Corolla E21 / Auris E21 - Поколение XII - /2019-2024/ - двигатели/задвижване и дизайн
-
- Мнения: 203
- Регистриран на: 04 Окт 2021 12:15
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Меган 2,Корола 1.8 хибрид
- Получена благодарност: 2 пъти
Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
Мнение от travelboy1965 » 07 Яну 2022 19:06
travelboy1965
-
- Мнения: 5751
- Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
- Местоположение: Козлодуй
- Благодарил/а: 27 пъти
- Получена благодарност: 181 пъти
Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
Мнение от Hursa » 07 Яну 2022 19:18

От N на R и от R на Р - с натискане на бутона. Явно да предпази от неволно включване на задна или парк функцията при движение (а и да сме наясно, какви ще са последствията от подобно превключване).
И от D на B с бутона (обратно без натискане) - вероятно за да предпази от неволно включване и евентуално поднасяне при хлъзгав път, в резултат на увеличаване на задържащия момент към двигателни колела, да е наясно шофьора с подобна възможност и да е подготвен.
Всички други превключвания - може да се направят без натискане на бутона. (Поне според книжката - аз до сега все превключвах с натискане на бутона.)
Hursa
-
- Мнения: 203
- Регистриран на: 04 Окт 2021 12:15
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Меган 2,Корола 1.8 хибрид
- Получена благодарност: 2 пъти
Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
Мнение от travelboy1965 » 07 Яну 2022 21:35
Hursa написа: ↑07 Яну 2022 19:18 Дадено е в картинкиСтр. 237 за 1.8 хибрида (инструкция за хибридни хечбек/комби) - от P може да се превключи, ако е натиснат блокиращия бутон и спирачката (при включена хибридна система). (Дадено е и как да се "отключи" лоста в аварийни ситуации.)
От N на R и от R на Р - с натискане на бутона. Явно да предпази от неволно включване на задна или парк функцията при движение (а и да сме наясно, какви ще са последствията от подобно превключване).
И от D на B с бутона (обратно без натискане) - вероятно за да предпази от неволно включване и евентуално поднасяне при хлъзгав път, в резултат на увеличаване на задържащия момент към двигателни колела, да е наясно шофьора с подобна възможност и да е подготвен.
Всички други превключвания - може да се направят без натискане на бутона. (Поне според книжката - аз до сега все превключвах с натискане на бутона.)
Що пък да има поднасяне от D на B.Това е все едно да минеш на по-ниска предавка,което се прави точно про хлъзгав път.Пробвал ли си от D на R и обратно без натискане на бутона?Hursa написа: ↑07 Яну 2022 19:18 Дадено е в картинкиСтр. 237 за 1.8 хибрида (инструкция за хибридни хечбек/комби) - от P може да се превключи, ако е натиснат блокиращия бутон и спирачката (при включена хибридна система). (Дадено е и как да се "отключи" лоста в аварийни ситуации.)
От N на R и от R на Р - с натискане на бутона. Явно да предпази от неволно включване на задна или парк функцията при движение (а и да сме наясно, какви ще са последствията от подобно превключване).
И от D на B с бутона (обратно без натискане) - вероятно за да предпази от неволно включване и евентуално поднасяне при хлъзгав път, в резултат на увеличаване на задържащия момент към двигателни колела, да е наясно шофьора с подобна възможност и да е подготвен.
Всички други превключвания - може да се направят без натискане на бутона. (Поне според книжката - аз до сега все превключвах с натискане на бутона.)
travelboy1965
- slowtraveler
- Мнения: 6346
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 368 пъти
- Получена благодарност: 399 пъти
Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
Мнение от slowtraveler » 07 Яну 2022 21:40
При хлъзгав път не се преминава на по-ниска предавка, защото може да те поднесе - какво чудно има?! Опитваш се да прехвърлиш някакъв допълнителен въртящ момент на колелата - надвиши ли граничното сцепление - поднася....travelboy1965 написа: ↑07 Яну 2022 21:35 Това е все едно да минеш на по-ниска предавка,което се прави точно про хлъзгав път.Пробвал ли си от D на R и обратно без натискане на бутона?
А относно D-R и обратно - би трябвало да е 'забранено' от електрониката при движение на автомобила...
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
slowtraveler
-
- Мнения: 203
- Регистриран на: 04 Окт 2021 12:15
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Меган 2,Корола 1.8 хибрид
- Получена благодарност: 2 пъти
Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
Мнение от travelboy1965 » 07 Яну 2022 22:01
И как се намаля скорост на хлъзгаво нанадолнище?Преди години карах ски на Добринище.Пътя от Добринище до хижа Гоце Делчев беше винаги заледен.Винаги съм намалял с по-ниска предавка.Само веднъж имах неблагоразумието да натисна спирачките леко.Включи се ABS и последва 50 м. пързаляне надолу като за щастие спрях в една пряспа.Та как предлагаш да се намаля скорост по надолнище на заледен път?slowtraveler написа: ↑07 Яну 2022 21:40При хлъзгав път не се преминава на по-ниска предавка, защото може да те поднесе - какво чудно има?! Опитваш се да прехвърлиш някакъв допълнителен въртящ момент на колелата - надвиши ли граничното сцепление - поднася....travelboy1965 написа: ↑07 Яну 2022 21:35 Това е все едно да минеш на по-ниска предавка,което се прави точно про хлъзгав път.Пробвал ли си от D на R и обратно без натискане на бутона?
А относно D-R и обратно - би трябвало да е 'забранено' от електрониката при движение на автомобила...
travelboy1965
-
- Мнения: 5751
- Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
- Местоположение: Козлодуй
- Благодарил/а: 27 пъти
- Получена благодарност: 181 пъти
Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
Мнение от Hursa » 07 Яну 2022 22:19
Но при ауриса няма подобна защита от превключване към В. Към превключване към Р (при по старата система е с бутон) - има защита, но при относително висока скорост. При ниска може да се задейства и съм го правил, неволно при скорост вероятно около 1 2 км/ч - предните гуми "коват".
При двулитровия хибрид - също няма подобна защита - може да се мине към режим S както от лоста, така и от планката на волана.
За да се премине към R от D - трябва да се мине през N. Превключването към N е без натискане на бутона, но от N към R - би трябвало да се натисне бутона според инструкцията. Преминаването към задна - докато се движи автомобила напред - при "обикновен" автомобил ще се "развърти" двигателя обратно. Ако работи - твърде вероятно, ще повреди скоростната кутия. При хибрида - няма задна предавка - ел двигателя просто се задвижва в противоположна посока по сравнение с движението напред. Подобно превключване докато хибрида се движи напред (евентуално) може да доведе до "изпадане" от синхронизация на синхронния му ел двигател, но може и електрониката да успява да реагира достатъчно бързо и да премине към генераторен режим или дори към "спирачен" - задържайки движението напред. Предполагам - защитата е основно - докато превключва натискайки бутона (при спрял автомобил), шофьора да си изясни, че ще последва движение назад.
Айбиеса би трябвало да предотврати блокирането на колелата, това му е функцията. При превключване - действително колелата не се блокират, а просто при слабо сцепление или ако се превключи рязко - могат да изменят оборотите си - и така да загубят сцепление.
Hursa
-
- Мнения: 203
- Регистриран на: 04 Окт 2021 12:15
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Меган 2,Корола 1.8 хибрид
- Получена благодарност: 2 пъти
Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
Мнение от travelboy1965 » 07 Яну 2022 22:24
travelboy1965
-
- Мнения: 5751
- Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
- Местоположение: Козлодуй
- Благодарил/а: 27 пъти
- Получена благодарност: 181 пъти
Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
Мнение от Hursa » 07 Яну 2022 22:30

