[Дискусия] Toyota и нейните конкуренти - обективни сравнения на база личен опит

Дискусии, коментари, идеи, предложения, срещи, история, интересни факти
Публикувай отговор
planetarydrive
Мнения: 126
Регистриран на: 21 Яну 2021 18:19
Местоположение: Пловдив
Автомобил: Camry
Благодарил/а: 1 път
Получена  благодарност: 25 пъти

[Дискусия] Toyota и нейните конкуренти - обективни сравнения на база личен опит

Мнение от planetarydrive » 22 Сеп 2025 11:47

Добре е да се гледат данните на купуваното хибридно превозно средство и най-вече да се акцентира на мощност/въртящ момент на двг. На моменти /много рядко/ може да трябва да се разчита само на тази сила. В случая помпозните букви GR 1.8 не дават нищо повече от 95кс.двг. При 1400кг. Друго е съотношението тегло-мощност-въртящ момент-мощност/сила на елмотор при 2.0 хибрид и при 2.5 хибрид.

chukich
Мнения: 606
Регистриран на: 13 Юли 2010 15:57
Местоположение: София
Автомобил: Ford Kuga 2.5 hybrid, 2025
Благодарил/а: 2 пъти
Получена  благодарност: 4 пъти

[Дискусия] Toyota и нейните конкуренти - обективни сравнения на база личен опит

Мнение от chukich » 22 Сеп 2025 12:55

От 25 март карам Ford Kuga 2025 Hybrid. За двигателя 2.5, 180 к.с. трудно се намира информация, но според това, което открих, е почти идентичен с този на Toyota в RAV4 и Camry. Toyota и Ford имат споразумение за споделяне на патенти за хибридната технология, затова всичко е почти едно към едно. Някои източници дори твърдят, че моторът е разработен съвместно с Mazda. Ако не се лъжа, Mazda го използват в някои свои модели за САЩ, но не и за Европа (може и да греша).

Автоматичната скоростна кутия е eCVT, също идентична с тази на Toyota, но Ford са добавили много приятна симулация на предавки. Първоначално кутията се е произвеждала в украинска фабрика, но дали заради войната или по други причини – в момента уж се произвежда в същата фабрика, която доставя eCVT за Toyota.

Колата се задвижва и от електромотор със 125 к.с. (познат от RAV4), който позволява движение само на ток до 120 км/ч. Батерията е литиево-йонна, с капацитет едва 1.1 kWh (това първоначално ме притесняваше).

За 8000 км впечатленията ми са повече от позитивни:
• Колата е изключително обезшумена – нещо, което липсваше при Toyota.
• Двигателят е тих и приятен, развърта се добре и в комбинация с електромотора никога не се усеща липса на мощност. Напротив – гумите често превъртат при по-рязко подаване на газ, дори в движение, не само при потегляне. Тук идва и аргументът за 4х4 версията.
• За 8000 км колата се е движила на ток 67% от времето със среден разход от 5.0 л/100 км. Като се има предвид малката батерия, Ford са направили отличен софтуер за управление на хибридната система.
• За разлика от Toyota, тук има разлика между показанията на бордовия компютър и реалното зареждане „пълно до пълно“ – около 0.5 л/100 км. Реалният среден разход излиза около 5.5 л/100 км.
• На магистрала „Тракия“, с темпомат на 140 км/ч (Пловдив – Бургас), разходът беше 6.8 л/100 км, което според мен е повече от добро постижение.

Окачването (ST Line) е спортно, но балансирано. Понякога при дупки е по-грубо, но за сметка на това на завои колата стои стабилно. За първи път жена ми не се почувства зле при пътуване по планински път със завои.

