Една година с РАВ4 ХА30 3ZR-FAE

Дискусии, коментари, идеи, предложения, срещи, история, интересни факти
Публикувай отговор
Аватар
nov
Мнения: 866
Регистриран на: 28 Яну 2007 19:15
Местоположение: Bulgaria
Автомобил: XA30 3ZR-FAE
Благодарил/а: 4 пъти
Получена  благодарност: 17 пъти

Една година с РАВ4 ХА30 3ZR-FAE

Мнение от nov » 29 Ное 2023 13:04

LEXUS написа: 29 Ное 2023 09:14 Ти вероятно говориш за LitAce
Май такова беше, не съм сигурен, супер здраво животно , но една идея е по-малък от Транспортера, да не кажа с едни 20% на дължина и на ширина е по-тесен, както и на височина.
За Африка..................там на тия условия друга кола освен японска трудно може да окряка, те нямат зима - сол,луга и т.н., демек са вечни тия коли там, само зависи колко изгнили ще дойдат от Европата, има и много Пежо 405 там, както и да е.
LEXUS написа: 29 Ное 2023 09:14 има спортен дизайн, за разлика от сухарския Тигуан,
Спортен дизайн....................., аз съм на друго мнение - все едно е сечен с балтията, но това точно не ми е приоритет,Тиганя ми харесва, че както вън така и вътре е доста обран откъм дизайн (разбирай суров) и ЛИЧНО на МЕН това ми допада, но като знам какви проблеми имат и не ми се помисля въобще за Тиган за ежедневието.
LEXUS написа: 29 Ное 2023 09:14 Въпреки че Тигуан де факто са прекопирали предния и страничен профил на РАВ4
Абсолютно нищо общо нямат, незнам как го виждаш това копиране - говорим за първия Тиган и моя РАВ, а втория Тиган няма нищо общо с първия..............на дизайн

Аватар
mapamop
Мнения: 4255
Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
Местоположение: Русе
Автомобил: Avensis Wagon T25,1ZZFE,2005
Благодарил/а: 100 пъти
Получена  благодарност: 332 пъти

Една година с РАВ4 ХА30 3ZR-FAE

Мнение от mapamop » 29 Ное 2023 14:13

nov, що се хабиш още да храниш с материал пропагандата ... Виждаш че каузата е бита вече няколко пъти.
В моите очи за осемдесетарските и деведесетарските коли, за която и марка да се хванеш ще е по-здрава и надеждна от днешните. Няма особено значение дали е "оризов кашон", "немска консерва от стари каски", "френски самоходен тиган" и може би донякъде "кофа с макарони и пица". После вече трябваше да се стимулира потребителското търсене и навлезе масово планираното остаряване. Екологията и тя се затегна разбира се.
Просто това беше последната вълна на производството "да е здраво", а не "да се харчи като топъл хляб, по много и често".
Не отричам миризлливото пръстче и на екологията в цялата работа, но в крайна сметка трябва да остане природа и за децата ни (поне).
Opel Astra F Estate (1993) -> Toyota Avensis T25 (2005), E: 1ZZFE, F: ZZT251

Аватар
nov
Мнения: 866
Регистриран на: 28 Яну 2007 19:15
Местоположение: Bulgaria
Автомобил: XA30 3ZR-FAE
Благодарил/а: 4 пъти
Получена  благодарност: 17 пъти

Една година с РАВ4 ХА30 3ZR-FAE

Мнение от nov » 29 Ное 2023 14:27

Не не храня, просто факти, от онова време е и 124-та и Е34 и Ц3 и Ц4 на Ауди, както и моята любима тухла Volvo 240-244. Факт е че и с намесата на екологията, качеството е спаднало, но както казваш трябва да остане природа и за децата ни, друг е въпроса какъв ресурс ще се използва за преработка и рециклиране на батериите на хибридите................и доколко всичко е чак толкова екологично или е само на хартия.Щото ние от много екология сме на път да си затрием енергетиката и от много кланяне разбира се, но това е тема за други форуми.

