Toyota Rav 4 1 генерация 3S-FE на газ?

Peshqx_peshqx
Мнения: 1
Регистриран на: 07 Дек 2025 21:45
Местоположение: Plovdiv
Автомобил: Rav 4 3s-fe

Toyota Rav 4 1 генерация 3S-FE на газ?

Мнение от Peshqx_peshqx » 07 Дек 2025 21:52

Здравейте, приятели
Решил съм да си купя Тойота рав 4 1 генерация и се чудя какви са впечатленията Ви за газ, има ли хора, които са минали дълги километри на газ?

Понеже се чудя и между Хонда ЦРВ 1 ГЕН, но при тях има задължително регулиране на клапани на 20-40 хиляди километра, ако се кара на газ.

За сведение:
Към днешна дата карам голф 3 1.8 газ моно и до сега съм минал 55к+ км само сменям масло и няма проблеми, но искам да вдигна нивото на джипка.

Какво ще кажете?
Благодаря предварително и Весели празници!

Аватар
iovkito
Мнения: 3020
Регистриран на: 24 Авг 2008 22:05
Местоположение: Добрич
Благодарил/а: 18 пъти
Получена  благодарност: 107 пъти

Toyota Rav 4 1 генерация 3S-FE на газ?

Мнение от iovkito » 07 Дек 2025 22:14

Пълна отживелица.
Toyota Avensis T25 2.0 D4D 2007
Toyota RAV4 XA40 2.2 D4D 2014

Аватар
WoLF
Мнения: 3719
Регистриран на: 05 Май 2016 09:21
Местоположение: Стара Загора
Автомобил: Приус '07
Благодарил/а: 873 пъти
Получена  благодарност: 329 пъти

Toyota Rav 4 1 генерация 3S-FE на газ?

Мнение от WoLF » 07 Дек 2025 22:56

Стискаме палци да намериш нещо, което си струва влагането на значителни средства за читава газова. Конкретно на въпроса, почти всички първа генерация са на газ покрай мен...
ИзображениеИзображениеИзображение

Аватар
mapamop
Мнения: 5623
Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
Местоположение: Русе
Автомобил: Avensis WG T25,1ZZFE,2005
Благодарил/а: 180 пъти
Получена  благодарност: 709 пъти

Toyota Rav 4 1 генерация 3S-FE на газ?

Мнение от mapamop » 07 Дек 2025 23:00

Peshqx_peshqx написа: 07 Дек 2025 21:52 клапани на 20-40 хиляди
На 1ZZ-FE и 3ZZ-FE по книга им дават на 100 000 да се регулират хлабините на клапаните, и процедурата доста по-неприятна от на Хонда по странични впечатления. Принципно ще върви и без да регулираш клапани, но не се знае кога "ще си поиска безусловно". И не виждам надграждането, да смениш една антика с друга антика от грубо същите години. Освен че ще е "джип".
Пробегът едва ли ще е под гранците на разумното, износването на материалите също.
Това са коли на вече 25 години и нагоре.
Opel Astra F 1.7D(1993) -> Toyota Avensis T25 (2005), E: 1ZZFE, F: ZZT251L / Corolla Verso (07.2007), E: 1ZZFE, F: ZNR11L
--
Тц...тц...тц...

Двигателист
Мнения: 591
Регистриран на: 13 Окт 2008 23:32
Местоположение: София
Автомобил: Avensis 3S-FE,RAV4 XA30 1AZ-FE
Благодарил/а: 29 пъти
Получена  благодарност: 89 пъти

Toyota Rav 4 1 генерация 3S-FE на газ?

Мнение от Двигателист » 10 Дек 2025 18:10

Peshqx_peshqx написа: 07 Дек 2025 21:52 Здравейте, приятели
Решил съм да си купя Тойота рав 4 1 генерация и се чудя какви са впечатленията Ви за газ, има ли хора, които са минали дълги километри на газ?
Имам Авенсис Т22 с 3S-FE и съм изминал с него на газ (пропан бутан) близо 240000 км. Когато го купих, беше на около 150000 км. Тогава и му сложиха газова уредба – инжекцион с изпарен пропан-бутан. По някакъв повод, не помня вече, че е било преди 10 години, измерих хлабините на клапаните. Предполагам, че съм сменял ангренажен ремък на около 210000 км. Тогава, на изпускателните клапани на 1-ви цилиндър хлабините бяха под норма - 0.20 мм (при норма 0.28-0.38 мм), а на другите цилиндри бяха почти на минималната граница – 0.30 мм. Направих ги на 0.40 мм всички. При пълнителните клапани нямаше проблем. Регулирането е по-лесно, в сравнение с по-новите двигатели, защото е с размерни шайби над повдигача и с инструмент и магнит се сменят. Самите шайби (пулове) също така са евтини. Оттогава насам не съм проверявал хлабини, въпреки че реално е трябвало.
Сега колата съм я дал на баща ми и в момента е на 390000 км. Вероятно е, клапаните отново да са регулиране, но надали ще го правя. Той минава по едва 2500 км на година...
Самият двигател не е имал някакви проблеми с работата на пропан-бутан, но ако слагаш гледай редуктор-изпарителя да е силен, с добра циркулация на антифриз и дюзите да са хубави и бързи. При мен самите дюзи (мисля, че бяха LPG Tech Dragon, а после Yeti), караха по около 50-70 хил.км. и се започваше с разни мизерии. Аз смених 3 комплекта за този период. В общи линии недей да пестиш от изпарител и от дюзи.
И сменяй запалителните свещи на 30-40 хил.км., като използваш заместващите оригинални NKG, но без платинен електрод.

П.П.: Гледам, че караш VW с централно впръскване (моноинжекция) с обикновена (ежекторна) газова с плочка. На 3S-FE недей да използваш подобна газова, защото ще имаш проблеми... не че не става, но по-добре недей.

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 1 гост