Как да подобря просвета на Corolla
- Ивайло Димов
- Мнения: 1537
- Регистриран на: 11 Яну 2022 15:35
- Местоположение: Шумен
- Автомобил: Seat Toledo1,8 20V AGN
- Благодарил/а: 162 пъти
- Получена благодарност: 154 пъти
Как да подобря просвета на Corolla
Ужас ,тва недей го слага в никакъв случай .Принципно подложки се монтират в долния или горния край на пружината ,но са специално произведени за конкретния автомобил - има и некви универсални но не е желателно .Убав комплект за определен автомобил под 100 кинта трудна работа ,ако ще слагаш нещо променящо конструкцията първо правило е безопасността .
Тези силиконови или полиуретанови навивки са лъжа и измама.
Колко искаш да я вдигнеш -2-3 см или повече.
Тези силиконови или полиуретанови навивки са лъжа и измама.
Колко искаш да я вдигнеш -2-3 см или повече.
-
- Мнения: 170
- Регистриран на: 13 Яну 2013 19:49
- Местоположение: Габрово
- Благодарил/а: 6 пъти
- Получена благодарност: 13 пъти
Как да подобря просвета на Corolla
Здрасти колега!
Преди около 8 години сложих подобни на Корола комби само отзад и имаше ефект с около 2 см.Така и продадох колата!
Преди около 8 години сложих подобни на Корола комби само отзад и имаше ефект с около 2 см.Така и продадох колата!
Carina 4AFE - 1994 - бивша
Corolla 4EFE - 1998 - бивша
Prius 2011
Forester 2.0XT - 2004 - скоро бивша,Продава се!
Corolla 4EFE - 1998 - бивша
Prius 2011
Forester 2.0XT - 2004 - скоро бивша,Продава се!
-
- Мнения: 1137
- Регистриран на: 09 Юли 2012 14:32
- Местоположение: Пазарджик
- Благодарил/а: 31 пъти
- Получена благодарност: 18 пъти
Как да подобря просвета на Corolla
И вози твърдо. Ако я товариш с метанови бутилки става.
Toyota Corolla E11 1,3; Yaris SCP90 1,3 VVTI; Auris E15 1.33 VVTI;
-
- Мнения: 12
- Регистриран на: 10 Сеп 2024 10:49
- Местоположение: София
- Автомобил: Auris E180 HSD
- Получена благодарност: 12 пъти
Как да подобря просвета на Corolla
Не, няма да върши работа.
Не виждам как може тези буфери да повдигнат колата. Единствено ограничават/намаляват сгъването на пружината. Може да очакваш да стане скоклеста колата, няма да абсорбира добре неравностите, гумите ще отскачат от тях поради намаляване на работните рамена и от втърдяването ще загубиш сцепление. Увеличава се възможността при сериозно сгъване да счупиш част от пружината. Ако търсиш нещо за повдигане на Аурис (както и за моделите по-горе в темата важи) се ползват спейсъри или по-нашему - подложки, които се слагат над тампоните на задните амортисьори (или пък между горния край на пружината и тампона) и над предните макферсон тампони. Идвам от Субару сектата и там е редовен номер такова повдигане. Разбира се става и с по-високи амортисьори и пружини в комбинация, но при Субару са масово заместими модели и е доста по-лесно да се намери по-високо окачване. За Аурис хибрид не знам да има от други модели, не съм разглеждал окачванията дали например биха съвпаднали от Корола крос от както излезе или Рав 4 от същите години. Почти съм убеден, че за новите Корола хечбек и комби биха станали от Корола Крос, за седана не мога да кажа. Ясно е, че ще са различни парт номера от каталога, но въпросът е да са технически заместими като място и начин на монтаж, междуболтово и т.н. Ключовата дума тук е оптимизация на производството и не мисля, че за сходни моделни гами са измисляли топлата вода за всеки модел по отделно.