dracunculus
Мнения: 1252
Регистриран на: 06 Мар 2011 23:14
Местоположение: Deutschland
Благодарил/а: 71 пъти
Получена  благодарност: 43 пъти

Една година с РАВ4 ХА30 3ZR-FAE

Мнение от dracunculus » 29 Ное 2023 14:44

По повод на горещата ви дискусия за корозията специално, ще споделя следното интересно нещо. Като си купувах Лексуса говорих с дилъра дали е наистина нужно да слагам допълнително антикорозионно покритие отдолу. Той ми каза, че ме съветва да го направя, ако смятам да карам колата дълго. Сподели, че през последните 15г. се пести от фабричната антикорозионна обработка при ВСИЧКИ производители, каза, че е работил в Ауди и Мерцедес и било СЪЩОТО. Просто каза, че с цел да се направят продаваеми коли, наблъскани с какви ли не екстри все пак трябва да се спести от нещо. И явно е взето решение точно от това да се спести. Има един маниак, който прави такива покрития в Тирол, до Инсбрук. Следя му видеата в Ютюб, самият той казва, че фабрично кадърно обработени коли той не вижда от много години- говори за Тойота, Лексус (гледах едно клипче с NX300h), Ауди, Мерцедес, включително Волво!!!! И какви ли още не..Ами всъщност погледнато реално в "нормалния" свят една кола се кара макс. 10г. и 200 000км и се сменя с нова и е много по-важно да има функционалността и всякаквите екстри, да е 300+ коня, пък да харчи като малолитражка tooth.gif , а не да е консервирана за 30г. живот. Поне това е моето обяснение.
Toyota Corolla 1,6 Valvematic 2012 Luna Navi-> ех
Toyota Avensis 1,8 Valvematic 2017 Elegance MT
Lexus IS300h 2020 Luxury Line ->
https://www.spritmonitor.de/de/detailan ... 07509.html

Аватар
nov
Мнения: 866
Регистриран на: 28 Яну 2007 19:15
Местоположение: Bulgaria
Автомобил: XA30 3ZR-FAE
Благодарил/а: 4 пъти
Получена  благодарност: 17 пъти

Една година с РАВ4 ХА30 3ZR-FAE

Мнение от nov » 29 Ное 2023 15:01

Аз ръждясало дъно и греди на Е60/61, F10/11, W211 не съм виждал през живота си до момента независимо откъде са дошли - Германия,Швейцария,Италия, за Ауди да не говорим.АЗ не съм виждал и да има според мен са големи изключения или е имало удар.Волво ръждясало отдолу дъно и прагове НИКОКГА не съм виждал, освен едно старо 740 от Канада с ръжда по долния десен ръб на предна дясна врата - но това Волво е на 35+ години.
Тъй, като съм имал две Ауди-та Б4 и Б7 , определено Б4-та беше с много по качествен салон от Б7-цата и в пъти по дебела и по-добре защитена тенекия под пъти разбирай поне 5 пъти (лични наблюдения), Б7-цата беше с посредствен салон спрямо Б4-та, но тя тази разлика се вижда в пряко сравнение между Ц4 и Ц5 например.
Я ми пусни линка на тоя пич да видя за кои волв-а говори.Щото Волво да ръждяса..............малко.................освен ако не е имало удар и пак не е ясно.

Аватар
mapamop
Мнения: 4255
Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
Местоположение: Русе
Автомобил: Avensis Wagon T25,1ZZFE,2005
Благодарил/а: 100 пъти
Получена  благодарност: 332 пъти

