Почти незначително а може и дане се е променила .. трябва да я карам поне 3 4 дената така, за да се усети, но ако не си въобразявам изглежда малко по-пъргава на агресивно каране. По-малко притриса при потегляне но може след 3 4 дена да стане като преди. Освен това сега е по-студено. Едно нещо не се е променило със сигурност. Всяка сутрин паля и тръгвам. Времето никога не стига. Докато я карам студена на равен път, 2ра скорост с около 30 - 40 km/h, колата придръпва все едно помпя педала на газта всяка половин секунда. Така си беше преди резистора - така е и сега. Относно този ефект (или по-скоро дефект...сега с резистора работата на мотора промени ли се ?
Въпрос за Ламбда сонда и ABS.
Avensis 7A-FE
-
Scott
- Мнения: 2710
- Регистриран на: 25 Ное 2004 18:44
- Местоположение: Bristol, UK
- Получена благодарност: 1 път
Преди да правиш всякакви експерименти се увери че запалителната система е наред. Ти ограничаваш разследването до ламбда сондата, но забравяш, че тя може да си работи нормално, а просто при обедняване на сместа запалването в цилиндъра да не е както трябва - слаба искра, топли свещи и т.н.KingSteve написа:...Но като че ли това придръпване на студено и прекъсването на мотора при потегляне, което според мен поражда притрисането са тясно свързани.. .
П.П. Само от любопитство, какви са 'оригиналните иридиеви' свещи за този двигател?
90919-0122какви са 'оригиналните иридиеви' свещи за този двигател?
Когато купих колата преди 2г. и си претрисаше така от самото начало заради, което смених и съединител. Беше със свещи NGK BKP6EP 13
В момeнта е с Denso SK20R-P13 и с нови бобини както вече споменах и това тресене си е същото, както си беше като я купих и с оригиналния съединител. Като го свалихме се оказа, че има още хляб в него.
Защо според теб не трябва да се ползват различни от иридиеви свещи за този двигател. Има лепенка use only iridium sparkplugs в/у него.
http://www.offroaders.com/directory/pro ... lug-PR.htm
http://new-energy21.ru/index.php?option ... Itemid=179
Тези свещи наистина ли са толкова магически, колкото изглежда на рекламата?[/url]
Последно промяна от KingSteve на 28 Окт 2010 13:13, променено общо 2 пъти.
Avensis 7A-FE
- Bass_Man
- Мнения: 5559
- Регистриран на: 15 Сеп 2007 20:38
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 2 пъти
- Получена благодарност: 1 път
Скоти нали аз това му казах ама при положение че комутаторите са в бобините и е wasted spark нещата стават малко сложни .Scott написа:Преди да правиш всякакви експерименти се увери че запалителната система е наред. Ти ограничаваш разследването до ламбда сондата, но забравяш, че тя може да си работи нормално, а просто при обедняване на сместа запалването в цилиндъра да не е както трябва - слаба искра, топли свещи и т.н.
П.П. Само от любопитство, какви са 'оригиналните иридиеви' свещи за този двигател?
Между другото такова гюбрене се получава и от неверни показания на дебитомер/МАП . И може колектора да е разхерметизиран някъде .
Ако може да закачи осцилографа на бобината да види какво ще стане е най-добре . Ама трябва да си направи индуктивен сензор или през едно искрище и през делител иначе няма как да хване какво се случва . Другия вариант е да види дали има разлика в тока , който консумират и да мерси с осцилографа през един шунт/резистор пада на напрежението . Дали е еднакво всичко при двете бобини .
Но много трябва да внимава да не бастиса уреда , че ако прескочи някоя искрица входното стъпало си заминава .
За MAP-a и аз се бях замислил, защото преди имаше дни в които беше по-немощна. След всяко слизане от колата гледах атмосферното налягане и като беше по-високо вървеше по-добре. Или поне в такъв филм се вкарах.
Ако е разхерметизиран няма ли да си дръпва въздух и да вдига обороти?И може колектора да е разхерметизиран някъде .
Сега мерих тока през бобините. На idle speed постоянния ток е 187-256mA - мърда постоянно. Ако уреда е на променлив ток, последния варира от 840-870 mA за бобината на 2,3ти цилиндър и 860-900mA за бобината на 1,4ти. 20mA разлика не мисля, че е фатална. Напрежението и в/у 2те бобини е еднакво - 14.15V...дали има разлика в тока , който консумират
Avensis 7A-FE
- Bass_Man
- Мнения: 5559
- Регистриран на: 15 Сеп 2007 20:38
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 2 пъти
- Получена благодарност: 1 път
Значи ако дърпа въздух от колектора няма да вдига обороти а ще гюбри на ниските защото въздуха ще е повече от необходимото . Когато дадеш повечко газ тогава нещата ще се пооправят защото по-голяма част ще влиза от дросела и непремереното количество няма да оказва голямо влияние .
А тока имах предвид да го мериш с един нискоомен шунт и с осцилографа в двата края да наблюдаваш пада върху шунта/резистора .
А тока имах предвид да го мериш с един нискоомен шунт и с осцилографа в двата края да наблюдаваш пада върху шунта/резистора .
Ще мерна и по този начин, но мисля първо да видя какво ще стане след като направя тригера за CMP. Преди време като мерих с осцилоскопа импулсите, паузата м/у тях се променяше от време на време. Вероятно по същата причина и токът, който консумират бобините не е постоянен. Може ЕКУ да изтърва импулс от CMP. Освен това днес след като покарах малко завъртях CMP на -90˚ и колата тръгна много мазно.
