Зимни условия
Зимни условия
здр,тъй като съм нов шофьор и тази зима ще ми е първата бих Ви помолила да ми помогнете с някой и друг съвет,какво трябва да ми е поведението на пътя и как вечер да оставям колата да пренощува. В разговори съм чувала,че на ръчна не се оставя,а и вратите да се мажат с чист парафин и някакви други такива...... Много ще съм благодарна

в книжката на тойотата мисля че пише тия стандартните неща, но общо взето и без да ги правиш ще изкараш зимата 
трябва да си провериш антифриза - има уредчета за мерене на антифриз - до колко градуса издържа - заеми от някой или си купи от бензиностанцията - ако се съмняваш че антифриза не е както трябва
важното в случая е как караш!
хубаво е да си сложиш зимни гуми! (което обаче не означава че колата няма да се пързаля!!!)
1. спазвай дистанция от колата пред теб - поне 2 пъти повече от колкото през лятото!
2. когато ти се е залепила кола зад теб, много плавно почни да намаляваш скоростта, за да я накараш да ти остави повече дистанция! ако още ти се лепи можеш да пуснеш аварийки да те изпревари (днес за 10 км видях около 10 глупака - да ми се лепят като се има в предвид че пътя беше яка пързалка!)
3. винаги си оставяй място пред теб преди колата зад теб да е спряла напълно (с цел ако тоя не може да спре - да има накъде да бягаш
)
4. когато взимаш завой (независимо скоростен или с 5 км/час) не подавай рязко газ, (ако си с предно предаване - ще ти избяга предницата (недозавиване) - колата ти ще отвори завоя и може да се удариш в нещо - ако си със задно и дадеш повече газ е добре да разбираш от дрифтове
иначе си земи кола с предно
5. не разчитай на тракшън контрола или системи за стабилност - ако имаш! - на хлъзгава настилка тия бози откачат! и поведението на колата е общо взето по стабилно от колкото ако я кара пълен левак, но иначе е супер непредсказуемо - и може да те излъже!
6. ако случайно се случи това по т.4 - пусни газта , и ако се наложи поднеси малко задницата с ръчната - натискаш копчето и го държиш натиснато - след това дърпаш ръчната нагоре и след това веднага я пускаш надолу (Не е добре да натискаш крачната спирачка - това ще накара колата да продължи да отваря завоя
) - (тва с ръчната го прави като си му свикнала! - аз лично постоянно си държа дясната ръка там - за всеки случай!)
7. когато ти се наложи да спираш, натискай спирачката плавно ! ако ABS`a ти се активира на лед - то той не е ефективен - така че не разчитай много много на него - а отпусни педала и пак го натисни!
8. Ако ти излезе препятствие и натиснеш спирачката - блокираш колелата (примерно ако нямаш ABS) след това като се опиташ да завиеш за да го избегнеш - колата няма да завие!!!! единственото което трябва да направиш СЛЕД като навиеш волана е да пуснеш спирачката - и колата ще завие!
пробвай се да я повъртиш на някой широк паркинг - където няма разни колчета и бордюри - за да и свикнеш
иначе я чисти хубаво от снега , и не оставяй да има вода или сняг по оплътненията - иначе ще замръзнат!
освен парафин - по лесно е да ги напръскаш с нещо от което бяга водата - виж по бензиностанциите има такива спрейове
също така си чисти снега и леда който се събира под калниците (ако е много замръзнал внимавай да не си откъртиш нещо
)
друго за което се сещам е да си миеш колата редовно - защото солта по пътищата скапва ламарините
айде безаварийно
трябва да си провериш антифриза - има уредчета за мерене на антифриз - до колко градуса издържа - заеми от някой или си купи от бензиностанцията - ако се съмняваш че антифриза не е както трябва
важното в случая е как караш!
хубаво е да си сложиш зимни гуми! (което обаче не означава че колата няма да се пързаля!!!)
1. спазвай дистанция от колата пред теб - поне 2 пъти повече от колкото през лятото!
2. когато ти се е залепила кола зад теб, много плавно почни да намаляваш скоростта, за да я накараш да ти остави повече дистанция! ако още ти се лепи можеш да пуснеш аварийки да те изпревари (днес за 10 км видях около 10 глупака - да ми се лепят като се има в предвид че пътя беше яка пързалка!)
