче (климатика не черпи ток от там)..
Но малкото акумулаторче се зарежда през инвертор от големия акумулатор дори и да не работи ДВГ.
T.e. в режим готовност целия товар се поема от големия акумулатор, който допълнително зарежда и малкото акумулаторче, освен че покрива всички енергийни нужди.
За да се зарежда акумулаторчето колата трябва да е в режим 'ready'...
Не е ли в този режим, дори и радиото може да ти изсмуче малкото акумулаторче, а то е нужно за да тръгнат компютрите за управление на целия автомобил...
Затова и се препоръчва при престой на място с включени консуматори автомобила да е в режим готовност...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
-
Hursa
- Мнения: 6029
- Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
- Местоположение: Козлодуй
- Благодарил/а: 42 пъти
- Получена благодарност: 209 пъти
Re: Икономичен автомобил ли е Приус?
Логично е да е така както казвате, но бях срещнал обратното твърдение, че не се зарежда от батерията. За климатика сигурно ли е, че не е на 12 волта?
Не мога да го намеря. Беше някакъв превод от американски форум за приус. Превод на руски. Всъщност ако на климатика консумацията е около 200 вата това са си около 15 20 ампера ток, не е малко. От къде е информацията?
Не мога да го намеря. Беше някакъв превод от американски форум за приус. Превод на руски. Всъщност ако на климатика консумацията е около 200 вата това са си около 15 20 ампера ток, не е малко. От къде е информацията?
Последно промяна от Hursa на 27 Сеп 2013 22:36, променено общо 1 път.
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid
- Rudy
- Мнения: 1347
- Регистриран на: 14 Юни 2009 17:35
- Местоположение: София
- Получена благодарност: 1 път
Re: Икономичен автомобил ли е Приус?
slowtraveler написа:За да се зарежда акумулаторчето колата трябва да е в режим 'ready'...
Не е ли в този режим, дори и радиото може да ти изсмуче малкото акумулаторче, а то е нужно за да тръгнат компютрите за управление на целия автомобил...
Затова и се препоръчва при престой на място с включени консуматори автомобила да е в режим готовност...

-
Hursa
- Мнения: 6029
- Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
- Местоположение: Козлодуй
- Благодарил/а: 42 пъти
- Получена благодарност: 209 пъти
Re: Икономичен автомобил ли е Приус?
За това с консумацията да, но при рейди ще се включи двигателя за да избегне изтощаването на акумулатора. Но това според тази информация която имам, може и да е невярна.
В книжката на лексуса има ли по подробна информация?
В книжката на лексуса има ли по подробна информация?
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid
- slowtraveler
- Мнения: 6640
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 402 пъти
- Получена благодарност: 433 пъти
Re: Икономичен автомобил ли е Приус?
Не, при ready се включва електрониката, но не и ДВГ...
Вече електрониката би включила ДВГ ако сметне за нужно.
ДВГ няма алтернатор на 12В, а ползва високоволтовите мотор-генератори за зареждане на големия акумулатор.
Точно затова е и инвертора - смъква напрежението до нормално за зареждане на 12В акумулаторче...
Ако искаш - замери напрежението на акумулаторчето при изключен и включен (ready) автомобил...
Ще видиш, че в единия случай няма зареждане, а в другия - независимо от това дали работи ДВГ или не, малкото акумулаторче ще се зарежда ( и останалите 12В консуматори ще си работят от големия акумулатор)...
Вече електрониката би включила ДВГ ако сметне за нужно.
ДВГ няма алтернатор на 12В, а ползва високоволтовите мотор-генератори за зареждане на големия акумулатор.
Точно затова е и инвертора - смъква напрежението до нормално за зареждане на 12В акумулаторче...
Ако искаш - замери напрежението на акумулаторчето при изключен и включен (ready) автомобил...
Ще видиш, че в единия случай няма зареждане, а в другия - независимо от това дали работи ДВГ или не, малкото акумулаторче ще се зарежда ( и останалите 12В консуматори ще си работят от големия акумулатор)...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
-
Hursa
- Мнения: 6029
- Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
- Местоположение: Козлодуй
- Благодарил/а: 42 пъти
- Получена благодарност: 209 пъти
Re: Икономичен автомобил ли е Приус?
