движение по инерция
движение по инерция
Мнение от mladm » 19 Ное 2008 13:38
Toyota Corolla 1.4 VVTi (E12)
mladm
-
- Мнения: 2710
- Регистриран на: 25 Ное 2004 18:44
- Местоположение: Bristol, UK
- Получена благодарност: 1 път
Re: движение по инерция
Мнение от Scott » 19 Ное 2008 15:19
Не мисля, че има някакъв проблем, да караш по инерция, ако двигателя работи на празен ход. Проблемът е, че гори повече отколкото, ако не изключваш от скорост. Също е проблем, ако гасиш двигателя докато си по инерция и палиш 'на скорост'.mladm написа:Колеги, вярно ли е, че дизеловите автомобили не е добре да се "пускат" по инерция...
Scott
Jister
- slowtraveler
- Мнения: 6348
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 368 пъти
- Получена благодарност: 399 пъти
Мнение от slowtraveler » 19 Ное 2008 19:32
Единствено дето ми идва на акъла е, че ако не се направи правилно, развъртането става много рязко, а двигателя не е смазан и хидравличните повдигачи не са пълни и т.н...
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
slowtraveler
-
- Почетен Администратор
- Мнения: 3710
- Регистриран на: 03 Юни 2008 16:42
- Местоположение: София, но е от Бургас
- Получена благодарност: 1 път
Мнение от Uncle Dido » 19 Ное 2008 20:00

Uncle Dido
- slowtraveler
- Мнения: 6348
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 368 пъти
- Получена благодарност: 399 пъти
Мнение от slowtraveler » 19 Ное 2008 20:21
Това и аз съм го чувал, обаче не мога да си обясня как може да стане такова нещо...Fido Dido написа:При палене по инерция и рязко отпускане на съединителя има опасност ангренажния ремък да прескочи зъб. Е, ако двигателя е с ангренажен ремък, разбира се.
Какво ще накара ремъка да прескочи?
Няма промяна на посока на усилието - и в двата случая (стартер и зацепване на съединител) усилието в двигателя е от маховика през коляновия вал към останалите механизми (вкл. и ангренажа)...

Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
slowtraveler
Мнение от Jister » 19 Ное 2008 20:43
това можеби има опасност да стане ако се движш с висока скорост и пуснеш рязко съединителя на ниска предавка - тогава можеби рязкото натоварване от един път , може да причини нещо подобно - но пак ми се струва малко като тема за епизод на mythbustersFido Dido написа:При палене по инерция и рязко отпускане на съединителя има опасност ангренажния ремък да прескочи зъб. Е, ако двигателя е с ангренажен ремък, разбира се.



Jister
- Aleksandar
- Мнения: 251
- Регистриран на: 26 Авг 2007 09:35
- Местоположение: Sofia
Re: движение по инерция
Мнение от Aleksandar » 19 Ное 2008 21:37
Защо мислиш че гори повече когато си на инерция?!Scott написа:Не мисля, че има някакъв проблем, да караш по инерция, ако двигателя работи на празен ход. Проблемът е, че гори повече отколкото, ако не изключваш от скорост. Също е проблем, ако гасиш двигателя докато си по инерция и палиш 'на скорост'.mladm написа:Колеги, вярно ли е, че дизеловите автомобили не е добре да се "пускат" по инерция...
Aleksandar
Re: движение по инерция
Мнение от nojarq » 19 Ное 2008 22:10