Една година с РАВ4 ХА30 3ZR-FAE

Мнение от mapamop » 29 Ное 2023 15:03

dracunculus, донякъде си прав. Обаче има една малка уловка:
- Ако още на гола ламарина не са изчистили ръждата и не са пасивирали дори елементарно ламарината е въпрос на време влагата да си намери пора и да събуди ръждата.
Емблематичен е случая с моята каруца, открих снимки във фейсбук на друга, фейсова, със грубо почти 3 години по-нова, която е кипнала около предните уши на долните задни носачи като моята. Там е мястото където вероятно се удрят вдигнатите камъчета и мръсотия от предните колела. Оная от снимките беше само със фабричното си битумно покритие, докато моята очевидно освен допълнителна вакса/мазник в прагове и ребра на купето е третирана повторно по фабричния шагрен. Това съм 100% сигурен, защото петната са почти бъбрековидни, всичкото покритие беше отлющено до гола ламарина, и за капак люспите които аз свалих със шпаклата бяха с различна консистенция и цвят от двете страни. Но въпреки това си падаха люспи с ръждив прах на вътрешната страна - някое камъче е ударило по-силно и е направило пора. После вода, влага, сол и т.н. са работили директно под шагрена, върху голия неимпрегниран метал. Реално в началото шагрена изглеждаше здрав, но беше надут на "тумбак" и мек като го натиснеш в засегната зона, спрямо доста по-твърд на пипане в незасегнатата.
Третирах с ръждопреобразувател, любимата ми сива боя за външни парапети от Лидъл и после 2 слоя битумно покритие. Почти цял ден технологично време. А реално ако Тойота се бяха прежалили поне малко, поне тия накиснатите в помията ламарини да ги топнат в някой препарат, щяха да се запазят. Вярно е както колегата каза, че пода не е важна част от колата, но на мен не ми е приятно да подвиквам на децата да си вдигат краката като минавам през локва, че да не ги намокрят и да простинат....
Opel Astra F Estate (1993) -> Toyota Avensis T25 (2005), E: 1ZZFE, F: ZZT251

Hursa
Мнения: 4956
Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
Местоположение: Козлодуй
Благодарил/а: 6 пъти
Получена  благодарност: 79 пъти

Една година с РАВ4 ХА30 3ZR-FAE

Мнение от Hursa » 29 Ное 2023 15:03

Като дилър на лексус, сигурно е наясно с недостатъците и дори липсата на антикорозионно покритие при лексусите. Но дали е компетентен да дава мнения за други марки? Или се опитва да оправдае, това което предлага с "подхвърляне - ама те всички така правят". Но той от къде знае, един дилър на лексус, търговец. Ще хвали това, което предлага и това на което сте се спрели, омаловажавайки недостатъците му и ако не е коректен търговец - ще плюе по конкурентите.
И разбира се, че дебелината на ламарината има значение. Вижте, какви са изискванията за боята и лаковото покритие, които макар и непълноценни, но все пак имат някакви антикорозионни функции. (То и "боите" им са с такова качество, затова има толкова оплаквания за "портокалова повърхност".) smile.gif
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid

dracunculus
Мнения: 1252
Регистриран на: 06 Мар 2011 23:14
Местоположение: Deutschland
Благодарил/а: 71 пъти
Получена  благодарност: 43 пъти

Една година с РАВ4 ХА30 3ZR-FAE

Мнение от dracunculus » 29 Ное 2023 15:16

Колега, прочети написаното от мен пак. Специално този човек го познавам от Мерцедес 😉. Беше преди това и в Ауди-ФВ. По повод на Ауди.....ок, аз пък съм виждал изгнил Allroad A6- прагове и врати, които се ронеха, което не означава, че няма и некорозирали такива. Потретвам, според мен огромна роля играе миетено/хигиената на колата през зимните месеци. Моето наблюдение около мен.

Ето ви едно видео на А4 (изглежда от по-новоите) преди и след обработката....


