аве радвайте се че тук е 100€/час.за това е важно да е надеждна колицата,другото все ще го преглътнем някак си.bgngd написа:... Цената за София за труд - 50лв час с ДДС е просто твърде висока ...
НИКОГА ПОВЕЧЕ TOYOTA!
- Kiki
- Мнения: 8203
- Регистриран на: 05 Фев 2008 21:24
- Местоположение: София
- Автомобил: РАВ 4 ХА 30
- Благодарил/а: 3 пъти
- Получена благодарност: 16 пъти
Това е вярно, но по-важното е, че в никакъв случай не може да се направи оригиналното антикорозионно покритие на удареното място и корозията след известно време е сигурна - за съжаление.slowtraveler написа:При супер-перфектно изправяне, най-малкото ще има умора на материала, който е бил натоварен при удара..
Според колегите от ТМ Ауто втория комплекс (преди Метро-2 на Божурище) ще е готов до средата на годината, като той има доста по-голямо бояджийно-тенекеджийно, както и по-голям механичен сервиз. Действително се строи доста бързо, вземайки предвид сегашното ниво, при положение, че първа копка беше в края на Август м.г. и че почти в целия парцел е изграден и подземен паркинг.
За по-сериозни ремонти (колкото и непрофесионално да ви прозвучи) препоръчвам и по-голяма настоятелност от страна на клиента, вкл. и на по-високо ниво в управлението на съответния сервиз/дилърство. Вече съм препратил на колеги от ТМ Ауто и Тойота Балканс случая, с който стартира настоящата тема.
За по-сериозни ремонти (колкото и непрофесионално да ви прозвучи) препоръчвам и по-голяма настоятелност от страна на клиента, вкл. и на по-високо ниво в управлението на съответния сервиз/дилърство. Вече съм препратил на колеги от ТМ Ауто и Тойота Балканс случая, с който стартира настоящата тема.
при тая безработица, дето се очертава не мисля че ще им е проблемBass_Man написа: А въобще пък не ги знам Хюндай с тоя космодрум дето строят горе на околовръстното от къде ще си намерят хора .
Жоре, на мен ми е интересно шефовете интересуват ли се въобще от мнението на клиентите за обслужването и в салона, и в сервиза? и защо по дяволите не четат мненията на хора в нета за тях? или се чувстват монополисти и не им дреме? не знам, аз като шеф бих се интересувала кво се случва във фирмата ми и то най-вече през очите на клиентите /ми нали те ми носят парите в крайна сметка
ще ти разкажа нещо, което наистина ме изуми - лятото с малкия ходим често на една пицария с голям двор и място за игра. направих му и рождення ден там. звънят ми един ден, че съм спечелила томболата им за ВИП клиенти /не съм участвала в никви томболи, но като резервирах за рождения ден си оставих тел.номер, та явно от там го има управителя/. наградата беше разходка с ретро автомобил до заведението им на плажа и безплатна консумация за 50 лева. взех с мен още една приятелка с детето. същата след месец-два прочела някакво по-негативно изказване за въпросната пицария във форума на бг-мама и написала че тя пък е доволна, споменала и за отношението им към клиента. звъни ми пак един ден управителя и ми казва така и така прочетохме едно мнение в еди-кой-си форум, предполагаме че е на вашата приятелка. казах им ника й, да, тя е. и от благодарност за безплатната реклама в един от най-посещаваните бг-форуми, ме попитаха за адреса й, колко човека са вкъщи и т.н., за да ги изненадат с пици за вечеря и играчка за малкия. на който разказвах ме гледаше така
Проблема с кадрите действително е сериозен. Доскоро имаше кандидати за работа с огромно самочувствие и доста сериозни изисквания за заплата (за БГ реалностите) въпреки очевидната липса за желание за работа. Като започнах в ТМА (през 1998), още на третия ден съм стоял до 20.00 на работа срещу заплата от 150 лв (може би грешката е в мен biggrin.gif). Надявам се настоящата криза (за БГ бих ползвал термина отрезвяване) ще помогне за затягане на дисциплината и подобряване на работните процеси (вкл.отношение към клиента).