Интериорът е на много добро ниво за този клас – именно това беше една от причините да избера Kuga пред RAV4. Смятам, че този Ford заслужава повече внимание, отколкото получава, но вероятно самата компания е виновна заради лошата репутация, която си изгради през последните години с бензиновите и дизеловите си мотори.
RAV4 XA40 facelift - 2016г /3ZR-FAE 152hp / CVT / AWD

GreenText-Pepe
Мнения: 108
Регистриран на: 17 Дек 2022 17:33
Местоположение: Plovdiv
Благодарил/а: 13 пъти
Получена  благодарност: 5 пъти

[Дискусия] Toyota и нейните конкуренти - обективни сравнения на база личен опит

Мнение от GreenText-Pepe » 22 Сеп 2025 13:33

planetarydrive написа: 22 Сеп 2025 11:47 Добре е да се гледат данните на купуваното хибридно превозно средство и най-вече да се акцентира на мощност/въртящ момент на двг. На моменти /много рядко/ може да трябва да се разчита само на тази сила. В случая помпозните букви GR 1.8 не дават нищо повече от 95кс.двг. При 1400кг. Друго е съотношението тегло-мощност-въртящ момент-мощност/сила на елмотор при 2.0 хибрид и при 2.5 хибрид.
На мен ми е ясно, че GR не дава нищо, освен малко по-спортна визия. Най-многото екстри беше GR и екзекютив плюс ли какво беше, трябва да видя брошурата. Реално замених подгрев на задни седалки, защото това беше като екстра в другото ниво, за по-спортна визия. Когато поръчвах исках с 2ка мотор, но нямаше. Исках и комби - също нямаше. Тествах Корола Крос с 2ка мотор и много ми хареса като вървене - 196 коня, но уви, даже в най-натупаната версия нямаше хедъп дисплей и трябваше да чакам година.

Аватар
nov
Мнения: 1217
Регистриран на: 28 Яну 2007 19:15
Местоположение: Bulgaria
Автомобил: XA30 3ZR-FAE,B6304T4
Благодарил/а: 65 пъти
Получена  благодарност: 54 пъти

[Дискусия] Toyota и нейните конкуренти - обективни сравнения на база личен опит

Мнение от nov » 22 Сеп 2025 15:12

FearSoft написа: 22 Сеп 2025 11:15 съм съгласен единствено с лаковото покритие.
А с хвърчащите лайстни? А с нехарактерната загуба на антифриз? А с неадекватния климатроник? Иначе за невървежа, колегата (както и аз) сме могли да тестваме преди окупката по-обстойно, тук оправдание няма, както и за никаквата шумоизолация.
NO PAIN, NO GAIN!
Дизел САМО дънки!!!

Аватар
nov
Мнения: 1217
Регистриран на: 28 Яну 2007 19:15
Местоположение: Bulgaria
Автомобил: XA30 3ZR-FAE,B6304T4
Благодарил/а: 65 пъти
Получена  благодарност: 54 пъти

[Дискусия] Toyota и нейните конкуренти - обективни сравнения на база личен опит

Мнение от nov » 22 Сеп 2025 15:24

chukich написа: 22 Сеп 2025 12:55 именно това беше една от причините да избера Kuga пред RAV4.
Като цяло доста добро описание си направил, да разбирам, че на Куга-та кутията и девеге-то с все хибридната технология са на Тойота? Само, че софтуерното управление на кутията е по-усъвършенствано спрямо това на Тойота? Дори в това си изпълнение Куга-та не е ли доста по-евтина от аналога в РАВ4? Не е ли и по-малка, като габаритни размери спрямо РАВ - чика или бъркам?
За интериора вътре - няма да ме учуди ако още не са го оправили и дори в една Куга да е по-качествен и обезшумяването да е на по-добро ниво, то , като се замисля не се сещам кой Европейски бранд е по-зле вътре откъм пластмаса и обезшумяване спрямо Тойота, изключвам Дачия, защото там пък се гони цена, но тя и ценово не е в този ценови клас отникъде, дори един Ситроен е по-направен вътре, но................щом и така се продават и са номер едно по продажби, специално пък РАВ 4, знчи потребителя се интересува от други неща, като надеждност например или малка обезценка или максимално малко време престои в сервизите и т.н.
NO PAIN, NO GAIN!
Дизел САМО дънки!!!

chukich
Мнения: 606
Регистриран на: 13 Юли 2010 15:57
Местоположение: София
Автомобил: Ford Kuga 2.5 hybrid, 2025
Благодарил/а: 2 пъти
Получена  благодарност: 4 пъти

