никой не може да каже дали се чупат повече или не всичко е до кола, а ти едва ли си сменил всички марки за такова обективно мнениеveli korolla написа: 4upatse ama nai malko ot drugite marki proizvoditeli
Защо тойота
- nov
- Мнения: 1236
- Регистриран на: 28 Яну 2007 19:15
- Местоположение: Bulgaria
- Автомобил: XA30 3ZR-FAE,B6304T4
- Благодарил/а: 66 пъти
- Получена благодарност: 58 пъти
А бе така е , ама нали все пак Тойота се славят с качеството си и с името си на надеждни автомобили така че при абсолютни еднакви условия с друга марка каквато и да била тя Тойотат Би трябвало да издържи по-голям пробег, макар че такова понятие абсолютно еднакви условия няма, спорихме тука с един колега от форума и все пак аз си поддържам мнението че Тойота не са това което бяха допреди 2001 годиина, тоест позанижили са качеството, вярно пак са по качествени от другите автомобили но разликата вече не е толкова осезаема(мое мнение)Kiki написа:Точно така!Cosmos написа: не всичко е до колаМного пъти тук сме коментирали, че в голама степен нещата зависят и от задкормилното устройство!
На печено задкормилно устройство и танк да му дадеш и той ще му се счупи! biggrin.gif
През 1993 карах 4 бр Ландкрузъри - в Камбоджа - и бях изумен и възхитен от здравината и надеждността. Разбира се, там нямаше нито един процесор и пр. сложности, но каквото имаше, всичко работеше и то в тежки условия...
После попрочетох и се оказа, че в класациите на ADAC Тойота класира поне по 1 модел в първите 10 от всички марки и модели - по надеждност (тогава категориите бяха: коли до 1 г., до 3 г. до 5г., до 10 г. и над 10 г)
Направих около 200 000 км на Корола 1,3, 12 клапана. Смених уплътнения на стеблата на клапаните, термостат, ремъци и амортисори (оригиналните нямаха защита от прах), датчик за "икономайзера" и маншони.
Минавал съм през дупки, от които джантата ми се разтвори, на колата и няма нищо... Опитах се да сменям полуос поради шум при завой, но като видях с какви нечовешки усилия я сваляха от там дето щяла уж да излезе сама, се отказах да сменям другата.
Та затова през 2006 пак си купих Корола - 1,4 VVTi... Моментално смених сегменти, уплътнения на клапаните, антифрийз... Другото е една предна биелетка, но по моя вина, а сега тропа дясна задна (на 164 000).
Това, което ме вбесява е, че трябва да разтворя някак си таблото за да прочистя пътя на въздуха - не намирам друго решение на прекалено слабата струя въздух, независимо колко силно съм пуснал вентилатора.
Вярно, че има спад в надеждността, но като цяло Тойота остава на първо място - доколкото успявам да прочета. Дори - за чест на Тойота и за срам на Боинг, по Дискавъри показаха, как последния взел (купил) от Тойота системата за управление на качеството! [Не знам дали тая система я има в турските и европейските заводи, или само в японските...]
П.П. И нещо не ми се вярва който и да е бензинов двигател да работи ИКОНОМИЧНО след 200 000 без смяна на уплътненията на клапаните...
После попрочетох и се оказа, че в класациите на ADAC Тойота класира поне по 1 модел в първите 10 от всички марки и модели - по надеждност (тогава категориите бяха: коли до 1 г., до 3 г. до 5г., до 10 г. и над 10 г)
Направих около 200 000 км на Корола 1,3, 12 клапана. Смених уплътнения на стеблата на клапаните, термостат, ремъци и амортисори (оригиналните нямаха защита от прах), датчик за "икономайзера" и маншони.
Минавал съм през дупки, от които джантата ми се разтвори, на колата и няма нищо... Опитах се да сменям полуос поради шум при завой, но като видях с какви нечовешки усилия я сваляха от там дето щяла уж да излезе сама, се отказах да сменям другата.
