Страница 3 от 4
					
				Работна температурата на двигателя
				Публикувано на: 23 Юли 2023 17:29
				от slowtraveler
				При условие, че няма проблем защо да го прави? Рискът от такова действие е много по-голям (с тези крехки съвременни части 

 ) ...
 
			
					
				Работна температурата на двигателя
				Публикувано на: 24 Юли 2023 00:03
				от WoLF
				Ако колата прекалено бавно спадаше под тези 100 е добра препоръка + една вътрешна промивка, но при него няма признаци за проблем 

 
			
					
				Работна температурата на двигателя
				Публикувано на: 24 Юли 2023 07:27
				от akm
				WoLF написа: ↑24 Юли 2023 00:03
+ една вътрешна промивка
 
Промивка така или иначе ще направя при възможност. Такава не е правена, откакто съм взел колата. Само да реша дали ще я задържа за по-дълъг период, че я взех  непланирано и по спешност. 
fortiss написа: ↑23 Юли 2023 17:26
Задължително измий радиаторите с разглобяване. Може да останеш изненадан какви неща има между тях.
 
На другата си кола - ярис версо 1,4 D4D миналата година смених външния радиатор на климатика. Между двата почти нямаше натрупана мръсотия. А яриса е на незнайно колко км, от които 60 000 в моите 10 000+ в лапите на жената. Така, че засега ще се въздържа от подобна процедура на королата.
Поздрави и благодарности!
 
			
					
				Работна температурата на двигателя
				Публикувано на: 24 Юли 2023 10:29
				от r34c7
				Колега, щом стрелката стои в средата не го мисли изобщо. На мен ми се е случвало на голям, продължителен наклон при 35+ външна със 140 по ГПС и включен климатик да ми мръдне стрелката 2-3мм над средата (там където си стои винаги в диапазона 81-101? градуса), намалявам на 130 и се заковава пак в средата...понякога трябва да се съобразяваме с техниката, няма как. Преди да сменя антифриза не го правеше, разликата е, че стария беше разреден до -30, сега до -38. В последствие прочетох, че има разлика в топлопроводимостта на антифриза в зависимост от това как е разреден. Не случайно в моторните спортове използват...вода с добавка за вдигане точката на кипене.
			 
			
					
				Работна температурата на двигателя
				Публикувано на: 24 Юли 2023 13:03
				от Hursa
				► Виж съдържание
Антифриза в автомобила си е воден разтвор (и е с по-висока температура на кипене при атмосферно налягане от водата - 105, 110, дори до близо 140 градуса, при затворена система, под налягане съответно по-висока, по-концентрираните разтвори също). Но не е коректно да се гледа топлопроводимостта, а топлоемкостта (т. н. "специфичен топлинен капацитет") - от нея най-вече зависи топлопренасящата способност на топлоносителя, антифриза в случая. Водата е с много висока топлоемкост, около и над два пъти по-голяма от колкото при другите течности използвани "за изготвяне на антифризи".) Затова, в случая - както казвате, когато разтвора е с по-ниска концентрация е с по-добри охлаждащи качества, "по-добре извежда топлината".
 
			
					
				Работна температурата на двигателя
				Публикувано на: 24 Юли 2023 15:18
				от OVI
				BOz написа: ↑20 Юли 2023 18:17
Зависи кои са тези Астри. Ако конкретния модел е бил с 1.8 двигател, примерно, там термостата отваря "нормално" на 105 градуса. Колата работи абсолютно нормално и очаквано в диапазона около 110 градуса. Не знам какви коси ти се изправят, но това е нещо абсолютно нормално и очаквано. Даже ако е държал 100 градуса не е било нормално. 
 
 
1.6 XER мотор, модел 2009 година (за последното не съм напълно сигурен). И да, стойностите са както ти си ги написал, вчера я карах в жегата. 
Ами като не знам на колко отваря или затваря термостата или пък на колко включва вентилатора, нормално е да се притеснявам. До момента автомобилите, които съм карал са имали стрелка, която да сочи сектор или конкретна точка (санта фе) за нормална работна температура. На Опелчо няма н-и-щ-о. По форумите видях номера със сервизното меню и започнах да гледам някакво число. Без да знам нормалния диапазон съм се притеснил от стойността, когато е премината психологическата граница от 100 градуса.
 