Ето едно друго Ауди....пак с някакво количество ръжда (но по-малко от другото)- точно това видео е от този, когото цитирах:



Ето и един Авенсис с не малко ръжда, пак от този

Последно промяна от dracunculus на 29 Ное 2023 16:07, променено общо 3 пъти.
Toyota Corolla 1,6 Valvematic 2012 Luna Navi-> ех
Toyota Avensis 1,8 Valvematic 2017 Elegance MT
Lexus IS300h 2020 Luxury Line ->
https://www.spritmonitor.de/de/detailan ... 07509.html

Hursa
Мнения: 4956
Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
Местоположение: Козлодуй
Благодарил/а: 6 пъти
Получена  благодарност: 79 пъти

Една година с РАВ4 ХА30 3ZR-FAE

Мнение от Hursa » 29 Ное 2023 15:22

Но в момента ви продава лексус, какво да ви каже? Недейте купува от мен, ходете и купете от дилъра на мерцедес smile.gif Разбира се, че миенето и допълнителната антикорозионна защита имат голямо значение, при липса на такава от производителя. smile.gif
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid

Аватар
nov
Мнения: 866
Регистриран на: 28 Яну 2007 19:15
Местоположение: Bulgaria
Автомобил: XA30 3ZR-FAE
Благодарил/а: 4 пъти
Получена  благодарност: 17 пъти

Една година с РАВ4 ХА30 3ZR-FAE

Мнение от nov » 29 Ное 2023 16:06

dracunculus написа: 29 Ное 2023 15:16 ок, аз пък съм виждал изгнил Allroad A6- прагове и врати, които се ронеха, което не означава, че няма и некорозирали такива.
Колега............да видиш изгнило Ауди, колкото Тойота е по-скоро огромно изключение - да вероятно има , но наистина е супер рядкост, А4-та б8, която се вижда на клипа има ръжда по носачите повърхностна (което не е проблем), освен това е снимана доста отдалеч (колата е нависоко), но петната от ръжда, които виждам по дъното на купето са на няколко места и не виждам дупки (не че тия петна за в бъдеще ако не се обработят няма да станат дупки), но на това Ауди дилъра не е препоръчал да се слага антикорозионно покритие, докато на теб онзи за лексуса ти е препоръчал , на мой приятел с чисто нова корола също УМИШЛЕНО/НАРОЧНО му препоръчаха да си я подмаже отдолу.
dracunculus написа: 29 Ное 2023 15:16 Потретвам, според мен огромна роля играе миетено/хигиената на колата през зимните месеци. Моето наблюдение около мен.
Това безспорно е голям плюс и добре за купето, но едва ли можеш да измиеш на автомивка целия под отдолу, еле пък кухините, а и едва ли имаш възможност да я миеш всеки ден след шофиране, освен ако не я изкарваш зимата само уикенда и после в проветрив гараж, което е другото условие.
Hursa написа: 29 Ное 2023 15:22 при липса на такава от производителя
Излагат се с това пестене.
dracunculus - съвсем не всички нови коли са така и въобще не съм съгласен с теб - от френските бангии една не съм видял изгнила от последните 10, че дори 15 години - сбогуваха се с ръждата отдавна, те не пестят от това, и в никой случай дори и трите френски марки да вземеш не са по-печеливши от Тойота, тогава относно тоя въпрос защо Тойота не се поучи от тях?
Вярно ако Тойота си подобри тенекиите и започне да слага качествено антикорозионно покритие/обработка вероятно колите им ще станат вечни съпроводени с тая надеждност, Ситроен и Рено да не са по-умни от Тойота, вярно е, че всеки производител го интересува момента до гаранцията, ама ето идват, като "нови коли" в България.Пак да кажа - купето на Меган 2008 е в пъти по-направено и обработено против Корозия от която и да е Тойота за Европейския пазар от тия години, тенекията на допир е ОСЕЗАЕМО по-дебела, боята стои по-качествена, но да кажем това е субективно, отдолу цялото дъно е огледално, така свети, ама точка ръжда няма, имаше повърхностна ръжда по катализатора. Да не казвам, че ме е срам, че заглушителното ми гърне на 3-я ден откакто я взех падна на Хасфалта, прекърши се тръбата между второто и третото гърне от гнилоч, заедно с това, че стойката беше изгнила на леш, верно на 2012 година кола, ама това не го очаквах, отидох в един гараж и ония взеха да се смеят, единия овчар ми вика, че на Голф 2-та му били по-здрави, при което аз му отсипах яко с други аргументи, че чак се изчерви.................ама и аз брах срама.Та малко от малко да бяха хванали един кирлив Меган,Ситроен Ц4,Ц5 да хванат един японец да почуква с пръст по врати,купе да види на какво дрънчи, колко восък има по кухините, па на 50% от това да ги бяха направили, ей това ме е яд.Да колата е минала гаранция отдавна, да-движи се, но до там -оставя ми чувство на посредственост, на незавършеност, на недодяланост и с тая тенекия глЪВЪ ме заболява, но това е СПОРЕД МЕН. Рено и Ситроен са далеч от премиум, макар , че с последния Рафал и преди това Арканата започват леееееееееекинко да посягат , към тоя сегмент.Дори, както по-горе казах - едно Санта Фе от 2010 е мноооооооооого по-направено вътре и вън тенекията му на допир е много по-дебела, вратите се затварят по-плътно и т.н. А щом и за Лексъс дилъра ти препоръчва да го подмажеш.......................накъде отиваме.