По отношение на сервиза на ТМА, действително втория комплекс изостана с минимум 2 години по редица субективни и обективни причини. Желание за построяването му, както и средсва за това никога не са липсвали - не е вярна тезата, че "гърците" не давали пари (по отношение на гръцката връзка, как се е появила и докога е била в сила вече изписах доста в една друга тема). Реално темата за втория комплекс е актуална още от края на 2005-та, но не бих желал да се връщам назад какво, как, кога и защо. По-важно е какво ще стане отсега нататък. Както писах по-горе приключването на комплекса до Метро-2 се очертава да се случи в съвсем обозримо бъдеще. Персонала е сериозен въпрос, но прехвърлянето на част от персонала от ЦШ 163 на бул.Европа със сигурност ще спомогне за по-гладкото стартиране на дейноста във втория комплекс. Има и два допълнителни фактора, които със сигурност ще допринесат за подобряване на дейността, а именно (i) връщането в ТМ Ауто (от Тойота Балканс) на Боби Василев (от началото на тази година), който ще е и мениджър на втория комплекс и който има дългогодишен опит в сервизната дейност (той движеше сервиза на ТМА до началото на 2007-ма, а след това обърна сериозно внимание на сервизните центрове в страната); също така (ii) сервиза на ТМА в момента сериозно реорганизира работните си процеси в съответствие с програмата на Тойота за организация на сервизната дейност (т.нар. TSM). Разбира се важни са крайните резултати, самото желание не стига, но бих желал да вдъхна надежда на някои (действително) изтормозени клиенти.
Шефовете действително се интересуват от мнението на клиентите, тъй като удовлетвореността на клиентите е един от основните фактори за дългосрочен успех на всяка компания. Освен това както Тойота, така и Инчкейп следят нивото на удовлетвореност на клиентите (предполагам, доста от вас си спомнят обаждане по телефон след покупка на автомобил или посещение в сервиз). ВСЕКИ Е В ПРАВОТО СИ ДА ИЗИСКВА ДОБРО ОТНОШЕНИЕ ПРИ ПОСЕЩЕНИЕ НА КОЕТО И ДА Е ДИЛЪРСТВО/СЕРВИЗ НА ТОЙОТА. НЕ СЕ ПРИТЕСНЯВАЙТЕ ДА ПОТЪРСИТЕ КОНТАКТ НА ПО-ВИСОКО НИВО ПРИ НЕВЪЗМОЖНОСТ ЗА ПОКРИВАНЕ НА ИЗИСКВАНИЯТА ВИ. (Крайна инстанция в България е Тойота Балканс, като редовно раглеждаме различни въпроси, оплаквания и запитвания; винаги можете да пишете на customercare@toyota.bg).
Бих желал да добавя, че БГ потребителите трябва да се научим разумно и ЕФЕКТИВНО да търсим правата си най-вече чрез повдигане на въпросите си към съответните служители/отдели за връзки с клиенти (нямам предвид водене на съдебни дела или писане до Япония/Брюксел, които обикновенно допълнително изострят всеки конфликт и отдалечават взаимноприемливите и разумни решения). Организацията и доброто обслужване на големите структури още много години ще догонват Западна Европа и САЩ. Единствено потребителя може да помогне това да стане по-бързо.
По отношение на сервиза на ТМА, действително втория комплекс изостана с минимум 2 години по редица субективни и обективни причини. Желание за построяването му, както и средсва за това никога не са липсвали - не е вярна тезата, че "гърците" не давали пари (по отношение на гръцката връзка, как се е появила и докога е била в сила вече изписах доста в една друга тема). Реално темата за втория комплекс е актуална още от края на 2005-та, но не бих желал да се връщам назад какво, как, кога и защо. По-важно е какво ще стане отсега нататък. Както писах по-горе приключването на комплекса до Метро-2 се очертава да се случи в съвсем обозримо бъдеще. Персонала е сериозен въпрос, но прехвърлянето на част от персонала от ЦШ 163 на бул.Европа със сигурност ще спомогне за по-гладкото стартиране на дейноста във втория комплекс. Има и два допълнителни фактора, които със сигурност ще допринесат за подобряване на дейността, а именно (i) връщането в ТМ Ауто (от Тойота Балканс) на Боби Василев (от началото на тази година), който ще е и мениджър на втория комплекс и който има дългогодишен опит в сервизната дейност (той движеше сервиза на ТМА до началото на 2007-ма, а след това обърна сериозно внимание на сервизните центрове в страната); също така (ii) сервиза на ТМА в момента сериозно реорганизира работните си процеси в съответствие с програмата на Тойота за организация на сервизната дейност (т.нар. TSM). Разбира се важни са крайните резултати, самото желание не стига, но бих желал да вдъхна надежда на някои (действително) изтормозени клиенти.
