Страница 198 от 320

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Публикувано на: 07 Яну 2022 19:06
от travelboy1965
Абе малко тъп въпрос ама си признавам,че нямам време да чета цялата книга.При превключване на скоростният лост между различните режими винаги ли се натиска бутона или само от паркинг позиция.

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Публикувано на: 07 Яну 2022 19:18
от Hursa
Дадено е в картинки smile.gif Стр. 237 за 1.8 хибрида (инструкция за хибридни хечбек/комби) - от P може да се превключи, ако е натиснат блокиращия бутон и спирачката (при включена хибридна система). (Дадено е и как да се "отключи" лоста в аварийни ситуации.)
От N на R и от R на Р - с натискане на бутона. Явно да предпази от неволно включване на задна или парк функцията при движение (а и да сме наясно, какви ще са последствията от подобно превключване).
И от D на B с бутона (обратно без натискане) - вероятно за да предпази от неволно включване и евентуално поднасяне при хлъзгав път, в резултат на увеличаване на задържащия момент към двигателни колела, да е наясно шофьора с подобна възможност и да е подготвен.
Всички други превключвания - може да се направят без натискане на бутона. (Поне според книжката - аз до сега все превключвах с натискане на бутона.)

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Публикувано на: 07 Яну 2022 21:35
от travelboy1965
Hursa написа: 07 Яну 2022 19:18 Дадено е в картинки smile.gif Стр. 237 за 1.8 хибрида (инструкция за хибридни хечбек/комби) - от P може да се превключи, ако е натиснат блокиращия бутон и спирачката (при включена хибридна система). (Дадено е и как да се "отключи" лоста в аварийни ситуации.)
От N на R и от R на Р - с натискане на бутона. Явно да предпази от неволно включване на задна или парк функцията при движение (а и да сме наясно, какви ще са последствията от подобно превключване).
И от D на B с бутона (обратно без натискане) - вероятно за да предпази от неволно включване и евентуално поднасяне при хлъзгав път, в резултат на увеличаване на задържащия момент към двигателни колела, да е наясно шофьора с подобна възможност и да е подготвен.
Всички други превключвания - може да се направят без натискане на бутона. (Поне според книжката - аз до сега все превключвах с натискане на бутона.)
Hursa написа: 07 Яну 2022 19:18 Дадено е в картинки smile.gif Стр. 237 за 1.8 хибрида (инструкция за хибридни хечбек/комби) - от P може да се превключи, ако е натиснат блокиращия бутон и спирачката (при включена хибридна система). (Дадено е и как да се "отключи" лоста в аварийни ситуации.)
От N на R и от R на Р - с натискане на бутона. Явно да предпази от неволно включване на задна или парк функцията при движение (а и да сме наясно, какви ще са последствията от подобно превключване).
И от D на B с бутона (обратно без натискане) - вероятно за да предпази от неволно включване и евентуално поднасяне при хлъзгав път, в резултат на увеличаване на задържащия момент към двигателни колела, да е наясно шофьора с подобна възможност и да е подготвен.
Всички други превключвания - може да се направят без натискане на бутона. (Поне според книжката - аз до сега все превключвах с натискане на бутона.)
Що пък да има поднасяне от D на B.Това е все едно да минеш на по-ниска предавка,което се прави точно про хлъзгав път.Пробвал ли си от D на R и обратно без натискане на бутона?

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Публикувано на: 07 Яну 2022 21:40
от slowtraveler
travelboy1965 написа: 07 Яну 2022 21:35 Това е все едно да минеш на по-ниска предавка,което се прави точно про хлъзгав път.Пробвал ли си от D на R и обратно без натискане на бутона?
При хлъзгав път не се преминава на по-ниска предавка, защото може да те поднесе - какво чудно има?! Опитваш се да прехвърлиш някакъв допълнителен въртящ момент на колелата - надвиши ли граничното сцепление - поднася....
А относно D-R и обратно - би трябвало да е 'забранено' от електрониката при движение на автомобила...

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Публикувано на: 07 Яну 2022 22:01
от travelboy1965
slowtraveler написа: 07 Яну 2022 21:40
travelboy1965 написа: 07 Яну 2022 21:35 Това е все едно да минеш на по-ниска предавка,което се прави точно про хлъзгав път.Пробвал ли си от D на R и обратно без натискане на бутона?
При хлъзгав път не се преминава на по-ниска предавка, защото може да те поднесе - какво чудно има?! Опитваш се да прехвърлиш някакъв допълнителен въртящ момент на колелата - надвиши ли граничното сцепление - поднася....
А относно D-R и обратно - би трябвало да е 'забранено' от електрониката при движение на автомобила...
И как се намаля скорост на хлъзгаво нанадолнище?Преди години карах ски на Добринище.Пътя от Добринище до хижа Гоце Делчев беше винаги заледен.Винаги съм намалял с по-ниска предавка.Само веднъж имах неблагоразумието да натисна спирачките леко.Включи се ABS и последва 50 м. пързаляне надолу като за щастие спрях в една пряспа.Та как предлагаш да се намаля скорост по надолнище на заледен път?

