Страница 2 от 2
Публикувано на: 27 Май 2012 19:33
от zi_zi_top
Espace&Yaris написа:zi_zi_top написа: толкова е по-ниска
детонационната способност на бензина и е по-високо октановото число.

Всъщност точно обратното е. Високата
детонационната устойчивост се характеризира с високо октаново число.
Какво отричаш всъщност? laugh.gif
ниска детонационната способност =
висока детонационната устойчивост
Или просто обичаш да спориш.

Публикувано на: 28 Май 2012 11:54
от Espace&Yaris
zi_zi_top написа:
Какво отричаш всъщност? laugh.gif
ниска детонационната способност = висока детонационната устойчивост
Отричам това което си написал!
За тези твои интерпретации можеш ли да ми посочиш доказателство за истинност? Терминът "Детонационна способност" се използва при експлозивите и съвместяването му с октановото число при бензина е некоректно. Използвай правилните термини и няма да се налага да споря!
Публикувано на: 28 Май 2012 16:30
от zi_zi_top
http://bg.wikipedia.org/wiki/%D0%9E%D0% ... 0%BB%D0%BE
http://www.volkswagen.bg/vw_world/innov ... nzahl.html
Октановото число задава устойчивостта срещу детонации на горивото. То се определя по ROZ (Research-октаново число), при определени условия на изпитанията, с точно дефинирани изпитателни двигатели. Нормалният бензин има, с 91 ROZ, най-ниската стойност, супербензинът има 95 ROZ, супер плюс лежи с 98 ROZ на горния край. Колкото е по-високо октановото число, толкова е по-висока температурата на самозапалване при бензиновите горива и толкова по-ниска е склонността към детонации при изгарянето (бензин 450-550°С, супербензин 480-700°С температура на самозапалване).
И двамата използваме правилни термини!
Още повече, че не сме на Конгрес по органична химия, а във форум, в който 90% от хората пишат неграмотно.
Това е причината да се чудя защо търсиш "под вола теле"?!?
За мен този безплоден диспут е приключен!!!

Публикувано на: 28 Май 2012 19:06
от Espace&Yaris
Хайде няма нужда - търсил съм под вола теле. Нищо ново не ми пишеш, думичка няма в линковете относно словосъчетанието "детонационна способност". Ама то е ясно защо де. Октановото число и как се определя ми е пределно ясно.
А иначе не сме дори доближили органичната химия, ама по-добре ,че много има да пиша и по тая тема.
Публикувано на: 28 Май 2012 22:10
от zi_zi_top
Espace&Yaris написа:...
А иначе не сме дори доближили органичната химия, ама по-добре ,че много има да пиша и по тая тема.
Според теб въглеводородите в кой раздел на химията са? Може би в биохимията или в неорганичната?!?
Всъщност какво е образованието ти и професията ти?
Публикувано на: 03 Юни 2012 22:58
от Hursa
Обратното е - 100 октана ще свали разхода с мааалко и ще качи мощността също с маалко...
Все пак теорията твърди обратното (до колкото съм я разбрал). По бавното изгаряне на високооктановото гориво при по ниска компресия сваля мощността – получаваме част от енергията от горенето на по късен етап при разширението на газовете. Поради това има и по големи загуби с изгорелите газове – изхвърлят се по горещи. Корекцията на запалването компенсира до голяма степен тези загуби (в определени граници – ако октановото число е твърде голямо без допълнителни подобрители увеличаването на изпреварването в запалването не помага много). Просто съм любопитен дали съм разбрал правилно, а не че искам да споря

.
Публикувано на: 04 Юни 2012 11:00
от slowtraveler
Не е съвсем така.. Детонационната устойчивост позволява по-ранно запалване, по-дълго използване на разширението на газовете, и по-добро и нискотемпературно горене.
Личния ми опит с карбураторен, капризен към прегряване двигател (Шкода 1000МБ), - при нискооктановия колата прегрява, докато при по-високооктановия - работи нормално...
Иначе и в книжката на някои коли съм чел неща под 'звездичка' от рода: при ползването на по-нискооктановия бензин е възможно да разполагате с малко по-ниска мощност...
Публикувано на: 04 Юни 2012 15:11
от CuMo
Октановото число характеризира устойчивостта на бензина против самодетонация. Колкото по-високо октаново число, толкова по-трудно горивото се самовъзпламенява. Simple as that.
Аз наливам само Shell V-Power 95. Карината работи много мазно с него и перформънса също е на ниво. Ако налея обикновен 95 от OMV, ЕКО или нещо друго - майко мила.... имам чувството че не е същата кола, почва да ръмжи, не върви...
А със студен V-power се представя доста добре като за 1.6
http://www.youtube.com/watch?v=V_CUlzpFCA0
Публикувано на: 05 Юни 2012 16:08
от zi_zi_top
CuMo написа:...
Аз наливам само Shell V-Power 95. Карината работи много мазно с него и перформънса също е на ниво. Ако налея обикновен 95 от OMV, ЕКО или нещо друго - майко мила.... имам чувството че не е същата кола, почва да ръмжи, не върви...
Ти си първият, който се хвали от гориво на Шел.

