Страница 3 от 4
Теч в ляво в краката на шофьора Рав4 ХА30
Публикувано на: 27 Юли 2025 20:06
от Двигателист
Принципно ХА30 нямат проблем с вода отляво, а отдясно, но той е решен с някоя си там сервизна кампания.
Ще напиша какъв беше проблема при мен, но това си беше строго частен случай, но не пречи да погледнеш.
След силен дъжд мокета в зоната на обд буксата, прага и стъпалото за левия крак беше мокро. Обичайният заподозрян - шибедаха, но не, дренажите си бяха наред. После мислих, че е от сменяното накога предно стъкло, но не. И аз като теб поливах и релсите на багажника и какво ли още не... В крайна сметка се оказа, че тече от маншона, който уплътнява левия главен кабелен от сноп от двигателния отсек към купето (с малко акробатика може да го видиш отвътре над педалите отляво). Но само при много вода (порой), когато ваната под чистачките се пълни повече, въпреки че големите дренажи си вършат работата. А защо течеше? Защото газаджията, който е монтирал някога уредбата (не била моя колата), вместо да продупчи внимателно маншона с тънко шило и да вкара кабела за газовата (за ключа за превключване газ/бензин, сещаш се тънък кабел) със стегнатост, плътно, за да няма проблем, пичагата е резнал маншона с нож (прав срез около 10 мм) и е прекарал кабела! Без коментар! Проблема реших като наклепах (буквално си е клепане насляпо с ръкавица) там с полиуретанов силикон.
Не е по темата, но имам един принцип, който рядко подвежда - винаги първо се гледа там където е пипал "газаджия", "алармаджия", "гумаджия". При цялото ми уважение към тези професии и съвестните и грамотни хора, които ги практикуват, но истината е, че процента брак при тях е много висок.
Теч в ляво в краката на шофьора Рав4 ХА30
Публикувано на: 27 Юли 2025 20:45
от nov
Е, за това не съм се и сещал.Имам газ, но започна да капе отпреди седмица след автомивка и при един жесток порой преди около две години с вода до средата на гумата, като ниво, гумите са ми 17-ки за инфо.Теча ми е точно там, където го описваш ти, ама точно там, по-скоро аз не обясних правилно, капе по мокета точно между гумената "поставка" , където да си оставиш левия крак на мокета и между прага, като разстоянието между двете е 2-3-4 см и е нещо, като улейче, там пада капката.Утре ще погледна къде минава кабела за ключа на газовата, имам съмнения, че е точно през този сноп.

Във връзка с газаджиите - моя е да не кажа най-добрия в областта, но един от най-добрите, започнах да губя антифриз по малко, но забележимо - да кажем на 5к.км ми пада нивото в казанчето с по около 2 см, и се почнА филма, четох в едни английски форуми, че тия хвърлят глава на 250-300к.км и....

, викам баси боклука взех, майстори гледаха, пипаха некви маркучи, мериха с некви цилиндри за газове в антифриза - нищо.Мен - сън ме не хваща, че все пак нали е Тойота.....Отидох при газаджията , отваря той капака и вика ела сега: там където влизат маркучите в изпарителя, около тях розово, стечено, стегна той трите скоби и ми вика- периодично ги наглеждай - ама това става, като съм набухал вече да кажем 70-80к.км на газ.От тогава грам антифриз нямам загубен или поне не го улавям на око ако има....
Теч в ляво в краката на шофьора Рав4 ХА30
Публикувано на: 27 Юли 2025 20:54
от nov
Забравих най-важното - ти от коя страна клепа с тоя силикон, от двигателния отсек отвън или се навря отвътре, зад педалите нагоре, че за там ще ми е нужен някой първокласник....?
Теч в ляво в краката на шофьора Рав4 ХА30
Публикувано на: 27 Юли 2025 22:07
от Двигателист
Отвътре. Трудно е. Отвън няма достъп. Но не се хващай много за моите писания, защото според мен са частен случай от некадърен монтаж на газова уредба. Ще потърся снимка как го "наклепах"...
П.П.: Намерих една снимка:

