Страница 29 от 81

Toyota и газов инжекцион - За и Против монтажа на ГИ...

Публикувано на: 24 Сеп 2016 14:20
от Двигателист
Има ли вече информация и натрупан опит относно газифициране (пропан-бутан) на двигатели 1ZR-FAE и 2ZR-FAE (1.6 и 1.8 valvematic) ? Става въпрос за обикновена уредба с подаване на изпарен газ, не течна фаза.

Toyota и газов инжекцион - За и Против монтажа на ГИ...

Публикувано на: 24 Сеп 2016 17:56
от Bass_Man
Като цяло валвематика не променя начина на впръскване така че няма кой знае какви проблеми.

Toyota и газов инжекцион - За и Против монтажа на ГИ...

Публикувано на: 29 Сеп 2016 13:16
от mityo79
Здравейте колеги, имам корола 1.4 vvti и искам да я газифицирам. Питал съм на две места за уредба на едното монтират Ланди 1250лв. На другото Газитали 1300 лв. следователно 80 и100 за омаслител.При вторият сервиз ми казаха за Ланди и БРЦ че им се запушва ли някакви датчици от самата гас а с Газитали нямало проблем.Посъветвайте ме какво газово да избера за Тойотката ми и със банслният омаслител какво да правя.

Toyota и газов инжекцион - За и Против монтажа на ГИ...

Публикувано на: 01 Окт 2016 01:09
от Bass_Man
Ако искаш най-доброто Ланди или БРЦ. Иначе за около 900лв можеш да сложиш среден клас система която ти е предостатъчна.

Омаслител няма никакъв смисъл както ще разбереш ако вземеш да прегледаш темата!

Toyota и газов инжекцион - За и Против монтажа на ГИ...

Публикувано на: 20 Окт 2016 07:52
от mityo79
Здравейте колеги, вчера ми монтираха газовото , спрях се на газова уредба Ланди без омасляване бутилката е зад седалките зареждането до гърловината на резервоара за бензин всичко ми струваше 1350лв.
Системата се включва на 30 градуса и на 3500 оборота впръсква малко бензин върху клапаните за охлаждането им.Настроена е дори и топла да пали на бензин и при 1200 оборота да си превключва на газ , искам да попитам нужно ли е това или газаджията е направил по този начин за да пали лесно ако не е успял да направи нормална настройка, на мен лично ми се струва излишно но той ми вика по добре е защото си с тънки клапани което е малко абсурдно защото каква температура се достига при палене на газ при топъл двигател .

Toyota и газов инжекцион - За и Против монтажа на ГИ...

Публикувано на: 20 Окт 2016 22:29
от spiridoncho
По-добре е да пали на бензин първо. Все пак трябва да се прави гъдел на инжекторите, че иначе спичат а и колата пали по безпроблемно. Само това с впръскването на бензин на 3500об за охлаждане е малко странно. По-скоро за смазване на изходящите клапани да е по полезно.

От 2 дни и аз съм на газ и още ми е някак странно. Монтираха ми течна фаза Vialle. Сега превключва на газ след около минута и половина след запалването. Не знам до колко се влияе това от околната температура. Работи добре и има мощност, но на високи обороти не мисля да я мъча на газ. Като превключва на газ изобщо не се усеща. Ако реша да влизам в лифта, ще минавам на бензин. Общо взето монтажа беше извършен много прилично. При настройките на газ е вдигнала 220 някъде и това със стоковата помпа. Някъде на 7700об минавала на бензин автоматично, но според мен това са високи обороти за газ.

Toyota и газов инжекцион - За и Против монтажа на ГИ...

Публикувано на: 21 Окт 2016 02:35
от Bass_Man
mityo79 - Нито ти трябва над 3500 да пръска бензин нито ти трябва да пали на бензин. Това се прави само ако има някакви проблеми. Охлаждане на всмукателните клапани не е нужно, принципно впръскването на бензин ускорява горенето но и разхода.

spiridoncho - какво има да я мъчиш колата на течна газ при положение че течната газ е много по-добро гориво? Нещо май започвате много да се вживявате?!?! :whistle:

Toyota и газов инжекцион - За и Против монтажа на ГИ...

Публикувано на: 21 Окт 2016 08:15
от spiridoncho
Bass_Man, нали газта гори по бавно. Без да изпадам в подробности и спорове това пак не се променя дори и да е течна фаза. Да при течната фаза всичко е доста по оптимизирано и момента с бедна смес и изгорели клапани ще отпадне, но на високи обороти ситуацията не е по различна. При нормално каране не усещам разлика но на високи обороти (между 6000 и 8000 об) определено на бензин дърпа по добре и върви по добре (и е някак си е по уверена). Тук да отбележа, че за мен високи обороти са тези при които lift-а е активен т.е. над 6000об. И дано не съм прав и да няма проблеми и на тези обороти. Но все пак си запазвам мнението, че трябва да се прави гъдел и на инжекторите и малкият разход на бензин не е лошо нещо.
Имах Рено 21 на газ, на което навърях тотал към 180к км. Последно беше загубило доста мощност, а преди това вървеше като змей. Та почти съм сигурен, че газта ускори износването на двигателя но там газовото беше конвенционално с кихалки, пърдялки и т.н. Интересното е, че проблеми с газта при нея не съм имал никога, а и не е кихала и подсмърчала. Оставям и малко съмнение да е загубила мощност заради кофти майстори, но знае ли човек. Така или иначе отдавна е бракувана :) .

