toyota celica 1.8 vvti ПРОБЛЕМ !!!
toyota celica 1.8 vvti ПРОБЛЕМ !!!
- slowtraveler
- Мнения: 6640
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 402 пъти
- Получена благодарност: 433 пъти
Колега,
Жълтата лампа показва, че електрониката е усетила някакъв проблем в двигателя и е преминала в авариен режим.
Проблема може да е всякакъв: повреден датчик, изпълнителен механизъм и т.н.
Аварийния режим спомага двигателя да остане работоспособен, но замества точните реални стойности на параметрите със предварително зададени такива (например при повреден датчик за температура компютъра се самозалъгва, че температурата му е като загрят двигател, въпреки, че реалната може да е -20С).
Затова в авариен режим обикновенно колата става малко по-спъната и разхода се покачва.
За да се локализира по-точно проблема трябва да се прочете кода на грешка, който би трябвало да е записала колата.
Това става с компютър или по 'бабешкия' начин - окъсяване на пинове в куплунга.
Но при условие, че нямаш идея какво означава лампата, по-добре отиди на сервиз да ти я диагностицира специалист.
Жълтата лампа показва, че електрониката е усетила някакъв проблем в двигателя и е преминала в авариен режим.
Проблема може да е всякакъв: повреден датчик, изпълнителен механизъм и т.н.
Аварийния режим спомага двигателя да остане работоспособен, но замества точните реални стойности на параметрите със предварително зададени такива (например при повреден датчик за температура компютъра се самозалъгва, че температурата му е като загрят двигател, въпреки, че реалната може да е -20С).
Затова в авариен режим обикновенно колата става малко по-спъната и разхода се покачва.
За да се локализира по-точно проблема трябва да се прочете кода на грешка, който би трябвало да е записала колата.
Това става с компютър или по 'бабешкия' начин - окъсяване на пинове в куплунга.
Но при условие, че нямаш идея какво означава лампата, по-добре отиди на сервиз да ти я диагностицира специалист.
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
-
Scott
- Мнения: 2710
- Регистриран на: 25 Ное 2004 18:44
- Местоположение: Bristol, UK
- Получена благодарност: 1 път
Re: toyota celica 1.8 vvti ПРОБЛЕМ !!!
Ако искаш сам да си направиш диагностика, купи си един OBD ELM327 кабел от Ebay, те идват с няколко програми , закачи към колата - куплунга е под кормилото , от дясната страна и виж каква е грешката. Ако не ти се занимава - отиди в най-близкия сервиз и те ще ти прочетат кода на грешката, обикновено диагностиката е безплатна (поне в UK), ако дадеш колата да се ремонтира после там.kokuwow написа:...пи6ете ми pls за да знам къде и към кого да се обурна...
problema
мом4ета днес ходих на сервиз тук в zaragoza и 4овека я ка4и на компа и се оказа 4е е катализатораааа:(питах го колко пари 6те ми стъпи вси4ко тои бе категори4ен 4е моге и над 600 евро но под 600 немоге да е,направо ме върна в 1ви класс:(кагете си мненията скупо ли е или си е нромално каза 4е 6те поръ4а от toyota и ми каза утре да отида да я взема нз ебах аз тоя катализатор,а и какви са при4ините да е издал багайа.селиката е 2000г модел стара е да но пък ?пи6ете !!