Та затова през 2006 пак си купих Корола - 1,4 VVTi... Моментално смених сегменти, уплътнения на клапаните, антифрийз... Другото е една предна биелетка, но по моя вина, а сега тропа дясна задна (на 164 000).
Това, което ме вбесява е, че трябва да разтворя някак си таблото за да прочистя пътя на въздуха - не намирам друго решение на прекалено слабата струя въздух, независимо колко силно съм пуснал вентилатора.
Вярно, че има спад в надеждността, но като цяло Тойота остава на първо място - доколкото успявам да прочета. Дори - за чест на Тойота и за срам на Боинг, по Дискавъри показаха, как последния взел (купил) от Тойота системата за управление на качеството! [Не знам дали тая система я има в турските и европейските заводи, или само в японските...]
П.П. И нещо не ми се вярва който и да е бензинов двигател да работи ИКОНОМИЧНО след 200 000 без смяна на уплътненията на клапаните...
- nov
- Мнения: 1236
- Регистриран на: 28 Яну 2007 19:15
- Местоположение: Bulgaria
- Автомобил: XA30 3ZR-FAE,B6304T4
- Благодарил/а: 66 пъти
- Получена благодарност: 58 пъти
Колега kolevv10 всичко което си казал е много точно но........ако на мен ми предстой сега да си взимам кола и прочета това което си написал з акоролата не коя да е година а 2006-повярвай ми никога няма да си взема тойота, къде е Bass Man-a дето казваше че проблемите са отстранени и отшумели?На кола 2006 "моментално" да и смениш сегменти тц тц тц тц.Иначе въпреки всичко и за мене Тойота си остава почти номер едно вече в класацията ми за автомобил първото си място го делят с не кой да е а Мазда.Поне в техния форум никой не пише за смяна на сегменти biggrin.gif , много тъпо найстина то и фауве груп дето ме дразнят с техните Гоуфове им се смеех че по норма им дават да доливат до половин литър масло на 15000км, ама май аз ше стана за смях с тия тойоти.Вярно моделите допреди 2001 се пръскаха от качество и здравина ама после.....................
- nov
- Мнения: 1236
- Регистриран на: 28 Яну 2007 19:15
- Местоположение: Bulgaria
- Автомобил: XA30 3ZR-FAE,B6304T4
- Благодарил/а: 66 пъти
- Получена благодарност: 58 пъти
Ами ако съдим по написаното в Тойота форум аза авенсиса и в мазда форум а за мазда 6, се вижда че 6-цата е доста по-безпроблемна не че и тя няма дефекти но поне за смяна на сегменти там не се говори което е меко казано смешно, а освен мx5 има модели като RX7,RX8, сега вече излезлите преди няколко години CX7,CX9, мазда 3, не бих казал че са по несполучливи от Тойотите дори напротивdiver написа:Ако изключим мх5, кой друг модел на мазда викаш, че става?!tsd написа:Добре де, ако не Тойота - какво друго? Не вярвам единствено Мазда да е добрият автомобил!
-
Uncle Dido
- Почетен Администратор
- Мнения: 3710
- Регистриран на: 03 Юни 2008 16:42
- Местоположение: София, но е от Бургас
- Получена благодарност: 1 път
Все си мисля, че Тойота са длъжни за вграждат 30% европейски части, ако искат да произвеждат коли в Европа. Та сегментите, ако не се лъжа, са Колбеншмид, а всичко, което е Бош, дава най-напред проблеми. Защо нещо, произведено в Япония, не дава такива проблеми? Алфа-Ромео също реват от Бош. Ама ви е по-лесно да обвинявате Тойота. Ами като ви е толкова ненадеждна марката - купувате си по едно Ауди и ще се видим по сервизите, та да пием по кафе.nov написа: но поне за смяна на сегменти там не се говори което е меко казано смешно
- Vesko
- ЗАВИНАГИ С НАС.....