За другото съм съгласен, само за зареждането се твърдеше, че не става от батерията, а само директно от генератора, през инвертор, но не и от батерията. Май имаше и обяснение защо предполагат е така. За климатика, на 12 волта ли е?
Сигурно може да се провери опитно, както казвате. Включени фарове и дали се разрежда еднакво при рейди преди да се включи двигателя и при изключен автомобил. Т. е. в първият случай не би се разреждал акумулатора, а би черпил директно през инвертор от батерията? Поне акумулатора е лесно достъпен за дилетант:) Макар, че досега дори от любопитство не съм го гледал точно къде е и какво представлява.
Сигурно може да се провери опитно, както казвате. Включени фарове и дали се разрежда еднакво при рейди преди да се включи двигателя и при изключен автомобил. Т. е. в първият случай не би се разреждал акумулатора, а би черпил директно през инвертор от батерията? Поне акумулатора е лесно достъпен за дилетант:) Макар, че досега дори от любопитство не съм го гледал точно къде е и какво представлява.
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid
-
Scott
- Мнения: 2710
- Регистриран на: 25 Ное 2004 18:44
- Местоположение: Bristol, UK
- Получена благодарност: 1 път
Re: Икономичен автомобил ли е Приус?
Винаги можеш да си лепнеш такъв стикър:BOz написа:... Едвам се навивам да слеза от БМВ с навигации, кожи, телевизори и т.н. на такъв автомобил...

- slowtraveler
- Мнения: 6640
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 402 пъти
- Получена благодарност: 433 пъти
Re: Икономичен автомобил ли е Приус?
Ами отговора е пред очите тиHursa написа:За другото съм съгласен, само за зареждането се твърдеше, че не става от батерията, а само директно от генератора, през инвертор, но не и от батерията. Май имаше и обяснение защо предполагат е така. За климатика, на 12 волта ли е?
Сигурно може да се провери опитно, както казвате. Включени фарове и дали се разрежда еднакво при рейди преди да се включи двигателя и при изключен автомобил. Т. е. в първият случай не би се разреждал акумулатора, а би черпил директно през инвертор от батерията? Поне акумулатора е лесно достъпен за дилетант:) Макар, че досега дори от любопитство не съм го гледал точно къде е и какво представлява.
Ето тук интересна история, в въпреки, че е малко странна, е съвсем по темата - сравняват колко е икономичен ПРИУС в сравнение с генератор
Да, човека сравнява 800W инвертор със навярно 4-5-10kW генератор, но все пак е интересно решение...
http://www.invertersrus.com/prius-power-inverter.html
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
- Vesko
- ЗАВИНАГИ С НАС.....
- Мнения: 3835
- Регистриран на: 27 Авг 2007 18:25
- Местоположение: София
- Обратна връзка:
Re: Икономичен автомобил ли е Приус?
Лесно се вижда дали малкият акумулатор се зарежда при реайди. Просто оставете врата отворена за да свети интериорното осветление. При включване на хибридната система се вижда разликата в силата на светене. 
-
Hursa
- Мнения: 6029
- Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
- Местоположение: Козлодуй
- Благодарил/а: 42 пъти
- Получена благодарност: 209 пъти
Re: Икономичен автомобил ли е Приус?
Днес потърсих какъв е капацитета на акумулатора в книжката на автомобила и намерих това предупреждение – „За да не допуснете изтощаване на 12-волтовия акумулатор - изключвайте ненужните електрически компоненти, когато автомобилът се движи с ниска скорост за продължително време, например в натоварен трафик и т.н.” Ако когато е включен автомобила черпи енергия от батерията, как ще се стигне до изтощаване на 12 В акумулатор? За това, че фаровете светят различно при включен и изключен автомобил вероятно причината е минаването в режим на икономия на ел енергията при изключен автомобил – това го има в книжката и важи не само за хибрида, до колкото знам – при всички автомобили е така.
Все пак най вероятно не съм прав. Прекалено нелогично е, съгласен съм с доводите. Едва ли източника на енергия за климатик, фарове и т. н. е малкия акумулатор при нормална работа.
Все пак най вероятно не съм прав. Прекалено нелогично е, съгласен съм с доводите. Едва ли източника на енергия за климатик, фарове и т. н. е малкия акумулатор при нормална работа.
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 1 гост
