Авенсис Т27 въпрос за лентов кабел

Аватар
mapamop
Мнения: 5636
Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
Местоположение: Русе
Автомобил: Avensis WG T25,1ZZFE,2005
Благодарил/а: 180 пъти
Получена  благодарност: 710 пъти

Авенсис Т27 въпрос за лентов кабел

Мнение от mapamop » 24 Дек 2025 12:53

gena_bs написа: 24 Дек 2025 11:53 може и да си се прежалил, но е добре да попиташ
Кабелът не върти колелата. Дори и да е напълно скъсан или да го няма ще спрат да работят възглавниците (заради липсващата в клаксона, по спомен), круиз контрол, клаксон, стабилизацията ще се изключи, но при условие че не е пипано окачване отпред и гайката на волана е стеганата - не виждам предпоставка за ПТП. Королата я прибрах миналата година с 15 градуса изместване на волана след сменени накрайци, шарнири и каквото се сетиш по предното окачване. Още съм жив, макар че ми отне време да свикна с кривия волан в нулева позиция и изключените VSC+TRC системи. След реглаж на предницата си изтрих грешките, да изгаснат лампите и още не светят.
Не го засилвай човека по пързалката - ако имаше проблем, лампите щяха да светнат още в момента в който прехвърли 15-20км/ч скорост.
Opel Astra F 1.7D(1993) -> Toyota Avensis T25 (2005), E: 1ZZFE, F: ZZT251L / Corolla Verso (07.2007), E: 1ZZFE, F: ZNR11L
--
Тц...тц...тц...

jorfii
Мнения: 26
Регистриран на: 03 Апр 2025 18:02
Местоположение: София
Автомобил: Авенсис Т27 2010 г. 1.8 бензин
Благодарил/а: 8 пъти
Получена  благодарност: 5 пъти

Авенсис Т27 въпрос за лентов кабел

Мнение от jorfii » 24 Дек 2025 13:32

gena_bs написа: 24 Дек 2025 11:53 Аз не бих рискувал да шофирам автомобил с неизвестно състояние на кормилната уредба!
И свързаните с нея системи.
Ти може и да си се прежалил, но е добре да попиташ близките ти дали са съгласни да се качат в него.
За останалите участници в движението е ясно.
Ще ме извиняваш колега, но това вече е смешно. Винаги съм се чудел какво правят хора като теб подвизавайки се в такива форуми? Тези форуми имат за цел обмяна на информация опит и взаимопомощ за решаването на проблеми свързани с нашите автомобили. Търси се помощ и съвет най вече от хора сблъсквали се с конкретния проблем и успели сами да се справят. Има доста хора, чиито съвет е отиди в сервиз. Или любимото ми от този форум " В книжката не го ли пише" ами може и да го пише ама мойта е на немски. Немския ми е добър колкото китайския. Думичка не знам. Така че мисля, че отговори от този род са абсолютно безполезни то иначе няма смисъл от този форум. Хайде със здраве и честити и весели празници на всички.

Аватар
gimara
Мнения: 1798
Регистриран на: 27 Фев 2014 18:56
Местоположение: Пловдив
Автомобил: Verso 1.8/CVT, 2016
Благодарил/а: 63 пъти
Получена  благодарност: 143 пъти

Авенсис Т27 въпрос за лентов кабел

Мнение от gimara » 24 Дек 2025 14:32

jorfii написа: 24 Дек 2025 13:32 Или любимото ми от този форум " В книжката не го ли пише" ами може и да го пише ама мойта е на немски. Немския ми е добър колкото китайския.
Затова, добри хора са качили на български, за да не е безполезен форума. Но нали трябва все да има недоволни.
viewtopic.php?t=2185
Дано да си монтирал всичко правилно:
STEERING WHEEL INSTALLATION.pdf
(447.52 KiB) Свалено 14 пъти

gena_bs
Мнения: 1745
Регистриран на: 20 Яну 2010 19:43
Местоположение: Бургас
Автомобил: служебен
Благодарил/а: 483 пъти
Получена  благодарност: 112 пъти

Авенсис Т27 въпрос за лентов кабел

Мнение от gena_bs » 24 Дек 2025 16:00

@mapator,
Всичко, което си написал е абсолютно вярно!
Обаче
mapamop написа: 24 Дек 2025 12:53 ще спрат да работят възглавниците...
Това за мен е една от основателните причини да не се кача въобще на такъв автомобил!
Освен това, ако не греша, всички блокове са на една или няколко шини. Дали е CAN, LIN или друга е без значение.
Един блок да предава грешни данни или да блокира шината, и знаеш, какво се получава.
Изпускаш и още един фактор - човешкият.
Нямам идея какво образование, опит, технически познания и инструменти има авторът на темата.
Ако съдя по заглавието и съдържанието й, не е точното ниво, каквото се изисква.
В конкретният случай поне.

