Страница 23 от 24

Avensis T25, 1.8 бензин / 1ZZ-FE, 12.2005 - Стрелката за оборотите подскача между 1000 и 1400 оборота

Публикувано на: 26 Апр 2024 22:02
от mapamop
gena_bs написа: 26 Апр 2024 20:52 Абсолютно правилно си си обяснил причините. Освен това на ламбдата й трябва доста време, за да достигне работна температура. Преди това работи на 0.42 by default.
То това е напълно ясно, логично и обяснимо - бангията зимата ми гори около 9.3-9.6 по колонка. В момента в що-годе топлото време слезе вече под 9 като си гледам стрелката. Разхода по дислплей няма как да го гледам, че оня ден тръгнах от 73/100 разход след акумулатора и масажите.
gena_bs написа: 26 Апр 2024 20:52 ко колата има тяга и не "стреля" от ауспуха, с него всичко е ОК.
Съмнява ме колко ще стреля - от около година почти, съм отзад с последното гърне на 2.2 D-CAT 177 коня, че е по-евтино. От моя си ги дърпам тия гърнета на цената на вторичните суровини и още 10-15 лева за труд да го свали. Освен че е по-проходимо, и малко повече дуднещо, гърнето е направо чудно за цената си от примерно 20-25 лева tooth.gif

Както и да е... Още нямам отговор защо B1S2FT е статично на 99.15% при споменаване в сервизното че трябва да е доста по-малка и плуваща стойността, както и тия цифри релативно към 0.499 какво крият зад себе си - заминаващ или съвсем здрав катализатор.
За измиването на клапаните, си мисля че по-скоро някоя химия в маслото ще ги изчисти. Изхождам от картинката която видях като бях свалил входящия колектор, и клапаните отгоре си изглеждаха почти чисти до метал. Но вътре в буталата ще са леш. Не знам бензина дали изобщо ще разтвори нагара. Там си е за химия в маслото и после сваляне на тавата на картера и обстойно изпразване и измиване на мизерията.

Avensis T25, 1.8 бензин / 1ZZ-FE, 12.2005 - Стрелката за оборотите подскача между 1000 и 1400 оборота

Публикувано на: 27 Апр 2024 08:51
от gena_bs
Не слагай химии в маслото!
Особено щом нямаш проблеми с компресия, горене и т.н. При руснаците има доста клипове за т.нар. разкоксовка на буталните пръстени.
Освен почистването на нагара по тях, всичката гняс отива в картера и свалят вътрешното му покритие. Ако има такова.
Забива се маслозаборника и си създаваш големи проблеми след това.
Ако толкова искаш химия и да се набуташ, сложи добавка за почистване само на инжекторите.
Изборът e голям: https://www.google.com/search?q=injecto ... s-wiz-serp
Аз съм сигурен, че един пълен резервоар 98-100 октана ще ти свърши същата работа. После можеш да сложиш и добавката и след това сменяш горивния филтър, разбира се.

Avensis T25, 1.8 бензин / 1ZZ-FE, 12.2005 - Стрелката за оборотите подскача между 1000 и 1400 оборота

Публикувано на: 17 Май 2024 15:57
от mapamop
Да си продължа частичния монолог:
- Дългия трим преди 3 беше стигнал вече до -22.8% и при ускоряване успяваше да слезе "само" до -14.3%
- Пак дръпнах клемата, колкото да не стигне до -25% и да "викне хеликоптера" за твърде богата смес. По спомен толкова беше прага.
- Налях и добавка на Wurth за прочистване на горивната система. Не очаквам чудеса от нея, но за момента дългия трим си седи "кротко" на около -15%.
- Мисля си нова кошница в резервоара - решили са "ендженерите" че се сменя цяла кошница при заминал горивен филтър, клапан за регулиране на налягането на горивото, бензинова помпа. Намерих на евтиния Magnetti-Mareli MAGNETI MARELLI 313011313327. Не ми е идеята да я запазя за дългосрочна употреба, но да изгърмя 500 лева за "маркова" или вероятно значително повече за ОЕМ, нещо не ме възбужда идеята.
В общи линии тия дни мисля да меря налягане на горивото, компресия на цилиндрите и от там вече каквото излезе. Какво ще излезе - предполагаемо:
По горивната система:
- клапана в кошницата и/или бензинова помпа
- клапана за успокояване на налягането (? Fuel pressure damper) във рейката. Сменя се цяла рейка според каталозите.
- дюзи
По линия на компресията:
- хлабината на клапаните
- ако отварям да меря клапаните, ще меря и веригата колко е разтегната.
Очаквам да излязат клапани, верига и зъбни колела по веригата. Въпреки че масления лак по обтегача лятото беше до под средата на стеблото му.
Може и да изпускам нещо - стреляйте с идеи.