Аватар
LEXUS
Мнения: 3725
Регистриран на: 01 Апр 2005 02:06
Местоположение: София
Благодарил/а: 2 пъти
Получена  благодарност: 9 пъти

Една година с РАВ4 ХА30 3ZR-FAE

Мнение от LEXUS » 29 Ное 2023 17:17

Както ти казах личният ти опит е много субективна преценка. Това ,че ти не си виждал ръжда по тези коли, не означава,че собственици не са виждали ръжда по колите си от тези модели:
https://www.motor-talk.de/forum/rost-am ... 12892.html
Човекът пише,че ще направи допълнителна анти-корозионна обработка на дъното на БМВ, което е на 7 години.

Ръжда BMW E60/61

https://www.motor-talk.de/forum/rostpro ... st61696366
bmw e.jpg
bmw e.jpg (150.27 KiB) Преглеждано 355 пъти
bmw e6.jpg
bmw e6.jpg (83.1 KiB) Преглеждано 355 пъти
Но по-важното,което потвърждава думите на dracunculus и дилъра на Лексус не е излъгал:

Сервизен бюлетин от БМВ:

31 01 12 (833)

Optische Korrosion an Fahrzeuganbauteilen

Sachverhalt:

Ab Markteinführung des E65/66 ist sukzessive bei allen Baureihen die Motorraum- und Unterbodenkonservierung aus umweltschutztechnischen Gründen entfallen. Dadurch kann es zu optischer Korrosion von bearbeiteten Flächen wie. z.b. an Fahrwerksteilen, bearbeiteten Anschraubpunkten, Schraubverbindungen oder an Oberflächen wie, z.B. an Gelenk und Antriebswellen kommen!

Um diese Oberflächenkorrosion zu vermeiden bzw. nachzubehandeln ist in der Handelsorganisation der Korrosionsschutz BMW Teilenummer 83 19 2 317 997 zu verwenden.

Betroffene Fahrzeuge:

alle Baureihen BMW, MINI

Vorgehensweise:

Korrosionsschutz nur mithilfe eines Pinsels dünn auf die betroffenen Stellen auftragen.

Warnung!

Brandgefahr!

Auf Motor und Abgasanlage darf kein Korrosionsschutz aufgetragen werden!

Проблеми с ръждата при Е60/61

Ръжда по вратите на 8 годишно BMW F10, в коментарите се чете,че други са сменяли и заден капак заради ръжда:

https://www.motor-talk.de/forum/rost-an ... 48638.html
Врата BMW F10
Врата BMW F10
f 10.jpg (196.45 KiB) Преглеждано 355 пъти
Врата BMW F10
Врата BMW F10
f 10.jpg (189.41 KiB) Преглеждано 355 пъти
Врата BMW F10
Врата BMW F10
f10.jpg (166.41 KiB) Преглеждано 355 пъти
TOYOTA/LEXUS--made in JAPAN