@jorfil,
Защо хора като теб първо вършат глупости и после търсят помощ?
А не обратното, което поне за мен е логично?
Даже не си си направил труда да намериш Ръководството за експлоатация на познат за теб език!
Въпреки, че вероятно, го има в електронен вид и на български.
За Repair manual даже и не споменавам.
- Какво правя във форума - уча се от грешките на "специалистите" в ремонта!
И се опитвам да ги предпазя от фатални грешки.
Ама в последно време не успявам.

Весели Празници!

Аватар
mapamop
Мнения: 5636
Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
Местоположение: Русе
Автомобил: Avensis WG T25,1ZZFE,2005
Благодарил/а: 180 пъти
Получена  благодарност: 710 пъти

Авенсис Т27 въпрос за лентов кабел

Мнение от mapamop » 24 Дек 2025 16:38

gena_bs написа: 24 Дек 2025 16:00 причини да не се кача
Не видях да те е канил да се качиш. И това с липсващите възглавници, ако нещо се случи не предполага че ще убие човек в насрещния автомобил. Всъщност и в неговия може да не убие, ако не кара с 200 по магистралата и всички са колани. Предвид че ще му свети лампата на бременният човек - очаква се да го дава по-кротко.
gena_bs написа: 24 Дек 2025 16:00 се опитвам да ги предпазя от фатални грешки.
Ама в последно време не успявам.
Фаталните грешки се случват при стечение на твърде много фактори, част от които не са налице. Т.Е. черната картинка която рисуваш е изключително малко вероятно да се случи днес, с този автомобил и този човек. Това за да не кажа "никога".
gena_bs написа: 24 Дек 2025 16:00 Освен това, ако не греша, всички блокове са на една или няколко шини. Дали е CAN, LIN или друга е без значение.
Един блок да предава грешни данни или да блокира шината, и знаеш, какво се получава.
В тази кола е CAN по спомен. И е предвидено че някой блок ще се скапе и ще "приказва глупости по телефона". Просто този блок ще бъде изключен и "шунтиран". Неслучайно има общи кодове за грешки за цял модул. Има и куп проверки на данните. Трудно се случва това което мислиш.
Знаеш ги нещата, но бързаш да пишеш преди да ги премислиш.
За да запушиш шината на мрежата ти трябва или сериозно смазан сноп кабели, или наводнен автомобил.
Opel Astra F 1.7D(1993) -> Toyota Avensis T25 (2005), E: 1ZZFE, F: ZZT251L / Corolla Verso (07.2007), E: 1ZZFE, F: ZNR11L
--
Тц...тц...тц...

todorakis
Мнения: 186
Регистриран на: 05 Яну 2019 00:40
Местоположение: Пловдив

Авенсис Т27 въпрос за лентов кабел

Мнение от todorakis » 25 Дек 2025 09:07

Избързал си с покупката. Ако не е пречупен или разпоен се навива в "макарата" докрай (по спомен по часовниковата стрелка), монтираш на конзолата и после развиваш (обратно на часовника) около 2.5- 3 оборота така, че да бъде центриран и монтираш волана. По този начин имаш достатъчен аванс за пълен десен. За наляво е ясно.

Аватар
mapamop
Мнения: 5636
Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
Местоположение: Русе
Автомобил: Avensis WG T25,1ZZFE,2005
Благодарил/а: 180 пъти
Получена  благодарност: 710 пъти

Авенсис Т27 въпрос за лентов кабел

Мнение от mapamop » 25 Дек 2025 10:57

todorakis написа: 25 Дек 2025 09:07 около 2.5- 3 оборота
За втора употреба кабел (новият е със крепежи и е блокиран в "централна позиция") мисля че даваха да се навие в едната посока докато спре и без усилие. След това се върти в обратна посока пак докато спре и се броят оборотите. След това се върти отново в първоначалната посока и отново се броят оборотите за проверка. Накрая ако и в двете посоки оборотите са еднакви на брой, бройката се дели на две и се навъртат половината обороти на кабела. В това положение "макарата" се блокира "каквото има" - тиксо, свински опашки, белези с флумастер, и се монтира на колоната на волана. Процедура е валидна мисля за всички модели сигурно от 2001-2003 година до новите, защото в основата си конструкцията и идеята на лентовия кабел не е променена "откакто е измислен".
Забележката за разпоен, наранен, смачкан и изобщо физически увреден лентов кабел от по-горе си остава напълно валидна.
Opel Astra F 1.7D(1993) -> Toyota Avensis T25 (2005), E: 1ZZFE, F: ZZT251L / Corolla Verso (07.2007), E: 1ZZFE, F: ZNR11L
--
Тц...тц...тц...

Аватар
gimara
Мнения: 1798
Регистриран на: 27 Фев 2014 18:56
Местоположение: Пловдив
Автомобил: Verso 1.8/CVT, 2016
Благодарил/а: 63 пъти
Получена  благодарност: 143 пъти

Авенсис Т27 въпрос за лентов кабел

Мнение от gimara » 25 Дек 2025 11:50

mapamop написа: 25 Дек 2025 10:57 мисля че даваха да се навие в едната посока докато спре и без усилие.
По-горе съм качил процедурата от сервизното ръководство за Т27. Интересно обаче, още колко лакърдии ще напишете по въпроса?

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: Bing [Bot] и 1 гост