Fido Dido написа:Кой беше писал, че при тест се оказва, че лятната гума спира по-добре и при -5градуса, отколкото зимната. Обаче, ако има сняг, нещата са коренно различни.
Аз го бях писал.
Братушките бяха направили тестове при няколко температури (от над +20С до отрицателни) с летни и зимни гуми...
Тестовете бяха еднозначни при сух асфалт - летните гуми са винаги по-добри от зимните, независимо от температурата.
Разбира се резултата рязко се изменяше при най-малкия лед/сняг.
Затова и те предлагаха да се сменят гумите при +5 ..+7С просто за да си сигурен, че няма да срещнеш сняг/лед с летни гуми, при което автомобила преминава в режим 'на шейна'.
Докато с зимните гуми, въпреки че са по-зле на сухо от летните, все пак можеш да караш относително сигурно и на сухо (със съответната зимна корекция в главата)... biggrin.gif
П.С. миналата година един колега изкара цяла зима с летни високоскоростни гуми - абсолютна пластмаса (просто няма такъв размер зимни гуми никъде из България). Колата вървеше доста по-добре в сняг и лед от моя Авенсис, който е със зимни гуми, само дето е 4х4 (по-ниска от Авенсиса и понякога риеше със спойлера). Е - и по-трудно спираше от обикновенно biggrin.gif