Avensis T25, 1.8 бензин / 1ZZ-FE, 12.2005 - Стрелката за оборотите подскача между 1000 и 1400 оборота

Публикувано на: 17 Май 2024 16:31
от Akima
VVTi Sprocket.

Avensis T25, 1.8 бензин / 1ZZ-FE, 12.2005 - Стрелката за оборотите подскача между 1000 и 1400 оборота

Публикувано на: 17 Май 2024 17:01
от mapamop
Akima написа: 17 Май 2024 16:31VVTi Sprocket
Това има ли метод да го хвана на диагностични данни, или само по метода "целият бар голи навън"?
Бях мярнал в сервизното процедурата, че се запушваше някакъв отвор и се надуваше с въздух през друг, за да се тества. Идеята е дали има начин да се хване примерно по показанията за ъгъла на VVT-i, показанията за запалване, и т.н.

Avensis T25, 1.8 бензин / 1ZZ-FE, 12.2005 - Стрелката за оборотите подскача между 1000 и 1400 оборота

Публикувано на: 20 Май 2024 12:29
от Akima
Трябва да се свали.
Ако се декуплира само веригата също може да има проблем, защото моторите от ZZ-серия са интерферентни.

Avensis T25, 1.8 бензин / 1ZZ-FE, 12.2005 - Стрелката за оборотите подскача между 1000 и 1400 оборота

Публикувано на: 20 Май 2024 13:16
от mapamop
За веригата е ясно че преди да се отдели от зъбните колела, трябва да се поставят в положение маркировките по колелата да са като за зацепване. Имам предвид маркерите на зъбните колела горе да са един срещу друг, долу на шайбата на коляновия вал да е срещу маркера и оцветените сегменти на веригата да са отгоре и на маркерите. Там няма особена драма поне на теория. Въпроса беше дали има начин да се открие малфункцията на тоя механизъм по поведението на диагностичните данни, преди да се разглоби. Очевидно жълтите не са предвидили че това нещо се износва и да предвидят някакъв по-прост метод за наблюдение, преди да е умрял тотално и да вдигне грешка някъде другаде.

Avensis T25, 1.8 бензин / 1ZZ-FE, 12.2005 - Стрелката за оборотите подскача между 1000 и 1400 оборота

Публикувано на: 20 Май 2024 13:28
от gena_bs
Те не са предвидили автомобила да съществува толкова дълго! ppp.gif
Не случайно те са измислили програмируемото остаряване.

Avensis T25, 1.8 бензин / 1ZZ-FE, 12.2005 - Стрелката за оборотите подскача между 1000 и 1400 оборота

Публикувано на: 20 Май 2024 13:31
от mapamop
offtopic.gif
Офтопик
gena_bs написа: 20 Май 2024 13:28 Не случайно те са измислили програмируемото остаряване.
Още много боб има да изядат докато стигнат до нивото на ВАГините и май Форд... Това предвид че не са успели да се справят с кабелите да се изпаряват вътре в изолацията им, или да почне малко след гаранция да гори повече масло отколкото гориво

Avensis T25, 1.8 бензин / 1ZZ-FE, 12.2005 - Стрелката за оборотите подскача между 1000 и 1400 оборота