При всички положения всяко повдигане/сваляне нивото на колата води до необходимост от реглаж на окачването. Приказките, че не може да влезе в допуски са глупости, тъй като запасът е голям - плюс 5-6 градуса е сток кастъра и около минус градус и половина е камбър-а отпред, а отзад камбър е около минус 0,5 градуса. Сходимостта също има достатъчен ресурс. Повдигане с 2-3 см. отпред/отзад ще намали тези стойности, но дори няма да застанат близо до нулата, т.е. запас има. Може би 5 и нагоре см. лифт би стигнало нулевите стойности. Всъщност старите коли бяха с близо до нулата стойности стойности, пък се караха нормално. С малък лифт няма да е нужно друго като носачи и т.н. В идеалния заводски случай разбира се ще има заводски подложки между мостовете и купето или пък самата форма, ще е такава, че да не се пипа геометрията. Тогава обаче и кормилния кардан ще е различен, водни маркучи и тн., става си филм.
Аз отдавна не оставям реглажа на предвидените допуски по програма или менюъл (за отпред говоря, че отзад ако има реглаж на камбър и кастър е друга бира кола), като карам сервиза да направи поне градус в минус камбъра, а сходимостта и отпред и отзад да е в плюс 1-2 минути.
Така или иначе се отплеснах, но за такива става въпрос https://www.ebay.com/itm/386894962016. Ето и в европа налични https://seksuspension.eu/products/toyot ... it-2th-gen Аз бих предпочел предните фланци да са с разминаващи се отвори за заводските шпилки на заводския тампон и монтажните шпилки на самия фланец, за да не се избиват и набиват шпилки, както и да са изцяло метални, че дори и от много твърда пластмаса, все има изкривяване и леко пружиниране, но каквото има все пак. В олх има предлагане на метални, хората, които се занимават с това предполагам имат размери и машини, защо да не могат да произведат и за по новите модели.
Поздрави и се надявам да съм бил полезен!
Не виждам как може тези буфери да повдигнат колата. Единствено ограничават/намаляват сгъването на пружината. Може да очакваш да стане скоклеста колата, няма да абсорбира добре неравностите, гумите ще отскачат от тях поради намаляване на работните рамена и от втърдяването ще загубиш сцепление. Увеличава се възможността при сериозно сгъване да счупиш част от пружината. Ако търсиш нещо за повдигане на Аурис (както и за моделите по-горе в темата важи) се ползват спейсъри или по-нашему - подложки, които се слагат над тампоните на задните амортисьори (или пък между горния край на пружината и тампона) и над предните макферсон тампони. Идвам от Субару сектата и там е редовен номер такова повдигане. Разбира се става и с по-високи амортисьори и пружини в комбинация, но при Субару са масово заместими модели и е доста по-лесно да се намери по-високо окачване. За Аурис хибрид не знам да има от други модели, не съм разглеждал окачванията дали например биха съвпаднали от Корола крос от както излезе или Рав 4 от същите години. Почти съм убеден, че за новите Корола хечбек и комби биха станали от Корола Крос, за седана не мога да кажа. Ясно е, че ще са различни парт номера от каталога, но въпросът е да са технически заместими като място и начин на монтаж, междуболтово и т.н. Ключовата дума тук е оптимизация на производството и не мисля, че за сходни моделни гами са измисляли топлата вода за всеки модел по отделно.
При всички положения всяко повдигане/сваляне нивото на колата води до необходимост от реглаж на окачването. Приказките, че не може да влезе в допуски са глупости, тъй като запасът е голям - плюс 5-6 градуса е сток кастъра и около минус градус и половина е камбър-а отпред, а отзад камбър е около минус 0,5 градуса. Сходимостта също има достатъчен ресурс. Повдигане с 2-3 см. отпред/отзад ще намали тези стойности, но дори няма да застанат близо до нулата, т.е. запас има. Може би 5 и нагоре см. лифт би стигнало нулевите стойности. Всъщност старите коли бяха с близо до нулата стойности стойности, пък се караха нормално. С малък лифт няма да е нужно друго като носачи и т.н. В идеалния заводски случай разбира се ще има заводски подложки между мостовете и купето или пък самата форма, ще е такава, че да не се пипа геометрията. Тогава обаче и кормилния кардан ще е различен, водни маркучи и тн., става си филм.