[Дискусия] Toyota и нейните конкуренти - обективни сравнения на база личен опит

Мнение от chukich » 22 Сеп 2025 15:47

Още преди да я взема, един познат беше на една конференция на Форд, където надлъжно им обяснявали как тяхната хибридна система е по-добра от тази на Тойота. Сега това аз да го твърдя трябва да съм карал поне 6месеца Рав4 хибрид, за да видя разликите, но от тест драйв, който съм правил сякаш тази на Форд е абсолютно идентична, с изключение на тези изкуствени предавки и по-доброто обезшумяване, които подобряват общото усещането и удоволствие от шофирането на автомобила. За интериора на Тойота дори не ми се говори …. Според мен има хайп около Тойота последните години, цените скочиха ужасно много, гаранция 10г и това допренся за малкото обезценяване на автомобилите им. И двата автомобила имат сходни габарити - дълги 4.6м, Равкат е по-висока и има една идея по-голям багажник, но при необходимост задните седалки на Куга се дърпат до 15см напред и кубатурите стават подобни. Като цяло в Куга усещането е нещо средно между лек автомобил и SUV. По-скоро бих го оприличил с това на Корола Крос.
Тойота не ми направиха никаква отстъпка и разликата между двата автомобила излезе 20х лева. Но дори и да идваха на една цена, сякаш пак щях да избера Форд заради по-доброто усещане на автомобила, а и Рав4 скори щеше да има нова генерация и малко тъпо да си купиш Нов автомобил, който след 9 месеца вече не се произвежда в този си вариант. Продължавам да симпатизирам на Тойота, но Куга е жив пример как има и алтернативи и ако Тойота не се размърда ще заприлича на Нокиа …
Последно промяна от chukich на 22 Сеп 2025 15:50, променено общо 2 пъти.
RAV4 XA40 facelift - 2016г /3ZR-FAE 152hp / CVT / AWD

GreenText-Pepe
Мнения: 108
Регистриран на: 17 Дек 2022 17:33
Местоположение: Plovdiv
Благодарил/а: 13 пъти
Получена  благодарност: 5 пъти

[Дискусия] Toyota и нейните конкуренти - обективни сравнения на база личен опит

Мнение от GreenText-Pepe » 22 Сеп 2025 15:49

nov написа: 22 Сеп 2025 15:12
FearSoft написа: 22 Сеп 2025 11:15 съм съгласен единствено с лаковото покритие.
А с хвърчащите лайстни? А с нехарактерната загуба на антифриз? А с неадекватния климатроник? Иначе за невървежа, колегата (както и аз) сме могли да тестваме преди окупката по-обстойно, тук оправдание няма, както и за никаквата шумоизолация.
Бъркаш се, 2022 година нямаше нито 1 корола за тест никъде, защото излизаше 5тото поколение хибрид. Имаше за тест Корола Крос с 2ка мотор, която според Човека Продажба вървала по същия начин.

planetarydrive
Мнения: 126
Регистриран на: 21 Яну 2021 18:19
Местоположение: Пловдив
Автомобил: Camry
Благодарил/а: 1 път
Получена  благодарност: 25 пъти

[Дискусия] Toyota и нейните конкуренти - обективни сравнения на база личен опит

Мнение от planetarydrive » 22 Сеп 2025 15:50

След четвърт век с Тойота разни модели, при всички прави впечатление по-бързо спадане на антифриза, спрямо други марки. В случая е възможно да е теч, ако толкова много липсва.
Когато приоритет са изброените екстри, а не се тръгва от по-важни, така става. А най-важно според мен и малко други, е съдържанието под капака.
Както казаха, има решение-свикване или смяна.

planetarydrive
Мнения: 126
Регистриран на: 21 Яну 2021 18:19
Местоположение: Пловдив
Автомобил: Camry
Благодарил/а: 1 път
Получена  благодарност: 25 пъти

