Или по-точно казано, възвръща заводските параметри на автомобила. А всеки употребяван такъв, след определено време 4-5-6 години кляка. И при слагането на нови се изправя. Какво толкова сложно има не знам...
Как да подобря просвета на Corolla
-
- Мнения: 2179
- Регистриран на: 08 Юни 2010 09:33
- Местоположение: Вършец
- Благодарил/а: 25 пъти
- Получена благодарност: 32 пъти
Как да подобря просвета на Corolla
-
- Мнения: 5781
- Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
- Местоположение: Козлодуй
- Благодарил/а: 28 пъти
- Получена благодарност: 186 пъти
Как да подобря просвета на Corolla
Ако е маслен - не би трябвало. Масления амортисьор не създава усилие в статично положение (преместваш стеблото от едно крайно положение до другото - в каквото го оставиш, в това си остава). Само в динамика. Т. е. той не може да "повдигне" нищо. Какво толкова сложно има?
(Ако са приети неправилно термини, проблема е в тези, които са ги приели.
Амортисьори има не само при автомобилите.)


Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid
-
- Мнения: 2179
- Регистриран на: 08 Юни 2010 09:33
- Местоположение: Вършец
- Благодарил/а: 25 пъти
- Получена благодарност: 32 пъти
Как да подобря просвета на Corolla
Абе хора, вие четете ли изобщо или само чатите?!
Нов автомобил с височина 20 см след 5 години е с височина 18 см. След смяната на нови амортисьори отново става 20 см. Или казвате, че пак си остава 18 см. И след 5 години става 17 и след смяната на нови пак остава на 17 см?! Вие практика имате ли някаква или само теория в нета, омажете си ръцете и тогава ще пишете смислени неща.
Ако все още е сложно, не мога да помогна...
Нов автомобил с височина 20 см след 5 години е с височина 18 см. След смяната на нови амортисьори отново става 20 см. Или казвате, че пак си остава 18 см. И след 5 години става 17 и след смяната на нови пак остава на 17 см?! Вие практика имате ли някаква или само теория в нета, омажете си ръцете и тогава ще пишете смислени неща.
Ако все още е сложно, не мога да помогна...
-
- Мнения: 1555
- Регистриран на: 20 Яну 2010 19:43
- Местоположение: Бургас
- Автомобил: служебен
- Благодарил/а: 392 пъти
- Получена благодарност: 101 пъти
Как да подобря просвета на Corolla
Всичко това е подбрано от каталозите на производителя на амортисьорите.
Съгласно GM/ Opel part# и съответства на заводското (за региона) окачване на автомобила по VIN.
Както вече написах, в случая всички са газови от завода.
Никакви тунинги, повдигания и подобни идиотии!
Последно промяна от gena_bs на 19 Юли 2025 12:40, променено общо 1 път.
-
- Мнения: 5781
- Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
- Местоположение: Козлодуй
- Благодарил/а: 28 пъти
- Получена благодарност: 186 пъти
Как да подобря просвета на Corolla
Значи амортисьорите му не са "маслени", не са чисто хидравлични. Дори термина "амортисьор" в случая е некоректен. Това е комбиниран елемент. Отделно, както и да го наричате, не би трябвало да изпусне газа, особено пък такива предели.
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid
-
- Мнения: 1555
- Регистриран на: 20 Яну 2010 19:43
- Местоположение: Бургас
- Автомобил: служебен
- Благодарил/а: 392 пъти
- Получена благодарност: 101 пъти
Как да подобря просвета на Corolla
То маслото протича, какво остава за газовата "възглавница".
Терминът на английски го знаеш. Как, според теб е правилно технически да се нарече на български?
Откъде тръгнахме и стигнахме до езикови спорове!
Терминът на английски го знаеш. Как, според теб е правилно технически да се нарече на български?
Откъде тръгнахме и стигнахме до езикови спорове!
-
- Мнения: 5781
- Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
- Местоположение: Козлодуй
- Благодарил/а: 28 пъти
- Получена благодарност: 186 пъти
Как да подобря просвета на Corolla
Газовата възглавница трябва да преодолее "маслената" - която го уплътнява за да "излезе".
А все пак - не би трябвало да са като "амортисьорите" на "петата" врата.

► Виж съдържание
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid
- zorbata
- Мнения: 430
- Регистриран на: 11 Юни 2024 19:15
- Местоположение: София
- Автомобил: RAV4 GR PHEV
- Благодарил/а: 63 пъти
- Получена благодарност: 92 пъти
-
- Мнения: 5781
- Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
- Местоположение: Козлодуй
- Благодарил/а: 28 пъти
- Получена благодарност: 186 пъти
Как да подобря просвета на Corolla
То да чета, ако има някакви аргументи. На голи твърдения не вярвам. А и все пак - интересно е защо е така, но само ако въобще е така. "Осядат" пружините, проблемите с амортисьорите са по-различни. Имате картинките, обяснете какво в такъв тип амортисьор повдига окачването. ("Или по-точно казано", възвръща заводския просвет на стар автомобил при замяната им с нови.
) Ако са скапани, покажете по-добри. 


Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid
- max-2
- Мнения: 2120
- Регистриран на: 08 Дек 2005 19:15
- Местоположение: Пловдив
- Благодарил/а: 44 пъти
- Получена благодарност: 117 пъти
Как да подобря просвета на Corolla
Всички амортисьори са с масло. Газовите имат и газ вътре. Еднотръбни или двутръбни, еднотръбните са с по-голямо бутало и с отделен отдел за газ, а двутръбните са с газ в маслото. Много амортисьори съм пипал, на мои коли съм сменял три пъти по 4 броя. Силата на изтласкване на нов амортисьор е различна, зависи от модела автомобил. Последно натисках едни за опел ампера, това няма натискане, сигурно с 40 кила бута нагоре, двутръбни. На камрито сложих еднотръбни, подобрени SR, пак вози меко, но не клатушка задницата и се натискаха по-лесно. Всички газови са двойнодействащи, но има и двойнодействащи специфични за бмв, на които стержена им стои по средата на хода, а газта ги бута от двете страни на буталото.
Т.Е. колкото повече те бута свития амортисьор, толкова повече се отразява като повдигане на колата след смяната им. Зависи и от масата на автомобила.
Хурса, спирам да пиша и да чета в темата, защото знам, че пак ще залитнеш някъде с безкрайни разсъждения.
Иначе всички с газ са двойнодействащи.
Т.Е. колкото повече те бута свития амортисьор, толкова повече се отразява като повдигане на колата след смяната им. Зависи и от масата на автомобила.
Хурса, спирам да пиша и да чета в темата, защото знам, че пак ще залитнеш някъде с безкрайни разсъждения.
Иначе всички с газ са двойнодействащи.
Carina E 4AFE LB 1992
-
- Мнения: 5781
- Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
- Местоположение: Козлодуй
- Благодарил/а: 28 пъти
- Получена благодарност: 186 пъти
Как да подобря просвета на Corolla
Да, извинявам се! Има сила, която изтласква буталото, ако газа е под налягане. Срам, че я "видях" толкова късно.Двигателист написа: ↑19 Юли 2025 11:21 При едините (еднотръбни, монотръбни) се използва обем с газ (предполагам азот) с някакво налягане. Именно това налягане добавя известна допълнителна сила на разпъване и в зависимост от него се повдига малко автомобила. При втория тип (двутръбни), компенсиращият обем за маслото е двойната стена на амортисьора. Но там също има газ с някакво налягане...

Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid
-
- Мнения: 2179
- Регистриран на: 08 Юни 2010 09:33
- Местоположение: Вършец
- Благодарил/а: 25 пъти
- Получена благодарност: 32 пъти
Как да подобря просвета на Corolla
Какви аргументи са необходими, освен фактите? Мога да ви докарам мой 22 годишен автомобил, да измерите, да смените след това в сервиз за ваша сметка 4 броя, отново за ваша сметка. Ако не се "повдигне" ще ви платя сумата в двоен размер. Ако съм прав, ще ви благодаря за подаръка. М?
-
- Мнения: 2179
- Регистриран на: 08 Юни 2010 09:33
- Местоположение: Вършец
- Благодарил/а: 25 пъти
- Получена благодарност: 32 пъти
Как да подобря просвета на Corolla
Хонда Акорд турър, 2003-та, с оригиналните от завода е в момента. Да се подготвите с цената. И след смяната за отговор на въпроса ви ще попитате монтьора в сервиза. Той ще ви отговори със сигурност срещу сумата, която ще платите.
П.п. не държа да са оригинални, и Магнум ще свършат работа, да не ви натоварвам бюджета...
- slowtraveler
- Мнения: 6378
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 378 пъти
- Получена благодарност: 403 пъти
Как да подобря просвета на Corolla
Без да споря за ефекта (просто не съм сменял за да сравня), нито имам каквото и да е желание да се заяждам - лично на мен ми е интересно как амортисьор, чиято работа е САМО да 'успокоява' (да променя резонансната честота извън работния диапазон) оказва някакво усилие на окачването. Амортисьорът в края на краищата в каквото положение го оставиш - в такова си стои (дори ги 'газовите')... Да, изисква усилие да го свиеш, но като го свиеш - си стои в това положение 
P.S. не говоря за онези, които 'се надуват' за промяна на положението - каквито имаше на Опел комби за корекция на натоварването - те са с друга конструкция, и са конкретно за промяна на положението

P.S. не говоря за онези, които 'се надуват' за промяна на положението - каквито имаше на Опел комби за корекция на натоварването - те са с друга конструкция, и са конкретно за промяна на положението
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 2 госта