Ама знае ли човек...
Публикувано на: 05 Юни 2012 21:50
от Hursa
Не е съвсем така.. Детонационната устойчивост позволява по-ранно запалване, по-дълго използване на разширението на газовете, и по-добро и нискотемпературно горене.
Личния ми опит с карбураторен, капризен към прегряване двигател (Шкода 1000МБ), - при нискооктановия колата прегрява, докато при по-високооктановия - работи нормално...
Иначе и в книжката на някои коли съм чел неща под 'звездичка' от рода: при ползването на по-нискооктановия бензин е възможно да разполагате с малко по-ниска мощност...
Все още мисля, че при двигател настроен да отдава оптимално максималната си мощност с по-нискооктанов бензин, то ако ползва по високооктанов – по-ранното запалване би дало и по-голяма сила действаща обратно на посоката на въртене – от там и по големи загуби. Или казано по друг начин - оптимално настроения двигател за пълна мощност, би дал изгаряне на бензина максимално близко около горна мъртва точка (за бензина за който е предвиден), по голямото предварение в запалването на високоотановия би довел до загуби.
С това което казвате за ползването на нискооктанов бензин в двигател за по-високооктанов (ако правилно съм разбрал) – безспорно е така – датчика за детонационно горене намалява предварението (навярно и до пълната му липса или запалване при такта разширение). Това естествено би довело до загуба на мощност и увеличаване на разхода.
Но като цяло може и да сте прав. В последните години според мен има една тенденция – увеличава се компресията на бензиновите двигатели. Според мен това цели да се подобри икономичността на бензиновите двигатели при частични натоварвания (тъй като преобладаващото време двигателя работи на частични натоварвания). Но това пък би довело до известна загуба на максимална мощност заради по-малкото от оптималното предварение при напълно отворена клапа (дори в целият диапазон обороти пълната мощност би била по ниска). Ако това е така – тогава като сипем високооктанов бензин може да получим по-голяма мощност с цената на известна загуба на икономичност при частични натоварвания.
Прекалено дълго се получи, но това е заради липса на знания, а голи разсъждения.
Публикувано на: 05 Юни 2012 23:17
от zi_zi_top
Ще се опитам да ти го обясня по-простичко.
Високо октановия бензин изгаря по-правилно в горивната камера, защото се запалва от подадената в правилния момент искра, а не както ниско октановият предварително от повишеното налягане. При предварително запалване се получават детонации поради "борбата" между цилиндъра в такт "изгаряне" и цилиндъра в такт "сгъстяване", което се чува като чукане в основните лагери - "чука аванса". Точно това води до загуба на мощност в този момент.
Работата с високо октанов бензин на ДВГ се определя от ЕКУ-то, а не от самопроизволното възпламеняване и затова отдадената мощност е по-голяма и ДВГ работи по-добре.
Съвсем отделно стои въпросът дали си струва да се ползва високо октанов бензин, ако водачът усеща автомобилът и сменя навреме предавките, така че да не се стига до "чукане на аванса"???
Аз лично използвам 95 октана. При пробите ми с по-високо октанов бензин не съм установил съществена икономия, а само по-висока цена на горивото при зареждане. Единствения плюс е бил по-безгрижното шофиране и по-рядка смяна на предавките.

Публикувано на: 05 Юни 2012 23:49
от stefo91
Пичове, истината която се опитвате да изречете с тези сложни разсъждения е следната:
Двигатели с по-ниска компресия работят по-зле (харчат повече, вървят по-малко) с високооктанов бензин а двигатели с по-висока компресия работят по-добре (харчат по-малко, вървят повече) с високооктанов бензин. Това е доказано с опити, на теория вие можете да го обясните.
Публикувано на: 06 Юни 2012 00:36
от CuMo
zi_zi_top, факт, човек, вече две години и повече я карам тая кола и в момента, в който сипя нещо различно от Шел и ме доядява, че съм го сипал. Единствено прилично се държи 98 на лукойл, с него в ниските оборит работи добре, обаче като мина 4500-5000 оборота и почва да ръмжи само. Докато с V-power-a се вижда от клипчето какво прави. На клипа точно излизам от бензиностанцията с около 25 току що налят студен V-power 95. Вижда се как стрелката за нивото на бензина се качва.
С V-power съм правил разход от 5,8 с трима човека в колата и багаж. С минаване на Хаимбоаз и то зимата! Разбира се, не съм се силил, но по подбалканския път си карам 100-110км/ч. Ако налея OMV или Еко, трябва да натискам газта повече за да "тръгне", но нито има същата реакция, а и повишава шума.
Публикувано на: 06 Юни 2012 19:33
от Hursa
zi_zi_top – не съм съгласен, освен ако аз не съм се изразил правилно:). Напротив двигател за 95 би работил по правилно с 95 от колкото с 98-100. Нима всички двигатели разработени примерно за бензин 95 горят детонационно, ако не са с 98? Ако в двигателя започне детонационно горене последна грижа ще е загубата на мощност. Не съм сигурен, но мисля, че на всички съвременни бензинки има датчици следящи за детонационно горене, коригиращи изпреварването, а може би и други параметри. Всеки бензинов двигател разчита на паленето от искрата(всеки правилен двигател:) и след запалването на горене, защото дори след възпламеняването от искрата е възможно детонационно горене. Така, че да се сипва 98 на двигател за 95 за да се избегне детонационно горене според мен е необосновано. Освен ако продавания за 95 бензин не отговаря на 95. Но дори тогава съвременен бензинов двигател не би трябвало да има проблем с детонациите, ако всичко му е наред. По стар двигател – да, ще има проблеми и за в бъдеще ще трябва да търси по свястна бензиностанция, ако има свестни.
stefo91 – всичко е така както казвате, поне до колкото съм запознат. Само дето автомобилите за 98 или 100 бензин едва ли могат да се нарекат икономични с двигател от по 200+ к с.