- IMG_6356.jpg (1.68 MiB) Преглеждано 638 пъти
Теч в ляво в краката на шофьора Рав4 ХА30
Публикувано на: 28 Юли 2025 06:06
от nov
Ясно, мерси за инфото.
Теч в ляво в краката на шофьора Рав4 ХА30
Публикувано на: 28 Юли 2025 21:08
от nov
Ъпдейт и прясна информация относно Тойота Уотър Челиндж. Тук заваля проливен дъжд за около 2 часа и в мен се надигна чувството след, като намаля да ида и да отворя шофьорската врата на равЧИКА, резултатът е видим на Снимка 1

- Снимка 1.jpg (327.4 KiB) Преглеждано 522 пъти
При което ме заболя глава
На снимки 2 и 3 съм очертал капките по една гумена шлаухка, която не разбрах откъде идва и къде отива, но си личи, че капките са паднали върху нея

- Снимка 2.jpg (250.68 KiB) Преглеждано 522 пъти

- Симка 3.jpg (298.18 KiB) Преглеждано 522 пъти
Започнах да се опитвам да свалям пластмасите с цел да си осигуря достъп и по-добра видимост , намиращи се точно под волана, свалих най-долната (увисналата), а тази голямата между най-долната и волана не успях (на нея има надпис knee airbag), откопчах само левия и десния и край и до там, нещо много яко я държи в центъра и не посмях да напъвам повече. Нямам идея и как да сваля пластмасата на която е монтирано ключето за газта.Всичко това съм оградил на 3 места на Снимка 4

- Снимка 4.jpg (343.38 KiB) Преглеждано 522 пъти
На снимка 5 с жълт цвят съм показал къде поливам с едно 3 литрово шише, ама изведнъж и рязко цялото количество.

- Снимка 5.jpg (266.87 KiB) Преглеждано 522 пъти
Поливам в долния ляв ъгъл на кората на чистачките пластмасовата, както и в гнездото на чистачката откъм шофьора, повторих процедурата 3 пъти и какво установих.
изливам тубата с вода - водата започва да изтича през левия дренаж на Хасфалта, но след като свършат 3-те литра, отварям вратата и си пъхам ръката вътре и нагоре наляво над педала на съединителя нагоре по диагонал в тази посока и усещам как ми капват на ръката 2-3-4 капки и спира, не ми достига дължина обаче за да бръкна до горе и да напипам точно откъде капе, повтарям процедурата и пак същия проблем - усещам капки по ръката си 2-3 са, но при проливен дъжд вероятно са доста повече или с други думи - потокът вода от тубата се "разпределя" и от 3-те литра 99.7% изтичат през дренажа, другите 0.3% в купето, но понеже няам достъп да видя не е ясно дали идва от шлауфката на проводниците за ключето на газта или от друго място.
Колата ще отиде на друг майстор-мераклия (трябва само да го намеря), но ме притеснява, че тия капки падат върху проводници, букси, вероятно и някой електронен модул там, знам ли какво има, тта да не би просто да не успея да запаля на сутринта...........
Ако успея да махна всичките пластмаси да се "оголи" мястото ще купя ка плюс де и ще затапя всички възможни отвори там пък да става каквото ще, ще потърся и в ютюб как се демонтират всичките пластмаси там под кормилото..........
Та това е към момента - за съжаление проблема остава.

