Avensis T25, 1.8 бензин / 1ZZ-FE, 12.2005 - Стрелката за оборотите подскача между 1000 и 1400 оборота
- WoLF
- Мнения: 3650
- Регистриран на: 05 Май 2016 09:21
- Местоположение: Стара Загора
- Автомобил: Приус '07
- Благодарил/а: 833 пъти
- Получена благодарност: 315 пъти
Avensis T25, 1.8 бензин / 1ZZ-FE, 12.2005 - Стрелката за оборотите подскача между 1000 и 1400 оборота
То с такъв вървеж да те е яд да я продадеш!




- Ивайло Димов
- Мнения: 1537
- Регистриран на: 11 Яну 2022 15:35
- Местоположение: Шумен
- Автомобил: Seat Toledo1,8 20V AGN
- Благодарил/а: 162 пъти
- Получена благодарност: 154 пъти
Avensis T25, 1.8 бензин / 1ZZ-FE, 12.2005 - Стрелката за оборотите подскача между 1000 и 1400 оборота
- mapamop
- Мнения: 5570
- Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
- Местоположение: Русе
- Автомобил: Avensis WG T25,1ZZFE,2005
- Благодарил/а: 178 пъти
- Получена благодарност: 688 пъти
Avensis T25, 1.8 бензин / 1ZZ-FE, 12.2005 - Стрелката за оборотите подскача между 1000 и 1400 оборота
Не е пипана изобщо. Гарнитурата на капака на клапаните аз я начупих лично докато я сваляхме с братовчеда.
Силикона който стъргах от капака на клапаните беше бял и се трошеше, също като на картера. Единствено някога е протекла гарнитурата на водната помпа и там са клепали с черен силикон.
Просто е карана много тая кола, и то бързичко.
От там, и от 384000 километра пробег веригата си е заминала. Пусната да виси, старата верига е сигурно с поне 4-5 пръста, да не кажа 1 педя по-дълга от новата. Нямах време и желание да ги наложа, но старите неща са в кашона, в багажника.
Opel Astra F 1.7D(1993) -> Toyota Avensis T25 (2005), E: 1ZZFE, F: ZZT251L / Corolla Verso (07.2007), E: 1ZZFE, F: ZNR11L
--
Тц...тц...тц...
--
Тц...тц...тц...
- Ивайло Димов
- Мнения: 1537
- Регистриран на: 11 Яну 2022 15:35
- Местоположение: Шумен
- Автомобил: Seat Toledo1,8 20V AGN
- Благодарил/а: 162 пъти
- Получена благодарност: 154 пъти
Avensis T25, 1.8 бензин / 1ZZ-FE, 12.2005 - Стрелката за оборотите подскача между 1000 и 1400 оборота
- mapamop
- Мнения: 5570
- Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
- Местоположение: Русе
- Автомобил: Avensis WG T25,1ZZFE,2005
- Благодарил/а: 178 пъти
- Получена благодарност: 688 пъти
Avensis T25, 1.8 бензин / 1ZZ-FE, 12.2005 - Стрелката за оборотите подскача между 1000 и 1400 оборота
Нямам политика на гадни за достъп места, или ако са възлови да ползвам битак части. Всичко е "огриналдъ" - заедно с антифриза. Между другото очаквах термостата да е набит с утайки но не познах. Тръбата му беше чиста и лъскава като нова.
За тези които ще свалят обтегач на веригата - като го заключите и монтирате със сменения о-пръстен, на отворен капак на клапаните, бъркате отгоре и натискате горния ръб на задния водач - банан на веригата, и се чува "щрак". И отпада въртенето на мотора през шайбата на коляновия вал.
Opel Astra F 1.7D(1993) -> Toyota Avensis T25 (2005), E: 1ZZFE, F: ZZT251L / Corolla Verso (07.2007), E: 1ZZFE, F: ZNR11L
--
Тц...тц...тц...
--
Тц...тц...тц...
