За Разбирачи :)
От Тойота препоръчват тези свещи:
Denso K16TR11
NGK BKR5EKB-11
Миналата година си взех на Denso K16TR11 ,в червена кутийка с надпис TOYOTA (на кутийката). До колкото се поинтересувах други поизводители нямат аналози на тези свещи. Комплекта ми излезе около 40 лева и ги доставиха за 2 седмици. Колата върви като по книга , тази зима мидаде разход до 8/100 като карам само градско и на къси разтояния от вкъщи до офиса са 8 км. Тя горката тъкмо загряла и пак я паркирам. Иначе добри и лоши свещи няма има такива който стават за даден двигател и ткива който не стават за него. Ако ти се експериментира с други свещи
Denso K16TR11
NGK BKR5EKB-11
Миналата година си взех на Denso K16TR11 ,в червена кутийка с надпис TOYOTA (на кутийката). До колкото се поинтересувах други поизводители нямат аналози на тези свещи. Комплекта ми излезе около 40 лева и ги доставиха за 2 седмици. Колата върви като по книга , тази зима мидаде разход до 8/100 като карам само градско и на къси разтояния от вкъщи до офиса са 8 км. Тя горката тъкмо загряла и пак я паркирам. Иначе добри и лоши свещи няма има такива който стават за даден двигател и ткива който не стават за него. Ако ти се експериментира с други свещи
-
- Мнения: 295
- Регистриран на: 23 Окт 2007 15:00
- Местоположение: Sofia
- Обратна връзка:
Напротив, колега - има връзка. Моята не откъсваше с едноелектродни. Прекъсваше дори на тихи обороти. Ако нямаше значение, хората нямаше да са залепили лепенка на двигателя, която указва свещите да са с два електрода.Bass_Man написа:Няма абсолютно никаква връзка от това колко електрода са ти свещите и как ти върви колата !
Вземи си намери някой малко по-сериозен майстор !
Corolla Е11 G6 Compact 1.3i 16V 4E-FE 98г
Lexus RX400h, 2008г
Lexus RX400h, 2008г
Абсолютно съм съгласен!DMDimitrov написа:Напротив, колега - има връзка. Моята не откъсваше с едноелектродни. Прекъсваше дори на тихи обороти. Ако нямаше значение, хората нямаше да са залепили лепенка на двигателя, която указва свещите да са с два електрода.Bass_Man написа:Няма абсолютно никаква връзка от това колко електрода са ти свещите и как ти върви колата !
Вземи си намери някой малко по-сериозен майстор !
Има няколко основни неща свързани с вървенето на двигателя :
Най общо казано са:
Тока (свещи, кабели, аванс),гориво (резервоар, бензинова помпа, филтър, дюзи) и въздух (дросел, въздушен филтър)
Изредил съм ги по ред на важност поне според мен. И ги считам за консумативи повечето.
Има и други причини, но те са по редки, като например механичните повреди
Конкретно за свещите, топлинното число и разстоянието са от толкова голямо значение, че няма на къде ...
И въпреки, че съм лаик в двигателите с вътрешно горене, ми писна да слушам „компетентни”, които в случая ми казаха, че кабелите са вечни а свещи от БМВ стават, като стой та гледай....
Както и да е ...
В събота ще взема NGK специално за този модел и ще видим ..
Thanks any way ;)
-
- Мнения: 295
- Регистриран на: 23 Окт 2007 15:00
- Местоположение: Sofia
- Обратна връзка:
Точно за тези показатели говорех малко по-напред в темата.pumabg написа:Конкретно за свещите, топлинното число и разстоянието са от толкова голямо значение, че няма на къде ...
Партномера, който ти дадох по-горе е даден по каталог като фабричен от производителя.pumabg написа: В събота ще взема NGK специално за този модел и ще видим ...
Corolla Е11 G6 Compact 1.3i 16V 4E-FE 98г
Lexus RX400h, 2008г
Lexus RX400h, 2008г
- Bass_Man
- Мнения: 5559
- Регистриран на: 15 Сеп 2007 20:38
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 2 пъти
- Получена благодарност: 1 път
Колеги топлинното число и разстоянието до електрода нямат нищо общо с броя на електродите ! Не се вкарвайте в безумни размисли !
Същата глупост може да каже някой , ако сподели че колата не му върви , като си сложи конусовиден филтър .
Ако свещите са с правилни параметри за автомобила ( като в параметрите не влизат броя на електродите ) не би трябвало да има никакви грижи !
И е съвсем ясно , че когато свеща е различна от оригиналната ( например платинена ) може да има съвсем други параметри от посочените ! Така , че от там може да идва някаква грешка .
Ама мисля , че колегата спомена , че колата иска повече натискане на педала за да върви сега от колкото преди , което ако се случва означва , че влиза повече въздух и повече бензин и щом не са му се разглубили колекторите все още значи , че сместта гори в цилиндрите! Така ,че да се търси проблема другаде е малко по-логично .
Същата глупост може да каже някой , ако сподели че колата не му върви , като си сложи конусовиден филтър .
Ако свещите са с правилни параметри за автомобила ( като в параметрите не влизат броя на електродите ) не би трябвало да има никакви грижи !
И е съвсем ясно , че когато свеща е различна от оригиналната ( например платинена ) може да има съвсем други параметри от посочените ! Така , че от там може да идва някаква грешка .