Теч в ляво в краката на шофьора Рав4 ХА30
Публикувано на: 28 Юли 2025 21:13
от TATI
Той колегата Двигателист ти каза и показа, пък ти си поливай. Да, може да не е точно от там, където е било при него но след като газаджия е намесен, за мен е повече от ясно.
Теч в ляво в краката на шофьора Рав4 ХА30
Публикувано на: 28 Юли 2025 21:33
от nov
Най-вероятно ще да е там проблема така, като гледам - споделям какво съм забелязал ако на някого за в бъдеще може да му е полезно.
Теч в ляво в краката на шофьора Рав4 ХА30
Публикувано на: 28 Юли 2025 22:27
от mapamop
nov написа: ↑28 Юли 2025 21:08
няам достъп да видя не е ясно дали идва от шлауфката на проводниците за ключето на газта или от друго място.
А: Огледало за монтажни цели. Тези които ги наричат "зъболекарски". Има на практикер примерно.
Б: Ендоскоп от червения китайски сайт. "Anesok" примерно. Ползвам един такъв 3-4 метра и още е жив. Въпреки че го ползвах да пусна едни 30 метра кабели с него през 3 купета на коли, рових в праговете на ръждавелката, в мотора на М*нзиса и къде ли не. Ако искаш може и линк на лично.
Избери си вариант...
Пластмасите на тия бараки се свалят за "добър ден" и после не скърцат. За разлика от на немските и френските кенефи, на които махането не остава без последствия.
Теч в ляво в краката на шофьора Рав4 ХА30
Публикувано на: 28 Юли 2025 23:09
от Двигателист
nov написа: ↑28 Юли 2025 21:08
Нямам идея и как да сваля пластмасата на която е монтирано ключето за газта.
Сваля се елементарно - просто бъркаш в процепа отгоре, или отляво и излиза. Ако нямаш пластмасов инструмент, сложи малко тиксо на отвертка за да не надереш нещо по невнимание. Аз използвам стандартната широка отвертка от швейцарско ножче, защото не е остра, а то си е в подлакътника под ръка, но внимавам. Но свалянето и не открива нищо. Отдолу е т.нар. интеграционно реле (електронен блок) и виждаш само него. Средната кора е с възглавница за коленете, и там ако ръчкаш, по-добре разкачи акумулатора!
Теч в ляво в краката на шофьора Рав4 ХА30
Публикувано на: 29 Юли 2025 06:52
от gena_bs
Аз като гледам тази изолационна лента на снопа кабели и настръхвам!
Какво е ровено толкова по инсталацията в тази кола?
Теч в ляво в краката на шофьора Рав4 ХА30
Публикувано на: 29 Юли 2025 08:07
от nov
Нямам никаква идея, започвам да имам едни съмнения, но да съм проверил в карвертикал преди да я купя, сега вече две години и половина след покупката е след дъжд качулка.
В справката в Тойота фигурират обслужванията и смяната на Валвматик-а на втората година откакто е закупена нова, километрите излизаха точни спрямо това, което показваже по километраж и спрямо последното извършено обслужване в официален сервиз в Тойота............. и въпреки всичко, каквито и да е намеси да е имало тази кола вече при мен набуха почти 150к.км на газ за 2 години и 8 месеца и абс.никакви проблеми с нищо, освен ремонта на кутията.........., нито електроника,нито окачване нито нищо

