Страница 211 от 320
Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
Публикувано на: 11 Фев 2022 19:26
от slowtraveler
Hursa написа: ↑11 Фев 2022 19:15
Има разработки на супер кондензатори с енергийна плътност 73 Втч/кг.
T.e. 14kWh суперкондензатори ти е почти 200кг

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
Публикувано на: 11 Фев 2022 19:28
от Hursa
Но кВтч е под 14 кг - "батерията". Имайки предвид, че не е наложително да се щадят така, както се щадят метал хидридните батерии и плътността на мощността им - това са към 30 кс от такава "батерия".
Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
Публикувано на: 11 Фев 2022 19:45
от BOz
Да, де ама пак удряш на камък с енергията. Ако искаш да вземеш голяма енергийна плътност, губиш от енергията, която може да отдаде. И се оказва, че един суперкондензатор, с енергийната плътност на батерия, може да отдаде дори и по-малка мощност. И кел файда от всичко:
Отделно - при спад от 50% на заряд, имаш линеен спад на напрежение. Като стигнеш 20% заряд на батерията, удряш и 20% от мощността, защото си лимитиран от тока, който може да понесе такъв кондензатор. Излишно главоболие в крайна сметка. Никой нищо няма да спечели, още повече да "покаже предимството на хибрида".
Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
Публикувано на: 11 Фев 2022 19:46
от dracunculus
Какво е преимуществото на една 400кг батерия за 20 000лв, която, за да предостави на колата над 400км автономия се зарежда и разрежда почти от 0 до 100% пред една хибридна батерия 50кг, която се разрежда-зарежда в диапазона 30-70% (числата ги давам много приблизително, с нагледна цел) и струва около 6000лв? Всмисъл, не го приемай като заяждане, просто би ми било интересно някой по-запознат да ми го обясни
Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
Публикувано на: 11 Фев 2022 19:52
от BOz
Ами най-нагледното преимущество е, че предоставя 400 км. автономия.

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
Публикувано на: 11 Фев 2022 20:01
от Hursa
На показаната картинка мисля, че са доста стари данни - много стари.
dracunculus написа: ↑11 Фев 2022 19:46
една хибридна батерия 50кг, която се разрежда-зарежда в диапазона 30-70% (числата ги давам много приблизително, с нагледна цел) и струва около 6000лв?
В това, че батерията на хибрида го прави това зареждане разреждане - десетки пъти за едно такова пътуване. Това, че батерията е показала нулев заряд на таблото - съвсем не значи, че се е "разредила" силно, а само че е достигнала зададения и лимит.
Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
Публикувано на: 11 Фев 2022 20:14
от BOz
Hursa написа: ↑11 Фев 2022 20:01
На показаната картинка мисля, че са доста стари данни - много стари.
Изкарай най-новите и да разсъждаваме над тях.

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
Публикувано на: 11 Фев 2022 20:37
от WoLF
Не мисля, че скапването на батерията е основателна причина да се избягва хибрид. Данните показват друго - Тойота дава 10г гаранция, а моята почна да се скапва след 14г. и то единични клетки. Останалите изглеждат в много добро здраве. Говорим за 14г. кола. Който не е ремонтирал нещо по такава да вдигне ръка и то на стойност 100лв за клетка в най-лошия случай

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
Публикувано на: 11 Фев 2022 21:29
от Hursa
Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
Публикувано на: 11 Фев 2022 21:31
от GringoBG
Има един ютюбър, американец, каналът му е "Hoovies Garage". Взима пълни таралясници, някой от тях оправя. Взе една 15 годишна Prius с космически километраж и с напълно дефектирала бятерия. Смени си я сам за няма и час по инструкциите в кашона. Излезе му май нещо 2000 или 3000 щатски доларес. Това е рециклирана батерия да подчертая, не нова. А тук колите са все нови.
Сега прегледах видеото. Колата бе на 156 000 мили, а берията струвала 1000 щатски долара.
Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
Публикувано на: 11 Фев 2022 21:54
от BOz
Hursa написа: ↑11 Фев 2022 21:29
Може ли превод според теб на това нещо:
Исходя из того, что масса электродов графенового суперкондесатора составляет от 1/4 до 1/2 общей массы, эффективная плотность электроэнергии составляет 21-48 Вт-ч/кг, что сравнимо с показателями никель-металл-гидридных аккумуляторов, которые сейчас используются в автомобилях с гибридной силовой установкой.
Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
Публикувано на: 11 Фев 2022 21:57
от travelboy1965
WoLF написа: ↑11 Фев 2022 20:37
Не мисля, че скапването на батерията е основателна причина да се избягва хибрид. Данните показват друго - Тойота дава 10г гаранция, а моята почна да се скапва след 14г. и то единични клетки. Останалите изглеждат в много добро здраве. Говорим за 14г. кола. Който не е ремонтирал нещо по такава да вдигне ръка и то на стойност 100лв за клетка в най-лошия случай
Така си е.Батерията не ме притеснява въобще.Търгувам с електроника от Китай и хвърлих едно око какво се предлага за Корола.То не бяха отделни клетки за батерия,лед осветления
спойлери,канбус модул за показване налягането в гумите и др.
Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
Публикувано на: 11 Фев 2022 22:00
от BOz
travelboy1965 написа: ↑11 Фев 2022 21:57
Търгувам с електроника от Китай и хвърлих едно око какво се предлага за Корола.
Много ще ми е любопитно какво ще стане с тези батерии, след 10-на пъти с товар от около 120А.

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
Публикувано на: 11 Фев 2022 22:06
от travelboy1965
BOz написа: ↑11 Фев 2022 22:00
travelboy1965 написа: ↑11 Фев 2022 21:57
Търгувам с електроника от Китай и хвърлих едно око какво се предлага за Корола.
Много ще ми е любопитно какво ще стане с тези батерии, след 10-на пъти само товар с. около 120А.
Ами в Алибаба има коментари от търговци.Вземи и прочети.Китай отдавна не е това което беше.Аз се занимавам с внос от 25 години.Ходил съм доста пъти в континентален Китай и Хонгконг.Найстина имат страшен прогрес в качеството.
Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
Публикувано на: 11 Фев 2022 22:09
от Hursa
BOz написа: ↑11 Фев 2022 21:54...според теб...
Това е 2006 - 2010 година. Но пак - това са под 50 - 25 кг за киловат, нека са с 20% повече. И остават другите предимства. Много висок КПД на зареждане/отдаване. Сравнително висока мощност по отношение на енергоемкостта. Значително по-широк температурен диапазон. Висока надеждност (не е проблем за батерията - разряд дори до "0"). И най-вече - огромно количество "цикли" при сравнение с батерията, огромен експлоатационен период.