[Дискусия] Toyota и нейните конкуренти - обективни сравнения на база личен опит

Мнение от planetarydrive » 22 Сеп 2025 16:23

Всяка марка може да има съдбата на Нокия. В случая Форд и Тойота са на диаметрално противоположни позиции. Едната все повече едвам крета, другата е все по-добре от поне 15 години. Взели са най-доброто. Един приятел караше служебно Мондео 2.0хибрид. Много доволен, но не вярваше, че е Тойота хибрид.
Дали не са 20 години откакто Форд в Мондео и др. използва Айсин хибридна трансмисия. Напоследък и Мазда го прави в един модел. Няколко американски марки използват от десетилетие Айсин хибрид.
При Форд имаше някаква опит за подобряване на кутията, довел до нисък ресурс. Има бедна информация в нета.
Общото при тези двигатели е високата степен на сгъстяване-около 14. В това участва Мазда. Като обем, диаметър на цилиндрите, ход на буталото, трите двигателя 2.5 на Тойота, Мазда и Форд са различни.
Новият Рав ще го има след година и половина,две по магазините. Зет ми купи настоящия модел с 15 години гаранция и не мисля, че е много тъпа постъпка.

Аватар
nov
Мнения: 1217
Регистриран на: 28 Яну 2007 19:15
Местоположение: Bulgaria
Автомобил: XA30 3ZR-FAE,B6304T4
Благодарил/а: 65 пъти
Получена  благодарност: 54 пъти

[Дискусия] Toyota и нейните конкуренти - обективни сравнения на база личен опит

Мнение от nov » 22 Сеп 2025 16:43

Чукич, добър анализ, добро мислене - само за едно не съм съгласен с теб Ако Тойота дори в обозримо бъдеще се превърне в Нокиа, то 75% от другите автомобилни марки (включително и Форд,Опел,Пежо,Рено,Ситроен,ГМ,Шеви, ВАГ и БМВ) трябва да са изчезнали тотално.
Продължават да са шампионите в Кънтиниъс Импрувмънт - да, това с лайстните супер дразнещо и мен ме дразнят 100 неща, не правя реклама ама кашона върви и върви и няма назад, да - много рядко го натискам над 110, щото вътре е чудесия, но пък грижи нула. Аз лично ако 20к.не са ми проблем (не казвам,че за теб са), директно взимах РАВ, тая Куга незнам после как ще я продадеш, освен ако не я оставиш на дилъра и не вземеш следващата?
Колкото до Тойота - определено на тема обезшумяване, пластмаси и качество в салона, както и ръждозащита имат доста какво да подобряват, и то не , че не могат или не искат - просто колите им се продават и така.
Познат има две Камри-та от 88-ма година - и в двете материалите, сглобката в салона, тенекията и ръждозащитата са класи над моята, която е 2012.
Значи могат, но не искат - или не виждат смисъл.
NO PAIN, NO GAIN!
Дизел САМО дънки!!!

dracunculus
Мнения: 1507
Регистриран на: 06 Мар 2011 23:14
Местоположение: Deutschland (Rosenheim am Inn)
Благодарил/а: 199 пъти
Получена  благодарност: 123 пъти

[Дискусия] Toyota и нейните конкуренти - обективни сравнения на база личен опит

Мнение от dracunculus » 22 Сеп 2025 17:21

nov написа: 22 Сеп 2025 16:43 Значи могат, но не искат - или не виждат смисъл.
Не, по мое мнение си знаят много точно какво правят. Както самият ти каза.....продават се и ТАКА, явно клиентите търсят други неща. А за желаещите да има колата по-качествен интериор, шумоизолация, боя и антикорозионно покритие...си има Лексус. В него нещата са по всяка линия по-добри. И то с много. Сравнявам моя Авенсис с Лексуса (като модел са едни и същи години и са в един сегмент). Просто брандът е разделен на две. И много жалко, че грам не се напънат да наложат Лексус на пазара в Европа, че да са по-достъпни. Малоумна пазарна политика, мое мнение stretcher.gif

ПС. Честно и на мен продуктите на Тойота (изключвам Лексус) в днешно време не ме грабват ама грам. Наистина кофти интериор и шумоизолация....Може би с изключение на Камрито, където що годе са се постарали, но ми е прекалено голямо и няма да ми влиза в бъдеще под карпорт-а. А Лексус не знам дали ще вкара новия IS в Европа, което би означавало ЗА МЕН, че ще се наложи да сменям изцяло бранда, или да мина на гадни СУВ-ове
Toyota Corolla 1,6 Valvematic 2012 Luna Navi-> ех
Toyota Avensis 1,8 Valvematic 2017 Elegance MT
Lexus IS300h 2020 Luxury Line