- Мнения: 3835
- Регистриран на: 27 Авг 2007 18:25
- Местоположение: София
- Обратна връзка:
Брат ми има МАЗДА 5 диезел и последното лято месец и половина кара моя АВЕНСИС пак диезел, защото маздата му заради плюещ инжектор стоя повече от месец в сервиза. И накрая си призна че авенсис-а му харесва повече biggrin.gifnov написа:Ами ако съдим по написаното в Тойота форум аза авенсиса и в мазда форум а за мазда 6, се вижда че 6-цата е доста по-безпроблемна не че и тя няма дефекти но поне за смяна на сегменти там не се говори което е меко казано смешно, а освен мx5 има модели като RX7,RX8, сега вече излезлите преди няколко години CX7,CX9, мазда 3, не бих казал че са по несполучливи от Тойотите дори напротивdiver написа:Ако изключим мх5, кой друг модел на мазда викаш, че става?!tsd написа:Добре де, ако не Тойота - какво друго? Не вярвам единствено Мазда да е добрият автомобил!
Той не пише във форумите, така че неговото мнение за мазда няма да го прочетеш в техните форуми.
- Bass_Man
- Мнения: 5559
- Регистриран на: 15 Сеп 2007 20:38
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 2 пъти
- Получена благодарност: 1 път
Nov еме бе баце какво искаш да ти кажа ?
Той Fido вече ти го каза . Благодарение на големия процент не Тойота части се случват повечето поразий но ако имахме дистрибутор на място нямаше да ти дреме особенно от това защото всичко щеше да ти бъде отстранено гаранционно ! Точно както каза Весо в вдна друга тема . Така , че не е виновна марката , а дистрибутора !
А Мазда просто е смешно да я сравняваш с Тойота защото тя дори не е самостоятелна марка . И въобще не може да се доближи по продажби до Тойота . Виж Нисан ако продължават така без да фалират (заедно с Рено ) може и да се заформи сериозна конкуренция на Тойота .
Хонда е една марка , която заслужава уважение но и те продават много малко сравнено с Тойота .
Той Fido вече ти го каза . Благодарение на големия процент не Тойота части се случват повечето поразий но ако имахме дистрибутор на място нямаше да ти дреме особенно от това защото всичко щеше да ти бъде отстранено гаранционно ! Точно както каза Весо в вдна друга тема . Така , че не е виновна марката , а дистрибутора !
А Мазда просто е смешно да я сравняваш с Тойота защото тя дори не е самостоятелна марка . И въобще не може да се доближи по продажби до Тойота . Виж Нисан ако продължават така без да фалират (заедно с Рено ) може и да се заформи сериозна конкуренция на Тойота .
Хонда е една марка , която заслужава уважение но и те продават много малко сравнено с Тойота .
- slowtraveler
- Мнения: 6638
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 401 пъти
- Получена благодарност: 433 пъти
Защо си мислиш, че хората не се оплакват от дизелите във форума на мазда?!Vesko написа:.....Брат ми има МАЗДА 5 диезел и последното лято месец и половина кара моя АВЕНСИС пак диезел, защото маздата му заради плюещ инжектор стоя повече от месец в сервиза. И накрая си призна че авенсис-а му харесва повече biggrin.gif
Той не пише във форумите, така че неговото мнение за мазда няма да го прочетеш в техните форуми.
В назда явно са решили да подходят новаторски с печките и нещо са объркали сметките (дори в Германия с тяхната нафта се оплакват от самопочистването на DPF)...
Едва ли на Тойота дизелите(или на който и да е друг двигател) има сензор за високо ниво на маслото, и то се сменя, когато превиши максимума
Обаче от бензинките (цялата серия, включително и турбодвигателя) не знам някой някога да се е оплаквал...
Пък и аз съм предубеден към дизелите - нафта само на голям двигател - камион/трактор и т.н....