Теч в ляво в краката на шофьора Рав4 ХА30
Публикувано на: 29 Юли 2025 10:54
от mapamop
nov написа: ↑28 Юли 2025 21:08
тази голямата между най-долната и волана не успях (на нея има надпис knee airbag), откопчах само левия и десния и край и до там, нещо много яко я държи в центъра
4 гайки за ключ 12 и 2 за ключ 10 зад таблото, на рамата. Маха се долната пластмасова кора към педалите, лягаш на стелката, бъркаш отзад в тясната дупка и развиваш предимно на усет. Ако не махнеш акумулатора и гръмне тая възглавница, рискуваш да си останеш размазан на стелката. Може и да си напълно или частично мъртъв от удара в главата. Поне на Авенсиса като я свалях два път тая възглавница, стигнах до невероятно ниво на физически и ментален оргазъм.
А както съм ти писал из личните съобщения - в тия коли вече малко неща ме стресират че трябва да ги вадя.
И двете шлаухи не са от оригиналното оборудване на автомобила. Там точно има винаги само един дебел сноп кабели в маншон и снопа е залят целия в маншона със нещо като гума/пластмаса/силикон.
gena_bs написа: ↑29 Юли 2025 06:52
Аз като гледам тази изолационна лента на снопа кабели и настръхвам!
Какво е ровено толкова по инсталацията в тази кола?
Нищо. Така си е "угриналдъ от фабриката" - не се вижда, няма нужда да е красиво, не се очаква да гледаш там, просто кабелите трябва да са хванати с нещо да кротуват докато машината им излее gromet-a. И това е най-евтиното, което върши работа. Тойота както знаеш не обичат да дават пари за "глупости" от сорта на гофрирана тръба. На Опела ти може и да е с гофрирана тръба, но на Авенсис, Корола-Версо, Аурис 1, Пежо 407, Ситроен Ц4, Мерцедес А170, Авенсис Т22, Сеат Алтеа XL си е все така организиран снопа. Разликата при "европейците" е че не е навито тиксото на спирала, максимално рядко, а е плътно облепен снопа.
nov, Снимай таблото отляво, също че ще го купувам. Би трябвало панела от таблото със двата потенциометъра за фаровете (?) да излезе някак и през него да се види къде отиват тия шлаухи.
P.S: Аз бих пребил газаджията. Просто колкото да му набия някоя друга гънка в мозъка, за да мисли повече следващия път, като пробива купето и не си хидроизолира отворите и шлаухите.
Теч в ляво в краката на шофьора Рав4 ХА30
Публикувано на: 29 Юли 2025 13:03
от gena_bs
► Виж съдържание
Офтопик
@mapamop,
Това наистина ли е така за кабелните снопове?
Не съм обръщал внимание на клиповете и снимките конкретно на Toyota. Но на Honda няма такива фабрични изпълнения.
Конкретно на колегата pvc лентата не изглежда фабрична. По-скоро някой е правил ръкоделие.
Изглежда ми като опаковано допълнително реле.
Гофрираните тръби са нож с две остриета.
Когато се втвърдят с годините, в местата на огъване на снопа започват буквално да режат изолацията и самите кабели.
Ако преди това пластмасата не се е разпрашила вече, разбира се.
Теч в ляво в краката на шофьора Рав4 ХА30
Публикувано на: 29 Юли 2025 14:53
от mapamop
Офтопик
gena_bs написа: ↑29 Юли 2025 13:03
Това наистина ли е така за кабелните снопове?
Ето ти извадени почти всички снопове на инсталация от Авенсис Т25, които са под таблото:
Моята "лична жертва":

- clipboard_image_9b272ce6.jpg (271.26 KiB) Преглеждано 341 пъти
Друга "жертва Т25" със запалена инсталация на колега от форума (отремонтирана е преди близо 2 години вече):

- 0-02-05-f557764117d9a33948780c190b24e39cce9f39da4e086001329b4173634cb4ac_958c9ee4_1700408869.jpg (392.34 KiB) Преглеждано 341 пъти
Авенсис Т27:

- 0-02-05-332629f5d28829d5c4b245225b5a556fbfdd4c8fb5a79971a05ff531338a8cf7_21454603.jpg (640.77 KiB) Преглеждано 341 пъти
Опел Зафира А/2000г.:

- 0-02-05-e15fabb885de22fcdc1e3560a03287890be6727d939fc08355ef12189ee7e5e6_bd564143.jpg (357.77 KiB) Преглеждано 341 пъти
Това е каквото намерих из архива със мултимедията на Viber-a ми. Ако се разровя в големия архив ще намеря още. Там където не се очаква да има триене или лоши атмосферни условия - няма нито гофрирана тръба, нито винилено фолио.
Където мърдат кабелите обиконовено са опаковани с найлоново/винилово фолио или с изолирбанд на дебел слой.