Аз отдавна не оставям реглажа на предвидените допуски по програма или менюъл (за отпред говоря, че отзад ако има реглаж на камбър и кастър е друга бира кола), като карам сервиза да направи поне градус в минус камбъра, а сходимостта и отпред и отзад да е в плюс 1-2 минути.
Така или иначе се отплеснах, но за такива става въпрос https://www.ebay.com/itm/386894962016. Ето и в европа налични https://seksuspension.eu/products/toyot ... it-2th-gen Аз бих предпочел предните фланци да са с разминаващи се отвори за заводските шпилки на заводския тампон и монтажните шпилки на самия фланец, за да не се избиват и набиват шпилки, както и да са изцяло метални, че дори и от много твърда пластмаса, все има изкривяване и леко пружиниране, но каквото има все пак. В олх има предлагане на метални, хората, които се занимават с това предполагам имат размери и машини, защо да не могат да произведат и за по новите модели.
Поздрави и се надявам да съм бил полезен!
E180 Auris 2ZR-FXE / B14 LGT EJ255 / HT XL7 H27A
-
- Мнения: 39
- Регистриран на: 20 Окт 2024 16:46
- Местоположение: София
- Автомобил: Auris
- Благодарил/а: 4 пъти
- Получена благодарност: 11 пъти
Как да подобря просвета на Corolla
Това което бих искал да постигна е 2 - 3 сантиметра максимусм. Предполагам, че някои от таксиметраджиите каращи Аурис такси е слагал. Знам, че при Приуса таксиметраджиите слагат.
Другия въпрос е ако бъде подигната колата с въпросните подложки, би ли се отразило на разхода и най-важното на устойчивостта по време на шофиране
Поздрави!
Другия въпрос е ако бъде подигната колата с въпросните подложки, би ли се отразило на разхода и най-важното на устойчивостта по време на шофиране
Поздрави!
- Ивайло Димов
- Мнения: 1537
- Регистриран на: 11 Яну 2022 15:35
- Местоположение: Шумен
- Автомобил: Seat Toledo1,8 20V AGN
- Благодарил/а: 162 пъти
- Получена благодарност: 154 пъти
Как да подобря просвета на Corolla
Въпроса е колко са уморени пружините и амортисьорите .2-3 см не е чак толкова ,че да окаже негативно влияние ако не си рейсър и шофираш спокойно .
-
- Мнения: 39
- Регистриран на: 20 Окт 2024 16:46
- Местоположение: София
- Автомобил: Auris
- Благодарил/а: 4 пъти
- Получена благодарност: 11 пъти
Как да подобря просвета на Corolla
Здравейте, на всички колеги. Днес си взех колата от сервиза след повдигане с един от по-горе предложените варианти, освен подложките смени и задни амортисьори. Резултатът е много добър. Когато взех колата между задната гума и ръба на калника имаше 2 пръста разстояние, което при малко натоварване изчезваше и колата опираше при преминаване през легнал полицай. Сега разстоянието е 5 пръста и изглежда много по висока. Доволен съм от резултат остава само да е достатъчно стабилна в завоите. Ето и малко снимки.
- Прикачени файлове
-
- viber_изображение_2025-07-10_22-27-28-671.jpg (315.42 KiB) Преглеждано 735 пъти
-
- viber_изображение_2025-07-10_22-27-28-748.jpg (446.02 KiB) Преглеждано 735 пъти
-
- Мнения: 39
- Регистриран на: 20 Окт 2024 16:46
- Местоположение: София
- Автомобил: Auris
- Благодарил/а: 4 пъти
- Получена благодарност: 11 пъти
Как да подобря просвета на Corolla
Вчера карах колата по магистралата и забелязах, че колата малко трудно се вкарва в правия път. Майстора каза, че я е карал на реглаш преден и заден мост, но въпреки това нещо не е наред. Въпроса е дали реглажа е напревен като хората или заради повдигането не може да бъдат нещата както трябва. От снимката забелязвам, че на предно ляво градусите са 0.0 дали от това е проблема. А проблема е, че като пипна леко волана на ляво или дясно, не се връща сам а остава много леко на вид на ляво или дясно съответно.
