Как си купих Toyota на търг от USA и колко ми излезна
-
- Мнения: 1569
- Регистриран на: 20 Яну 2010 19:43
- Местоположение: Бургас
- Автомобил: служебен
- Благодарил/а: 400 пъти
- Получена благодарност: 102 пъти
Как си купих Toyota на търг от USA и колко ми излезна
"Глупците по света са повече от мошениците, иначе мошениците не би имало от какво да живеят" Самуел Бътлър, писател.
https://en.wikipedia.org/wiki/Samuel_Butler_(novelist)
https://en.wikipedia.org/wiki/Samuel_Butler_(novelist)
- Stivans
- Мнения: 184
- Регистриран на: 08 Юни 2022 22:21
- Местоположение: Стара Загора
- Автомобил: Toyota RAV4/XA40/2,5/2AR-FE
- Благодарил/а: 74 пъти
- Получена благодарност: 38 пъти
Как си купих Toyota на търг от USA и колко ми излезна
viktor1968,
1.По добре човек да си купи кола от тук в БГ.
Дали от автокъща, или частно лице .Въпрос на избор.
Защо има зnачение"от автокъща, или частно лице". Автокъщатите се стремят към максимални печалби с минимални разход. Купуват се коли с големи щети за 2-3000 $. С доставката излизат около 6000$, ремонтитат се за още 3000$ с допълни телните разходи става около 10 000$ или 18000лв. Тук на пазара излиза с цена от 25000 до 35000лв. До тук всичко добре, ако имаш историята на автомобила и какво и как е ремонтирано по него, само че никой няма да ти даде това инфо защото ще свали цената тотално, а продавача няма изгода от това.
В USA ремонта на ударена кола илиза повече от стойноста на автомобила. При по-евтините коли за ударена врата собственика ще плати толкова , колкото ще вземе от продажбата на колата, затова му е по изгодно да я продаде и да вземе нова , отколкото да я ремонтира. Оношението към колите е коренно различно от това и у нас.
2.Но по добре от частно лице ,защото все нещо ще е сменил, направил,платил.
Не е по-доре, защото частното лице продава по 2 причини.
1. Колата не отговаря на очакванита му, много се е оскъпила от ремонта или дефекта на колата е трудно отстраним и ще е много скъп ремонта, или е на прекалени много километри, от което следва че ще изисква допълнително средства за ремонт. Колата се ремотира, колкото да се продаде и отърве от нея. Ако колата е тази която е искал да кара дълги годиня, нама да я продава.
2. 99% от продаващите няма да ти дадат пълна информация за щетите и ремонта на колата, защото ще свали тотално цената и няма да може да я продаде на исканата от него цена.
3. Защо ? българина все си мисли ,че е хванал големият заек .Кой дава нещо читаво за спорта. Те парите са горе,долу същите. Като се ремонтира, мине техно тест, ............
Евтино и качествено рядко се покриват на 100%. Но ако все пак си решил да се разделиш със сериозна сума и да караш добър и здрав автомобил и не те мързи да търсиш и четеш, може да спестиш от 10 до 30 000 лв. Пример: Автомобил на 4 години и около 80к километра, цена нов около 150-180k лв. Цена на втора употреба в България 70-120к лв. Закупен от USA с ударена врата с доставка 45000лв. цена с ремонта и технотест 51к лева. Спетени минимум 20 000 лв. при покупка без посредник в България. Независимо от платежоспособноста и финансовото състояние на собственика 20 000лв. са си 20 000 лв.
1.По добре човек да си купи кола от тук в БГ.
Дали от автокъща, или частно лице .Въпрос на избор.
Защо има зnачение"от автокъща, или частно лице". Автокъщатите се стремят към максимални печалби с минимални разход. Купуват се коли с големи щети за 2-3000 $. С доставката излизат около 6000$, ремонтитат се за още 3000$ с допълни телните разходи става около 10 000$ или 18000лв. Тук на пазара излиза с цена от 25000 до 35000лв. До тук всичко добре, ако имаш историята на автомобила и какво и как е ремонтирано по него, само че никой няма да ти даде това инфо защото ще свали цената тотално, а продавача няма изгода от това.
В USA ремонта на ударена кола илиза повече от стойноста на автомобила. При по-евтините коли за ударена врата собственика ще плати толкова , колкото ще вземе от продажбата на колата, затова му е по изгодно да я продаде и да вземе нова , отколкото да я ремонтира. Оношението към колите е коренно различно от това и у нас.
2.Но по добре от частно лице ,защото все нещо ще е сменил, направил,платил.
Не е по-доре, защото частното лице продава по 2 причини.