Ама мисля , че колегата спомена , че колата иска повече натискане на педала за да върви сега от колкото преди , което ако се случва означва , че влиза повече въздух и повече бензин и щом не са му се разглубили колекторите все още значи , че сместта гори в цилиндрите! Така ,че да се търси проблема другаде е малко по-логично .
-
- Мнения: 295
- Регистриран на: 23 Окт 2007 15:00
- Местоположение: Sofia
- Обратна връзка:
Колега, искам само да ти кажа, че когато сложих преди едноелектродни, те си бяха пак по каталог дадени за тази кола, с топлинни показатели за нея и с подходящо разстояние между електродите. Колата не откъсваше! Сложих двуелектродни пак със същите топлинни показатели и същото разстояние и всичко заспа.
Corolla Е11 G6 Compact 1.3i 16V 4E-FE 98г
Lexus RX400h, 2008г
Lexus RX400h, 2008г
Bass_Man написа: Ама мисля , че колегата спомена , че колата иска повече натискане на педала за да върви сега от колкото преди , което ако се случва означва , че влиза повече въздух и повече бензин и щом не са му се разглубили колекторите все още значи , че сместта гори в цилиндрите! Така ,че да се търси проблема другаде е малко по-логично .
Ммм абсолютно не мога да се съглася .
Честно казано преди време мислех по същия начин и на едно Митсубиши Колт през месец му правех диагностика ..
Я някой датчик я някой клапан...
А това си бяха пълни глупости.Имали ли колата равномерна компресия на всички цилиндри за механика не мисли ...
Но разбира се хич не си спомням, кога му бях сменял свещите..
Кабели купувах силиконови при това ...ама дали имаха нужните параметри, като оригиналните ще си остане загадка ..
А жалко защото 113 кончета, от време на време правиха света по цветен ...
Та колега, аз още в тази тема написах , че съм намерил добър майстор електриджия, който каза точно това :
- Една кола не върви най често заради токове (включвам в тях всичко, което е свързано с интензивитета, бързината и честотата на подаваната искра), или бензин....Това са му думите!
Поради същата причина със старите кабели (поне според мен) свещите се зацапваха ...Защото, когато има отечка някъде се намалява интензивитета на подаваната искра и сместа се нарушава.
Има ли я пропорцията между гориво, огън и въздух ако ще и 7 да ти е компресията колата ще върви!
Разбира се както казах не ми е това професията и може и да греша ...
А ако е така ще помоля да се аргументираш
Поздрави
-
- Мнения: 295
- Регистриран на: 23 Окт 2007 15:00
- Местоположение: Sofia
- Обратна връзка:
Добре колега,Bass_Man написа:Еми аз също искам да ти кажа , че едноелектродните , които си сложил преди това просто са били боклуци ! А не , че двуелектродните са хипер подходящи за твоята кола .
кажи ми само, защо тогава японеца е залепил лепенка на двигателя (ако не вярваш, че има такава, мога да ти я снимам), на която има задраскана едноелектродна свещ и една незадраскана двуелектродна? Явно си има значение за да го направи? То иначе може би колата ще запали с всякаква всещ, но това се нарича типичен български манталитет или още побългаряване.
Corolla Е11 G6 Compact 1.3i 16V 4E-FE 98г
Lexus RX400h, 2008г
Lexus RX400h, 2008г
- Bass_Man
- Мнения: 5559
- Регистриран на: 15 Сеп 2007 20:38
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 2 пъти
- Получена благодарност: 1 път
Колеги не знам дали ви прави впечатление ама само двама трима души си говорите в тази тема и се самонавивате .
Имаше една тема за свещите намерете я и четете .
А колегата със спарка явно не знае за какво иде реч .
Ето малко инфо :
http://en.wikipedia.org/wiki/Alfa_Romeo ... n_Spark.27
и може да видите с толкова много "системи" колко силни са станали двигателите .
BTW: това за което говоря аз не се нарича побългаряване е рационална мисъл ! И не говорим в случая за минаване "по-тънко" , а за какво трябва и не трябва !
Имаше една тема за свещите намерете я и четете .
А колегата със спарка явно не знае за какво иде реч .
Ето малко инфо :
http://en.wikipedia.org/wiki/Alfa_Romeo ... n_Spark.27
и може да видите с толкова много "системи" колко силни са станали двигателите .
BTW: това за което говоря аз не се нарича побългаряване е рационална мисъл ! И не говорим в случая за минаване "по-тънко" , а за какво трябва и не трябва !
Двама, трима си говориМ...Bass_Man написа:Колеги не знам дали ви прави впечатление ама само двама трима души си говорите в тази тема и се самонавивате .
А ти ще я прочетеш ли?Bass_Man написа: Имаше една тема за свещите намерете я и четете .
Тук омекнахBass_Man написа:А колегата със спарка явно не знае за какво иде реч .
Ето малко инфо :
http://en.wikipedia.org/wiki/Alfa_Romeo ... n_Spark.27
и може да видите с толкова много "системи" колко силни са станали двигателите .
Пич предлагам ти да станеш политик, само те могат да пишат и говорят без да казват нищоBass_Man написа: BTW: това за което говоря аз не се нарича побългаряване е рационална мисъл ! И не говорим в случая за минаване "по-тънко" , а за какво трябва и не трябва !
п.п Щях да те помоля да не ми спамиш по темата, ама като се замисля без теб ще ми е скучно biggrin.gif
Поздрави
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 1 гост