- Прикачени файлове
-
- IMG-a2063ca842f5831be3943feb031e6b76-V.jpg (217.44 KiB) Преглеждано 424 пъти
- max-2
- Мнения: 2109
- Регистриран на: 08 Дек 2005 19:15
- Местоположение: Пловдив
- Благодарил/а: 42 пъти
- Получена благодарност: 114 пъти
Как да подобря просвета на Corolla
Не се вижда много добре, но сходимостта трябва да е 0 или малко в +, за да държи пътя добре.
Carina E 4AFE LB 1992
-
- Мнения: 1533
- Регистриран на: 20 Яну 2010 19:43
- Местоположение: Бургас
- Автомобил: служебен
- Благодарил/а: 383 пъти
- Получена благодарност: 98 пъти
Как да подобря просвета на Corolla
Не знам кой от предложените варианти сте ползвали, а и не ми се четат сега.
Обаче без правилната настройка на окачването резултатът ще е винаги един и същ!
Със стандартните шаблони / стойности, въведени в машината, няма как да се направи правилен реглаж!
Необходима е тяхната корекция, за да се достигне максимално до фабричното поведение на автомобила.
По-скоро на място, където се извършва настройка на окачването и подготовка на off-road машини.
Пробвай в профилния форум да намериш информация по въпроса.
Успех!
Обаче без правилната настройка на окачването резултатът ще е винаги един и същ!
Със стандартните шаблони / стойности, въведени в машината, няма как да се направи правилен реглаж!
Необходима е тяхната корекция, за да се достигне максимално до фабричното поведение на автомобила.
По-скоро на място, където се извършва настройка на окачването и подготовка на off-road машини.
Пробвай в профилния форум да намериш информация по въпроса.
Успех!
- mapamop
- Мнения: 5342
- Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
- Местоположение: Русе
- Автомобил: Avensis WG T25,1ZZFE,2005
- Благодарил/а: 167 пъти
- Получена благодарност: 627 пъти
Как да подобря просвета на Corolla
Чисто геометрично като "удължиш" пружините, от натиска горната част от гумата се разкрачва навън а долната навътре. Ясно че амортесьора има някакъв ход и ще се разпъне, но носачите са си все със същата дължина/ширина от шенкела до ушите на моста. Има лека хлабина в амортесьора и в самия шенкел през който може да коригираш, но мисля там да беше лимита в рамките на 2-3 градуса максимум. Май си предобрил повдигането и ти е свит ъгъла на колелата...
То си се вижда и в двата розово-червени правоъгълника в центъра на екрана че ти индикира разкрачени в горния край гуми. Мини през нов реглаж на окачване да ги приберат отгоре колкото позволяват монтажните отвори и резбите на разните накрайници, и ако не влезе в правилната геометрия ще трябва да понамалиш просвета, или да търсиш кой да ти направи издължени носачи. Май беше за предпочитане в завоите колелата да са прибрани отгоре, отколкото да са разкрачени.
То си се вижда и в двата розово-червени правоъгълника в центъра на екрана че ти индикира разкрачени в горния край гуми. Мини през нов реглаж на окачване да ги приберат отгоре колкото позволяват монтажните отвори и резбите на разните накрайници, и ако не влезе в правилната геометрия ще трябва да понамалиш просвета, или да търсиш кой да ти направи издължени носачи. Май беше за предпочитане в завоите колелата да са прибрани отгоре, отколкото да са разкрачени.
Opel Astra F 1.7D(1993) -> Toyota Avensis T25 (2005), E: 1ZZFE, F: ZZT251L / Corolla Verso (07.2007), E: 1ZZFE, F: ZNR11L
--
Тц...тц...тц...
--
Тц...тц...тц...
