Страница 32 от 33

[Дискусия] Toyota и нейните конкуренти - обективни сравнения на база личен опит

Публикувано на: 01 Окт 2025 16:44
от mapamop
GreenText-Pepe написа: 01 Окт 2025 10:46 Нямам на идея на 2 пълни дни стоя колата при тях, всичко били проверили за течове и изгорели газове - нямало. Да съм я наблюдавал.
ПриМусите нямаха ли някаква връзка между изпускателната генерация и антифриза? Имам бегъл спомен че имаха някакъв топлообменик да си топлят антифриза. Та сценария е да си пропуска някак в гърнетата по малко антифриз, който ще се изпари. Няма да има следи от газове в казанчето, ще се губи антифриз и няма да има видими следи от течове защото газовете или ще са го изпарили, или ще е издухан под налягане, или просто следите ще са замазани със отлагания от газовете по гърнето.
Спекулирам....

[Дискусия] Toyota и нейните конкуренти - обективни сравнения на база личен опит

Публикувано на: 01 Окт 2025 16:51
от max-2
Май имат и в гърнето и в егр-а. Иди го хвани ако не започне да губи яката.

[Дискусия] Toyota и нейните конкуренти - обективни сравнения на база личен опит

Публикувано на: 01 Окт 2025 17:23
от GreenText-Pepe
mapamop написа: 01 Окт 2025 16:44
GreenText-Pepe написа: 01 Окт 2025 10:46 Нямам на идея на 2 пълни дни стоя колата при тях, всичко били проверили за течове и изгорели газове - нямало. Да съм я наблюдавал.
ПриМусите нямаха ли някаква връзка между изпускателната генерация и антифриза? Имам бегъл спомен че имаха някакъв топлообменик да си топлят антифриза. Та сценария е да си пропуска някак в гърнетата по малко антифриз, който ще се изпари. Няма да има следи от газове в казанчето, ще се губи антифриз и няма да има видими следи от течове защото газовете или ще са го изпарили, или ще е издухан под налягане, или просто следите ще са замазани със отлагания от газовете по гърнето.
Спекулирам....
Надали от Тойота някой ще се занимава толкова задълбочено. Следи я и това е. Както и да е. Някой може ли да сподели впечатления от Рав4 от 2023 как е положението?

Влезнах в NX и Рав4. NX-a ми се стори като само да се вози човек, много е сбит отвътре. Рав е супер просторен.

[Дискусия] Toyota и нейните конкуренти - обективни сравнения на база личен опит

Публикувано на: 01 Окт 2025 17:57
от Hursa
mapamop написа: 01 Окт 2025 16:44 топлообменик да си топлят антифриза.
И охлажда отработените газове - подавани през егр. Но това при 2.5 литровия двигател. Имало е пробиви на този топлообменик. Но дали и при 1.8 по този начин ги охлаждат. При малък пропуск - по-малък от литър на 3 4 хиляди километра - и с газ анализатор няма да го хванат.

[Дискусия] Toyota и нейните конкуренти - обективни сравнения на база личен опит

Публикувано на: 01 Окт 2025 21:10
от nov
GreenText-Pepe написа: 25 Сеп 2025 17:24 @nov какъв рав имаш?
Моето е стара бабичка - рав 4 ха30 2012 - та година, води се фейс, с две думи - СУПЕР ДОВОЛЕН съм, но това, като процес стана мноооооого бавно във времето - не ме грабнА така рЕзко, както Волвото, ама са икономисвали яко от мат'рЯл, сигурно само в Мазда е по-зле от тия години говоря.Като изключим тия горните неща, които 2 години ги асимилирам и не проумявах до скоро как това е най-продавания СУВ в света, дори у щатско за миналата година изпревари Форд Ф150 по продажби ( с уговорката, че последното поколение РАв няма нищо общо с моето). Ама те достойнствата му били другаде - сега съм му приготвил 4 литра Петро Канада 0в20, че застудява :thumbsup: . Решил съм да го карам докато каже "стига толкоз", демек до някой мноооооооооого скъп ремонт, единия скъп вече го минах, но мисля, че го поддържам повече от правилно и де да видим - да не се счита за реклама или, че си хваля щайгицата.
Определено РАВ 4 е по-просторен от въпросния Лексотан в който си се качвал , но според мен на РАВ 4, като габарит отговаря нещо от сорта на RX (като изключим, че ар хикс е доста по-луксозен).

