Страница 4 от 6
Публикувано на: 02 Мар 2011 19:53
от dgargamel
vortexx написа:dgargamel написа:тогава има ли или няма?
Дерзай...
Toyota Avensis 1.6 16v VVT-i Terra 110 hp
SECURITY
Impact test frontal side (score): not tested
Impact test frontal side (stars): not tested
ABS: Yes
Electronic Brake Distribution (EBD): Yes
Brake assistant: No
Driver airbag: Yes
Passenger airbag: Yes
Side airbags: Yes (front)
Head curtain airbags: Yes (front & rear)
Electronic Stability Program (ESP): Optional
Traction control: No
не схванах какво да дерзая?
Публикувано на: 02 Мар 2011 19:58
от KiLLeR
dgargamel написа:vortexx написа:
Electronic Stability Program (ESP): Optional
Traction control: No
не схванах какво да дерзая?
TC със сигурност няма
ESP може и да има, но би трябвало да има бутон за изключване. Ако нямаш такъв най-вероятно нямаш. ако на контакт не ти светне лампата на таблото за ESP тогава аз съм убеден, че нямаш.
Изключително непрепоръчителен вариант е да я засучеш и да видиш дали свети на таблото опитвайки се да те спре

ама после да няма той така ми каза

Публикувано на: 02 Мар 2011 20:11
от Kiki
KiLLeR написа:ESP може и да има, но би трябвало да има бутон за изключване
ESP няма бутон за изключване и не може да има, защото това е система за сигурност.

Публикувано на: 02 Мар 2011 20:27
от slowtraveler
Kiki написа:ESP няма бутон за изключване и не може да има, защото това е система за сигурност.

Ами едното няма връзка с другото....
При мен DSC (аналога на ESP) има копче за изключване... Ползвам го често при излизане от кофти място на натоварен път....
С изключването му при мен се изключва и тракшън контрола..
Някои коли имат няколко степени (режима) на работа на системите за сигурност, като последната обикновено е 'изключено'....
Публикувано на: 02 Мар 2011 20:52
от Kiki
slowtraveler написа:Kiki написа:ESP няма бутон за изключване и не може да има, защото това е система за сигурност.

Ами едното няма връзка с другото....
При мен DSC (аналога на ESP) има копче за изключване... Ползвам го често при излизане от кофти място на натоварен път....
С изключването му при мен се изключва и тракшън контрола..
Някои коли имат няколко степени (режима) на работа на системите за сигурност, като последната обикновено е 'изключено'....
И на Авенсис 2 може да се изключва TRC-то, за да можеш да излезеш от трудна ситуация-заледен участък, но какъв е смисъла да се изключса ESP, след като неговото предназначение е точно да те предпазва от трудната ситуация.

На Авенсис 2 няма бутон за изключване на ESP.
Публикувано на: 02 Мар 2011 22:21
от dgargamel
При тойотите не е ESP а VSC и той неможе да се изключва. Изключва се само TRC OFF от бутон до волана.
Публикувано на: 02 Мар 2011 22:39
от vortexx
dgargamel, по принцип стандартно, твойта кола няма тракшън контрол и не е могло да се поръча допълнително, докато esp стандартно също няма, но е могло да се поръча опционално като екстра. От къде, всички ние да знаем дали точно твоята кола има esp или не?
Не съм си взел вълшебната топка.
laugh.gif
Публикувано на: 02 Мар 2011 22:52
от Kiki
dgargamel написа:При тойотите не е ESP а VSC и той неможе да се изключва. Изключва се само TRC OFF от бутон до волана.

Публикувано на: 02 Мар 2011 23:05
от dgargamel
относно TRC и аз знам, че го няма, щом нямам бутон за изключване. Аз не виждам, защо двете трябва да вървят заедно TRC и VSC, това са съвсем различни системи. Според мен отсъствието на TRC не изключва наличието на VSC, още повече че моята е Sol комплектовка.
P. S. моята няма VSC понеже, както колегата е обяснил в по-горен пост при поднасяне се пързалях, като със шейна.
Публикувано на: 03 Мар 2011 06:47
от slowtraveler
VSC е надграждане на ТС...
Затова и колите с VSC имат по подразбиране ТС....
VSC реагира комплексно, като използва ТС и няколко допълнителни датчика и променена система на АБС.
При сработване ще усетите отнемането на газта (ТС), а при по-сериозно поднасяне - и сработване на спирачка на някои от колелата (през системата на АБС).
Убеден съм, че бутона за изключване на ТС изключва и VSC ако го има...
Просто няма как автомобила да разбере какво става и как да реагира, ако ти е поднесла двигателната ос (ако ТС не работи)...
TC сработва по сигнал на датчиците на АБС като отнема газта, а в някои варианти - удря спирачка на по-бързо въртящото се колело.
VSC сработва по сигнал на датчиците на АБС, положение на волана, акселометричен датчик, като отнема газта, удря спирачка на определено колело по алгоритъм за да даде въртящ импулс, който да спомогне за завъртането (завиването) на автомобила в желаната посока.
ТС може да удари спирачка само на двигателно колело, докато VSC - може да командва и недвигателни.
П.С. при мен въпреки, че е на копчето е написано DSC OFF, изключва и ТС... Изключват се и двете системи... Докато при някои автомобили изключването (или загрубяването настройките) на ESP/VSC/DSC не изключва ТС. Но обратното (VSC включено, а ТС - изключено) според няма как да стане дори и чисто физически...
Публикувано на: 03 Мар 2011 10:23
от Scott
slowtraveler написа:... (VSC включено, а ТС - изключено) според няма как да стане дори и чисто физически...
...и ако все пак стане, ще е голяма веселба... както каза Зизи в една друга тема - най-сигурния начин да се удариш в предната кола със задната си броня
Публикувано на: 03 Мар 2011 14:15
от dgargamel
а може ли да има само едното или само другото. Примерно няма TRC и бутон за изключването му, но има VSC или обратното.
Публикувано на: 03 Мар 2011 16:06
от slowtraveler
Може да има ТС и да няма VSC, но не и обратното

Публикувано на: 03 Мар 2011 16:27
от Kiki
dgargamel написа:а може ли да има само едното или само другото. Примерно няма TRC и бутон за изключването му, но има VSC или обратното.
Има Авенсиси без TRC, но с VSC.
Публикувано на: 03 Мар 2011 17:52
от slowtraveler
Кики, 100% ли си сигурен???
Не съм чувал за такъв вариант, а също така не съответства на всякаква логика (причините - по-горе)...