Шефовете действително се интересуват от мнението на клиентите, тъй като удовлетвореността на клиентите е един от основните фактори за дългосрочен успех на всяка компания. Освен това както Тойота, така и Инчкейп следят нивото на удовлетвореност на клиентите (предполагам, доста от вас си спомнят обаждане по телефон след покупка на автомобил или посещение в сервиз). ВСЕКИ Е В ПРАВОТО СИ ДА ИЗИСКВА ДОБРО ОТНОШЕНИЕ ПРИ ПОСЕЩЕНИЕ НА КОЕТО И ДА Е ДИЛЪРСТВО/СЕРВИЗ НА ТОЙОТА. НЕ СЕ ПРИТЕСНЯВАЙТЕ ДА ПОТЪРСИТЕ КОНТАКТ НА ПО-ВИСОКО НИВО ПРИ НЕВЪЗМОЖНОСТ ЗА ПОКРИВАНЕ НА ИЗИСКВАНИЯТА ВИ. (Крайна инстанция в България е Тойота Балканс, като редовно раглеждаме различни въпроси, оплаквания и запитвания; винаги можете да пишете на customercare@toyota.bg).
Бих желал да добавя, че БГ потребителите трябва да се научим разумно и ЕФЕКТИВНО да търсим правата си най-вече чрез повдигане на въпросите си към съответните служители/отдели за връзки с клиенти (нямам предвид водене на съдебни дела или писане до Япония/Брюксел, които обикновенно допълнително изострят всеки конфликт и отдалечават взаимноприемливите и разумни решения). Организацията и доброто обслужване на големите структури още много години ще догонват Западна Европа и САЩ. Единствено потребителя може да помогне това да стане по-бързо.
- slowtraveler
- Мнения: 6638
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 401 пъти
- Получена благодарност: 433 пъти
За съжаление личния ми опит с няколко марки автомобили показва, че при малко по-сериозен проблем рядко се достига до разумно и взаимноприемливо решение от българския представител. Обикновено реакцията в София е 'абе какъв е тоя нервен клиент - изчакайте, ще му мине....'george написа:.....Бих желал да добавя, че БГ потребителите трябва да се научим разумно и ЕФЕКТИВНО да търсим правата си най-вече чрез повдигане на въпросите си към съответните служители/отдели за връзки с клиенти (нямам предвид водене на съдебни дела или писане до Япония/Брюксел, които обикновенно допълнително изострят всеки конфликт и отдалечават взаимноприемливите и разумни решения....
Нещата се решаваха чак след изкарване на 'кирливите ризи' към европейския представител...
Единственото изключение е обръщението ми към Борислав Василев (сега не го знам на каква позиция е) при проблема ми с маслото (след като във Варна няколко дена не искаха да вземат отношение)...
Евала на това момче - разговора бе кратък, ефективен и резултата бе налице след 2 седмици
Още пазя телефона му за авариен случай (ако не го е сменил де 08998ххххх)
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
- Kiki
- Мнения: 8203
- Регистриран на: 05 Фев 2008 21:24
- Местоположение: София
- Автомобил: РАВ 4 ХА 30
- Благодарил/а: 3 пъти
- Получена благодарност: 16 пъти
Най-после имам доброто усещане, че на ТМ Ауто не им е съвсем безразлично, какво мислят притежателите на Тойоти за тях! Това разбира се не е лошо и ще бъда безкраино доволен, ако нещата започнат да влизат в нормалното русло - взаимно разбиране и помощ в решаване на всеки един възникнал проблем. Още повече, че и материалната база е на път да се разшири! Ще трябва разбера се да се помисли и за нормализиране на ценовата листа, за да бъде по-достъпна, за подобрение на качеството на услугата-за което виждам, че вече се мисли от тяхна страна и нещата ще бъдат чудесни, дай баже! 
- Me4oKyX
- Мнения: 2201
- Регистриран на: 10 Яну 2007 14:16
- Местоположение: Пловдив
- Получена благодарност: 1 път
- Обратна връзка:
george - едно запитване към теб имам, като дългогодишен лоялен клиент на Тойота. Кой определя какво масло ще се слага гаранционно по сервизите на Тойота?! Има ли регламентирана марка и клас по TSM, както каза, или всеки сервиз си намира най-правилното според тях решение ?!
Задавам въпроса, защото както не веднъж сам казвал, не съм доволен от маслото, което слагат на всичките ни гаранционни коли. Не е тайна също, че на 7000км го източвам и наливам ново, проверено висококачествено масло, докато дойде 15 000км, за основна смяна в сервиза. Странното е, че първите 7000км колата гори от маслото, а с второто масло, което аз наливам, след 8000км си седи на МАХ. Не карам различно, винаги си имам един стил, но дори на Версото, след 12000км нямаше дори на щеката масло от това, което слагат в Тойота. Това не е малък проблем, защото много хора си го плащат на определените, високи цени това масло, а много от тях, много често се оплакват, че им го изгорила.... Имаме поне 6 гаранционни тойоти и това се забелязва при всичките. А реално, колата ми не гори маслото, което аз наливам..... Това е лоша реклама, говорих с г-н Коев, той е приятел, но засега разлика не съм видял, а цената от 21лв без ДДС е висока, за да оставам без масло с новата си кола. Това е много разискван въпрос във форума, много хора се притесняват от това нещо и много вреди на имиджа на марката това явление, да го наречем "кофти масло" ...... дано има някакво развитие по въпроса, наистина да допринесем положително за марката, защото аз съм доооста голям фен на марката, че както и много хора от форума ще потвърдят, малко и фанатичен на тема коли laugh.gif
Но това е нещо, което според мен не трябва да се подминава с лека ръка. 