Натискате лоста в желаната посока - ако не стане, значи превключването е защитено. Ако все пак държите да го направите, натискате бутона и го правите - производителя предполага, че щом държите да направите такова превключване сте си изяснили, какво ще стане или какво може да стане. И че сте предвидили и ще вземете мерки да не стане проблем - при преминаването към В, например.
Всъщност някой смятат, че режим В, често е по-подходящ за шофиране при хлъзгав път - именно поради това, че задържащото усилие е сравнително голямо и колелата не блокират, а се въртят от системата (автомобила остава управляем) и ако желаете, ако се налага - подавате "газ" - преминавайки от "задържащ" момент, към "задвижващ" въртящ момент към предните колела.
Hursa
- slowtraveler
- Мнения: 6346
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 368 пъти
- Получена благодарност: 399 пъти
Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
Мнение от slowtraveler » 07 Яну 2022 22:56
Ами точно със задно задвижване съм се пързалял по баир надолу... Превключвам 3->2 и веднага оборотите падат до празен ход, а колата се пързаля, ускорявайки... Пак 2->3, появява се някакъв спирачен момент и колата ускорява по-бавно по стръмният баир... Разбира се - става въпрос за чист лед...
Най-просто казано - максимално спирачно усилие се постига когато ВСИЧКИТЕ колела спират - т.е. използвайки спирачките. При лед - разбира се - внимателно... Да, АБС помага, но не е вездесъщ... Просто няма как две колела да осигурят същото усилие колкото четири...
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
slowtraveler
-
- Мнения: 5751
- Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
- Местоположение: Козлодуй
- Благодарил/а: 27 пъти
- Получена благодарност: 181 пъти
Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
Мнение от Hursa » 07 Яну 2022 23:01
И обратно, при ускорение, при изкачване, при завиване с "умерена газ" - предното е по-удобно за повечето шофьори, особено ако не са "дрифтъри".