1. Колата не отговаря на очакванита му, много се е оскъпила от ремонта или дефекта на колата е трудно отстраним и ще е много скъп ремонта, или е на прекалени много километри, от което следва че ще изисква допълнително средства за ремонт. Колата се ремотира, колкото да се продаде и отърве от нея. Ако колата е тази която е искал да кара дълги годиня, нама да я продава.
2. 99% от продаващите няма да ти дадат пълна информация за щетите и ремонта на колата, защото ще свали тотално цената и няма да може да я продаде на исканата от него цена.
3. Защо ? българина все си мисли ,че е хванал големият заек .Кой дава нещо читаво за спорта. Те парите са горе,долу същите. Като се ремонтира, мине техно тест, ............
Евтино и качествено рядко се покриват на 100%. Но ако все пак си решил да се разделиш със сериозна сума и да караш добър и здрав автомобил и не те мързи да търсиш и четеш, може да спестиш от 10 до 30 000 лв. Пример: Автомобил на 4 години и около 80к километра, цена нов около 150-180k лв. Цена на втора употреба в България 70-120к лв. Закупен от USA с ударена врата с доставка 45000лв. цена с ремонта и технотест 51к лева. Спетени минимум 20 000 лв. при покупка без посредник в България. Независимо от платежоспособноста и финансовото състояние на собственика 20 000лв. са си 20 000 лв.
-
- Мнения: 2
- Регистриран на: 26 Юли 2025 22:52
- Местоположение: Сливен
- Автомобил: N/A
- Благодарил/а: 7 пъти
Как си купих Toyota на търг от USA и колко ми излезна
Здравейте!
Полезна тема, браво.
Харесал съм едно Камри, 21 година, чист бензин, 203 коня, но тъй като тази разновидност не се предлага на нашия пазар (само хибрид тук) малко се шашкам за частите. Доколкото разбрах при нашите хибриди няма ремъчно задвижване, няма динамо, с безстепенна кутия са, а при американките чист бензин тези неща не са така, дали би имало драма, ако нещо се скапе и се наложи да се търсят части?
Благодаря!
Полезна тема, браво.
Харесал съм едно Камри, 21 година, чист бензин, 203 коня, но тъй като тази разновидност не се предлага на нашия пазар (само хибрид тук) малко се шашкам за частите. Доколкото разбрах при нашите хибриди няма ремъчно задвижване, няма динамо, с безстепенна кутия са, а при американките чист бензин тези неща не са така, дали би имало драма, ако нещо се скапе и се наложи да се търсят части?
Благодаря!
- zorbata
- Мнения: 445
- Регистриран на: 11 Юни 2024 19:15
- Местоположение: София
- Автомобил: RAV4 GR PHEV
- Благодарил/а: 64 пъти
- Получена благодарност: 96 пъти
Как си купих Toyota на търг от USA и колко ми излезна
Въпрос на пари и време.
Ремъци и алтернатори от към марки бол, двигателя най-вероятно се слага и на други модели. Но пък понякога евтиното излиза скъпо!
Ремъци и алтернатори от към марки бол, двигателя най-вероятно се слага и на други модели. Но пък понякога евтиното излиза скъпо!
caryЦар
- slowtraveler
- Мнения: 6414
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 378 пъти
- Получена благодарност: 408 пъти
Как си купих Toyota на търг от USA и колко ми излезна
Вероятно 'ремъците' са на CVT и там марките рядко са 'бол'
'Уникален' модел не бих избрал точно защото за различните части на света често има едни странни вариации в моделите...
На времето гледах дали да си взема Мазда 6 от тук или от щатите.. Щатските бяха с доста по-големи и мощни двигатели... Като се поразчетох - то хубаво двигателя различен, ама купето там било с няколко сантиметра по-дълго... Фарове, мигачи и т.н. - също с големи разлики и незаменяеми с нашите...
Накрая реших, че автомобилът ми трябва за да ми служи, а не за да се чудя как да го обслужвам
Та тукашният дилър остана доволен

На времето гледах дали да си взема Мазда 6 от тук или от щатите.. Щатските бяха с доста по-големи и мощни двигатели... Като се поразчетох - то хубаво двигателя различен, ама купето там било с няколко сантиметра по-дълго... Фарове, мигачи и т.н. - също с големи разлики и незаменяеми с нашите...
