Vypros za 4a-fe
Petar
-
- Мнения: 2710
- Регистриран на: 25 Ное 2004 18:44
- Местоположение: Bristol, UK
- Получена благодарност: 1 път
Re: Vypros za 4a-fe
Мнение от Scott » 30 Яну 2009 16:57
Както вече е разисквано тук мощността е функция на въртящия момент и оборотите. При двигателите с малки кубатури, физически е невъзможно да се постигне голям въртящ момент без въвеждане на принудително пълнене. Затова там се разчита на поддържане на що-годе висок въртящ момент при по-високи обороти с цел произведението (мощността) да е по-голямо. За да се постигне това обаче е необходимо да се подобри 'дишането' на двигателя чрез увеличаване на диаметъра на клапаните или използване на повече от 2 клапана на цилиндър. Оттам нататък идеята е ясна - два разпределителни вала (DOHC).Petar написа:Kakvo predimsvo davat dvata vala spremo edin val?
Scott
Re: Vypros za 4a-fe
Мнение от rudolf » 30 Яну 2009 22:07
не е задължително да е dohc за да е 16 клапанов..ма няма значение деScott написа:Както вече е разисквано тук мощността е функция на въртящия момент и оборотите. При двигателите с малки кубатури, физически е невъзможно да се постигне голям въртящ момент без въвеждане на принудително пълнене. Затова там се разчита на поддържане на що-годе висок въртящ момент при по-високи обороти с цел произведението (мощността) да е по-голямо. За да се постигне това обаче е необходимо да се подобри 'дишането' на двигателя чрез увеличаване на диаметъра на клапаните или използване на повече от 2 клапана на цилиндър. Оттам нататък идеята е ясна - два разпределителни вала (DOHC).Petar написа:Kakvo predimsvo davat dvata vala spremo edin val?
rudolf
-
- Мнения: 2710
- Регистриран на: 25 Ное 2004 18:44
- Местоположение: Bristol, UK
- Получена благодарност: 1 път
Re: Vypros za 4a-fe
Мнение от Scott » 30 Яну 2009 23:18
Абсолютно вярно. Просто не ми се пишеше от работа днеска по-подробно. Ако искаш можем да поразсъждаваме върху двете възможни решения. biggrin.gifrudolf написа:...не е задължително да е dohc за да е 16 клапанов..ма няма значение де
Scott
Vesko
Scott
Bass_Man
Re: Vypros za 4a-fe
Мнение от rudolf » 31 Яну 2009 02:48
Scott написа:Абсолютно вярно. Просто не ми се пишеше от работа днеска по-подробно. Ако искаш можем да поразсъждаваме върху двете възможни решения. biggrin.gifrudolf написа:...не е задължително да е dohc за да е 16 клапанов..ма няма значение де

rudolf
Мнение от diver » 31 Яну 2009 09:49
ахам...двувалов...8 клапанов го премълчаваш....ам аз за тва ся ще си купя 4 валов...Bass_Man написа:Е как ква ве мноо по-яко е да кажеш , че ти е двувалов мотора в кварталното кафе biggrin.gif .Vesko написа:И от гледна точка на потребителя каква е разликата от 1 или 2 вала?

maggkrabar написа:останах без пукната пара....
Bad Dog написа:Курвите имат висок разход на градско.
diver
- Georgimitrovich
- Мнения: 1375
- Регистриран на: 08 Апр 2008 00:59
- Местоположение: Пловдив
Мнение от Georgimitrovich » 31 Яну 2009 17:28
Нека и аз да се опитам дасе направя на умен
Според мен използването на два вала дава доста предимсва, като например:
- По-малки габаритни размери на вала, от кадето по-малка маса (ако приемем че са от един и същи материал), съответно и по-малки центрубежни сили, ускорения и т.н.. Всичко това спомага за по-малко триене в лагери, по-малки напрежения на срязване и пр. при високи обороти. Както колегата каза за да се постигне мощност при малка кубатура и атмосферно пълнене ти трябват обороти.
- При използването на два вала изгорат от наклониа на клапаните, дължини и размери е доста по-голям благодарение на по лесното им пространствено разполойение.
Дали е по-добре с един, два или Х броя валове вече да си го смятат хората които разбират и са наясно какво целят като краен резултат.
Надявам се да не ми се смеете много за мнението

- По-малки габаритни размери на вала, от кадето по-малка маса (ако приемем че са от един и същи материал), съответно и по-малки центрубежни сили, ускорения и т.н.. Всичко това спомага за по-малко триене в лагери, по-малки напрежения на срязване и пр. при високи обороти. Както колегата каза за да се постигне мощност при малка кубатура и атмосферно пълнене ти трябват обороти.
- При използването на два вала изгорат от наклониа на клапаните, дължини и размери е доста по-голям благодарение на по лесното им пространствено разполойение.
Дали е по-добре с един, два или Х броя валове вече да си го смятат хората които разбират и са наясно какво целят като краен резултат.
Надявам се да не ми се смеете много за мнението

1992 Celica 2,0 GTI cabriolet
1982 Camri GLi (sold)
1997 RAV4
2000 Lexus GS300
1982 Camri GLi (sold)
1997 RAV4
2000 Lexus GS300
Georgimitrovich
-
- Мнения: 2710
- Регистриран на: 25 Ное 2004 18:44
- Местоположение: Bristol, UK
- Получена благодарност: 1 път
Мнение от Scott » 31 Яну 2009 17:46
Georgimitrovich написа:... - При използването на два вала изгорат от наклониа на клапаните, дължини и размери е доста по-голям благодарение на по лесното им пространствено разполойение...

И едно малко отклонение - едно от гениалните решения на 16V SOHC, Triumph Dolomite Sprint:
- Прикачени файлове
-
- 16V.jpg (91.88 KiB) Преглеждано 2496 пъти
Scott
Обратно към “Общи технически въпроси”
Иди на
- Всичко за TOYOTA
- ↳ Общи теми
- ↳ Клубни срещи
- ↳ Toyota Мания
- Технически въпроси
- ↳ Общи технически въпроси
- ↳ Двигатели
- ↳ Газови уредби
- ↳ Електрическа система, навигация, музика
- ↳ Хибридно задвижване - Hybrid Synergy Drive (HSD)
- ↳ Трансмисия
- ↳ Спирачна система
- ↳ Окачване
- ↳ Интериор/екстериор
- Електрически автомобили
- ↳ Общи разсъждения
- ↳ Електрически автомобили Тойота
- ↳ Зарядни станции
- LEXUS
- ↳ Общи теми
- ↳ Технически въпроси
- Отдел Subaru
- ↳ Subaru + MX5
- Пазар, магазини и услуги
- ↳ Купува части
- ↳ Продава части
- ↳ Купува / Продава автомобил
- ↳ Сервизи / Магазини / Услуги
- ↳ Черен списък на некоректни търговци и сервизи
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: Bing [Bot] и 2 госта