Задавам въпроса, защото както не веднъж сам казвал, не съм доволен от маслото, което слагат на всичките ни гаранционни коли. Не е тайна също, че на 7000км го източвам и наливам ново, проверено висококачествено масло, докато дойде 15 000км, за основна смяна в сервиза. Странното е, че първите 7000км колата гори от маслото, а с второто масло, което аз наливам, след 8000км си седи на МАХ. Не карам различно, винаги си имам един стил, но дори на Версото, след 12000км нямаше дори на щеката масло от това, което слагат в Тойота. Това не е малък проблем, защото много хора си го плащат на определените, високи цени това масло, а много от тях, много често се оплакват, че им го изгорила.... Имаме поне 6 гаранционни тойоти и това се забелязва при всичките. А реално, колата ми не гори маслото, което аз наливам..... Това е лоша реклама, говорих с г-н Коев, той е приятел, но засега разлика не съм видял, а цената от 21лв без ДДС е висока, за да оставам без масло с новата си кола. Това е много разискван въпрос във форума, много хора се притесняват от това нещо и много вреди на имиджа на марката това явление, да го наречем "кофти масло" ...... дано има някакво развитие по въпроса, наистина да допринесем положително за марката, защото аз съм доооста голям фен на марката, че както и много хора от форума ще потвърдят, малко и фанатичен на тема коли laugh.gif
- Bass_Man
- Мнения: 5559
- Регистриран на: 15 Сеп 2007 20:38
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 2 пъти
- Получена благодарност: 1 път
Деска проблема не е в "намирането на хора" !!! Проблема е в намирането на хора които освен да ходят на работа от време на време да вземат и да свършат нещо . В случая говоря за сервизни специалисти . Търговци ще си намерят с тонове . Все пак почти всеки става за тази работа . Ама отдолу под и без това голямата сграда има няколко етажа с места за сервиз . Това значи над 20 сервизни екипа ! Демек ще се нагледаме на чудеса от храбростdesSs написа:при тая безработица, дето се очертава не мисля че ще им е проблем
ТМ АУТО
КАК ИСКАТЕ В ФИРМАТА ВСИЧКО ДА Е ФРЕД ТО ТРЯБВА ДА ЗАПОЧНЕМ ПЪРВО ОТ УПРАВАТА. ИСКАТЕ В СЕРВИЗА ПО ДОБРО ОБСЛУЖВАНЕ- КАК ДА СТАНЕ КАТО ПОСТОЯННО ШЕФА Е НЕДОВОЛЕН . КАК МОЖЕ ОТ ЦЯЛА ФИРМА АМА ПЪК ОТ ВСИЧКИ ДА Е НЕДОВОЛЕН. КАКВО ДА ВИ КАЖА БЪЛГАРСКА МУ РАБОТА. И МНОГО ЯСНО ЧЕ В СЕРВИЗА ВСЕКИ ЩЕ СИ ПРАВИ КАКВОТО СИ ПОЖЕЛАЕ ОТ РАБОТНИЦИТЕ. ЗАЩО ЛИ ?????- ЗАЩОТО НЯМАТ СТИМУЛ. ПЪЛНО БЕЗОБРАЗИЕ ЦАРИ ТАМ ОТ ГЛЕДНА ТОЧКА МАЧКАНЕ НА ПО НИШИЯ ПЕРСОНАЛ. ОСЪЗНАЙТЕ СЕ НЕ СТЕ ВИЕ НАЙ ВЕЛИКИ НА СВЕТА.
ФИРМАТА ПРОЦЪФТЯВАШЕ И ВЪРВЕШЕ ПЕРФЕКТНО ДО ПРЕДИ ЕДНА ГОДИНА , НО ЗАЩО ЛИ. ПО ПРОСТАТА ПРИЧИНА ЧЕ ШЕФА НЕ БЕШЕ БЪЛГАРИН
ФИРМАТА ПРОЦЪФТЯВАШЕ И ВЪРВЕШЕ ПЕРФЕКТНО ДО ПРЕДИ ЕДНА ГОДИНА , НО ЗАЩО ЛИ. ПО ПРОСТАТА ПРИЧИНА ЧЕ ШЕФА НЕ БЕШЕ БЪЛГАРИН
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 1 гост

1G-FE