Страница 2 от 6

Публикувано на: 03 Фев 2011 21:40
от павел павлов
zi_zi_top написа:Колко струва течността и колко е труда?

Сигурен ли си, че изобщо са ти пипнали колата? cool.gif
През цялото време (40 мин) бях в сервиза и гледах!Не е сервиз на Тойота!

Публикувано на: 03 Фев 2011 22:14
от Mitko
Благодарности на gicho. :thumbsup:
Минавам около 20к на година.60 на 40% за градско шофиране.
Май съм за бенц, което съм си го мислел,ако трябва да съм честен.

Публикувано на: 03 Фев 2011 22:29
от gicho
30K на година според мен са на границата happy.gif, така че и дизел може да ти е изгоден икономически. Но другите фактори си остават.
И в двата случая ще се чудиш дали не си сбъркал - ако беше 15-20К, изборът е ясен, ама в твоя случай ... unsure.gif

Разликата да кажем че е 3л/100км, т.е. 900литра на година (30000км).
900литра * 2.35лв = 2100лв на година. Това си покрива един маховик първата година, една турбина + ремонт дюзи или помпа втората.

Т.е., ако те кефи дизела няма проблем да му покриваш поддръжката при този пробег. Все пак и бензините не минават без ремонти.

Пак зависи и колко години ще я търкаляш (при тоя пробег едва ли мислиш да е ползваш повече от 3-4 години?)

На твое място пак бих се върнал в изходна точка, освен ако нещо друго вече не те е отказало от дизелите. За мен чашата преля заради мръзненето зимата wink.gif


Едит: А, сега видях че си писал 20К, аз останах с впечатлението че видях 30К? Хм, заспала работа, изчезвам да почивам ...

Публикувано на: 03 Фев 2011 22:35
от KiLLeR
На мен едно пълно облсужване (масло, ролки 2бр., ремъци, филтри-горивен, маслен,въздушен, купе, антифриз,труд) ми струваше 730 лв. Не са малко пари хич....

Публикувано на: 04 Фев 2011 02:36
от Bass_Man
gicho написа:...........................
- определено по-нисък разход, особено в града - ако я караш много и градско ( > 20000км на година) има смисъл
.....................................
Ако беше точно така всички камиони и рейсове щяха да са бензинови . Най-големите предимства на дизела се усещат при големи пътувания където не се гаси двигателя често и се кара с умерени скорости ! При градско каране с често гасене на двигателя и тръгни спри не са толкова големи предимствата в разхода !
Mitko написа: ................
Май съм за бенц, което съм си го мислел,ако трябва да съм честен.
Да не те тресе някаква буржоазия ? tongue.gif
Ако си вземеш CDI ще имаш възможността да похарчиш много пари за поддръжка biggrin.gif !
Истината е , че първите комон-рейли не са особенно читави и са пълни с разни изненади . Хубавото на Тойота е ,че проблемия маховик е една извънредно проста част и почти всеки сервиз може да го смени .

Понеже на нас тук VW са ни любимата марка и винаги се равняваме по тях е нужно да споменем , че ангренажния ремък TDI комплект от менте фирма е към 500лв. , а оригинилен е към 1200лв. отделно е труда . Менте маховик е към 800лв. оригиналния е около 2000лв.

Публикувано на: 04 Фев 2011 09:30
от gicho
Да се включа преди мечо да ме емнал ...
Под "бенц" човека имаше предвид бензинова, не мерцедес.

А аз имах предвид че в разликата в разходите на бензинов и дизелов е различна е различните режими - т.е. ако направиш сметката за колко ще спестиш по градския разход има по-голяма далавера, отколкото ако я смяташ по извънградския. Ама това е лично впечатление и може да е свързано със стила на каране. Гледам че по ТТ данни няма такава разлика в новите модели.

Публикувано на: 04 Фев 2011 11:47
от Bass_Man
Ако е бензин е имал човека значи малко го нахоках повечко tongue.gif .

Относно разхода със сигурност преимуществата на нафтата се изразяват по-добре на дълги пътувания ! И то колкото по-бавно караш толкова по-големи са те . Поради простата причина , че двигателя се върти с по-ниски обороти , а от там нафтата изгаря по-добре и по-ефективно . Тръгнеш ли да юркаш започваш да хвърляш нафта в колектора и започват да се случват доста неприятни неща + висок разход . А за градско на къси пътувания ако няма възможност да загрее хубаво двигателя дизела е супер неефективен ! Точно поради тази причина почти няма таксита дизели .