[Дискусия] Toyota и нейните конкуренти - обективни сравнения на база личен опит

Публикувано на: 01 Окт 2025 23:16
от gena_bs

[Дискусия] Toyota и нейните конкуренти - обективни сравнения на база личен опит

Публикувано на: 02 Окт 2025 09:32
от Hursa
► Виж съдържание

[Дискусия] Toyota и нейните конкуренти - обективни сравнения на база личен опит

Публикувано на: 02 Окт 2025 10:13
от stangenov
Hursa, между другото, намалената мощност на 2.0 мотора при най-новите модели, върви в комплект с по-висока екологична норма. Моята 197 коньова кола е с Euro 6EA. Аз успях да взема от последните бройки CHR HEV с тази мощност. Сега в спецификацията, конете са 181, но екологичната норма е Euro 6 E BIS за 2.0 моторите. Дали заради това са намалили мощността, само стадо японски инженери могат да знаят.

[Дискусия] Toyota и нейните конкуренти - обективни сравнения на база личен опит

Публикувано на: 02 Окт 2025 10:23
от planetarydrive
Така си и знаех. Не бях чел по-лаладжииско писание относно двигатели на Тойота, особено за а25а. Това е източникът на информация, който дава основание да се обяви Тойота двг за ненадеждни. Особено как прескачали вериги, смях. Тоя Дмитрии очевидно е голям авторитет за някой, който не може да си подбере източник на информация.

[Дискусия] Toyota и нейните конкуренти - обективни сравнения на база личен опит

Публикувано на: 02 Окт 2025 10:32
от Hursa
Мисля, че 6еа няма. smile.gif 6е има, но е въведен от 24 година - за ограничаване разликата между лабораторните и "действителните" (по време на реална експлоатация) отделяни емисии на плъгин хибриди. Т. е., ако е така, хибрида с 2.0 двг - преди в действителност реално не са отговаряли на стандарта еуро 6d. (Още една причина да се избере плъгин хибрида на фолксваген - въпреки тяхната мощност явно емисиите им съответстват на редакцията, приета най-вече за плъгините. smile.gif)
planetarydrive написа: 02 Окт 2025 10:23 Тоя Дмитрии
Любопитно, вие за какъв авторитет се имате? smile.gif Всеки източник, който не отговаря на вярата ви - е неприемлив? smile.gif

[Дискусия] Toyota и нейните конкуренти - обективни сравнения на база личен опит

Публикувано на: 02 Окт 2025 11:58
от GreenText-Pepe
@Nov ами да ти кажа Лексуса 2021ва година беше, ясно старата платформа. Хем по спецификации гори повече, хем е 197 коня, хем ускорява колкото сегашната ми - плачевно. Rav4 беше на 130к км и на седалката страничния борд леко беше тръгнал. Ясно си личи качеството в сравнение с Королата. Лексуса беше на 30к км така че няма какво там да се гледа. Продавача ми предложи неговия rx 450h L, само че пак е на старата платформа и ми е извън бюджета. Rav 2023 ми се струва разумния компромис. Така или иначе от сегашната като я продам ще съм вътре. Не ми се иска да правя втора такава грешка.