Hursa
Мнения: 5905
Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
Местоположение: Козлодуй
Благодарил/а: 36 пъти
Получена  благодарност: 198 пъти

[Дискусия] Toyota и нейните конкуренти - обективни сравнения на база личен опит

Мнение от Hursa » 22 Сеп 2025 18:58

Продават се, където са много по-евтини, т. е. на всички други пазари, които вече са и в пъти по-големи. smile.gif
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid

Аватар
nov
Мнения: 1217
Регистриран на: 28 Яну 2007 19:15
Местоположение: Bulgaria
Автомобил: XA30 3ZR-FAE,B6304T4
Благодарил/а: 65 пъти
Получена  благодарност: 54 пъти

[Дискусия] Toyota и нейните конкуренти - обективни сравнения на база личен опит

Мнение от nov » 22 Сеп 2025 19:05

Камрито далеч не е с перфектния салон или шумоизолация, говоря за Камри 2023, отново си е Тойота - просто на фона на другите в тоя клас (Пасат и компания) е много по-надеждна.
Явно нямат изгода да налагат Лексус на Европейския пазар, така са преценили - нямат обаче едно голямо комби, откакто спряха Авенсис, а този сегмент е много търсен от европееца (еле па като Сюпърб Скаут,А6,Е клас,Оставия Комби и т.н.)
СУВ-вовете защо дава гадни? Аз откакто минах на ЕС ю ви не искам дори да си помислям за седан, комби или хеч - много ми е по-удобно, голям просвет, много рядко нечии фарове могат да те заслепят, малко по-усилено окачване,айде от 4х4 нямам нужда, но понякога е в комплект.Това е моето виждане разбира се.
NO PAIN, NO GAIN!
Дизел САМО дънки!!!

dracunculus
Мнения: 1507
Регистриран на: 06 Мар 2011 23:14
Местоположение: Deutschland (Rosenheim am Inn)
Благодарил/а: 199 пъти
Получена  благодарност: 123 пъти

[Дискусия] Toyota и нейните конкуренти - обективни сравнения на база личен опит

Мнение от dracunculus » 22 Сеп 2025 19:22

Ами по принцип обичам лимузини, по-аеродинамични, от там по-тихи на високи скорости, по-икономични. По-стабилни в завой, пo-спортно усещане. Да, СУВът си е практичност от всякъде, факт! Но като гледам тенденцията май ще минавам в бъдеще и аз на такова. Всички брандове вървят в Европа натам.
Последно промяна от dracunculus на 22 Сеп 2025 19:43, променено общо 1 път.
Toyota Corolla 1,6 Valvematic 2012 Luna Navi-> ех
Toyota Avensis 1,8 Valvematic 2017 Elegance MT
Lexus IS300h 2020 Luxury Line

Hursa
Мнения: 5905
Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
Местоположение: Козлодуй
Благодарил/а: 36 пъти
Получена  благодарност: 198 пъти

[Дискусия] Toyota и нейните конкуренти - обективни сравнения на база личен опит

Мнение от Hursa » 22 Сеп 2025 19:23

По-масивното окачване, не значи автоматично по-здраво. smile.gif Сув са доста по-тежки, с по-високо окачване, по-високи, съответно рамената на силите действащи на окачването са по-големи - и така моментите на силите при колебание, произведение от по-голямата маса и рамена са значително по-големи. Затова и купето трябва да е с по-масивни силови елементи, за да понесе реакцията от тези по-големи моменти. Другото - така наречената не подресорена маса при по-високия сув също обикновено е значително по-голяма, това също изисква по-големи, по-масивни детайли по окачването. И в резултат за да се осигури поне близка с по-нисък автомобил здравина на окачването - при сув детайлите му трябва да са често в пъти по-масивни. Но, както виждаме - обикновено не е така. Опитват се да ги правят все по-евтини и леки, за да приближат цената и динамиката им до по-ниските модели, при същото задвижване, а това става за сметка на здравината.
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 1 гост