
Тойота Ярис - стъклото на шофьорската врата не се вдига
- liusien
- Мнения: 23
- Регистриран на: 11 Ное 2015 12:53
- Местоположение: София
- Автомобил: Toyota Yaris VVTi 2001 г.
Тойота Ярис - стъклото на шофьорската врата не се вдига
Здравейте, колеги! Карам една малка Тойота Ярис - 1000 куб. см мотор, бензин, инжекцион, с три врати и е произведена 2001 година. От известно време стъклото на шофьорската врата започна да ми прави проблеми. Когато е вдигнато, надолу се сваля нормално. Проблема започва когато се вдига нагоре! Започва да се движи, но на средата машинката спира! Трябва да изчакам някакво време, все едно прегрял полупроводник да изстине и след това стъклото започва пак да се движи нагоре, но пак спира! И така няколко пъти докато успея да го вдигна до горе! Това е много неприятно, особено когато вали дъжд! Според вас, на какво се дължи това? Има ли някаква електроника която управлява машнката на стъклоповдигача и ако има, къде се намира тя? Предполагам, че е в някаква кутийка, какво пише на нея? Някой от вас дали се е сблъсквал с подобен проблем и евентуално как е решен той? Ще ви бъда благодарен ако разчепкаме тази повреда!!! 

По-добре малък, но свой и отпред, отколкото голям, но чужд и отзад!!!




- mapamop
- Мнения: 5344
- Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
- Местоположение: Русе
- Автомобил: Avensis WG T25,1ZZFE,2005
- Благодарил/а: 167 пъти
- Получена благодарност: 627 пъти
Тойота Ярис - стъклото на шофьорската врата не се вдига
Почистване и смазване на механизма на водачите. Ако има жила и са ръждясали проблема е сериозен финансово. Извади уплътненята по които се движи стъклото и ги измий от калта. Като ги вкарваш сложи в долните краища малко силиконова смазка.
Виж да няма отлепено ухо на стъклото долу към механизма.
Стъклото засяда и електрониката отчита недопустимо високо съпротивление от стъклото. Един вид "защипала е нечия ръка" и спира.
Виж да няма отлепено ухо на стъклото долу към механизма.
Стъклото засяда и електрониката отчита недопустимо високо съпротивление от стъклото. Един вид "защипала е нечия ръка" и спира.
Opel Astra F 1.7D(1993) -> Toyota Avensis T25 (2005), E: 1ZZFE, F: ZZT251L / Corolla Verso (07.2007), E: 1ZZFE, F: ZNR11L
--
Тц...тц...тц...
--
Тц...тц...тц...
- liusien
- Мнения: 23
- Регистриран на: 11 Ное 2015 12:53
- Местоположение: София
- Автомобил: Toyota Yaris VVTi 2001 г.
Тойота Ярис - стъклото на шофьорската врата не се вдига
mapamop, няма проблем със жилата! Както написах, стъклото се движи нормално и плавно, но надолу! Ако има ръжда, то и надолу няма да се движи плавно, а и ще има допълнителен звук заради ръждата! Всичко е наред и при водачите на стъклото. Въпросът ми основно беше за въпросната електроника! Къде се намира тя - във вратата или някъде под таблото на колата? Какво обозначение да търся на тази електроника?
По-добре малък, но свой и отпред, отколкото голям, но чужд и отзад!!!




- FearSoft
- Мнения: 615
- Регистриран на: 20 Май 2022 09:51
- Местоположение: Пловдив
- Автомобил: Corolla Hybrid 1.8. Tук е!
- Благодарил/а: 65 пъти
- Получена благодарност: 114 пъти
Тойота Ярис - стъклото на шофьорската врата не се вдига
Няма как да сте сигурни, че всичко е наред с механизма, докато не отворите вратата. На моето Митсубиши го имах същия проблем - надолу е ок, нагоре - не. Причината - проблем със стоманените жила. Смяна на механизма в комплект (втора употреба) реши всичко.
Toyota Corolla 1.8L (HEV Special), Ex+, MC23
- mapamop
- Мнения: 5344
- Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
- Местоположение: Русе
- Автомобил: Avensis WG T25,1ZZFE,2005
- Благодарил/а: 167 пъти
- Получена благодарност: 627 пъти
Тойота Ярис - стъклото на шофьорската врата не се вдига
При Авенсис Т25 имаш зъбни колела в механизма на повдигача, мисля да имаше и електроника която следи консумацията на електродвигателя - когато се превиши консумацията да спре да върти мотора.
Преди години стъклата на бараката докато слезнат до долу ми омаляваха краката да ги чакам, нагоре се движеха на тласъци - излезе събрана кал в долната част на гуменото уплътнение на стъклото, вътре във вратата. Не ти писах случайно да ги извадиш, измиеш на мивката и преди монтажа да им сложиш силиконова грес долу в краищата.
Ако това ти е механизма като на снимката по-долу, ще има мизерия и във релсата долу със ролките.
Ако това ти е механизма и хоризонталното уплътнение на вратата отвън се е изметнало от годините, може и мотора с управлението му да е глътнал вода и да заяжда, или губи контакт.
Може и от мизерията вече и някоя от двете ролки да е изпилена/износена и да заяжда в конкретна посока на конкретни места по обиколката ѝ, според зависи как е изпилена и кога ще удари с ръба си.
Може и просто буксата да е окислена от вода и препарати за автомивка, поради изметнатото уплътнение.
Може да са свършили четките на електромотора. Може и колектора да е износен до непоносими нива в електромотора.
Ако е със жило, то не прави цял оборот по механизма, и е логично както ти е писал колегата по-горе да заяжда в едната посока. Авенсис Т22 от тия години е със жила в моторизирания механизъм и не затваря само в едната посока, защото масово жилото ръждясва от едната страна и в края на филма се къса. Капсуловано е и не се ремонтира, или аз не видях начин. Виждал съм разглобен механизъм от Т22, защото нарязах една за части, а и имам Т25.
Спиращата електроника ти е наред според мен - ако беше тя, щеше да ти блъска стъклото в затворено или отворено положение. Отделно че имаше процедура за калибрация на изключвателите по спомен. Спуска се стъклото до долу и се задържа бутона за спускането, без да се пуска още поне 10 секунди. След това се вдига стъклото и без да се пуска бутона пак се държи над 10 секунди. Пробвай и това, но не очаквам че ще помогне.
Без да разхвърляш врата няма да получиш нищо смислено като отговор - само абстракции на база собствения опит на съфорумците. А при теб може да е различна причината.
Ето ти снимка на предполагаемия механизъм. Ако дадеш ОЕМ каталожен номер на механизма или номер на рама, ще ти извадя снимка на конкретния механизъм. Засега спирам да си хабя клавиатурата за мъглявини.
- Прикачени файлове
-
- s-l1600.jpg (510.37 KiB) Преглеждано 51 пъти
Opel Astra F 1.7D(1993) -> Toyota Avensis T25 (2005), E: 1ZZFE, F: ZZT251L / Corolla Verso (07.2007), E: 1ZZFE, F: ZNR11L
--
Тц...тц...тц...
--
Тц...тц...тц...
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 4 госта