			
					
				Работна температурата на двигателя
				Публикувано на: 24 Юли 2023 17:06
				от Ивайло Димов
				Не всичко е черно или бяло ....има и нюанси ,когато се говори за антифриз става дума за концентрат ,а когато се говори за охладителна течност иде реч за смес от концентрат с вода .В повечето случаи 40/60 или 50/50 .В концетрирано състояние точката на замръзване на концентрата е около -35-40 докато като разтвор може и -60 да се направи ,друг момент е и херметизацията на системата .Антифриза загрят при атмосферно налягане -в отворен съд кипва при около 105-110 градуса ,а в система под налягане може да кипне чак след 130 градуса .....тай че проверявайте си капачката на разширителния съд дали държи налягане .Сменя се поне 1-2 пъти в експлоатационни срок на колата,най -добре ОЕ .
			 
			
					
				Работна температурата на двигателя
				Публикувано на: 24 Юли 2023 17:41
				от ivan_pop
				Ивайло Димов написа: ↑24 Юли 2023 17:06
Сменя се поне 1-2 пъти в експлоатационни срок на колата,най -добре ОЕ .
 
Моята кола от профила я карам от 12 години.Капачка на казанчето никога не съм сменял и нямам грижи с градусите.
 
			
					
				Работна температурата на двигателя
				Публикувано на: 24 Юли 2023 17:45
				от Hursa
				Когато се говори за антифриз се има в предвид "антифриз готов за употреба" - от там "автомобила е зареден с антифриз", а не с дестилирана вода. 

 (Концентрата също съдържа вода.) И има т. н. "Lobrid coolants" - във вид "готов за употреба" кипят при "атмосферно налягане" при температури 130 140 градуса (но не че основната им функция е да кипят при висока температура).
 
			
					
				Работна температурата на двигателя
				Публикувано на: 24 Юли 2023 17:51
				от Ивайло Димов
				Тва не е вярно ,на тубите с концентрат пише antifreeze ,а на готовата течност -coolant .В концентрата дори и да има вода тя е 1-2% ....никой не налива чист концентрат освен някой който не е наясно със свойствата му .
			 
			
					
				Работна температурата на двигателя
				Публикувано на: 24 Юли 2023 18:06
				от Hursa
				Какво имат предвид в случая?  
  И не - концентрата може да е с над 30% вода. Има "антифризи" въобще без вода (готов за употреба) - но те не са за автомобили. Охлаждащата течност може да е и "чиста" вода. Може и да е масло. Може да е и втечнен метал.
 
			 
			
					
				Работна температурата на двигателя
				Публикувано на: 24 Юли 2023 18:17
				от Ивайло Димов
				Ква е таз марка  

,виж сериозните компании кво пишат на тубите си ...Mobil,Total,Castrol .Тоя бездомен гаражен бренд Marenol ....влизаме в безмислени спорове в автомобилната химия и изобщо течност си има точни названия .Капачката и аз не я бих сменял никога  ама след 21 години ползване пластмасата и се рушеше ,а гумения пръстен смачкан.
 
			
					
				Работна температурата на двигателя
				Публикувано на: 24 Юли 2023 18:22
				от Hursa
				Coolant е охлаждаща течност. Не е задължително да има въобще нещо общо с антифризите. Coolant може да е и натрий в течно състояние и стопилка от соли - които се втвърдяват при температури под 300 400 градуса. У нас се е наложил този термин "антифриз" - за "труднозамръзваща" течност.
			 
			
					
				Работна температурата на двигателя
				Публикувано на: 24 Юли 2023 18:29
				от Ивайло Димов
				Говорим за автомобили и масова охладителна течност .То по твоята логика и медицинския спирт не замръзва и мое се налива .
			 
			
					
				Работна температурата на двигателя
				Публикувано на: 24 Юли 2023 18:41
				от Hursa
				В случая - такава е терминологията в България. И да - "чист" (макар, че не е съвсем чист) етилов алкохол се използва, като противообледенително средство.
А по "моята" логика е това
Hursa написа: ↑24 Юли 2023 17:45
Когато се говори за антифриз се има в предвид "антифриз готов за употреба" - от там "автомобила е зареден с антифриз"