- Ивайло Димов
- Мнения: 1537
- Регистриран на: 11 Яну 2022 15:35
- Местоположение: Шумен
- Автомобил: Seat Toledo1,8 20V AGN
- Благодарил/а: 162 пъти
- Получена благодарност: 154 пъти
Avensis T25, 1.8 бензин / 1ZZ-FE, 12.2005 - Стрелката за оборотите подскача между 1000 и 1400 оборота
То там мястото е ограничено ,за сърдечно-съдов хирург с малки ръце .А без подемник на канал си е да копаш лозе на баир ,очукани и ожулени пръсти и в тоя студ е гадна процедура .Но пък крайния резултат винаги носи душевна наслада 
- mapamop
- Мнения: 5570
- Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
- Местоположение: Русе
- Автомобил: Avensis WG T25,1ZZFE,2005
- Благодарил/а: 178 пъти
- Получена благодарност: 688 пъти
Avensis T25, 1.8 бензин / 1ZZ-FE, 12.2005 - Стрелката за оборотите подскача между 1000 и 1400 оборота
Мястото на което трябва да натиснеш банана е супер лесно достъпно. Горния ръб в частта си към гърба на мотора, под зъбното колело на изходящия вал. Даже и обтегача се вижда частично от там колко е щръкнал.
Opel Astra F 1.7D(1993) -> Toyota Avensis T25 (2005), E: 1ZZFE, F: ZZT251L / Corolla Verso (07.2007), E: 1ZZFE, F: ZNR11L
--
Тц...тц...тц...
--
Тц...тц...тц...
- mapamop
- Мнения: 5570
- Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
- Местоположение: Русе
- Автомобил: Avensis WG T25,1ZZFE,2005
- Благодарил/а: 178 пъти
- Получена благодарност: 688 пъти
Avensis T25, 1.8 бензин / 1ZZ-FE, 12.2005 - Стрелката за оборотите подскача между 1000 и 1400 оборота
Рано беше да се радвам. Имам си светещи лампички за елха:
P0012 - A Camshaft postion - Time Over - Retarded bank 1.
Единия вариант е да е замацан масления клапан, който не свалих, другия по-логичен вариант е да ми е избягала центровката на валовете при зацепването. Явно след празниците ще се отваря мотора наново....
P0012 - A Camshaft postion - Time Over - Retarded bank 1.
Единия вариант е да е замацан масления клапан, който не свалих, другия по-логичен вариант е да ми е избягала центровката на валовете при зацепването. Явно след празниците ще се отваря мотора наново....
- Прикачени файлове
-
- 0-02-0a-6a7527cb22e8d9d185e1d36b3e0174425c4047ed7f4bdef529e2e225c709e63d_768272cd.jpg (577.58 KiB) Преглеждано 5076 пъти
Opel Astra F 1.7D(1993) -> Toyota Avensis T25 (2005), E: 1ZZFE, F: ZZT251L / Corolla Verso (07.2007), E: 1ZZFE, F: ZNR11L
--
Тц...тц...тц...
--
Тц...тц...тц...
- mapamop
- Мнения: 5570
- Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
- Местоположение: Русе
- Автомобил: Avensis WG T25,1ZZFE,2005
- Благодарил/а: 178 пъти
- Получена благодарност: 688 пъти
Avensis T25, 1.8 бензин / 1ZZ-FE, 12.2005 - Стрелката за оборотите подскача между 1000 и 1400 оборота
Даже си намерих и грешката. Зъбното колело на изходящия вал е със един зъб напред, като си гледам снимките.
- Прикачени файлове
-
- IMG-fb2f38c85244509cace2ae1651b0a525-V.jpg (135.78 KiB) Преглеждано 5059 пъти
Opel Astra F 1.7D(1993) -> Toyota Avensis T25 (2005), E: 1ZZFE, F: ZZT251L / Corolla Verso (07.2007), E: 1ZZFE, F: ZNR11L
--
Тц...тц...тц...
--
Тц...тц...тц...
- TATI
- Мнения: 3099
- Регистриран на: 02 Авг 2005 11:54
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 26 пъти
- Получена благодарност: 194 пъти
- Обратна връзка:
Avensis T25, 1.8 бензин / 1ZZ-FE, 12.2005 - Стрелката за оборотите подскача между 1000 и 1400 оборота
Бе на снимката на предната страница изглежда ок, ама....
- Прикачени файлове
-
- Screenshot 2024-12-31 at 18.49.52.png (1.16 MiB) Преглеждано 5052 пъти
Прочетете правилата на форума!
