

На какъв мотор и на какви километри е? Ако преди това не е тропкал, лично аз не бих експериментирал и бих сменил маслото в миг....kofarata написа:Колеги, смених маслото с Мотул 6100, след което се появи въпросното потракване... явно повдигачите вече не го вдигат... нема значение дали е загряла или не, шума си е един същ. Иначе масло не харчи ( засечка за 2000км), върви си, нема пушеци отзад и не и е мазен ауспуха. Та бъпроса ми е да си свиркам ли и до кога? Ще му стане ли по-добре на двигателчето от некаква добавка, макр че съм много против.. щото ако тръгна да го лекувам както си трябва подозирам, че ще ми се оттели вола
maggkrabar написа:останах без пукната пара....
Bad Dog написа:Курвите имат висок разход на градско.
на 150к. поне така пишеPetar написа:Nima nihto dai stane ako ia karah s hlabavi klapani no e hubavo dati gi nastroiat taka hte ikonomisah gorivo ihte imah pove4e mohtnost .
Na kolko kilometra e kolata ?
Колега, 15w40 си е чисто минерално масло и няма нищо общо със синтетиката! Според мен по-добре ще е да се кара поне с полу синтетика-10w40-поне!kofarata написа:на 150к. поне така пишеPetar написа:Nima nihto dai stane ako ia karah s hlabavi klapani no e hubavo dati gi nastroiat taka hte ikonomisah gorivo ihte imah pove4e mohtnost .
Na kolko kilometra e kolata ?, а и така изглежда. притесняват ме само тракашите клапани.
Вискозитета на новота масло е 15w40 полусинтетика... но допускам, че в старото е имало добавчица. А иначе 7A-FE с хидравлични повдигачи ли е и ако да настройката им цялостно отваряне ли означава? Благодаря за мненията
благодаря за пояснението.slowtraveler написа:Аз съм имал проблем с минерално и полу-синтетично масло при хидравлични повдигачи....
Клапаните тракаха сутрин, докато не преминах на синтетика и след това нямах проблеми....
Тракането означава, че повдигача не обира луфта до предвидения при конструирането на двигателя. Практически клапаните отварят със закъснение и затварят по-рано....
Което като цяло променя газоразпределителната диаграма (не в много големи граници).
Според мен тракането е поради различен вискозитет на маслото при конкретния температурен диапазон на работа на повдигача.
Освен това тракането би трябвало да увеличава динамичното натоварване на разпределителния вал....
Ако каналчетата на повдигача са затлачени, по-'дебелото' масло не може да натисне повдигача.
Аз бих сменил маслото с такова, което отговаря на спецификацията на двигателя, а ако пак тракат - с пълна синтетика, която е с по температурно-стабилен вискозитет... (ако пак тракат, работата отива на почистване/смяна на повдигачи)
П.С. ако не е с хидравлични повдигачи чети мнението на Pesho ot Mars biggrin.gif
Потребители разглеждащи този форум: Semrush [Bot] и 3 госта