Новите Corolla Hybrid MC23 - впечатления и особености

Дискусии, коментари, идеи, предложения, срещи, история, интересни факти
Публикувай отговор
TheRealDacho
Мнения: 77
Регистриран на: 05 Фев 2025 15:46
Местоположение: Botevgrad
Автомобил: Corolla Touring Sports GR
Благодарил/а: 39 пъти
Получена  благодарност: 18 пъти

Новите Corolla Hybrid MC23 - впечатления и особености

Мнение от TheRealDacho » 03 Юли 2025 10:30

Забелязвам тенденциозно че в която и да е тема, ако се изложи мнение с което Hursa не е съгалсен, не може да се обори по никакъв начин. Дори и 10 човека да са съгласни с даде но твърдение то пак е грешно.

Не коментирам конкретното твърдение по-горе заради което се води този спор, а казвам като цяло наблюдения в последните 5 месеца от както съм в този форум.

И всеки път като се стигне до спорене и темата се отклонява много бързо от това за което е предназначена.

МОЛЯ придържайте се към смисъла на темата, а не в безсмислени спорове.

Hursa
Мнения: 5744
Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
Местоположение: Козлодуй
Благодарил/а: 27 пъти
Получена  благодарност: 176 пъти

Новите Corolla Hybrid MC23 - впечатления и особености

Мнение от Hursa » 03 Юли 2025 10:34

Ами как да го оборите? С общи сентенции? Пак да напиша - вие го твърдите - "не сте си го измислили, а е от дългогодишни специалисти в бранша", имате възможност, дайте линк и ми натрийте носа. smile.gif
► Виж съдържание
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid

Аватар
WoLF
Мнения: 3536
Регистриран на: 05 Май 2016 09:21
Местоположение: Стара Загора
Автомобил: Приус '07
Благодарил/а: 755 пъти
Получена  благодарност: 286 пъти

Новите Corolla Hybrid MC23 - впечатления и особености

Мнение от WoLF » 03 Юли 2025 11:01

Офтопик
В спора се ражда истината, а тя е че човека си има мнение и си държи на него. В някои случаи съм съгласен, в други не. Да бъде!
ИзображениеИзображениеИзображение

Аватар
flammen
Мнения: 115
Регистриран на: 04 Фев 2014 19:05
Местоположение: София
Благодарил/а: 3 пъти
Получена  благодарност: 8 пъти

Новите Corolla Hybrid MC23 - впечатления и особености

Мнение от flammen » 03 Юли 2025 11:04

Мен дискусия само с Hursa ми е скучна. Липсва ми Крачунов, те двамата в тандем бяха сила. Ама админите му сервираха банани за съжаление :cheers:
Corolla E15 2.0 D4D
Lexus LBX

Hursa
Мнения: 5744
Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
Местоположение: Козлодуй
Благодарил/а: 27 пъти
Получена  благодарност: 176 пъти

Новите Corolla Hybrid MC23 - впечатления и особености

Мнение от Hursa » 03 Юли 2025 11:06

Нека човека да си държи на мнението, нека и експлоатира автомобила, както счита, че е най-добре (прав е). Но то в случая противоречи на общата линия, която се опитвахме да защитим срещу недоволния колега. smile.gif
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid

planetarydrive
Мнения: 109
Регистриран на: 21 Яну 2021 18:19
Местоположение: Пловдив
Автомобил: Camry
Благодарил/а: 1 път
Получена  благодарност: 23 пъти

Новите Corolla Hybrid MC23 - впечатления и особености

Мнение от planetarydrive » 03 Юли 2025 11:30

Никъде в споменатите сайтове не съм чул съвет да не се ускорява рязко хибрид. Щях да забележа, защото съм ги гледал по няколко пъти. Категорично проф.Джон Кели от Вебер Ауто е първи източник на качествена информация и изключително детайлна, не само за Тойота. След това Ахмед от Car care nut. Други не съм срещал. Не помня да са казвали нещо за динамично каране освен в контекст на повишен разход. Конструкцията на Тойота хибрид е такава, че няма какво да се натовари механично. Единствено свирят гумите, но това разтоварва трансмисията при ускорение. При продължително спортно каране, особено в горещини, батерията загрява и намалява, а според моите предположения и напълно изключва подаване на ток към силовия елмотор. Каквото въздействие би имало рязкото ускорение при всички задвижвания, такова би било и при Тойота хибрид, даже по-малко поради липса на триещи се механизми, превключватели, лентови спирачки и тн износващи се части. Има един ограничител на въртящ момент, но той кога приплъзва, не е съвсем ясно.

Аватар
FearSoft
Мнения: 610
Регистриран на: 20 Май 2022 09:51
Местоположение: Пловдив
Автомобил: Corolla Hybrid 1.8. Tук е!
Благодарил/а: 64 пъти
Получена  благодарност: 112 пъти

Новите Corolla Hybrid MC23 - впечатления и особености

Мнение от FearSoft » 03 Юли 2025 12:05

Малко информация от интернет https://www.google.com/search?sca_esv=0 ... 69&dpr=1.3:
► Виж съдържание
Да, генерирано от AI, който аз лично много не харесвам, но за да стигне до това заключение явно е изкопал информацията от по-дълбоко.
Както и да е, всеки да си кара колата както му е кеф (без да пречи на другите, естествено). И всеки има глава на раменете си, за да обработва това, което види, прочете или му кажат. :thumbsup:
Toyota Corolla 1.8L (HEV Special), Ex+, MC23

