Страница 3 от 3

Двигатели 4A-FE - обща тема - ремонтна процедура и важна информация.

Публикувано на: 15 Май 2016 12:09
от Akima
japan_fen написа: Някой може да ми разясни какво е GLI и какво е SI?
Ако става дума за Corolla E10 това са нивата на оборудване:
GLI: GLI TYPE
GTI: GTI TYPE
SI: SI TYPE
STD: STANDARD TYPE
XL: XL TYPE
XLI: XLI TYPE
:thumbsup:

Двигатели 4A-FE - обща тема - ремонтна процедура и важна информация.

Публикувано на: 20 Май 2016 23:46
от japan_fen
Ясно де но мисълта ми беше SI и GLI не са ли съкратено от нещо

Двигатели 4A-FE - обща тема - ремонтна процедура и важна информация.

Публикувано на: 23 Юни 2016 15:00
от tsv1
Здравейте,колеги.
Интересуваме къде могат да ми направят реглаж на клапаните?
Автомобила е Toyota Carina 1.6 LB 99 к.с. и се намирам в София.
По километраж е на 312 000, карам я на газ (обикновена газова) от 120 000 км.
Напоследък вдигна разхода и усещам загуба на мощност на газ, като минавах преглед ми казаха че горивната смес е много богата. Вчера ходих да регулират газовото, но ми казаха че не могат да направят кой знае какво, тъй като трябвало да се видят клапаните. Отдавна планирам реглаж, питал съм на няколко места но отказват поради липса на пулове... Може вече да е късно за реглаж, но поне да се измерят хлабините преди евентуално отваряне. Също така си мени оборотите на празен ход на бензин и газ, на газ е по-осезаемо, нямам представа на какво се дължи, може да е свързано с клапаните.

Благодаря за вниманието.
Цецо

Реглаж на клапани 4A-FE

Публикувано на: 24 Юни 2016 07:56
от ufer
Има един английски клуб, който си е купил инструменти за регулиране на клапани и са направили банка за употребявани пулове. Предават си комплекта един на друг из цялото кралство и всеки взима пуловете, които му трябват, а оставя своите в общия кюп. Е, понякога се случва да няма нужния размер и тогава се купуват нови, а там са много скъпи. Може би и тук е добре да се направи нещо подобно, само че не се знае кой в крайна сметка ще задържи всичко за себе си, защото в БГ националният спорт се казва ... крадене!!! :)

Реглаж на клапани 4A-FE

Публикувано на: 24 Юни 2016 19:27
от Оги
Богата смес едва ли се коригира с реглаж на клапаните. shutup.gif
Ако на студено работи добре, а на топло се губи мощност или гасне на празен ход според мен клапанчетата на изпарителя изпускат. Прави се профилактика на изпарителя- сменят мембрани, пружинки, уязвимите гумички на клапанчетата, каквото има в него. След което изпарителя се регулира за празен ход и мощност. Ако това не е правено последните 120 х.км. празния ход не може да се регулира- т.е. да се намали изпусканата газ. На едно Ловато през 60-70 х.км. правех изпарителя профилактично. Мембраните стават като кори, гумичките не можеш да познаеш от какъв материал са, че толкоз нацепени. От пукнатините изпускат.

п.с. пулове за реглаж има, 40 лв. парчето. Не се знае колко ще трябват. И реглажа няма да реши тоз проблем.

Реглаж на клапани 4A-FE

Публикувано на: 24 Юни 2016 23:39
от tsv1
Изпарителя го смених преди около 15 000 км с нов, същия като стария BRC techno. Планирам близките дни сам да измеря луфтовете на клапаните. Реглажа също не е трудна задача при наличие на подходящи инструменти и пулове.

Реглаж на клапани 4A-FE

Публикувано на: 25 Юни 2016 10:09
от Оги
В резултат на нормално износване неуплътнение на клапан заради малка хлабина няма как да се случи освен ако някой не е разместил пуловете. Просто мотора става по-шумен и с реглаж утихва.
Ако има нагорели клапани обаче- това може да се установи с измерване на компресията. Измерването може дапокаже дали компресията е наред или не, ако е второто дали е в резултат от неплътни сегменти или клапани. Ако има неплътен/ни клапан/ни- отиваш на ремонт на глава след което реглаж.

Двигатели 4A-FE - обща тема - ремонтна процедура и важна информация.

Публикувано на: 25 Юни 2016 16:04
от tsv1
Благодаря за съвета - ще измеря и компресията.

Двигатели 4A-FE - обща тема - ремонтна процедура и важна информация.

Публикувано на: 20 Юли 2016 09:45
от tsv1
Измерих компресията 10-10-10-10 в нормите е макар и близко до долната граница.

Двигатели 4A-FE - обща тема - ремонтна процедура и важна информация.

Публикувано на: 24 Сеп 2016 21:44
от tsv1
Резултата от комбинацията газ + липса на реглаж на клапаните
image-0-02-01-bce07fe80ee70546446892b974f9fa0fe98ccc806dca5c46e03bc688ebf7f2f7-V.jpg
image-0-02-01-bce07fe80ee70546446892b974f9fa0fe98ccc806dca5c46e03bc688ebf7f2f7-V.jpg (230.82 KiB) Преглеждано 1830 пъти
Отказа 4-ти цилиндър поради прегорял изпусктелен клапан. Като цяло изпускателните клапани са доста потънали, но не успях да намеря подходяща глава, в момента тази е на ремонт.
image-0-02-01-d0182cc017d81f504c49ea84d4a467d6d2d817561bbe03e4e525ac441acbbe92-V.jpg
image-0-02-01-d0182cc017d81f504c49ea84d4a467d6d2d817561bbe03e4e525ac441acbbe92-V.jpg (238.49 KiB) Преглеждано 1830 пъти