Hi-Ace 1979, 2.2 D, manual
Corolla Sedan 1998, 1.6i, automatic Terra
Avensis Wagon 2005, 2.0, D-4D, manual Sol
Kia Cee'd 2007, 1.6 CVVT EX, automatic
Hi-Ace 1979, 2.2 D, manual
Corolla Sedan 1998, 1.6i, automatic Terra
Avensis Wagon 2005, 2.0, D-4D, manual Sol
Kia Cee'd 2007, 1.6 CVVT EX, automatic
- max-2
- Мнения: 2165
- Регистриран на: 08 Дек 2005 19:15
- Местоположение: Пловдив
- Благодарил/а: 49 пъти
- Получена благодарност: 134 пъти
Avensis T25, 1.8 бензин / 1ZZ-FE, 12.2005 - Стрелката за оборотите подскача между 1000 и 1400 оборота
От снимката изглежда неправилно, но е добре.
Carina E 4AFE LB 1992
- mapamop
- Мнения: 5570
- Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
- Местоположение: Русе
- Автомобил: Avensis WG T25,1ZZFE,2005
- Благодарил/а: 178 пъти
- Получена благодарност: 688 пъти
Avensis T25, 1.8 бензин / 1ZZ-FE, 12.2005 - Стрелката за оборотите подскача между 1000 и 1400 оборота
Втората е по-нова като си гледам телефона и за нея съм сигурен че е правена преди да затворя капака и да налея маслото. Другия вариант е да се е зацапал масления клапан (OCV).
Както и да е - догодина ще отворя клапана, цедката и веригата, ако не намеря нищо по клапана.
Весело посрещане на новата година!
Opel Astra F 1.7D(1993) -> Toyota Avensis T25 (2005), E: 1ZZFE, F: ZZT251L / Corolla Verso (07.2007), E: 1ZZFE, F: ZNR11L
--
Тц...тц...тц...
--
Тц...тц...тц...
- mapamop
- Мнения: 5570
- Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
- Местоположение: Русе
- Автомобил: Avensis WG T25,1ZZFE,2005
- Благодарил/а: 178 пъти
- Получена благодарност: 688 пъти
Avensis T25, 1.8 бензин / 1ZZ-FE, 12.2005 - Стрелката за оборотите подскача между 1000 и 1400 оборота
Намерих си грешката. И тя е силно неприятна за отстраняване. Вероятно като съм намествал зъбното колело на VVT-I механизма, съм върнал колелото срещу часовниковата стрелка, и ключалката му е заключила вала на грешната позиция. Имам спомен че се чу едно тихо и глухо изщракване докато я намествах на вала, но си мислех че е изчукал контролния пин на вала в леглото. В сервизното пише да не се върти наобратно и да се монтира в отключено състояние.
Към момента не съм сигурен какво следва. Иска ми се по някакъв начин да отключа муфата без да вадя вала, и да източвам и изхвърлям антифриз и масло за около 220 лева, на 135 километра пробег.
Махна ли капака на веригата и ще трябва да източвам масло и антифриз, че се вдига водната помпа с капака, а маслото ще изтече през капака на веригата.
Дефакто веригата е правилно зацепена по белезите, но вала е на грешен ъгъл спрямо зъбното колело на муфата. От там зъбните колела са синхронни, но валовете не вървят синхронно.
Чисто по бабешки ъгъла на запалването ми изглежда да не е в границите.
Сервизното по спомен дава ъгъл на запалване на празен ход, на загрят до работна температура ъгъл от порядъка на 10-12 градуса, а на живи данни стойността ми плуваше между 16 и 18.5 градуса.
Трябва да погледна колко даваха в сервизното конкретно. И трябва да измисля как да отключа муфата както е на вала. И да си зацепя веригата наново...
Към момента не съм сигурен какво следва. Иска ми се по някакъв начин да отключа муфата без да вадя вала, и да източвам и изхвърлям антифриз и масло за около 220 лева, на 135 километра пробег.
Махна ли капака на веригата и ще трябва да източвам масло и антифриз, че се вдига водната помпа с капака, а маслото ще изтече през капака на веригата.