Накрая реших, че автомобилът ми трябва за да ми служи, а не за да се чудя как да го обслужвам

Та тукашният дилър остана доволен

Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
- mapamop
- Мнения: 5395
- Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
- Местоположение: Русе
- Автомобил: Avensis WG T25,1ZZFE,2005
- Благодарил/а: 171 пъти
- Получена благодарност: 647 пъти
Как си купих Toyota на търг от USA и колко ми излезна
По спомен от съобщенията които си разменяхме тук със форумен член със американска RAV4 - да кажем че водна помпа, ремък за водна помпа/климатик/алтернатор ще има и тук. Разни датчици и дребни периферни детайли ще ги има и тук - било то оем или афтърмаркет. Обаче примерно полуоски нямаше никакви освен ОЕМ на зверска цена. Рейката предполагам ще е същата история, носачи и разните едри железа по окачване също ще ги няма. Радиото няма да лови част от станциите мисля. Навигацията ако има няма да работи. Сервизните акции ще са със затруднения - регионалния дилър може да няма достъп до софтуерни актуализации, и компоненти по официален път, или ще иска заплащане.
Не знам как стои казуса със червените мигачи в щатите.
Освен мито и ДДС, ще се плаща и за Технотест за да се движи тук.
Ако ще я ползваш само до смяна на масло и наливане на гориво, няма да имаш проблеми. Но излезе ли скъсан маншон на полуоска примерно и да е заминало каре, огънат от дупка носач - там ще е проблем. Заради различния двигател предполагам и скоростната кутия ще е друга.
Всичко това си е мои хаотични мисли от странични наблюдения. Нямам и не планирам да имам автомобил от САЩ, но това е моето мнение, валидно само за мен.
Не знам как стои казуса със червените мигачи в щатите.
Освен мито и ДДС, ще се плаща и за Технотест за да се движи тук.
Ако ще я ползваш само до смяна на масло и наливане на гориво, няма да имаш проблеми. Но излезе ли скъсан маншон на полуоска примерно и да е заминало каре, огънат от дупка носач - там ще е проблем. Заради различния двигател предполагам и скоростната кутия ще е друга.
Всичко това си е мои хаотични мисли от странични наблюдения. Нямам и не планирам да имам автомобил от САЩ, но това е моето мнение, валидно само за мен.
Opel Astra F 1.7D(1993) -> Toyota Avensis T25 (2005), E: 1ZZFE, F: ZZT251L / Corolla Verso (07.2007), E: 1ZZFE, F: ZNR11L
--
Тц...тц...тц...
--
Тц...тц...тц...
-
- Мнения: 1569
- Регистриран на: 20 Яну 2010 19:43
- Местоположение: Бургас
- Автомобил: служебен
- Благодарил/а: 400 пъти
- Получена благодарност: 102 пъти
Как си купих Toyota на търг от USA и колко ми излезна
Нямаше ли обсъждания по въпроса вече в подобна тема преди няколко месеца?
Или май беше в тази, но малко по-назад?
Една и съща дъвка, като в темите за избор на масла и подобни...
Всичко, което написа mapamop е абсолютно вярно!
Но това е вече може би последният етап, след като американският/ канадският боклук дойде на наша територия.
Основният е първоначалният избор на най-малко смачкан автомобил с минимални проблеми. Запазените такива са на нормални цени още там.
Нямам идея като се добави всичко, което се дължи за логистика и регистрация дали няма да са сравними с нашите "нов внос".
Следват разправии с покупка, транспорт, обмитяване.
Възстановяване на на колата до приемливо състояние и едва след това описаното от mapamop
Има достатъчно клипове американски, където механици и сервизи купуват евтини машини среден към висок клас.
Целта е възстановяване и препродажба, естествено.
Колите са в прекрасно състояние или с дребни забележки, но с проблем в двигателя.
И при цена примерно $2500 за 10 годишен Grand Cherokee Limited с HEMI (5.7L, ако не греша) , то ремонтът я надвишава няколко пъти.
Това за хора, които имат познания, инструменти, гаражи и оборудване. Т.е. трудът е за тяхна сметка.
Постнах онзи ден един хумористичен клип точно за автомобилите от краваристан в темата за доброто настроение.
Показана е самата истина - никой няма да си продаде автомобила за без пари!
Затова и болшинството боклуци са от аукциони - т.е. се наддава и се гони най-високата цена!
Или май беше в тази, но малко по-назад?
Една и съща дъвка, като в темите за избор на масла и подобни...
Всичко, което написа mapamop е абсолютно вярно!
Но това е вече може би последният етап, след като американският/ канадският боклук дойде на наша територия.
Основният е първоначалният избор на най-малко смачкан автомобил с минимални проблеми. Запазените такива са на нормални цени още там.
Нямам идея като се добави всичко, което се дължи за логистика и регистрация дали няма да са сравними с нашите "нов внос".
Следват разправии с покупка, транспорт, обмитяване.
Възстановяване на на колата до приемливо състояние и едва след това описаното от mapamop
Има достатъчно клипове американски, където механици и сервизи купуват евтини машини среден към висок клас.
Целта е възстановяване и препродажба, естествено.
Колите са в прекрасно състояние или с дребни забележки, но с проблем в двигателя.