Аватар
mapamop
Мнения: 4255
Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
Местоположение: Русе
Автомобил: Avensis Wagon T25,1ZZFE,2005
Благодарил/а: 100 пъти
Получена  благодарност: 332 пъти

Една година с РАВ4 ХА30 3ZR-FAE

Мнение от mapamop » 29 Ное 2023 17:25

LEXUS, не пускай моля те такива снимки.
Също че моята бангия виждам и ми се обръща стомаха, като знам че ще падне лежане в канала покрай тях blushing.gif
Opel Astra F Estate (1993) -> Toyota Avensis T25 (2005), E: 1ZZFE, F: ZZT251

Аватар
LEXUS
Мнения: 3725
Регистриран на: 01 Апр 2005 02:06
Местоположение: София
Благодарил/а: 2 пъти
Получена  благодарност: 9 пъти

Една година с РАВ4 ХА30 3ZR-FAE

Мнение от LEXUS » 29 Ное 2023 17:28

Продължение:

https://www.motor-talk.de/forum/rostpro ... st61696366
bmw e60.jpg
bmw e60.jpg (141.07 KiB) Преглеждано 352 пъти
bmw e61.jpg
bmw e61.jpg (165.85 KiB) Преглеждано 352 пъти
e  60.jpg
e 60.jpg (81.99 KiB) Преглеждано 352 пъти
e  61.jpg
e 61.jpg (98.84 KiB) Преглеждано 352 пъти

Ръжда Mercedes W211:
Заден капак ръждясал и сменен от собственика:
w211.jpg
w211.jpg (13.68 KiB) Преглеждано 352 пъти
TOYOTA/LEXUS--made in JAPAN

Аватар
LEXUS
Мнения: 3725
Регистриран на: 01 Апр 2005 02:06
Местоположение: София
Благодарил/а: 2 пъти
Получена  благодарност: 9 пъти

Една година с РАВ4 ХА30 3ZR-FAE

Мнение от LEXUS » 29 Ное 2023 17:39

Ръжда Mercedes W211:

https://www.motor-talk.de/forum/rost-be ... st60192033

Пише за ръжда не само на подемника, а и по задния капак, масово при Мерцедес, често виждам мерцедеси с ръждясали задни капаци, пише за ръжда по веждите и ръжда по долния ръб на вратата на водача.
w  211 motor talk.jpg
w 211 motor talk.jpg (116.89 KiB) Преглеждано 345 пъти
w 211 motor talk.jpg
w 211 motor talk.jpg (165.56 KiB) Преглеждано 345 пъти
w211   motor talk.jpg
w211 motor talk.jpg (89.64 KiB) Преглеждано 345 пъти
w211 motor talk.jpg
w211 motor talk.jpg (118.08 KiB) Преглеждано 345 пъти
TOYOTA/LEXUS--made in JAPAN

Hursa
Мнения: 4956
Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
Местоположение: Козлодуй
Благодарил/а: 6 пъти
Получена  благодарност: 79 пъти

Една година с РАВ4 ХА30 3ZR-FAE

Мнение от Hursa » 29 Ное 2023 18:30

"A class action alleges that the frames for certain Toyota vehicles are prone to excessive and premature rust corrosion because they were not properly prepared and treated against such corrosion during manufacturing. Such corrosion, as the plaintiff alleges, poses a safety hazard because the vehicle frame “forms the basis of a vehicle’s crashworthiness, including its ability to withstand or minimize damage to the occupant compartment in the event of an accident.” According to the complaint, the corrosion at issue is not normal surface rust after years of usage or exposure to environmental conditions. Plaintiff argues excessive rust corrosion defect affects the vehicles’ safety because important components of the suspension, engine, transmission, and body anchor to the frames of the vehicles.

The complaint, filed against Toyota Motor Sales, U.S.A., Inc., Toyota Motor Corporation, and Toyota Motor Engineering and Manufacturing North America, Inc."
Мен ме притеснява товаИзображение, това - при новите хибридни рав. Надявам се да не е често срещано и при другите тойотовски хибриди.
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: Amazon [Bot] и 6 госта