Дефакто веригата е правилно зацепена по белезите, но вала е на грешен ъгъл спрямо зъбното колело на муфата. От там зъбните колела са синхронни, но валовете не вървят синхронно.
Чисто по бабешки ъгъла на запалването ми изглежда да не е в границите.
Сервизното по спомен дава ъгъл на запалване на празен ход, на загрят до работна температура ъгъл от порядъка на 10-12 градуса, а на живи данни стойността ми плуваше между 16 и 18.5 градуса.
Трябва да погледна колко даваха в сервизното конкретно. И трябва да измисля как да отключа муфата както е на вала. И да си зацепя веригата наново...
Opel Astra F 1.7D(1993) -> Toyota Avensis T25 (2005), E: 1ZZFE, F: ZZT251L / Corolla Verso (07.2007), E: 1ZZFE, F: ZNR11L
--
Тц...тц...тц...
--
Тц...тц...тц...
-
gena_bs
- Мнения: 1672
- Регистриран на: 20 Яну 2010 19:43
- Местоположение: Бургас
- Автомобил: служебен
- Благодарил/а: 445 пъти
- Получена благодарност: 106 пъти
Avensis T25, 1.8 бензин / 1ZZ-FE, 12.2005 - Стрелката за оборотите подскача между 1000 и 1400 оборота
Не е за T25 точно, но се надявам да са ти полезни:
https://www.youtube.com/results?search_ ... _cQmllfG8Q
Успех!
https://www.youtube.com/results?search_ ... _cQmllfG8Q
Успех!
- mapamop
- Мнения: 5570
- Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
- Местоположение: Русе
- Автомобил: Avensis WG T25,1ZZFE,2005
- Благодарил/а: 178 пъти
- Получена благодарност: 688 пъти
Avensis T25, 1.8 бензин / 1ZZ-FE, 12.2005 - Стрелката за оборотите подскача между 1000 и 1400 оборота
Аз си намерих парчето от сервизното как се отключва муфата, намерих и клипове как го правят със тиксо / изолирбанд и компресор.
Обаче има няколко неприятни капана за които трябва да внимавам:
- Трябва дълго и мъчително, незнайно колко пъти да превъртя мотора на ръка, за да излязат белезите на веригата обратно по белезите на зъбните колела. Т.е. да изглежда както е горе на снимките. Ще се върти много на ръка.
- Трябва да си подсигуря веригата да не мръдне долу в зъбното колело на коляновия вал, защото е зад капака и няма да я виждам. Предполагам че ще се цепят разни дъски, пластмаси и т.н за да я заклиня по бананите, или да намеря начин да я вържа със свински опашки. Нямам готова идея още за това.
- Трябва да изпъна веригата за да не падне и да не мръдне по време на свалянето на зъбните колела от валовете. Пак нямам готов отговор как ще го направя.
- Трябва много да внимавам като махам вала да не го нараня самия него или държачите му. Евентуално мисля да опитам да сваля първия държач зад зъбните колела, и да видя дали няма да мине номера да надувам с компресора през канала за освобождаването на заключващия механизъм, без да свалям вала. Това ако се окаже че отвора е достъпен. Съмнява ме че другите ще останат отворени в мотора и нищо няма да излезе от тая идея.
- Като извадя вала със муфата, и като надувам трябва да внимавам да не счупя заключващия механизъм, ако вече не е счупен заради неправилния монтаж.
- После ще е играчка със зацепването на веригата, така че да легне с маркерните сегменти на белезите на колелата, и да не мръдне отдолу на коляновия вал, и да не се заключи муфата наново докато я намествам по веригата.
Има много капани, които още ги премислям как да процедирам, и не бързам засега да действам. Така или иначе имам 2 работни дни за размисъл, преди да започна да руша, и които все пак трябва да си ги отработя. С тая кола не изкарвам пари, но пък харча, така че не е първи приоритет.
*Гена, това което си пуснал мисля че е много далеч от идеята....
Opel Astra F 1.7D(1993) -> Toyota Avensis T25 (2005), E: 1ZZFE, F: ZZT251L / Corolla Verso (07.2007), E: 1ZZFE, F: ZNR11L
--
Тц...тц...тц...
--
Тц...тц...тц...
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 4 госта