Страница 2 от 2

Публикувано на: 20 Фев 2011 14:36
от slowtraveler
Kiki написа:....При какви студове не иска да пали дизеларката?
Когато нямах още гараж съм палил безпроблемно всеки ден в продължение на две зими.
Имаше температури и по -15 и повече градуса.
При температури около -5С започваше да се мъчи (да трои, да пуши)...
А при -10С без подгрев нямаше никакъв шанс...
То и нафтата замръзваше при около тази температура в тръбопровода...

Публикувано на: 20 Фев 2011 14:56
от proscrip
Хммм, интересно, че колкото по-нов дизел толкоз по-трудно пали при ниски температури. Също така забелязвам и още една нелогична връзка между обема на дизела и склоността му да не пали под -10 С.

При новите дизели колкото по-голям дизел толкоз по-лесно пали на студено - става въпрос за Тойота, а за старите е ясно - не съм имал проблем с предкамерен или директен стар дизел да пали с до 2 неработещи подгревателни свещи до -15 С. Предполагам и навремето нафтата не е била цвете за мирисане. Буса ми тойота с 2.5 Д4Д и на съседа Ленд крузъра с 3.0 Д4Д палят доста по-добре на студено от на другия комшия авенсиса 2.2 Д4Д - който обикновено докато ние разчистаме снега от колата и от портите на дворовете си - той се бори с печката и една газова духалка - всичко разтопява - но под -12 неговата пали с големи молитви, дори тази зима гледам си е взел такава ел. печка на 220 в, с която два пъти едва не подпали нещо по колата - но той си е уникален в техническо отношение.

Интересно защо ви е 60 С темп на антифриза - като нямате условия да пускате кабели и какви са тези прикщазки за 3-4 акумулатора и подгрев за 12 мин. Началото на 90-е имах едно рено трафик с 2.1 предкамерен дизел, който го внесохме от Швеция и си имаше система за подгряване с ръчен часовник с нагревател на 12 в, на която при -16 С и бяха необходими 30-35 мин да подгрее водата до 38-40 С - което е повече от достатъчно - все едно палите лятото в най-голямата жега, а тази и система се захранваше от същия акумулатор, който и палеше мотора - още повече, че замръзналия акумулатор е добре преди да тръгнете да въртите на стартер да се съживи от някой по-голям консуматор - премерно да пуснете дълги за 10-20 сек. Та тази печка беше измислена много умно - при първоначално вклйючване под -10 С в един тубус, в който е нагревателя - се пуска малък нагревател с незначителн мощност, след като темп на вотада в тубуса стигне 5-6 С се пуска основния нагревател и помпата, която върти водата - отделно помпата си имаше 2 степени. Отделно си имаше некво термо реле, което автоматично пускаше системата, като падне под -10-12 С, ако не се изкрлючи нарочно от водача.

Абе сякаш всичко взе да става все по-некачествено с напредването на технологиите ни акумулатори, ни подгревни системи.

Публикувано на: 24 Фев 2011 12:30
от slowtraveler
Айде малко почивка на тази тема, че нещо май забравихте за какво се отнася wacko.gif

Публикувано на: 24 Фев 2011 15:21
от slowtraveler
Темата е почистена и дезинфекцирана от л...та, дето ги изсипаха тук някои от колегите :censored:
При следващи лични нападки ще съдействам за незабавен тридневен бан като за начало guns.gif
Форума е за обмяна на идеи и решаване на проблеми, а не за пуберски изпълнения mad.gif

P.S. НА ЧУДЕЩИТЕ СЕ ЗАЩО СА ИМ ИЗТРИТИ МНЕНИЯТА: ПРОЧЕТЕТЕ ЗАГЛАВИЕТО НА ТЕМАТА!!! mad.gif

Публикувано на: 26 Фев 2011 03:39
от Bass_Man
Слоу няма да има повече лични нападки но няма да има и смисъл .

Публикувано на: 26 Фев 2011 08:54
от scorpion
Наистина форумът е чудесен и не бива да има обиди и лични нападки. Споровете са затова за да представят различни гледни точки. Толкоз по тази тема...

