Леко теглене наляво след смяна на гумите?
Мнение от stefanb » 01 Апр 2008 16:13
И НОСИ - както видяхме.
Колежке Пепа, отивам да си посипя главата с пепел... Ама съм тиква, да не различа Корола от Авенсис. То и пишем за по-голяма яснота в аватара... Ама блейка съм и това е...
stefanb
Мнение от sokkon » 01 Апр 2008 19:24

sokkon
- slowtraveler
- Мнения: 6352
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 369 пъти
- Получена благодарност: 401 пъти
Мнение от slowtraveler » 01 Апр 2008 20:15
SORRY за ОФФ, ама мойте като карам, ги гледам в огледалото и се въртят в една посока biggrin.gifstefanb написа:Desss Някои гуми са с посока, имат стрелка накъде да се въртят и не могат да се монтират обратно.....
А сега сериозно - допълнителна асиметрична тежест (напр.тъщата) в колата също оказва влияние, затова центровка на предница обикновено се прави с шофьора в нея, ако се кара предимно с 1 човек..
Обаче аз също съм забелязвал колата да ми дърпа надясно в повечето пъти, просто защото пътя обикновенно е леко наклонен натам за по-добро оттичане на водата.
Съвета ми е - не пипай колата поне 5-6 х.км и тогава ще разбереш кое как е...
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
slowtraveler
Мнение от desSs » 01 Апр 2008 20:17
хъх за сефте чувам за такива гумиstefanb написа:Desss Някои гуми са с посока, имат стрелка накъде да се въртят и не могат да се монтират обратно, просто шарката е такава. Преди време бяха само зимн, сега и летни има масово. Проблемът при тях е, че има леви идесни с тая посока, щото мат и външна и вътрешна страна обикновено на мотажа и после не можеш да ги въртиш за равномерно износване, освен предна-задна лява или съответно дясна.. Ако предна лява сложиш отзад в дясно, обръщаш посоката....
И НОСИ - както видяхме.

desSs
Мнение от kristian » 01 Апр 2008 20:47
Нема се плашиш!Нали си брюнетка.desSs написа:[........... аз съм колежка, не се чуди laugh.gif
М/у другото това поставяне наопаки на гуми с посока си е опасно.На вода лесно може да те вкара в "аквапланинг",поради причината че грайфера ще събира водата под гумата ,вместо да я изкара настрани
kristian
-
- Мнения: 102
- Регистриран на: 06 Авг 2005 19:03
- Местоположение: Световрачене
- Автомобил: Тойота Версо
- Обратна връзка:
Мнение от pol » 01 Апр 2008 20:58
Майстора (бог да го прости Жоро - беше най добрия в София - сервиза на Автотехникума при Захарна фабрика) .
Спомням си, че им замерваше и нагласяше сходимостта, качваше се на колата правеше 1-2 кръгчета, след което се връщаше и почваше наново. Мъчи се така 1-2 часа и накрая размени предните гуми, направи им нов баланс и нещата заспаха отсекъде. Мисля, че им смени и джантите.
Просто понякога се случват и такива неща.
pol
- LEXUS
- Мнения: 3770
- Регистриран на: 01 Апр 2005 02:06
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 12 пъти
- Получена благодарност: 12 пъти
Мнение от LEXUS » 01 Апр 2008 23:58
Да,и като качиш пасажер до теб пак ходиш за геометрия biggrin.gif ,а като качиш 3 пътника пак ги караш вкупом в колата до сервиза на геометрия.slowtraveler написа: затова центровка на предница обикновено се прави с шофьора в нея, ако се кара предимно с 1 човек..

П.С. А моето предположение е най-вероятно крива гума или недобър баланс от разбалансиран уред,случвало ми се е в автоцентрове Европа на Сливница,оттам отидох в Радиал на околовръстното,където балансират страхотно гумите.Но при всяка смяна зимни-летни или летни-зимни я давам в Тойота,там работят много добре.
LEXUS
Мнение от stefanb » 02 Апр 2008 00:13
Но им е малък сервиза, факт.
Сега чувам, че още два ще правят, в Дружба и Люлин, ако не бъркам...
stefanb
- LEXUS
- Мнения: 3770
- Регистриран на: 01 Апр 2005 02:06
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 12 пъти
- Получена благодарност: 12 пъти
Мнение от LEXUS » 02 Апр 2008 00:27
LEXUS
- slowtraveler
- Мнения: 6352
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 369 пъти
- Получена благодарност: 401 пъти
Мнение от slowtraveler » 02 Апр 2008 18:27
EEEE - не толкова подробно, но при следващата центровка на предница накарай някой по-пълничък да седне на пасажерското място и гледай как ще се изменят параметритеLEXUS написа:Да,и като качиш пасажер до теб пак ходиш за геометрия biggrin.gif ,а като качиш 3 пътника пак ги караш вкупом в колата до сервиза на геометрия. ....slowtraveler написа: затова центровка на предница обикновено се прави с шофьора в нея, ако се кара предимно с 1 човек..

