Страница 9 от 16

Re: Lotus Elise 2ZZ-GE проект

Публикувано на: 29 Яну 2015 02:30
от Akima
По-горе съм цитирал предимства - на английски са.

Излиза по-тънко,носи на тунинг и има повече проекти,правени с него.
Кутиите им идват слаби обаче.

Re: Lotus Elise 2ZZ-GE проект

Публикувано на: 29 Яну 2015 08:03
от Japanese_fever
andrian999999 написа:според мен не спамим темата , все пак пишем за 2ZZ-GE мотора по темата. но аз пак не разбрах какво толкова му е по хубавото на к-20 мотора. примерно по-евтини части за тунинг , по масов мотор и тн...
Май нищо не си разбрал. По-добре конструирани двигатели са и държат до много по-високи обороти от 2ZZ, а за малолитражните двигатели е хубаво да бичат на високи обороти (ако са натурелки), защото така достигат повече коне.
К20 мотора мове лесно (в оригинално състочние без да се отваря) да достигне 450 к.с., поне така пише един човек в линка, който ти дадох. Явно не си го прочел, ама въобще. Второ - K серията на Хонда е революционна и снабдена i-VTEC системата, която им позволява спокойно да достигат до 9000, та и до 10 000 оборота. Специлантите двигатели са K20A (Japan), K20А2 (USA), K20Z3/Z4 (Сивик Type R, Интегра Type R), който има 200 к.с. Другите К двигатели имат около 160. За кутиите им не съм чел, но има едно момче на youtube с K20 (900 к.с.) в шаси от MR2 II, който казва, че трансмисията си му е оригинална.

Re: Lotus Elise 2ZZ-GE проект

Публикувано на: 29 Яну 2015 08:07
от Japanese_fever
Akima написа:
Джап,
нали Нико ти казва,че се е насочил към Нитро.

Основните доводи против са за другата опция.
Според теб колко по-леко за двигателя ще е нитрото сравнено с турбо или мех. компресор? Ще може ли да обясниш,а ко може!
Аз казах горе, че съм за турбо и повчето бързи коли за драг са турбо, защото турбото ти дава въртящ момент още в ниските обороти.
Според мен компресорите щадят повече двигатели от шотовете нитро, които са голям шок за двигателя.

Re: Lotus Elise 2ZZ-GE проект

Публикувано на: 29 Яну 2015 16:18
от Akima
Моето мнение е че са еднакво опасни/безопасни - важна е настройката/дозировката.

И при двата power adder-a/как звучи само/ рисковете идват от впръскване на бедна горивна смес,рязко повишаване на температурата в цилиндъра и съответно повреда.

В момента чета една тема за 2ZZ и кой как си е взривил двигателя - после мога да дам линк - не е на този компютър отворена.
Идеята ми е,че не трябва да говорим общо,а конкретно за отделните мотори.
Извода ми до тук е:
2ZZ - нитро.
K20/24 - турбо.

Това са моите 5 цента - уточнявам,че не съм специалист в областта и ще се радвам,ако мога да науча нови неща за тези системи - аз съм фен на атмосферни бензинови двигатели с голяма кубатура. :thumbsup:

Re: Lotus Elise 2ZZ-GE проект

Публикувано на: 29 Яну 2015 19:34
от Japanese_fever
Това е ясно на всеки - че може да си прецакаш двигателя с грешни настройки.
Говоря като база от завода K20 е много по-добър от 2ZZ, а от там и много по-популярен за серизони проекти - драг, писта, мощности близки до 500 к.с. (с турбо, разбира се), та дори и нагоре.

Re: Lotus Elise 2ZZ-GE проект

Публикувано на: 29 Яну 2015 20:46
от Akima
Ето я темата,която по-рано споменах,че чета - 2ZZ-GE reliability or just K swap?.

Приятно четене. wink.gif

Re: Lotus Elise 2ZZ-GE проект

Публикувано на: 29 Яну 2015 22:25
от Japanese_fever
Мерси за темата!
Мисля, че също така е ужасно ползена за НиКо, за да мове да смени слабите компоненти на 2ZZ, преди да излезе с/у баварците. smile.gif

От това, което прочетох, човека от ам. форум на Лотус Елис иска за запази 2ZZ-то само защото иска колата му да е сток (защото щяла да загуби стойност, след като й сложи двг. на Хонда) и също не толкова маловажно, е че този собственик (от ам. форум) не може да работи сам по колата си (а НиКо може) и ще трябва да даде много пари са engine swap + парите за новия дшг. и трансмисия. Също така човека притежаша кола, която е една от общо 12 сглобени от Лотус през 2009-та година, която се води 260 Cup и всячески се мъчи да я запази в оригинално състояние. Като казва ориг. двг., той иска да каже, че предпочита да го поправи пред възможността да купи цял нов 2ZZ-GE. А НиКо иска да построи драг destroyer of BMW. Празвиш ли разлика?
There is a lot of truth to that, but my car is only 1 of 12 race cars that Lotus built in 2009. Lotus built 144 Cup 260s in 2009, and 12 of them were track only cars (on their production line!)...so, I think there is value in keeping the original motor. That is the only reason for rebuilding this particular engine.
Няколко човека във темата споменаха, че К двг. е по-добър като дизайн и надеждност на частите, а също така един каза, че мове да изкара същите коне N/A, които 2ZZ може да изкара с турбо или мех. компресор.