-
Uncle Dido
- Почетен Администратор
- Мнения: 3710
- Регистриран на: 03 Юни 2008 16:42
- Местоположение: София, но е от Бургас
- Получена благодарност: 1 път
ами 6том 6те се обагда в toyota да му доставят явно да:(ами как да кага смисъл леко ми се вигда спъната както каза и ти не иска да набира по съ6тия на4ин след 3000 об пак набира но не е по съ6тия на4ин спъната си е.Ми 4овека я е зака4ал на комп да види какво е.питах го дали е показало за други проблеми тои категори4но каза не само катализатора ми обесни а и не ми е много добър испанския та мисълта ми е какво 6те смени цялата система на ауспуха катализатори тръби нз си какво или само катализатора.А и ако е запу6ен немоге ли да се из4исти ли нз 6то толкова пари ?Имам ги но ми се свидят могех да ги дам за hks exhaust ili trd кофти е но аз така или ина4е утре я вземам какво мога да върна 4увствам се прецакан.За това и нека я има темата някои ако му се слу4и не6то подобно направо спортна система на ауспуха.Съгелявам 4е не го питах дали направо да не сменим вси4ко отдолу с друга марка както посо4их по горе хем 6тяхме да сменим вси4ко хем и звук 6те6е а сега хуя остана 
-
Uncle Dido
- Почетен Администратор
- Мнения: 3710
- Регистриран на: 03 Юни 2008 16:42
- Местоположение: София, но е от Бургас
- Получена благодарност: 1 път
мом4ета ходих при майстора пак и нз какво е правил този път се оказало маи сонда ламбда ли не6то такова това не ми говори ни6то и каза 4е моге да не е толкова скъпо,а моге ли ако е сонда ламбда на компа да показва катализатор и като го смъкнат ли нз да се окаге друго да си е здрав и да не е запу6ен нз и аз сега за кавко 6те пла6там и какув ремонт 6те ми направят
пи6ете ми да ми разясните тези не6та ;)
-
Scott
- Мнения: 2710
- Регистриран на: 25 Ное 2004 18:44
- Местоположение: Bristol, UK
- Получена благодарност: 1 път
По принцип диагностиката се основава на показанията на ламбда сондата (сензора за кислорода в изгорелите газове) и в зависимост от това каква грешка ти дава може да се наложи смяна на катализатора или на самия датчик. Най-добре да питаш майстора си какво ще плащаш. Ако имаш езиков проблем, вземи някой който знае испански с теб.kokuwow написа:мом4ета ходих при майстора пак и нз какво е правил този път се оказало маи сонда ламбда ли не6то такова това не ми говори ни6то и каза 4е моге да не е толкова скъпо,а моге ли ако е сонда ламбда на компа да показва катализатор и като го смъкнат ли нз да се окаге друго да си е здрав и да не е запу6ен нз и аз сега за кавко 6те пла6там и какув ремонт 6те ми направятпи6ете ми да ми разясните тези не6та ;)
-
agent dust
- Мнения: 2235
- Регистриран на: 15 Авг 2005 23:26
- Местоположение: София
ако има проблем с катализаторът, за да го хване компютъра, трябва да имаш две ламбда сонди. едната е преди катализаторът, тя е основната и ЕКУ-то използва нея за работата на двигателя на празен ход и обороти до средни. втората сонда, която е след катализаторът, се използва само за да се следи неговата работа. при диагностика излиза еднозначен код за грешка. най-добре поискай кода за грешка и кажи какъв е - за да можем да умуваме.
ако можеш погледни под колата, ще видиш катализаторът и дали има сонда след него. ако няма - няма как майсторът да ти хване грешка за катализаторът с тестер!
съвсем в редът на нещата е основната сонда да е заминала - тя е консуматив и може да думне за 100хил км. тогава чек лапата светва, колата почва да харчи много, и върви добре само като я смачкаш и вкараш във високите обороти.
не мисля че имаш проблем с катализаторът - на японските дават гарантиран пробег 100хил км, и издържат поне до 150хил км без никакъв проблем. ако има запушен катализатор - колата е мудна и не върви нито на ниски, нито на високи, като харчи осезаемо повече. просто дай кода за грешка и ще се разбере проблемът.
ако можеш погледни под колата, ще видиш катализаторът и дали има сонда след него. ако няма - няма как майсторът да ти хване грешка за катализаторът с тестер!
съвсем в редът на нещата е основната сонда да е заминала - тя е консуматив и може да думне за 100хил км. тогава чек лапата светва, колата почва да харчи много, и върви добре само като я смачкаш и вкараш във високите обороти.
не мисля че имаш проблем с катализаторът - на японските дават гарантиран пробег 100хил км, и издържат поне до 150хил км без никакъв проблем. ако има запушен катализатор - колата е мудна и не върви нито на ниски, нито на високи, като харчи осезаемо повече. просто дай кода за грешка и ще се разбере проблемът.
status: за БАН
Благодаря ви за исказаните мнения и съвети бяха наистина то4ни и си проли4а 4е има хора които разбират в този форум:)така вси4ко приклу4и били са двете сонди ламбди сменени са chek engine не свети колата ми върви добре смисул като преди де:)излезе ми 492 евро като само за маисторлък са си удъргали 105 евро и остават другите пари за сонда ламбдите имам распе4атка зна4и идват по 159.93евро едната.Ако пак изникнат проблеми знам къде да пи6а
МЕРСИИ!!!
-
agent dust
- Мнения: 2235
- Регистриран на: 15 Авг 2005 23:26
- Местоположение: София
баси кожодерите
тука предната сонда е 250лв - и то само ако е широколентова, с 6 кабела, и купена в оригинал. иначе става всяка бошовска с 4 кабела, и тя е под 100лв. поне такива са цените за субару - на тойотите би трябвало да са подобни цени. 400 евра за две сонди си е яка цифра. на всичко отгоре задната не е задължително да се сменява - само леко се чийтва с газов емулатор и готово
status: за БАН
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 4 госта