Публикувано на: 04 Фев 2011 14:27
от Mitko
Да. Имах предвид бензин.
А какво ще кажете за газифицирането на тези коли. Слушам, че не им пасва много, или не е така?

Публикувано на: 04 Фев 2011 14:54
от gicho
Bass, може да няма дизели таксита в БГ, ако в Германия ми покажеш едно бензиново такси, ще те почерпя.
То в БГ виждал ли си такси бензин? Аз само газ или метан ... :thumbsup:
Отделно такситата хич не са добър пример за коли дето се движат незагрели, точно са пример за коли които нямат много студени стартове...
По нашия край има доста дизелови таксита - основно от ВАГ групата, ама това не е важно.
От мнението излиза че извън града се кара на по-ниски обороти отколкото в града??? Ми аз в града мога да си джиткам цял ден без да кача до 2000 оборота (на дизелчето), ама от табелата насетне и на 5-та да съм, все над 3000 съм че да съм с около 100-те км/ч?
Казах че си е мое субективно усещане, но с пример ще кажа какво имам предвид, при горе-долу еднакви като клас коли:
- бензинова градска кола - извънградско около 4.8-5.0, градско 8.5..9л/100
- дизелова - извънградско 4.2-4.5, градско 6.5-7.
Т.е. на бензинова почти удвоява, докато на дизеловата увеличението е по-малко.
А за градско на къси пътувания ако няма възможност да загрее хубаво двигателя дизела е супер неефективен !
Не съм много съгласен - на бензина смесообразуването се влияе много по-силно от температурата на мотора (студен всмукателен колектор, впръскване под ниско налягане); поради това при бензина на студено работата е по-неефективна понеже горивото кондензира здраво (това не се отнася до директното впръскване, или поне не в такава сила), и капките гориво са по-големи.
При дизела това го няма - горивото е директно в камерата, под високо налягане, няма смес която да контактува с колектора, клапаните и камерата.
Поне аз така съм го учил ...
Другото е че на бензиновите има подгряване на всмукателния колектор от антифриза, както и възможност за засмукване на топъл въздух зимата. На дизелите мисля че няма такива неща? Да си виждал дизел да вдига на 2000 оборота като запали на отрицателни температури както бензиновите? Не, щото нямат нужда.
Тръгнеш ли да юркаш започваш да хвърляш нафта в колектора

В кой колектор имаш предвид?

Публикувано на: 04 Фев 2011 17:30
от Mitko
Някой кара ли на газ?

Публикувано на: 04 Фев 2011 17:43
от angellov
Здравей колега (имам в предвид колебаещия се за избор бенз/нафта), аз не разбирам много от коли но мога да кажа моя житейски опит.
До декември 2010 карах Д4Д 110 к.с., сега карам октавия 102 к.с. бензин. Тойотата на далго 5, Шкодата 6, в града тойотата ми гореше 8, шкодата гори 10. Като направим равносметка идва с 1.5 литра повече. Аз карам 20 000 км, което е равно на 300 литра по 2.32 (днес) = 696 лева. Сега нафтата е близо 10 ст. по скъпа или за година 1400 литра по 0.1 = 140 лева или разликата реално е 556 лева.
Нека да видим другата страна... дизела за 20 000 го обслужваш 2 пъти по (средни цени) 300 лева или 600 лева бензина 1.3 пъти по 200 лева което е 260 лева, ето обратна разлика 340 лева.
Или от 556 лева като извадим 340 лева остават едни има нчма 200 лева което е чиста проба нищо.
И всичките тези сметки без да имам в предвид пълно обслужване на около 60 000, за дизела 1200 лева, за бензина 600 ......, като сложим поне една дюза и евентуално съединител (на които му сърбах попарата) мога да заключа че бенза е по изгоден за пробег до 20 000.
Сега все някои ще се намери да каже че разликата в горенето не е само 1.5 литра, че обслужването не струва толкова .....
аз говорч за мен и това което аз сам платил.
само да заключа че съм мн. спокоен в карането и карам около 100 км./ч.
А и да .... ако човек иска динамика, тя определено е в диззела, ,,, по барзото каране на бенз. маи води до дръстично повишаване на разхода.