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Публикувано на: 07 Яну 2022 22:19
от Hursa
При превключване на по-ниска предавка - двигателя е на относително по-ниски обороти (допълнително - двигателя губи обороти при самото превключване). (Затова, обикновено подават т. н. "междинна газ" - при превключване. Дори при някои по-спортни автомобили това подаване на "междинна газ" е автоматизирано.) Затова - се получава задържащо усилие към двигателните колела при превключването. При автомобил със задно задвижвижване, това не е така опасно, дори в зависимост от ситуацията, дори може да е добро - да центрира автомобила. При автомобили с предно задвижване - може да се стигне до "носене" на предните колела, най-вече, ако се направи в завой. При хибрида, при минаване в В режим - предполагам, също може да се получи.
Но при ауриса няма подобна защита от превключване към В. Към превключване към Р (при по старата система е с бутон) - има защита, но при относително висока скорост. При ниска може да се задейства и съм го правил, неволно при скорост вероятно около 1 2 км/ч - предните гуми "коват".
При двулитровия хибрид - също няма подобна защита - може да се мине към режим S както от лоста, така и от планката на волана.
За да се премине към R от D - трябва да се мине през N. Превключването към N е без натискане на бутона, но от N към R - би трябвало да се натисне бутона според инструкцията. Преминаването към задна - докато се движи автомобила напред - при "обикновен" автомобил ще се "развърти" двигателя обратно. Ако работи - твърде вероятно, ще повреди скоростната кутия. При хибрида - няма задна предавка - ел двигателя просто се задвижва в противоположна посока по сравнение с движението напред. Подобно превключване докато хибрида се движи напред (евентуално) може да доведе до "изпадане" от синхронизация на синхронния му ел двигател, но може и електрониката да успява да реагира достатъчно бързо и да премине към генераторен режим или дори към "спирачен" - задържайки движението напред. Предполагам - защитата е основно - докато превключва натискайки бутона (при спрял автомобил), шофьора да си изясни, че ще последва движение назад.
Айбиеса би трябвало да предотврати блокирането на колелата, това му е функцията. При превключване - действително колелата не се блокират, а просто при слабо сцепление или ако се превключи рязко - могат да изменят оборотите си - и така да загубят сцепление.

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Публикувано на: 07 Яну 2022 22:24
от travelboy1965
Значи по-добре да се натиска при всяко превключване,отколкото да се мисли тук трябва ли или не.

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Публикувано на: 07 Яну 2022 22:30
от Hursa
Направено е за да не се мисли smile.gif
Натискате лоста в желаната посока - ако не стане, значи превключването е защитено. Ако все пак държите да го направите, натискате бутона и го правите - производителя предполага, че щом държите да направите такова превключване сте си изяснили, какво ще стане или какво може да стане. И че сте предвидили и ще вземете мерки да не стане проблем - при преминаването към В, например.
Всъщност някой смятат, че режим В, често е по-подходящ за шофиране при хлъзгав път - именно поради това, че задържащото усилие е сравнително голямо и колелата не блокират, а се въртят от системата (автомобила остава управляем) и ако желаете, ако се налага - подавате "газ" - преминавайки от "задържащ" момент, към "задвижващ" въртящ момент към предните колела.

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Публикувано на: 07 Яну 2022 22:56
от slowtraveler
► Виж съдържание

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Публикувано на: 07 Яну 2022 23:01
от Hursa
► Виж съдържание

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Публикувано на: 07 Яну 2022 23:24
от travelboy1965
Че то какъв избор по заледено надолнище имаш.Или В или спирачки.Аз повече спирачки по заледено надолнище както казах няма да натискам каквото и ще да става ако ще и колата да е 5x5.То и ABS центрира автомобила ама като е със завои пътя се озоваваш в пряспата като мен.В добрия случай щото от другата страна е пропаст.

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Публикувано на: 07 Яну 2022 23:28
от Hursa
А ако поднесе при включването - какво ще направите? Кога ще включите В режима?
Не, че е погрешно. Просто трябва да сме наясно как да използваме режима. Аз бих избягвал превключване в завой и особено в критична ситуация. Може би е по-добре да се превключи още преди спуска. Разбира се е добре да питаме автопилот и по възможност да го оттренираме в относително безопасни условия. smile.gif

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Публикувано на: 08 Яну 2022 00:01
от travelboy1965
Не говорим за завой.Мен така са ме учили,че е по-добре да убиеш скоростта с двигателя отколкото със спирачка при хлъзгав участък.От горчив опит мога да го потвърдя.Колата все пак остава донякъде управляема.Можеш да подадеш малко газ и да излезеш от ситуацията.А да подаваш газ след набити спирачки-полза никаква.

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Публикувано на: 08 Яну 2022 00:09
от Hursa
Е при хлъзгав път е грешка да се "набиват" спирачки. Ако се е стигнало до "набиване" при хлъзгав път, твърде вероятно е да е вече късно smile.gif

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Публикувано на: 08 Яну 2022 00:40
от slowtraveler
► Виж съдържание