3. винаги си оставяй място пред теб преди колата зад теб да е спряла напълно (с цел ако тоя не може да спре - да има накъде да бягаш
4. когато взимаш завой (независимо скоростен или с 5 км/час) не подавай рязко газ, (ако си с предно предаване - ще ти избяга предницата (недозавиване) - колата ти ще отвори завоя и може да се удариш в нещо - ако си със задно и дадеш повече газ е добре да разбираш от дрифтове
5. не разчитай на тракшън контрола или системи за стабилност - ако имаш! - на хлъзгава настилка тия бози откачат! и поведението на колата е общо взето по стабилно от колкото ако я кара пълен левак, но иначе е супер непредсказуемо - и може да те излъже!
6. ако случайно се случи това по т.4 - пусни газта , и ако се наложи поднеси малко задницата с ръчната - натискаш копчето и го държиш натиснато - след това дърпаш ръчната нагоре и след това веднага я пускаш надолу (Не е добре да натискаш крачната спирачка - това ще накара колата да продължи да отваря завоя
7. когато ти се наложи да спираш, натискай спирачката плавно ! ако ABS`a ти се активира на лед - то той не е ефективен - така че не разчитай много много на него - а отпусни педала и пак го натисни!
8. Ако ти излезе препятствие и натиснеш спирачката - блокираш колелата (примерно ако нямаш ABS) след това като се опиташ да завиеш за да го избегнеш - колата няма да завие!!!! единственото което трябва да направиш СЛЕД като навиеш волана е да пуснеш спирачката - и колата ще завие!
пробвай се да я повъртиш на някой широк паркинг - където няма разни колчета и бордюри - за да и свикнеш
иначе я чисти хубаво от снега , и не оставяй да има вода или сняг по оплътненията - иначе ще замръзнат!
освен парафин - по лесно е да ги напръскаш с нещо от което бяга водата - виж по бензиностанциите има такива спрейове
също така си чисти снега и леда който се събира под калниците (ако е много замръзнал внимавай да не си откъртиш нещо
друго за което се сещам е да си миеш колата редовно - защото солта по пътищата скапва ламарините
айде безаварийно


на ръчна не се оставя само ако е валял дъжд или сняг и температурите са минусови. иначе при сухо време си я ползвай
ако закъсаш на заледено, въртиш гуми и колата не ще да тръгне, завъртай волана на ляво или на дясно и подавай леко газ. ако не става, пусни леко спирачката да се преместиш малко, и пак пробвай, все ще намериш неутъпкан сняг, пясък, асфалт...
ако закъсаш на заледено, въртиш гуми и колата не ще да тръгне, завъртай волана на ляво или на дясно и подавай леко газ. ако не става, пусни леко спирачката да се преместиш малко, и пак пробвай, все ще намериш неутъпкан сняг, пясък, асфалт...
също ако колата ти е заобиколена от натрупан сняг, който не можеш да прескочиш, не върти гуми напразно и не се окопавай повече, а направи следното:
тръгваш напред колкото може, и натискаш съединителя - колата се връща назад, след това тръгваш пак напред, и я оставяш пак сама да се върне назад (можеш да и помагаш и ти със задна скорост) и така докато се получи нещо като люлка - напред назад и леко полеко да се засилиш - идеята е да си направиш нещо като улей и съответно с усет да засилиш колата напред , като ползваш инерцията която си получила от движението по улея което ще ти позволи да прескочиш натрупания сняг или лед
малко тъпо го обясних, но се надявам да сте ме разбрали
също така много важно нещо - когато има сняг или лед по улицата, избягвай да се качваш по бордюри, в повечето случаи качването на първата гума е лесно, но в момента в който се опиташ да качиш втората (особенно ако го направиш по бързо), тя може да се подхлъзне, и неочаквано колата ти да се завърти и да се удари я в ограда, я в друга кола наблизо
тръгваш напред колкото може, и натискаш съединителя - колата се връща назад, след това тръгваш пак напред, и я оставяш пак сама да се върне назад (можеш да и помагаш и ти със задна скорост) и така докато се получи нещо като люлка - напред назад и леко полеко да се засилиш - идеята е да си направиш нещо като улей и съответно с усет да засилиш колата напред , като ползваш инерцията която си получила от движението по улея което ще ти позволи да прескочиш натрупания сняг или лед