nojarq
-
- Мнения: 2710
- Регистриран на: 25 Ное 2004 18:44
- Местоположение: Bristol, UK
- Получена благодарност: 1 път
Re: движение по инерция
Мнение от Scott » 20 Ное 2008 00:55
Най-просто казано, защото използваш гориво да поддържа въртенето на двигателя. Ако си на скорост, той се върти от трансмисията и разхода е 0.Aleksandar написа:Защо мислиш че гори повече когато си на инерция?!
Относно паленето 'на скорост' - ЕКУ-то при палене със стартер обогатява сместа и настройва предварението за лесно статриране. Тези условия не са валидни като се пали 'на скорост' и стартирането става внезапно, причиняващо ударно натоварване в кинетичната верига бутала, колянов вал, разпределителен вал и може да прескочи зъб или дори скъса ремък, виждал съм го с очите си. Освен това има автомобили, които имат блокировка и палят само при натиснат съединител - при тях просто е невъзможно да се запали 'на скорост'.
Scott
Bass_Man
Мнение от Jister » 20 Ное 2008 01:43
това е така само дето блокировката е към стартера ;) тоест не би трябвало да имаш проблем да я запалиш с бутанеScott написа:Освен това има автомобили, които имат блокировка и палят само при натиснат съединител - при тях просто е невъзможно да се запали 'на скорост'.
всъщност при по съвременните коли след 95 да кажем - има - функция на ECUто е и се казва "Оverrun Fuel Cut" , и влиза в сила когато се използва engine brakingBass_Man написа:Няма вариант при , който двигателя да е запален и разхода да е нула !

http://www.linkecu.com/link-help-centre ... er-run-def


Jister
- slowtraveler
- Мнения: 6348
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 368 пъти
- Получена благодарност: 399 пъти
Мнение от slowtraveler » 20 Ное 2008 07:46
Фактически е така - двигателя не 'пали', щото му се отрязва горивото, но се върти принудително. Режима го има още при карбураторите. Оня електромагнитен клапан 'економайзер' при тях прави точно това - спира горивото. Затова като 'умре' клапана колата не може да работи на празен ход - клапана спира горивото.Bass_Man написа:Няма вариант при , който двигателя да е запален и разхода да е нула !
Не може да се каже кое е по-икономично - принудителен празен ход или инерция: има различни ситуации, в които някой от вариантите е по-добър от другия.
Например: спиране на светофар - голямо преимущество има принудителен празен ход (отрязва горивото, отнема енергия и така съхраняваш спирачките).
Обаче има участък по който редовно минавам и се движа по инерция около 1.5км по почти равна местност с завои. По инерция се минава с нормална, близка до максималната възможна скорост без никакви корекции на скоростта нито за ускорение нито за спиране (релефа помага). Докато ако ползваш в който и да е участък принудителния празен ход, след това трябва да ускоряваш, което ще ти изгори повече бензин...

Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
slowtraveler
-
- Мнения: 190
- Регистриран на: 19 Апр 2008 11:26
- Местоположение: софия
Мнение от tribalistas » 20 Ное 2008 09:30
tribalistas
- slowtraveler
- Мнения: 6348
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 368 пъти
- Получена благодарност: 399 пъти
Мнение от slowtraveler » 20 Ное 2008 09:45
Така е, но като ти показва 0.0л/100км колата рязко намалява скоростта си, докато по инерция изминава по-дълъг пътtribalistas написа:Колеги незнам,но ако пусна колата на скорост разходомера показва 0.0л.а като я пусна по енерция показва разход в порядъда на 1.2-1.5л/100км.

Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
slowtraveler
Обратно към “Общи технически въпроси”
- Всичко за TOYOTA
- ↳ Общи теми
- ↳ Клубни срещи
- ↳ Toyota Мания
- Технически въпроси
- ↳ Общи технически въпроси
- ↳ Двигатели
- ↳ Газови уредби
- ↳ Електрическа система, навигация, музика
- ↳ Хибридно задвижване - Hybrid Synergy Drive (HSD)
- ↳ Трансмисия
- ↳ Спирачна система
- ↳ Окачване
- ↳ Интериор/екстериор
- Електрически автомобили
- ↳ Общи разсъждения
- ↳ Електрически автомобили Тойота
- ↳ Зарядни станции
- LEXUS
- ↳ Общи теми
- ↳ Технически въпроси
- Отдел Subaru
- ↳ Subaru + MX5
- Пазар, магазини и услуги
- ↳ Купува части
- ↳ Продава части
- ↳ Купува / Продава автомобил
- ↳ Сервизи / Магазини / Услуги
- ↳ Черен списък на некоректни търговци и сервизи
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 7 госта