Imam Toyota Avensis 2001 1.8 VVTI.
Podurjam ya samo v firmenite servisi na Toyota no pri posledniyat tehnicheski pregled pri tyah se okaza che sa izgoryali i dvete Lambda sondi.
Imam svetnala oranjava lampa.
Preporuchaha mi da si kupya novi ot tyah, no cenata mi se struva dosta solena.
Imam vupros ... i dvete li sondi sa vajni za rabotata na dvigatelya ili moga da smenya samo gornata.
Tazi sled katalizatora dokolkoto razbrah ne e tolkova vajna za dvigatelya.
I ima li analog na originalnite i otkude mogat da se kupyat.
Vyarno li e tova che lambda sondite sa konsumativi i trebva da se smenyat na okolo 80000- 100000 km, i kakvo tochno se poluchava pri nepravilna rabota na gornata i dolnata.
Lambda sonda ?? Avensis 2001
-
- Мнения: 18
- Регистриран на: 04 Юли 2008 09:10
-
- Почетен Администратор
- Мнения: 3710
- Регистриран на: 03 Юни 2008 16:42
- Местоположение: София, но е от Бургас
- Получена благодарност: 1 път
Интересно, как са изгорели и двете сонди...
Това, че сондите са консуматив - ами има коли на по 300, 400 000км., с оригиналната сонда.
Да, важни са за работата на мотора. Подават инфо на компа за темпетатурата на газовете. Което пряко влияе на смесообразуването. Втората сонда следи и за работата на катализатора.
Мисля, че има универсални сонди, само трябва да видиш твоите с колко кабела са. Бяха към 110 - 130лв. бр.

Да, важни са за работата на мотора. Подават инфо на компа за темпетатурата на газовете. Което пряко влияе на смесообразуването. Втората сонда следи и за работата на катализатора.
Мисля, че има универсални сонди, само трябва да видиш твоите с колко кабела са. Бяха към 110 - 130лв. бр.
-
- Мнения: 18
- Регистриран на: 04 Юли 2008 09:10
Za sujalenie dokolkoto razbiram pri Toyota Avensis 2001 datchika e 4 jici.
Eto malko info za tyah i zshto spored men sa konsumativi teya s podgryavaneto :
В световната практика датчика може да бъде наричан различно, кислороден датчик, регулатор ламбда, ламбда сонда, датчик за концентрация на кислорода в отработените газове.
Кислородните датчици биват два типа: електрохимични и резисторни.
Първият тип работят на принципа на елемент, изработващ ел. ток. Вторият, работи като резистор, изменяйки своето съпротивление от условията на средата, в която се намира.
Основна част на електрохимичния датчик е керамичен накрайник.
Той се намира в потока изгорели газове. Ефективната работа на датчика е възможна при температура не по- ниска от 300-350 градуса по целзий. Затова, за бързо загряване след пускане на двигателя, съвременните датчици са снабдени с електрически нагревателен елемент.
Датчиците без нагревател могат да имат 1 или 2 проводника, а пък датчиците с нагревател могат да имат 3 или 4 проводници. Като правило проводниците в светли цветове се отнасят за нагревателя, а тъмните - към сигналните проводници. Във връзка с това, че датчика за кислорода може да изработва ел. сигнал само при температура 300 350 градуса по Целзий и нагоре, датчиците без нагревател се поставят в изпускателния колектор, а с нагревател - пред катализатора. Понякога се поставят по два кислородни датчика: пред катализатора и след него.
Датчиците за кислород са с неразглобяема конструкция и не изискват обслужване.
[b]Ресурсът на електрохимичните датчици е от 60 до 80 хил. км. пробег.[/b]
Oste chakam nyakoi kompetenete otgovor.
Eto malko info za tyah i zshto spored men sa konsumativi teya s podgryavaneto :
В световната практика датчика може да бъде наричан различно, кислороден датчик, регулатор ламбда, ламбда сонда, датчик за концентрация на кислорода в отработените газове.
Кислородните датчици биват два типа: електрохимични и резисторни.
Първият тип работят на принципа на елемент, изработващ ел. ток. Вторият, работи като резистор, изменяйки своето съпротивление от условията на средата, в която се намира.
Основна част на електрохимичния датчик е керамичен накрайник.
Той се намира в потока изгорели газове. Ефективната работа на датчика е възможна при температура не по- ниска от 300-350 градуса по целзий. Затова, за бързо загряване след пускане на двигателя, съвременните датчици са снабдени с електрически нагревателен елемент.
Датчиците без нагревател могат да имат 1 или 2 проводника, а пък датчиците с нагревател могат да имат 3 или 4 проводници. Като правило проводниците в светли цветове се отнасят за нагревателя, а тъмните - към сигналните проводници. Във връзка с това, че датчика за кислорода може да изработва ел. сигнал само при температура 300 350 градуса по Целзий и нагоре, датчиците без нагревател се поставят в изпускателния колектор, а с нагревател - пред катализатора. Понякога се поставят по два кислородни датчика: пред катализатора и след него.
Датчиците за кислород са с неразглобяема конструкция и не изискват обслужване.
[b]Ресурсът на електрохимичните датчици е от 60 до 80 хил. км. пробег.[/b]
Oste chakam nyakoi kompetenete otgovor.
Първо твоят е "електрохимичен"Двата бели проводика са подгрев,спомагащ за по-бързото влизане в режим-20-30сек. след запалване на двигателя.Синия и черния са активните.незнаех че тези сонди "изгарят" ,ама .......Важни са и ECU-то ще ги търси винаги.Има тема във форума как с помоща на една втулка може да се излъже ECU-то за показанията втората сонда.Но се онасяше за случите с "изтърбушване' на катализатора.Има "универсални сонди на Бош с чтири края (ако вземе с два пак ще ти дава грешка щото EC-то проверява подгрева) и цената диствително е около 100-130лв.Живота на сондата можеш да го сведеш до минимум ако двигателя ори масло,антифиз,и нормален бензин.
Аз съм пробва да чистя сонда с фосфорна киселина.Самата сонда общо взето визуално се поизчисти ама разлика във вървенето/разхода не съм забелязал.Всъщност самата сонда не беше каталясала -просто реших да пробвам профлактично.Ако няма полза,няма и вреда.
Аз съм пробва да чистя сонда с фосфорна киселина.Самата сонда общо взето визуално се поизчисти ама разлика във вървенето/разхода не съм забелязал.Всъщност самата сонда не беше каталясала -просто реших да пробвам профлактично.Ако няма полза,няма и вреда.
Zna4i lambda sondata sie konsumativ ie jelatelno da ia smeniah na 80000-100000 km. moje i na 200000-300000 km. no ve4e niama da raboti pylnocenno kolata stava tromava i s visok razhod .
Az na skoro smeniah lambda sonda i si vzeh universalna na bosch za 180 lv. i za sega sym mnogo dovolen . Pri men oba4e sondata e edna namirase predi katalizatora.
Az na skoro smeniah lambda sonda i si vzeh universalna na bosch za 180 lv. i za sega sym mnogo dovolen . Pri men oba4e sondata e edna namirase predi katalizatora.
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: Ahrefs [Bot] и 2 госта