малко тъпо го обясних, но се надявам да сте ме разбрали
също така много важно нещо - когато има сняг или лед по улицата, избягвай да се качваш по бордюри, в повечето случаи качването на първата гума е лесно, но в момента в който се опиташ да качиш втората (особенно ако го направиш по бързо), тя може да се подхлъзне, и неочаквано колата ти да се завърти и да се удари я в ограда, я в друга кола наблизо


- slowtraveler
- Мнения: 6638
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 401 пъти
- Получена благодарност: 433 пъти
1. Намажи си гумените уплътнения на вратите със смазка (и вътрешните и външните ако имаш такива). Продават се специални смазки, но можеш да ги намажеш и с чист вазелин - ефекта е същия (малко неудобно се получи когато с колегата бяхме в аптеката и искахме вазелин)
Така няма да ти замръзват вратите, когато затоплената кола е размразила снега/леда по праговете или е валял дъжд и след това всичко е замръзнало
2. Прегледай антифриза. Налей си незамръзваща (зимна) течност за чистачките. Ако досега си била с лятна, то трябва да попръскаш малко, за да може зимната течност да измести лятната от тръбичките и дюзите (особено е важно ако имаш задна пръскалка). Иначе ще си имаш зимна незамръзваща течност, но системата (например дългата тръбичка до задното стъкло) ще ти е замръзнала...
3. Ако колата е с АБС - той е ефективен най-вече на хлъзгава повърхност (вкл. и лед). Натискаш до дупка и задържаш натиска без значение, че АБС се опитва да ти върне педала. Но разбира се АБС не може да прескочи физическите закони и пак можеш да спираш значително по-дълго от обикновенно.
4. При леко поднасяне в завой - отпускаш спирачка (или газта, ако в момента си давала газ), изправяш малко волана и отново се опитваш да завиеш, като налучкваш радиуса на завой, при който колата все още слуша волана
5. При поднасяне на задница трябва с усет да дъжиш предните гуми в посока на движението, като леко изпреварваш с волана маховите движения (стараеш се да погасиш люлеенето, защото иначе на втория или третия мах колата така ще се е разлюляла, че ще почне да се върти)
6. Ако на лед се спускаш по улица, е добре да търсиш бордюр, до който да допреш гумите - така ще имаш по-добър контрол и по-добро спиране, защото обикновено бордюра не е заледен, а и малката контактна повърхност до бетона има добро сцепление
НА ЛЕД И СНЯГ ВСИЧКИ ДВИЖЕНИЯ ТРЯБВА ДА СА ПЛАВНИ И ПРЕДВАРИТЕЛНО ПРЕЦЕНЕНИ....
Опита за рязко ускорение, рязко спиране, рязко превключване на скорост и рязка маневра спокойно може да те изненадат с непредвидена реакция.
При някои случаи върху пътя се образува т.н.черен лед - толкова е гладък, че не се забелязва, нито блести...
Зимата трябва да си готова за среща с непредвиден хлъзгав участък.
Другото си е практика и преценяване на собствените възможности. По-добре в най-лошото време да не изкарваш колата и да ползваш друг транспорт, отколкото да стане някоя беля (или да мръзнеш закъсала навънка)..
Опита се трупа постепенно и както каза колегата - добре е да опиташ на някой широк паркинг поведението на колата при 'екстремно' каране с поднасяне, аварийно спиране и т.н.
П.С. не съм съгласен с т.8 на Juster. Отпускаш спирачката ПРЕДИ да започнеш да въртиш волана - така първо възстановяваш контакта и след това започваш отново да търсиш границата на поднасяне..
2. Прегледай антифриза. Налей си незамръзваща (зимна) течност за чистачките. Ако досега си била с лятна, то трябва да попръскаш малко, за да може зимната течност да измести лятната от тръбичките и дюзите (особено е важно ако имаш задна пръскалка). Иначе ще си имаш зимна незамръзваща течност, но системата (например дългата тръбичка до задното стъкло) ще ти е замръзнала...
3. Ако колата е с АБС - той е ефективен най-вече на хлъзгава повърхност (вкл. и лед). Натискаш до дупка и задържаш натиска без значение, че АБС се опитва да ти върне педала. Но разбира се АБС не може да прескочи физическите закони и пак можеш да спираш значително по-дълго от обикновенно.