-
- Мнения: 563
- Регистриран на: 13 Окт 2008 23:32
- Местоположение: София
- Автомобил: Avensis 3S-FE,RAV4 XA30 1AZ-FE
- Благодарил/а: 24 пъти
- Получена благодарност: 70 пъти
Как да подобря просвета на Corolla
BearSm,
с риск мнението да бъде порицано ще напиша малко общи приказки.
Първо – винаги, при повдигане, устойчивостта се влошава. Надявам се, че си подходил сравнително грамотно и си подлагал дистанционна подложка (фланец) над макферсона, тоест не си нарушил работния ход на пружината? Отзад, предполагам (пиша предполагам, защото не съм сигурен дали тази Корола/Аурис е с торсионна греда отзад, или с независимо окачване) си подложил нещо между пружината и купето, или пружината и моста?
Както и да е...
Фабричните настройки вече са различни и за да търсиш подобрение трябва да имаш човек с който да се занимавате и с който да си имате приказка, поне да сте познати, защото вероятно ще се правят няколко проби и защото вероятно за задоволителен резултат на монитора нещата може да светят в червено, а не в зелено.
Като начало се опитайте да направите отрицателен страничен наклон (camber), първо -30`, после може и да пробвате с 1 градус. Възможно е да не стане с фабричните болтове на амортисьорната стойка към шенкела и тогава се купуват специални (надявам се Тойота, да не са премахнали тази опция, която беше налична много години при старите им модели). Над градус вече може да се появи леко износване на вътрешния ръб на гумата. То от своя страна се компенсира с намаляване на сходимостта, като може да се наложи и да се „отвори“ над нормите. Макар да смятам, че при градус няма има проблем, така че изолзвайте заводските норми за сходимост.
За стабилизацията към средно положение, много помага увеличаването на налъжния наклон на шенкелната ос (caster), но там нещата вече навлизат в друга плоскост и няма смисъл да коментираме нещо, което няма да се случи.
Още по встрани от темата, но трябва да добавя и нещо, което съм срещал, макар да смятам, че тук не се касае за такъв ефект. Гуми експлоатирани много време при дадена настройка на окачването се износват по определен начин и при промяна на накой параметър после се наблюдават аномалии. Пример – вярно с товарен автомобил, но все пак е някакъв пример. Беше каран много време с голямо отклонение в сходимостта, и разбира се гумите бяха неравномерно износени. След регулиране на сходимостта, започна да се усеща по-неустойчив, нямаше я стабилността в средно положение, а сякаш по-малко „дръпваше“ ту вляво, ту вдясно и т.н. С други думи – много по-зле с правилната сходимост. Проблемът се реши с две нови гуми.
с риск мнението да бъде порицано ще напиша малко общи приказки.
Първо – винаги, при повдигане, устойчивостта се влошава. Надявам се, че си подходил сравнително грамотно и си подлагал дистанционна подложка (фланец) над макферсона, тоест не си нарушил работния ход на пружината? Отзад, предполагам (пиша предполагам, защото не съм сигурен дали тази Корола/Аурис е с торсионна греда отзад, или с независимо окачване) си подложил нещо между пружината и купето, или пружината и моста?
Както и да е...
Фабричните настройки вече са различни и за да търсиш подобрение трябва да имаш човек с който да се занимавате и с който да си имате приказка, поне да сте познати, защото вероятно ще се правят няколко проби и защото вероятно за задоволителен резултат на монитора нещата може да светят в червено, а не в зелено.
Като начало се опитайте да направите отрицателен страничен наклон (camber), първо -30`, после може и да пробвате с 1 градус. Възможно е да не стане с фабричните болтове на амортисьорната стойка към шенкела и тогава се купуват специални (надявам се Тойота, да не са премахнали тази опция, която беше налична много години при старите им модели). Над градус вече може да се появи леко износване на вътрешния ръб на гумата. То от своя страна се компенсира с намаляване на сходимостта, като може да се наложи и да се „отвори“ над нормите. Макар да смятам, че при градус няма има проблем, така че изолзвайте заводските норми за сходимост.
За стабилизацията към средно положение, много помага увеличаването на налъжния наклон на шенкелната ос (caster), но там нещата вече навлизат в друга плоскост и няма смисъл да коментираме нещо, което няма да се случи.