[Дискусия] Toyota и нейните конкуренти - обективни сравнения на база личен опит

Публикувано на: 02 Окт 2025 12:15
от stangenov
Ето преди и след "скопяването". В талона ми пише съшo Euro 6E ;EA

Изображение
Изображение

[Дискусия] Toyota и нейните конкуренти - обективни сравнения на база личен опит

Публикувано на: 02 Окт 2025 15:07
от Hursa
Вижте, не знам от къде го е взел дилъра. smile.gif Както виждате и в талона не пише 6ЕА. Но ако намерите някъде описано в "евросъюзна" директива - тогава да. Просто вижте описанието на стандартите. Ако двигателя отговаря на стандарта 6D за емисии - то като влезе в сила и евро 7 ще дадат на автомобила (предлаган с такъв двг) тази категория, стига да съответства и по другите критерии. Така се споразумяха с "евроинституциите", до колкото разбирам (ако въобще могат да бъдат разбрани дивотиите им). И 6Е и 6Е бис касае методологията за изпитание при плъгин хибридите, не променя, не понижава стойностите на допустимите емисии от двг, същите са като при "еуро 6D".

[Дискусия] Toyota и нейните конкуренти - обективни сравнения на база личен опит

Публикувано на: 02 Окт 2025 16:06
от dracunculus
Lexus NX300h (до 2021г.) е стария наистина, не го препоръчвам и аз на никого. Гледах такъв, като купувах моя, ами НЕ. Не върви, клати и е наистина тесен (все едно съм си в IS-a, който за компактна лимузина си е супер, но това пространство в SUV е страшно малко). Ако гледа някой NX...след 2022, там и 350h и 450h+ са страхотни

[Дискусия] Toyota и нейните конкуренти - обективни сравнения на база личен опит

Публикувано на: 02 Окт 2025 16:26
от nov
GreenText-Pepe написа: 02 Окт 2025 11:58 @Nov ами да ти кажа Лексуса 2021ва година беше, ясно старата платформа. Хем по спецификации гори повече, хем е 197 коня, хем ускорява колкото сегашната ми - плачевно. Rav4 беше на 130к км и на седалката страничния борд леко беше тръгнал. Ясно си личи качеството в сравнение с Королата. Лексуса беше на 30к км така че няма какво там да се гледа. Продавача ми предложи неговия rx 450h L, само че пак е на старата платформа и ми е извън бюджета. Rav 2023 ми се струва разумния компромис. Така или иначе от сегашната като я продам ще съм вътре. Не ми се иска да правя втора такава грешка.
Виж кво ................. :) (извинявам се за селското обръщение) - така и така си се "набутал" с тая корола - оправи я, стегни я и си я остави, след време ще ме търсиш да ме черпАВАШ (както казват в някои краища на милата ни татковина), а гледам, че търсиш СУВ, ама трябва да търсиш след 2022, ама той пък идва леко скъп, що не направиш, като мен да се утешаваш - скочи на една "крепост" в лицето на хикс це 60 ДО 2015 година, гледай задължително за ТЕ ШЕСТ мотора и просто, като те изнерви тая коРА Королата се прехвърли във Волвото. Карай го него, хем няма да си дал толко парЕ за Лексус, хем ако се счупи (макар, че моето към момента се държи по-здраво от Тойотата - въпреки, че него , като го вземах го гледах отВСЕКЪДЕ с неколко майсторяги, пращах и човек на място) и така хем имаш як и корав СУВ, който върви доста доволно, може и да е много икономичен ако му натресеш едно бе ер це, хем няма да си наринал толко пари за Лексотан, то UX му не е и в класа, но това е друга тема, пък ако се счупи Волвото по някаква случайност знаеш, че имаш алтернатива, която да те закара от т.А до т.Б. И за да те успокоя напълно ще ти кажа следния факт установен по емперичен метод от мен :) Едната седалка на Волвото е 200000 пъти по-удобна от тази на равЧИКА, а освен това има толко много мат'РЯЛ в нея, че тежи сигурно повече от всите седалки в Тойотата, освен това в нея има повече настройки и електроник отколкото в цялата Тойота, а едната му врата тежи колкото 4-те на Епонеца!!!