И при цена примерно $2500 за 10 годишен Grand Cherokee Limited с HEMI (5.7L, ако не греша) , то ремонтът я надвишава няколко пъти.
Това за хора, които имат познания, инструменти, гаражи и оборудване. Т.е. трудът е за тяхна сметка.
Постнах онзи ден един хумористичен клип точно за автомобилите от краваристан в темата за доброто настроение.

Показана е самата истина - никой няма да си продаде автомобила за без пари!
Затова и болшинството боклуци са от аукциони - т.е. се наддава и се гони най-високата цена!
- zorbata
- Мнения: 445
- Регистриран на: 11 Юни 2024 19:15
- Местоположение: София
- Автомобил: RAV4 GR PHEV
- Благодарил/а: 64 пъти
- Получена благодарност: 96 пъти
Как си купих Toyota на търг от USA и колко ми излезна
След като колегата пита най-вероятно е запознат как стават нещата с коли от там.
Както и тук и там можеш да попаднеш на боклук, разликата е че там по VIN номера можеш да разбереш историята на колата и километрите(мили) са реални. Още повече че има фирми които правят оглед и пращат видео и по-реални снимки.
Конкуренцията си казва думата и тук все пак се внасят коли от цял свят почти - такива хубави тойтки има в емирствата
п.п. както сме го коментирали и преди - двигател или скоростна кутия се произвеждат за да се вграждат в много модели и разлика не се прави спрямо региона в който се продава, да има разлики в оборудването, но това си го има навсякъде. Поточната линия не за да пренастройва често все пак това са пари(разходи) за производителя.
и още едно п.п. колко от по-горе пишещите са си купували кола от щатите поне?
Както и тук и там можеш да попаднеш на боклук, разликата е че там по VIN номера можеш да разбереш историята на колата и километрите(мили) са реални. Още повече че има фирми които правят оглед и пращат видео и по-реални снимки.
Конкуренцията си казва думата и тук все пак се внасят коли от цял свят почти - такива хубави тойтки има в емирствата
п.п. както сме го коментирали и преди - двигател или скоростна кутия се произвеждат за да се вграждат в много модели и разлика не се прави спрямо региона в който се продава, да има разлики в оборудването, но това си го има навсякъде. Поточната линия не за да пренастройва често все пак това са пари(разходи) за производителя.
и още едно п.п. колко от по-горе пишещите са си купували кола от щатите поне?
caryЦар
- max-2
- Мнения: 2124
- Регистриран на: 08 Дек 2005 19:15
- Местоположение: Пловдив
- Благодарил/а: 44 пъти
- Получена благодарност: 119 пъти
Как си купих Toyota на търг от USA и колко ми излезна
За консумативи не бих се притеснявал, защото и тук се чака за доставка на оригинални. Има фирми, които внасят от щатите най-много за две седмици.
Carina E 4AFE LB 1992
- slowtraveler
- Мнения: 6414
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 378 пъти
- Получена благодарност: 408 пъти
Как си купих Toyota на търг от USA и колко ми излезна
Така е - доста от ДВГ можеш да ги срещнеш в различни модели, но проблемът е, че в различните региони не можеш да срещнеш дадени ДВГ и скоростни кутии въобще...
Доста от колите, които бяха вкарани, са с двигатели (а някои и със скоростни кутии), които въобще ги няма в нашият регион....
Точно това и ме възпря от покупката на Маздата - хубав шестцилиндров двигател, ама за онзи регион, а отсам 'барата' никой не е чувал за него


Приятел вкара доста автомобили от щатите по онова време и нямаше съществени проблеми (но защото имаше пари и добре работещ канал за внос на части ако нещо се наложи)...
Основните проблеми бяха: 1. Радиата на повечето по него време не можеха да се препрограмират и не работеха за нашият район. 2. Версиите на хардуера на навигациите бяха други и дори и ако на някои можеше временно да им промениш настройките за да се 'разберат' с тукашните карти, след ресет трябваше пак да се повтаря акцията по препрограмиране...
3. Едрогабаритни части липсваха и трябваше да си ги чака по канала.. Е да - дори и Лексъс RХ400h, дето още го въртят като автомобил за служителите не показва км

Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
-
- Мнения: 2
- Регистриран на: 26 Юли 2025 22:52
- Местоположение: Сливен
- Автомобил: N/A
- Благодарил/а: 7 пъти
Как си купих Toyota на търг от USA и колко ми излезна
Много благодаря за споделеното. В крайна сметка, ако не разубеден, то поне малко ще позабавя и няма да бързам толкова, а и гледам при янкитата този модел е с някакви пластмаси по вратите, само при най-топ изпълненията не е, а тук при нас всички са с по-хубавите материали.
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 4 госта