Публикувано на: 04 Фев 2011 20:29
от KiLLeR
Относно високите скорости и кое колко гори Ауто Билд 03.02.2011г.
като хората са сметнали разходи за поддръжка, гориво, ГО, данък, обезценка на автомобила...

Изображение
Изображение smile.gif

Публикувано на: 05 Фев 2011 02:59
от Bass_Man
Аууу голяма изненада от Ауто Билд !!! Най-малката кола била най-икономична biggrin.gif laugh.gif biggrin.gif и най-форсирания атмосферен бензинов двигател на голямо комби автоматик харчел най-много това дори и Гичо можеше да го предположи . Само дето А1-цата си качва разхода близо 3-пъти !!!

Гичо относно поредните ти глупости просто ми писна да ти поправям всяко едно мнение ти просто не спираш да бълваш тъпотии и алогизми wacko.gif .
Айде само да те питам как по-точно не си съгласен , че топлината влияе на горенето при нафтата и какво и къде си учил при положение , че нямап никаква техническа култура ? Ти да си чувал за подгревни свещи ? А да си чувал за запалителни свещи ? А да знаеш кои къде се ползват ? Викаш дизелите не вдигат оборотите , а ? Само всяка втора тема е защо D4D сутрин работи на 1200-1400 оборота ............
Значи глупостите ти нямат край вземи влезни малко в час защото ще запретна големия снегорин и ще те сиктирдосам до 9-то коляно момче ограничено и силно заблудено !

Публикувано на: 05 Фев 2011 18:07
от gicho
Ой, ой, пак дойде снегорина! Да не би наистина да имаш / караш снегорин?
харчел най-много това дори и Гичо можеше да го предположи
Е, не, ще се разчувствам, Басс-а ме изкара по-умен отколкото съм ...
Абе басчо, карал съм по няколко различни мотора от двата вида. Лично съм притежавал 7 бензинови и 1 дизелов автомобил, от които в момента са ми останали 2 бензинови и единия дизел.
Относно техническата ми култура какво да ти кажа - на аргументите "дизела е супер неефективен" и "хвърляш нафтата в колектора" няма какво да отговоря, просто ме уби с факти, няма нужда да палиш снегорина (дето е дизел и сигурно "ще фърля нафтата в колектора", и ще е супер неефективен), аз съм в туш и без това ...
Първо - мисля че е пределно ясно че имам предвид че при бензиновите повишаването на оборотите след студен старт е по-сериозно и за по-дълго, не че дизела не ги качва въобще. Ама ако трябва да се изразявам толкова детайлно ще си помисля че съм в бгмама-та. И там изказвания от типа на "супер неефективен" ще имат повече резон.
Сега, кой е казал че на нафтата температурата не и влияе - влияе, разбира се, само дето въпросът е друг - дали влияе повече на бензиновия двигател отколкото на дизеловия? Ако можеш да отговориш на този въпрос само на база данните за единия от двата си за награда...
Да, дизелите имат подгревателни свещи и те дори продължават да работят известно време след запалването на колата. А знаеш ли че на някой common rail-и тия свещи въобще не се включват при температура над -9 градуса по целзий, просто защото няма нужда? Действието им е по-нужно при предкамерните дизели, фиестата заради директното впръскване си палеше с изгорели и четирите подгревни до -15. И да не ме обвините в нещо, новите и са Денсо!

Спирам, нЕма смисъл, ако някой друг иска да се намеси с мнение, иначе - има си учебни заведения и литература. Не смятам да си губя времето с високоинтелектуални спорове като този, в който басс иска да ме въвлече (и не мога, няма тежкотоварна техника под ръка). Не виждам факти за които да спорим, тъй че се оттеглям...

Приемам че съм трън в очите на Басс и Мечо, ако форума прецени че е излишно присъствието ми, сам ще си затрия акаунта. Не искам да съм отговорен ако на някой от двамата му стане нещо от толкова нерви по мен. :whistle:

Публикувано на: 05 Фев 2011 18:42
от nowyaris
Спри,не си отивай,ще ми бъде тъжно,......