Hursa
-
- Мнения: 203
- Регистриран на: 04 Окт 2021 12:15
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Меган 2,Корола 1.8 хибрид
- Получена благодарност: 2 пъти
Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
Мнение от travelboy1965 » 07 Яну 2022 23:24
travelboy1965
-
- Мнения: 5751
- Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
- Местоположение: Козлодуй
- Благодарил/а: 27 пъти
- Получена благодарност: 181 пъти
Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
Мнение от Hursa » 07 Яну 2022 23:28
Не, че е погрешно. Просто трябва да сме наясно как да използваме режима. Аз бих избягвал превключване в завой и особено в критична ситуация. Може би е по-добре да се превключи още преди спуска. Разбира се е добре да питаме автопилот и по възможност да го оттренираме в относително безопасни условия.

Hursa
-
- Мнения: 203
- Регистриран на: 04 Окт 2021 12:15
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Меган 2,Корола 1.8 хибрид
- Получена благодарност: 2 пъти
Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
Мнение от travelboy1965 » 08 Яну 2022 00:01
travelboy1965
-
- Мнения: 5751
- Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
- Местоположение: Козлодуй
- Благодарил/а: 27 пъти
- Получена благодарност: 181 пъти
Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
Мнение от Hursa » 08 Яну 2022 00:09

Hursa
- slowtraveler
- Мнения: 6346
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 368 пъти
- Получена благодарност: 399 пъти
Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
Мнение от slowtraveler » 08 Яну 2022 00:40
Това е правилен съвет... Между другото съвременните автоматици също избягват 'превключване' в завой и т.н... Автоматиците на съвременните мотори - също не превключват в завой..
Относно спирачката и техниката на шофиране - за първи път ли шофирате зимата?! (то вярно че във Варна зима скоро не е имало, ама все пак...)...
Просто зимата потренирайте САМИ на някой широк паркинг, удобен празен път с видимост и т.н.. Така се трупа опит... Пързаляйте, опитвайте максимално спиране на лед, максимално спиране с лед само под десни или леви колелета и т.н... Ще усетите 'дърпането на волана и т.н.. Пробвайте поднасяне в завой - с натрупване на опит реакцията по запазване на контрол става автоматична..
Спирането на лед - аз при хлъзгав път винаги при удобно място и ситуация (без коли зад/пред мен, но за предпочитане - усойно място, място с видим лед и т.н.) набивам спирачки за да усетя какво е сцеплението в момента.. Така усещаш какво е сцеплението (ускорението, при което колата 'се хлъзва' ), а също така разбираш на какво би могъл да разчиташ при критична ситуация - да знаеш дали имаш шанс да спреш, или трябва да търсиш друг вариант...
Относно спирането в пряспата с АБС - ами ако бе опитал само с моторна спирачка, щеше да си я прескочил - АБС предлага максималното спиране и запазване на контрол при дадената ситуация контролирайки и търсейки сцепление с четирите колела... Моторната би предложила безконтролно спирачно усилие (евентуално - само с педала на газта, но това е много инертен способ) и то само на две колела... Та това казва физиката - с физичните закони спорът е безсмислен

П.С. на времето преди навлизането на ЕСП, АБС, ТС спирането с моторна спирачка се практикуваше при хлъзгаво време, защото все пак лесно можеше да натиснеш съединителя и да възвърнеш сцеплението ако се подхлъзнеш, а нямаше друга алтернатива - спирачките бяха доста по-неефективни, блокираха колелата и т.н..
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
slowtraveler
- Всичко за TOYOTA
- ↳ Общи теми
- ↳ Клубни срещи
- ↳ Toyota Мания
- Технически въпроси
- ↳ Общи технически въпроси
- ↳ Двигатели
- ↳ Газови уредби
- ↳ Електрическа система, навигация, музика
- ↳ Хибридно задвижване - Hybrid Synergy Drive (HSD)
- ↳ Трансмисия
- ↳ Спирачна система
- ↳ Окачване
- ↳ Интериор/екстериор
- Електрически автомобили
- ↳ Общи разсъждения
- ↳ Електрически автомобили Тойота
- ↳ Зарядни станции
- LEXUS
- ↳ Общи теми
- ↳ Технически въпроси
- Отдел Subaru
- ↳ Subaru + MX5
- Пазар, магазини и услуги
- ↳ Купува части
- ↳ Продава части
- ↳ Купува / Продава автомобил
- ↳ Сервизи / Магазини / Услуги
- ↳ Черен списък на некоректни търговци и сервизи
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: Ahrefs [Bot], Semrush [Bot], TheRealDacho и 4 госта