Това, което искам да пожелая на НиКо е да си направи един наистина конкурентноспособен 2ZZ! Да прегледа какво се сменя по този двигател относно бъдещата му надеждост (бегъл поглед видях, че сменят клапани, прувините им и разп. валове - "valves and springs, oil pump gear, larger oil pan") и да ходи да засрамва надутите фенове на БМВ из цяла България! :thumbsup:

Re: Lotus Elise 2ZZ-GE проект

Публикувано на: 30 Яну 2015 01:33
от andrian999999
1. Бързи БМВ в България няма, аз на Калояново не съм виждал, единствено има е30-ки на дрифт, но за мен това е ташак дисциплина . така ,че Джапи това за БМВ-та го забрави, те не са конкуренция
относно К-мотора аз това в юу туб го четох, и тия неща не ги вярвам сток мотор 450к.с 10 000 оборота е ташак мнение (ако е така дали ако му дам един Ка мотор ще ми гарантира ли ,че ще мина 30 000-40 000км без да се счупи)естествено че няма да ми даде гаранция. а относно моторите имах предвид ,че горе долу са сходни единят е 192к.с. 8500об. а другия 200к.с при 8600об. та мисълта ми беше ако за Ка мотора има евтини (по американски АФТЕР МАРКЕТ ТУНИНГ ЧАСТИ) да ок разбирам го. но иначе една тойта селика 192 за донор е 4000лв а една хонда сивик тайп Р е двойно по скъпа така че на мен ще ми е по ефтино да трошим Два мотора тойота на цената на един за хонда

Re: Lotus Elise 2ZZ-GE проект

Публикувано на: 30 Яну 2015 03:11
от Japanese_fever
andriane, ако не си забелязъл до сега, човека в тази тема си подготвя колата за драг състезания. Това дали за теб е дисциплина или не няма никакво значение в случая. Твоите не нелогични мисли ги запази за себе си! Не е нужно да купуваш цяла кола само заради двихател. Човека ти каза, че там където живее (Англия) един K20 е 2000 лири. За теб може 2ZZ да е равен на K20, но за мен втория е много по-добър двигател. Аз спирам вече да пиша.
Върни се и прочети темата от самото начало! Там НиКо обяснява защо се е захванал с този проект. Ако ще пишеш без да четеш, аз също нямам намерение да ти чета постовете.

Споменах само на момчето, че така и така има пари и умения да си направи бърза кола, но да избере и стабилна база.
Него разубеждавам да маха 2ZZ-то даже ще ми е интересно какъв наистина е потенциала му.

Re: Lotus Elise 2ZZ-GE проект

Публикувано на: 30 Яну 2015 09:21
от НиКо
Хей без кавги.Затова сме различни всички хора , защото всеки има различно мнение.

Вчера изкарах мотора. Абсолютно елементарно е направена.
Обаче проблемите ме стовариха и чак ме троснаха на земята.

Оказва се ,че не съм знаел за две основни неща от всичко , което съм чел до сега.

K-серийте на ровър и Тойота моторите се слагат на коренно различно задно шаси.
Тоест двата вида мотори са със съвсем различно захващане към купето и алуминиевите планки на двете шасита са абсолютно различни.

Мойто Ровърско шаси няма въобще заготовка за предния и задния 2zz тампон на мотора.
Сега ще поръчам оригинални полиуретанови тампони и ще правя алуминиеви стойки ,както са оригиналните на 2zz Елийс.

Въпроса е от къде аджеба ще видя празен кош на Елийс с 2зз?!?


Втория проблем ,който ще се реши по-бързо е ,че полуоските също са различни.
Лотус имат различни външни карета спрямо тези на ровър и тойота.
Всеки лотус с двигател ровър и всеки лотус с двигател Тойота има полуоски изглеждащи идентично , но вътре шлиците се различават.
Мислих си ,че ще сложа ровърското външно каре на Тойотовската полуоска ама няма как да стане.
В интернет се продава само външно Тойотовско каре ,което струва 260лв/бр някво рейскинг усилено и това е моето спасение относно каретата.

Re: Lotus Elise 2ZZ-GE проект

Публикувано на: 30 Яну 2015 09:24
от НиКо
mellow.gif

Re: Lotus Elise 2ZZ-GE проект

Публикувано на: 30 Яну 2015 09:35
от Japanese_fever
Да не би да си забравил да източиш маслото на трансмисията? smile.gif
Иначе снимки бол из форумите, даже и blue prints би трябвало да има.

Re: Lotus Elise 2ZZ-GE проект

Публикувано на: 30 Яну 2015 09:43
от НиКо
Не не съм.Събрах го вкофа до колата,и се спънах в кофата 30 секунди след като го източих.

Първо снимах , после чистих :whistle:

Re: Lotus Elise 2ZZ-GE проект

Публикувано на: 30 Яну 2015 10:23
от Japanese_fever

Re: Lotus Elise 2ZZ-GE проект

Публикувано на: 30 Яну 2015 10:36
от НиКо
Аз тампоните ги имам джапи.
Трябват ми стойките ( от черно-бялата снимка са с номера 9 , 10 , 11)


Снимка дали ти се е мярнала на празен кош на 2зз?