Просто кинематиката на окачването (дори и на Тойотата biggrin.gif ) си е такава - не е идеална.....
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
slowtraveler
Мнение от cj » 03 Апр 2008 09:34
Бих добавил не само на вода. Ако гумата се монтира в посока обратна на предвидената за въртене, то сцеплението на сухо (особено в завой) е възможно да се понижи драстично.kristian написа: М/у другото това поставяне наопаки на гуми с посока си е опасно.На вода лесно може да те вкара в "аквапланинг",поради причината че грайфера ще събира водата под гумата ,вместо да я изкара настрани
Аз направих обръщането само за тест и не съм навъртял повече от 10-15 км така.
2007 Субару Импреза STi
cj
-
- Мнения: 83
- Регистриран на: 20 Мар 2008 22:47
Мнение от The_Teacher » 06 Апр 2008 12:03
Питам защото и аз имам подобен проблем. Със предишните ми зимни гуми при 80 км тресе здраво. Смених ги преди 2 седмици с летни и при 80-90 км е ок не тресе, но достигнели 110 пак започва да тресе.
Та се чудя от какво би могло дае: гумите са нови фулда, балансираха ги преди да ги сложат, мисля си вече да не е от джантите, че не са оригинални за тойота, ама знае ли се.... Мисля да й направя реглаж на предницата, ама и тва ако не помогне незнам
The_Teacher
- LEXUS
- Мнения: 3770
- Регистриран на: 01 Апр 2005 02:06
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 12 пъти
- Получена благодарност: 12 пъти
Мнение от LEXUS » 06 Апр 2008 19:30
LEXUS
-
- Мнения: 83
- Регистриран на: 20 Мар 2008 22:47
Мнение от The_Teacher » 07 Апр 2008 19:16
The_Teacher
- slowtraveler
- Мнения: 6352
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 369 пъти
- Получена благодарност: 401 пъти
Мнение от slowtraveler » 07 Апр 2008 20:15
Като ги сложат на машината огледай много внимателно протектора на гумата.LEXUS написа:....Ако не е от баланс,значи гумите или джантите са ти криви,но ако са това ще излезе на машината и те ще ти кажат.
Чисто нова гума 5 пъти я балансираха, винаги излизаше на 0гр, а на колата вибрираше като за световно.
Като я огледах милиметър по милиметър имаше малка издутина по протектора (с диаметър около 1см и висока около 3мм) - просто едното 'кубче' на протектора беше по издадено от всичките останали....
Смениха гумата по гаранция...

Ако джантите не са оригинални има голямо значение централната втулка.
Ако централния отвор е с друг диаметър, се прави втулка по абсолютно точния размер за да центрова джантата върху главината.
Според мен е по-добре втулките да са пластмасови, въпреки, че някои правят метални втулки. Аз имах проблем с металните втулки, защото не бяха направени с голяма точност, докато по-меките пластмасови (или както при мен текстолитови) втулки обират такива малки грешки и лягат плътно.
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
slowtraveler
Обратно към “Общи технически въпроси”
- Всичко за TOYOTA
- ↳ Общи теми
- ↳ Клубни срещи
- ↳ Toyota Мания
- Технически въпроси
- ↳ Общи технически въпроси
- ↳ Двигатели
- ↳ Газови уредби
- ↳ Електрическа система, навигация, музика
- ↳ Хибридно задвижване - Hybrid Synergy Drive (HSD)
- ↳ Трансмисия
- ↳ Спирачна система
- ↳ Окачване
- ↳ Интериор/екстериор
- Електрически автомобили
- ↳ Общи разсъждения
- ↳ Електрически автомобили Тойота
- ↳ Зарядни станции
- LEXUS
- ↳ Общи теми
- ↳ Технически въпроси
- Отдел Subaru
- ↳ Subaru + MX5
- Пазар, магазини и услуги
- ↳ Купува части
- ↳ Продава части
- ↳ Купува / Продава автомобил
- ↳ Сервизи / Магазини / Услуги
- ↳ Черен списък на некоректни търговци и сервизи
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 4 госта