Bass_Man, благодаря ти за мненията и препоръките относно избора на газ за моята бегачка. За сега съм доволен от газовото и дано за в бъдеще да е така, че какъвто съм късметлия...... Дано и разхода е ок, че нещо ми се струва че изравнява границите на кръвното(градско/извънградско), но това ще се види в бъдеще. И едно въпросче имам. Аз мога ли да си паля на газ като е топла (имам функция за принудително палене на газ) или да си ползвам стандартният алгоритъм на настройките?

Toyota и газов инжекцион - За и Против монтажа на ГИ...

Публикувано на: 21 Окт 2016 09:36
от BOz
spiridoncho написа: От 2 дни и аз съм на газ и още ми е някак странно. Монтираха ми течна фаза Vialle.
Това лошо. Ако изкара 30к без проблем, добре. Но около 50к със сигурност ще умре помпата.
Като стигнеш този момент, накрая най-вероятно ще минеш към "стандартна" газова и ще се биеш в главата защо още в началото не си решил така.

Toyota и газов инжекцион - За и Против монтажа на ГИ...

Публикувано на: 21 Окт 2016 12:29
от mityo79
spiridoncho - колко струва тази газова система

Toyota и газов инжекцион - За и Против монтажа на ГИ...

Публикувано на: 21 Окт 2016 14:11
от Bass_Man
Без да изпадам в подробности на течна фаза трябва да върви по-добре спрямо бензина!
С помпата не би трябвало има проблеми.

Toyota и газов инжекцион - За и Против монтажа на ГИ...

Публикувано на: 21 Окт 2016 23:31
от spiridoncho
BOz написа:Това лошо. Ако изкара 30к без проблем, добре. Но около 50к със сигурност ще умре помпата.
Като стигнеш този момент, накрая най-вероятно ще минеш към "стандартна" газова и ще се биеш в главата защо още в началото не си решил така.
Надявам се да не се окажеш прав. Разчитам, че имам и 3 годишна гаранция или 100к навъртяни километри.
mityo79 написа: spiridoncho - колко струва тази газова система
Тотал излезе 2150лв.
Bass_Man написа: Без да изпадам в подробности на течна фаза трябва да върви по-добре спрямо бензина!
........

За вървене на газ върви като на бензин, но над 5000об като че ли поема по добре на бензин. Не изключвам и субективизъм разбира се. Не съм правил много тестове и не съм категоричен. Малко куцо е да си правя гонки за тестове на магистралата през нощта. Че и беше доста натоварено на прибиране. Като цяло доволна работа. Между другото без значение дали е загряла или студена, като запаля работи около 1мин и 45сек на бензин и после обръща на газ. Остава и като паднат температурите да е така.

Toyota и газов инжекцион - За и Против монтажа на ГИ...

Публикувано на: 22 Окт 2016 01:02
от Bass_Man
Течната фаза температурите не я бъркат еле пък ниските!

Toyota и газов инжекцион - За и Против монтажа на ГИ...

Публикувано на: 22 Окт 2016 07:16
от mityo79
Bass_Man написа: Течната фаза температурите не я бъркат еле пък ниските!

unsure.gif Какво означава думата ( еле) smile.gif. шегувам се стана ми интересно като прочетох тази дума отдавна не бях я срещал и използвал :thumbsup:

Toyota и газов инжекцион - За и Против монтажа на ГИ...

Публикувано на: 22 Окт 2016 11:02
от spiridoncho
Bass_Man написа: Течната фаза температурите не я бъркат еле пък ниските!
Аз за това я сложих, защото не я бъркат ниските температури. Обаче системата за превключване забавя като че ли времето. За Vialle LPi имаме следните времена на превключване в зависимост от околната температура:
-20 > time 240 seconds
0 > time 120 seconds
20 > time 60 seconds
40 > time 10 seconds
Не знам тези за мен(LiquidSi) до колко са валидни но когато монтираха уредбата, превключваше за около 45 сек, а вчера като я засякох отида на мин. и 45 сек. Изглежда при по студено обръща по бавно, но за разлика от газовата фаза не чака мотора да загрее. От Сервиза ми обясниха, че системата минава някакъв тест (пуска и спира помпата 3 пъти) от около 40сек до минута и тогава обръща. Има начин и за принудително стартиране на газ, но ме посъветваха ако не се налага да не го използвам. Вчера се опитах да пробвам как става, но не ми върза. Нещо обърках.