4. При леко поднасяне в завой - отпускаш спирачка (или газта, ако в момента си давала газ), изправяш малко волана и отново се опитваш да завиеш, като налучкваш радиуса на завой, при който колата все още слуша волана
5. При поднасяне на задница трябва с усет да дъжиш предните гуми в посока на движението, като леко изпреварваш с волана маховите движения (стараеш се да погасиш люлеенето, защото иначе на втория или третия мах колата така ще се е разлюляла, че ще почне да се върти)
6. Ако на лед се спускаш по улица, е добре да търсиш бордюр, до който да допреш гумите - така ще имаш по-добър контрол и по-добро спиране, защото обикновено бордюра не е заледен, а и малката контактна повърхност до бетона има добро сцепление
НА ЛЕД И СНЯГ ВСИЧКИ ДВИЖЕНИЯ ТРЯБВА ДА СА ПЛАВНИ И ПРЕДВАРИТЕЛНО ПРЕЦЕНЕНИ....
Опита за рязко ускорение, рязко спиране, рязко превключване на скорост и рязка маневра спокойно може да те изненадат с непредвидена реакция.
При някои случаи върху пътя се образува т.н.черен лед - толкова е гладък, че не се забелязва, нито блести...
Зимата трябва да си готова за среща с непредвиден хлъзгав участък.
Другото си е практика и преценяване на собствените възможности. По-добре в най-лошото време да не изкарваш колата и да ползваш друг транспорт, отколкото да стане някоя беля (или да мръзнеш закъсала навънка)..
Опита се трупа постепенно и както каза колегата - добре е да опиташ на някой широк паркинг поведението на колата при 'екстремно' каране с поднасяне, аварийно спиране и т.н.
П.С. не съм съгласен с т.8 на Juster. Отпускаш спирачката ПРЕДИ да започнеш да въртиш волана - така първо възстановяваш контакта и след това започваш отново да търсиш границата на поднасяне..
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
ако можеш намери някой професионален шофьор, и при сняг и поледица да се повози малко с теб. така на място ще ти посочи грешките, които правиш, и ще ти даде съвети. на мен миналата зима ми беше първата като шофьор, но ми се налагаше по цял ден да съм по улиците, дори и първите дни на януари, когато беше най-големия ужас. сутрин и вечер бях по малко с баща ми, и ме научи на доста неща. за късмет нямах произшествия
мисълта ми е - хубаво че се интересуваш, но прочетеното не е като казаното/показаното на място 
- slowtraveler
- Мнения: 6638
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 401 пъти
- Получена благодарност: 433 пъти
Мдаа, и ще закъсате в първата горичка laugh.gifdesSs написа:ако можеш намери някой професионален шофьор, и при сняг и поледица да се повози малко с теб. така на място ще ти посочи грешките, които правиш, и ще ти даде съвети. ....
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
зимни условия
е така е,че за всичко си трябва практика,но и добрия съвет също е от значение...радвам се,че не ми пренебрегнахте темата...10x и успех на всички в зимните условия тази зима 
slowtraveler написа:1. Намажи си гумените уплътнения на вратите със смазка (и вътрешните и външните ако имаш такива). Продават се специални смазки, но можеш да ги намажеш и с чист вазелин - ефекта е същия (малко неудобно се получи когато с колегата бяхме в аптеката и искахме вазелин) ...
biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif Как не бях се сетил досега....

maggkrabar написа:останах без пукната пара....
Bad Dog написа:Курвите имат висок разход на градско.
-
Uncle Dido
- Почетен Администратор
- Мнения: 3710
- Регистриран на: 03 Юни 2008 16:42
- Местоположение: София, но е от Бургас
- Получена благодарност: 1 път
Патето, независимо от пътните условия или ситуацията, най-важното е да не се подаваш на паниката. Опитай се да запазиш самообладание, бъди сигурна, че с времето ще попадаш на доста интересни ситуации, така че това е най-важното, за което аз се сещам. Колегите са ти дали прекрасни съвети, но при стресов момент наученото без практика много бързо се забравя. Другия съвет, който мога да ти дам е да не забиваш облегалката във волана, както карат много от дамите. Облегни се спокойно и удобно назад, така ще придобиеш и по-добро усещане за габаритите на колата.
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: Ahrefs [Bot] и 4 госта