Публикувано на: 02 Юни 2024 11:01
от mapamop
Да си обновя писаниците със събитията от последните дни:
Поръчах си уж оригинални дюзи от щатите, за 77$+5.50лева за пощите. Излязоха китайски ментаци и си взех парите обратно. Снимки по-долу, защо са ментаци.
Сложих ги и карах 70 километра с тях. Дългия трим първоначално скочи на -19%, после слезе до -17.95% и след още 3-4 запалвания слезе до около -16%, при стартови -14.5% със оригиналните дюзи.
Върнах оригиналните и трима скочи на -18% стартово. Смених рейката със моргаджийска, че моята беше яко ръждясала. Трима слезе пак на -14.5%
Имам си нова кошница Magneti Marelli (Made in P.R.C, неразличима от снимките в Алиекспрес, освен кутията и цената от 165 лева, срещу около половината в Алиекспрес)
Опитах се да извадя вчера кошницата и не успях да разкопчея конектора долу вляво на снимката. Олях света с бензин и се отказах. Учудващо в момента дългия трим е на около -11%. Единственото което се случи, е че дефакто промих буксата на помпата с бензин и въздух. Ще си поръчам клещи за конектора и ще сменя кошницата тия дни.

*Уловката с дюзите е следната:
Надписите са огледално разположени по тялото на дюзата
На едната изобщо няма надпис Denso
Отпред решетката на разпръсквача изглежда много зле пресована
Във 4 кутийки намерих 3 размера найлонови кесии
На 4 кутийки етикетите са залепени различно на 2.

Avensis T25, 1.8 бензин / 1ZZ-FE, 12.2005 - Стрелката за оборотите подскача между 1000 и 1400 оборота

Публикувано на: 02 Юни 2024 13:20
от Ивайло Димов
offtopic.gif Къде е битувала тази кола ,че има толкова прах и кал там bash.gif ,явно яко е карана по църно и сокаци

Avensis T25, 1.8 бензин / 1ZZ-FE, 12.2005 - Стрелката за оборотите подскача между 1000 и 1400 оборота

Публикувано на: 02 Юни 2024 16:10
от mapamop
Ивайло Димов написа: 02 Юни 2024 13:20 толкова прах и кал там
Това е горната част на резервоара, който пък е под купето. Т.е. на улицата. И бас хващам че това е 18 годишен прахоляк. Сега отворихме и при моя една заради конектора, и там може да се гледат картофи...
Тойота са пестеливи и не са сложили гума, маншон или нещо против прах, за да бият цената.

Avensis T25, 1.8 бензин / 1ZZ-FE, 12.2005 - Стрелката за оборотите подскача между 1000 и 1400 оборота

Публикувано на: 02 Юни 2024 18:34
от Двигателист
Има ли начин да измериш налягането на горивото?
Пробвал ли си да изолираш системата за вентилация на горивния резервоар?

Avensis T25, 1.8 бензин / 1ZZ-FE, 12.2005 - Стрелката за оборотите подскача между 1000 и 1400 оборота

Публикувано на: 02 Юни 2024 19:01
от mapamop
Двигателист написа: 02 Юни 2024 18:34 Има ли начин да измериш налягането на горивото
Теоретично да. Трябва да си поръчам бърза връзка преди рейката от китайците със отклонение за манометър. Манометър има в гаража. Мисля си го. Но ме озадачи че дългия слезе много надолу при нищо сменено на практика. Днес врътнах едни 40км градско и пак си е на -10.95%. Което пак е относително много, но е далеч от предните регистрирани стойности около и над -20%. Поне ще има време да чопля.
Двигателист написа: 02 Юни 2024 18:34 Пробвал ли си да изолираш системата за вентилация на горивния резервоар?
Още миналата или по-миналата година. Ефекта е че умира idle-up, понеже от там очаква въздух и бензинови пари. Мисля си че при неизправност там ще добавя въздух. Т.е. плюсови стойности, а тя е много на минус - не стига въздух за наличния бензин в сместта.
Остават малко неща на масата:
- хлабината на клапаните
- VVT-i механизма
- разтегната верига
- регулиращия налягането на горивото клапан в кошницата на резервоара
- дюзи (все пак)
Гадното е че бензинова помпа и регулиращ клапан няма като отделни части, а цяла кошница. И бошовския аналог на оригиналната бошовска кошница гони 500 лева цена.

Avensis T25, 1.8 бензин / 1ZZ-FE, 12.2005 - Стрелката за оборотите подскача между 1000 и 1400 оборота

Публикувано на: 02 Юни 2024 19:06
от iovkito
Хубава информация даваш, да не се предоверяваме на уж оригинални части от ибей. Вижда се колко са оригинални...