Новите Corolla Hybrid MC23 - впечатления и особености

Дискусии, коментари, идеи, предложения, срещи, история, интересни факти
Публикувай отговор
TheRealDacho
Мнения: 91
Регистриран на: 05 Фев 2025 15:46
Местоположение: Botevgrad
Автомобил: Corolla Touring Sports GR
Благодарил/а: 43 пъти
Получена  благодарност: 28 пъти

Новите Corolla Hybrid MC23 - впечатления и особености

Мнение от TheRealDacho » 18 Юли 2025 11:44

slowtraveler написа: 17 Юли 2025 13:33 Пробвай с друга позиция на телефона - да не би 'центъра' на бобината да е на различно местоположение на телефона и на подложката за зарядното
biro написа: 17 Юли 2025 14:17 Телефона загрява ли много? От това може да се получи прекъсване на зареждането.
Здравейте,

След малко ровене из други форуми и официални документи намерих решение на проблема с безжичното зареждане.
  • След като в един форум видях че хора се оплакват за същото нещо независимо от телефона, един човек беше написал че е пробвал да си спре Fast Wireless Charging настойката от телефона и при него казуса се е решил. По бавно се зарежда, но работи!
    • От там влязох в ръководстовто на колата да прочета нещо пише ли за каква скорост на зареждане поддържа тази подложка. Това което открих е
      Устройства с възможност за бързо за-
      реждане, които отговарят на WPC версия 1.2.4.
      От там тръгнах да търся с какво се характеризира тази WPC version 1.2.4 , като пишеше че тази версия на Qi подложките за безжично зареждане е излязла през 2018 година, като една от характеристиките и е че Базовият и профил на зареждане е 5W, а Разширеният профил поддържа до 15W бързо зареждане.
    • Моят телефон Samsung S24 Ultra също поддържа 15W бързо безжично зареждане, което ме узадъчи защо тогава не работи. След допълнително четене по докумети и форуми установих следното:
      1. Голямото тяло на телефона в комбинация с издадените камери може да причинява не добро приравняване с между бобината на телефона с бобината на подложката в колата.
      2. Fast Wireless Charging изисква повече мощност и по-плътно подравняване на бобината. Ако подложката не може да поддържа стабилна комуникация, телефонът прекъсва зареждането, за да се защити.
      3. И тук е разковничето в случая. WPC версия 1.2.4 няма протоколите за удостоверяване на връзката който ги има от Qi 1.3+ и съответно телефона "не се доверява" на връзката за бързо зареждане и се исключва.
Съответно го тествах това като опция вчера и днес при пътуване от/към работа и телефона се зареждаше без прекъсване в рамките на 50-60 минути. Порбвах и да въртя през настойките за бързо зареждане, за да си подсигуря че не е няквка случайност че изведнъж работи, но в момета в който се пусне бързо зареждане и телефона спира да се зарежда след ~30 сек.

Така че ако някой друг се натъкне на подобен проблем, тъй като видях много оплаквания от Iphone/Samsung users като проблема не е локален само за Toyota.

Аватар
mapamop
Мнения: 5357
Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
Местоположение: Русе
Автомобил: Avensis WG T25,1ZZFE,2005
Благодарил/а: 168 пъти
Получена  благодарност: 634 пъти

Новите Corolla Hybrid MC23 - впечатления и особености

Мнение от mapamop » 18 Юли 2025 12:05

Всичко извън стандартните 5 волта, до 2-3 ампера по кабел изисква комуникация между зарядното и зарежданото устройство. Ако на кабела са опроводени само захранващите пинове няма да тръгне никакво зареждане извън тези 5 волта. Даже като гледах на китайския ми рутер, на който ползват Type-C конектора само за захранване - той не тръгва изобщо да работи със Type-C/Type-C кабел от настолното ми зарядно. На стандартния USB-A порт работи. Просто няма комуникация какво точно е закачен на USB-C порта и зарядното не подава захранване, за да не изгори нещо.
Предполагам че и за безжичното зареждане има някаква предварителна комуникация между устройставата и ако няма поне един общ протокол/профил за двете устройства няма да се случат нещата.
Opel Astra F 1.7D(1993) -> Toyota Avensis T25 (2005), E: 1ZZFE, F: ZZT251L / Corolla Verso (07.2007), E: 1ZZFE, F: ZNR11L
--
Тц...тц...тц...

Аватар
FearSoft
Мнения: 616
Регистриран на: 20 Май 2022 09:51
Местоположение: Пловдив
Автомобил: Corolla Hybrid 1.8. Tук е!
Благодарил/а: 65 пъти
Получена  благодарност: 114 пъти

Новите Corolla Hybrid MC23 - впечатления и особености

Мнение от FearSoft » 18 Юли 2025 12:13

При мен с iPhone 12 WiFi зареждането е безпроблемно, без значение къде го поставя жената. И е в калъф. Не е зле да поискате проверка в Тойота. Електроника е, всичко е възможно...
Toyota Corolla 1.8L (HEV Special), Ex+, MC23

Аватар
slowtraveler
Мнения: 6376
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 378 пъти
Получена  благодарност: 403 пъти

Новите Corolla Hybrid MC23 - впечатления и особености

Мнение от slowtraveler » 18 Юли 2025 12:35

mapamop написа: 18 Юли 2025 12:05 Всичко извън стандартните 5 волта, до 2-3 ампера по кабел изисква комуникация между зарядното и зарежданото устройство. Ако на кабела са опроводени само захранващите пинове няма да тръгне никакво зареждане извън тези 5 волта
По-вероятно е да тръгне само зареждане с 5V, защото няма да могат да се разберат за по-висок волтаж.... А ако външното устройство не поддържа 5V - няма да се зарежда дори и да са му подадени 5-те волта :)
Но в случая говорим за безжични зарядни... Напълно е възможно да не се доразбират с някой протокол... Едната ми китайската подложка не искаше да зарежда Самсунг S20. А другата - си зареждаше... Май не съм ги пробвал с S24Ultra и S25 защото ги дадох на щерката - по спомен нямаше проблеми със Z серията... Но общо взето за мен това си е повече проблем на стандартизацията - оригиналното ми 65W зарядно Самсунг безпроблемно ми зарежда всички устройства, включително и лаптопа... С изключение на китайския дрон - там си карам само с NoName и си зарежда пак безпроблемно :) Пак по спомен - май успявах да го пусна да зарежда и на зарядното Самсунг, ама не с хубав кабел, а с някакъв NoName (в който вероятно липсва комуникация, та зарядното си заспива на 5V и не се шашка от протоколи) :)
Изписаното от колегата ме навежда на мисълта, че и тук проблемът е точно в протокола, по който се разбират... Поиска ли повече напрежение - не се разбират... Докато ако бъде оставен в 'стандартно положение' - там няма какво да се разбират чак толкова и си работи :thumbsup:
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: Google [Bot] и 2 госта