Иначе съм напълно съгласен с Дидо, че батака го правят не-японските комплектуващи детайли
А количеството продажби никога не са ми били критерий за качество на автомобила...
Според мен броя продажби е критерий единствено за баланса между:
1. заплата на клиента (колко може да отдели за автомобил)
2. качество на дистрибутора (гъвкавост при реклама и ценообразуване)
3. цена на автомобила
4. качества на автомобила
Като тежестта на факторите е точно съгласно подредбата...
Относно задоволеността на клиента по време на експлоатацията: там вече нещата се обръщат и на първо място става качествената сглобка с качествени компоненти. Дори и да ти сменят гаранционно нещата, винаги оставаш с усещането, че си попаднал на некачествена стока (например смяна на сегменти на 30х.км, и то като повтарящ се дефект?!?!). Отделно оставяме въпроса за загубеното време...
Тъй-като гаранцията не е безкрайна, започваш да гледаш с недоверие към дадената марка по принцип....
Поради натрупаната негативна статистика, за мен Тойота е някъде в челото, но в никакъв случай не е някакъв всепризнат лидер откъм качество
П.С. за това на кой какво му харесвало повече - ами ако си бе взел СХ7 или СХ9 (SUV, които са по-близо до вана отколкото лекия автомобил) въобще нямаше да помисли за Авенсис, пък и CX7/9 нямат дизелови модели
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
- Bass_Man
- Мнения: 5559
- Регистриран на: 15 Сеп 2007 20:38
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 2 пъти
- Получена благодарност: 1 път
Ако погледнеш дяловете на Мазда и на Тойота в Япония за да не ги бъркат разни части на БОШ съотношението е много голямо (7/45~). А все пак Тойота там не я раздават без пари . А пък и Японците не са точно най-бедните хора на света . И Мазда не правят някакви уникални поръчкови самолети . В света положението за Мазда също не е розово . Та те не са продали повече от 300 000 автомобила в щатите . За каква мрежа , сервиз и обслужване говорим ? Да кажем , че имат 5 модела това са средно по 60 000 автомобила от модел на година ! Та те могат ръчно да ги слобяват biggrin.gif . Просто съотношението в света 9 000 000 / 1 300 000 не може да кажеш , че е незначително ! Едно е да поръчаш 1 000 000 комплекта сегменти за Авенсис друго е да поръчаш 100 000 комплекта за Мазда 6 (примерно) .slowtraveler написа:.............................................
А количеството продажби никога не са ми били критерий за качество на автомобила...
Според мен броя продажби е критерий единствено за баланса между:
1. заплата на клиента (колко може да отдели за автомобил)
2. качество на дистрибутора (гъвкавост при реклама и ценообразуване)
3. цена на автомобила
4. качества на автомобила
Като тежестта на факторите е точно съгласно подредбата...
Относно задоволеността на клиента по време на експлоатацията: там вече нещата се обръщат и на първо място става качествената сглобка с качествени компоненти. Дори и да ти сменят гаранционно нещата, винаги оставаш с усещането, че си попаднал на некачествена стока (например смяна на сегменти на 30х.км, и то като повтарящ се дефект?!?!). Отделно оставяме въпроса за загубеното време...
Тъй-като гаранцията не е безкрайна, започваш да гледаш с недоверие към дадената марка по принцип....
Поради натрупаната негативна статистика, за мен Тойота е някъде в челото, но в никакъв случай не е някакъв всепризнат лидер откъм качество![]()
А иначе дано нямаш ядове с Мазната ама ако ти се наложи не вярвам да срещнеш много по-голямо разбиране от това в ТМ Ауто .
BTW Форд са тръгнали да си продават дяловете дано им потръгнат още повече нещата на Мазда защото истината е в конкуренцията . Но с тези 6% в Япония те са много малка част от статистиката . Дори и да ги махнеш никой няма да се усети
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 4 госта