Още по встрани от темата, но трябва да добавя и нещо, което съм срещал, макар да смятам, че тук не се касае за такъв ефект. Гуми експлоатирани много време при дадена настройка на окачването се износват по определен начин и при промяна на накой параметър после се наблюдават аномалии. Пример – вярно с товарен автомобил, но все пак е някакъв пример. Беше каран много време с голямо отклонение в сходимостта, и разбира се гумите бяха неравномерно износени. След регулиране на сходимостта, започна да се усеща по-неустойчив, нямаше я стабилността в средно положение, а сякаш по-малко „дръпваше“ ту вляво, ту вдясно и т.н. С други думи – много по-зле с правилната сходимост. Проблемът се реши с две нови гуми.
- slowtraveler
- Мнения: 6362
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 373 пъти
- Получена благодарност: 401 пъти
Как да подобря просвета на Corolla
И като допълнение
1. повишеният просвет нарушава аеродинамиката и освен всичко друго води до повишен разход... Колко - ами вероятно минимално, но го има като общоизвестен факт
2. Колкото и малко да е - поради различен ъгъл на носачите, колеята намалява, което също се отразява на устойчивостта и усещането на автомобила...
Горното го споменавам само за да се има предвид - той колегата вече се е решил и го е направил
П.С. Който смята, че ъглите са нещо имагинерно да прочете какво представлява например антидайв геометрията на предното окачване на сегашният Макларън във Формула едно - уж малки промени в ъгли и начин на прилагане силата по окачването, пък резултата е налице

1. повишеният просвет нарушава аеродинамиката и освен всичко друго води до повишен разход... Колко - ами вероятно минимално, но го има като общоизвестен факт


2. Колкото и малко да е - поради различен ъгъл на носачите, колеята намалява, което също се отразява на устойчивостта и усещането на автомобила...
Горното го споменавам само за да се има предвид - той колегата вече се е решил и го е направил

П.С. Който смята, че ъглите са нещо имагинерно да прочете какво представлява например антидайв геометрията на предното окачване на сегашният Макларън във Формула едно - уж малки промени в ъгли и начин на прилагане силата по окачването, пък резултата е налице


Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
-
- Мнения: 1533
- Регистриран на: 20 Яну 2010 19:43
- Местоположение: Бургас
- Автомобил: служебен
- Благодарил/а: 383 пъти
- Получена благодарност: 98 пъти
Как да подобря просвета на Corolla
За някои марки / модели се продават фабрични китове за "повдигане".
Отново - https://offroad-bulgaria.com/
Отново - https://offroad-bulgaria.com/
- slowtraveler
- Мнения: 6362
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 373 пъти
- Получена благодарност: 401 пъти
Как да подобря просвета на Corolla
Да, и това съвсем не е заради лошо проектиран автомобил, а заради желание на експлоатанта да използва автомобила при условия, различаващи се от тези, предвидени от производителя...
Жертваш нещо (например устойчивост, икономия, екология, здравина/дълговечност например заради други ъгли на полуоски, окачване, ходове на окачването до ограничители и т.н.) за да получиш друго - по-висока проходимост или 'по-удобно качване на тротоар'


Не упреквам колегата за избора му - това си е негово решение - всеки сам си решава трябва ли му някоя такава 'замяна' или не..

P.S. миналата седмица двама приятели и роднини идваха на гости с еднакви нови Короли хибрид.. Единият се оплака, че колата била доста ниска и опряла отдолу при преминаване на една незначителна гърбица (не неравност на пътя, а профилът на ландшафта е такъв)... Като попитах другият за същото място каза, че не е имал проблем и съвсем нормално се минава... А уж автомобилите съвсем еднакъв модел/година (е да - единият - червен - може боята да е по-лека от сивата

Та се чудя дали има различни варианти на окачване този модел, или просто различният шофьор и умения са причината... (същият път безпроблемно го минава и братовчед ми с хибридно Камри 2024, както и приятел с Flying Spur)...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 7 госта