Иначе въпросът беше за подгряването на ток. Според мен решение от типа направи си сам не е удачно, а и опасно.

И сега въпрос (мисля,че пак го бях задавал но нямаше отговор). В брушурката, когато купувах колата имаше изписано за модификация лъксъри: "Зимен пакет". Така и не разбрах за какво става дума. Само за нагревателя на предното стъкло (реално чистачките) или за нещо друго. Факт е, че няма печка. Какво тогава ?!?
Модел 2.2 д-4 Авенсис-2, фейслифт, модификация лъксъри.

Публикувано на: 26 Фев 2011 14:29
от KiLLeR
scorpion написа: И сега въпрос (мисля,че пак го бях задавал но нямаше отговор). В брушурката, когато купувах колата имаше изписано за модификация лъксъри: "Зимен пакет". Така и не разбрах за какво става дума. Само за нагревателя на предното стъкло (реално чистачките) или за нещо друго. Факт е, че няма печка. Какво тогава ?!?
Модел 2.2 д-4 Авенсис-2, фейслифт, модификация лъксъри.
И моята се води с такъв "зимен" пакет. Няма печка, подгрява предното стъкло, но ми прави впечатление, че загрява значително по-бързо от джипката, която пак е дизел и няма такъв пакет (Тя е Nissan де, но все пак дизел) :thumbsup: Единственото ми предположение е, че това е някаква система за подгряване на антифриза. Четох някъде, че имало такива с подгряващи свещи в системата за охлаждане, но ми се струва леко невъзможно. Другото е че при изключени всички консуматори оборотите са 900, но при включването на вентилатора веднага скачат на 1100 т.е. ток някъде отива в повече, но дали е само в перката не знам. Ако някой има предложение нека сподели :whistle:

Публикувано на: 26 Фев 2011 15:55
от Scott
KiLLeR написа: "Зимен пакет"
http://www.toyotabg.eu/viewtopic.php?t ... f84206a315

Публикувано на: 26 Фев 2011 16:51
от BIS
Koлега KiLLeR! И при моя Авенсис 2002г.при пускане на ветилатора оборотите скачат от 900 на 1100, но само при студен двигател.Когато двигателят загрее няма промяна на оборотите. Имам само подгрев на преното стъкло! Предполагам,че така е нормално. :thumbsup:

Публикувано на: 27 Фев 2011 00:12
от KiLLeR
Същата работа! Не знам защо го прави само на студен двигател обаче! Сигурно там заради дозареждането на акомулатора, но пък то предполагам не приключва със загряването на двигателя... ?

Публикувано на: 27 Фев 2011 23:20
от misho09
scorpion написа:Наистина форумът е чудесен и не бива да има обиди и лични нападки. Споровете са затова за да представят различни гледни точки. Толкоз по тази тема...

Иначе въпросът беше за подгряването на ток. Според мен решение от типа направи си сам не е удачно, а и опасно.

И сега въпрос (мисля,че пак го бях задавал но нямаше отговор). В брушурката, когато купувах колата имаше изписано за модификация лъксъри: "Зимен пакет". Така и не разбрах за какво става дума. Само за нагревателя на предното стъкло (реално чистачките) или за нещо друго. Факт е, че няма печка. Какво тогава ?!?
Модел 2.2 д-4 Авенсис-2, фейслифт, модификация лъксъри.
Ами до колкото разбрах аз за моя авенсис, който е "Executive", около радиаторчето на парното (пред или зад него) има ел. нагреваема плочка, която при минусова температура навън, автоматично се включва и макъри малко загрява въздуха влизащ в купето.Аз лично не усещам при запалване да духа хладък въздух, но ми прави впечатление, че като го пусна да духа на челното стълко веднага започва да разтопява леда.Вероятно това е част от този зимен пакет.

Публикувано на: 01 Мар 2011 14:33
от neznaiko
KiLLeR написа:Същата работа! Не знам защо го прави само на студен двигател обаче! Сигурно там заради дозареждането на акомулатора, но пък то предполагам не приключва със загряването на двигателя... ?
Прави го компютъра, когато външната температура е ниска, за да ти загрее по-бързо колата и да имаш по-бързо топъл въздух в купето. Не е за дозареждане.