Avensis 7A-FE
- Bass_Man
- Мнения: 5559
- Регистриран на: 15 Сеп 2007 20:38
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 2 пъти
- Получена благодарност: 1 път
Имай предвид , че в ЕКУ-то също има решение , което дискретизира сигнала и го подава на ЦПУ-то в стандартен правоъгълен вид . Има си едни специални схемички , които са направени точно да четат магнитни релуктори .
Също така виж дали можеш да регулираш разстоянието между зъбите на ролката и четеца . Защото на Супрата може да им се прави реглаж и това по някога помага .
Щом , като си го въртял и нещо се е променило виж как би трябвало да му е оригиналното положение .
Също така виж дали можеш да регулираш разстоянието между зъбите на ролката и четеца . Защото на Супрата може да им се прави реглаж и това по някога помага .
Щом , като си го въртял и нещо се е променило виж как би трябвало да му е оригиналното положение .
По принцип оригиналното му положение не може да се променя. Има ухо(което е хоризонтално)и през него го държи болт за двигателя. В момента ухото е нагоре и болта го държи само по периферията. За да видя дали има нещо за регулиране трябва да махам капака на двигателя. Релуктора е твъедо монтиран. Ако има нещо за регулиране то няма да е той, а не ми се струва практично да менят положението на ролката....как би трябвало да му е оригиналното положение
Avensis 7A-FE
Вчера направих тригера. Bass_Man отново се оказа прав. Очевидно ЕКУ е пропускал по някой импулс от CMP. Преди на ниски обороти двигателя леко притрисаше. Сега е закован все едно не работи изобщо. Колата е много по-пъргава при ускорение. Никакво замисляне. При потегляне май пак усетих леко претрисане веднъж, докато бях на полусъединител по баир нагоре, но като цяло двигателя сега бачка с пъти по-добре.
Днес оправих и формата на правоъгълния импулс. Закачих и 2.7К към маса на изхода но и това не можа да излъже ЕКУто, че релуктора си му е на мястото.
Дайте идея как да го преметна. Възможно ли е да вдига грешката защото му липсва отрицателния полупериод на сигнала?
Ще се подобри ли нещо в работата на двигателя ако сигнала от изхода на компаратора избърза или закъснее малко спрямо импулса генериран от релуктора? Или ЕКУ веднага ще компенсира тази промяна и ще си нагоди запалването както е било преди.
Днес оправих и формата на правоъгълния импулс. Закачих и 2.7К към маса на изхода но и това не можа да излъже ЕКУто, че релуктора си му е на мястото.
Дайте идея как да го преметна. Възможно ли е да вдига грешката защото му липсва отрицателния полупериод на сигнала?
Ще се подобри ли нещо в работата на двигателя ако сигнала от изхода на компаратора избърза или закъснее малко спрямо импулса генериран от релуктора? Или ЕКУ веднага ще компенсира тази промяна и ще си нагоди запалването както е било преди.
- Прикачени файлове
-
- DS0001.JPG (17.95 KiB) Преглеждано 2193 пъти
Avensis 7A-FE
- Bass_Man
- Мнения: 5559
- Регистриран на: 15 Сеп 2007 20:38
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 2 пъти
- Получена благодарност: 1 път
Значи аз си мисля , че проблема не е в датчика ами в нещо по колата . Някоя лоша връзка , някакъв шум , някое кофти напрежение или нещо подобно . Ако ти се занимава провери масата на ЕКУ-то и масата на мотора и ако може даже им пусни по една нова до минуса на акумулатора .
От друга страна пък това ще е пореден път в който нещо се гюбри мотора и предишните пъти след смяната на датчика нещата са се оправяли . Трябва да видиш твоята кола с един или с два датчика е . Защото ако е с един би трябвало да има липсващи зъби ако е с два трябва да имаш още един с два белега само .
За да разбереш какво се случва би било добре да закачиш да видиш грешката точно какво пише .
Относно избързването или забавянето на импулса - това е единствения начин да регулираш аванса при тези коли и ако го промениш там нищо и никога не може да коригира тази промяна .
Според мен трябва да опиташ да разшириш малко импулса защото може да идва тесничък на по-високи обороти . Просто тригера или компаратора да задържа малко повече . Може и малко по-голяма амплитуда да има . Другия вариант е да пробваш със триъгълни импулси със сравнително симетрични фронтове .
Относно това как разбира дали има датчик или не освен по импулса по-друг начин не се сещам . Може и да си му пуска някакво токче от време на време . Каква схема си ползвал за тригер ?
От друга страна пък това ще е пореден път в който нещо се гюбри мотора и предишните пъти след смяната на датчика нещата са се оправяли . Трябва да видиш твоята кола с един или с два датчика е . Защото ако е с един би трябвало да има липсващи зъби ако е с два трябва да имаш още един с два белега само .
За да разбереш какво се случва би било добре да закачиш да видиш грешката точно какво пише .
Относно избързването или забавянето на импулса - това е единствения начин да регулираш аванса при тези коли и ако го промениш там нищо и никога не може да коригира тази промяна .
Според мен трябва да опиташ да разшириш малко импулса защото може да идва тесничък на по-високи обороти . Просто тригера или компаратора да задържа малко повече . Може и малко по-голяма амплитуда да има . Другия вариант е да пробваш със триъгълни импулси със сравнително симетрични фронтове .
Относно това как разбира дали има датчик или не освен по импулса по-друг начин не се сещам . Може и да си му пуска някакво токче от време на време . Каква схема си ползвал за тригер ?
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 3 госта