Hursa
Мнения: 5744
Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
Местоположение: Козлодуй
Благодарил/а: 27 пъти
Получена  благодарност: 176 пъти

Новите Corolla Hybrid MC23 - впечатления и особености

Мнение от Hursa » 03 Юли 2025 12:15

Вижте, как сте задали въпроса - типа отговори е предизвестен.
Вижте отговорите - когато се зададе по друг начин въпроса:
"Hybrid Integration:
In hybrid vehicles, e-CVTs are often paired with electric motors, which can provide instant torque and contribute to strong initial acceleration.
No Theoretical Limit:
There isn't a fundamental, theoretical limit to the acceleration an e-CVT can achieve. The actual acceleration performance depends on the engine's power output, the hybrid system (if present), and the car's overall design.
Driver Perception:
Some drivers may prefer the feel of a traditional geared transmission during acceleration, particularly when maximizing performance. This preference is subjective and doesn't reflect a limitation of the e-CVT's capabilities."
Синтезира типичните отговори на базата на въпроса, най-често срещаните - но истината не подлежи на демокрация. Трябва да се подбират източниците, най-квалитетните, които имат отношение по въпроса, а често информацията в тях не е публикувана или е ограничено представена в нета, тъй като е специализирана.
► Виж съдържание
Последно промяна от Hursa на 03 Юли 2025 12:54, променено общо 1 път.
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid

planetarydrive
Мнения: 109
Регистриран на: 21 Яну 2021 18:19
Местоположение: Пловдив
Автомобил: Camry
Благодарил/а: 1 път
Получена  благодарност: 23 пъти

Новите Corolla Hybrid MC23 - впечатления и особености

Мнение от planetarydrive » 03 Юли 2025 12:50

Нали с наличния естествен интелект, точно това казахме, ама далеч по-детайлно. Всяка трансмисия, ако замени eCVT в питането, даже да е от 2 зъбни колела, ще получи същия отговор. Естествено, че всичко се износва повече и разходът се вдига при повишено натоварване.

planetarydrive
Мнения: 109
Регистриран на: 21 Яну 2021 18:19
Местоположение: Пловдив
Автомобил: Camry
Благодарил/а: 1 път
Получена  благодарност: 23 пъти

Новите Corolla Hybrid MC23 - впечатления и особености

Мнение от planetarydrive » 03 Юли 2025 12:55

Сега чета, че изкуственият интелект замесва ремък в ECVT, добър аргумент да се избягва ползването му засега, освен за забавление.

Hursa
Мнения: 5744
Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
Местоположение: Козлодуй
Благодарил/а: 27 пъти
Получена  благодарност: 176 пъти

Новите Corolla Hybrid MC23 - впечатления и особености

Мнение от Hursa » 03 Юли 2025 13:12

Просто отговора, получен от колегата е за cvt - затова пише за "belt and pulleys" - каквито няма в е-cvt.
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid

TheRealDacho
Мнения: 77
Регистриран на: 05 Фев 2025 15:46
Местоположение: Botevgrad
Автомобил: Corolla Touring Sports GR
Благодарил/а: 39 пъти
Получена  благодарност: 18 пъти

Новите Corolla Hybrid MC23 - впечатления и особености

Мнение от TheRealDacho » 03 Юли 2025 14:13

planetarydrive написа: 03 Юли 2025 12:55 Сега чета, че изкуственият интелект замесва ремък в ECVT, добър аргумент да се избягва ползването му засега, освен за забавление.
Тука малка поправка. Конвенционалното CVT е това което използва ремъци.
еCVT което е ползва в хибридните Тойоти използва планетарни зъбни колела и електормотори.
Основни компоненти на eCVT кътията
  • Двигател с вътрешно горене (ДВГ) – свързан с планетарния редуктор.
  • MG1 (Motor Generator 1) – действа като стартер и генератор, свързан със слънчевата шестерня.
  • MG2 (Motor Generator 2) – основен задвижващ мотор, свързан с коронната шестерня и колелата.
  • Планетарен редуктор – механично „сърце“ на eCVT, което балансира въртенето между трите източника.
РежимКакво се случва
Старт/зарежданеДВГ върти MG1, който зарежда батерията. Колелата не се движат
Електрическо движениеMG2 задвижва колелата. ДВГ е изключен
Смесено движениеДВГ и MG2 работят заедно. MG1 регулира баланса между тях
Спиране/регенерацияMG2 действа като генератор и връща енергия в батерията

Hursa
Мнения: 5744
Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
Местоположение: Козлодуй
Благодарил/а: 27 пъти
Получена  благодарност: 176 пъти

Новите Corolla Hybrid MC23 - впечатления и особености

Мнение от Hursa » 03 Юли 2025 14:29

Кажете го на "изкуствения интелект" - грешката е негова. smile.gif Та след като греши така елементарно в случая - трябва ли да се вземе под внимание другото изписано в цитирания отговор?
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid

TheRealDacho
Мнения: 77
Регистриран на: 05 Фев 2025 15:46
Местоположение: Botevgrad
Автомобил: Corolla Touring Sports GR
Благодарил/а: 39 пъти
Получена  благодарност: 18 пъти

Новите Corolla Hybrid MC23 - впечатления и особености

Мнение от TheRealDacho » 03 Юли 2025 14:32

Той изкуственият интелект не греши в случая(в повечето случаи). Изцяло зависи как се задава въпроса.

Hursa
Мнения: 5744
Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
Местоположение: Козлодуй
Благодарил/а: 27 пъти
Получена  благодарност: 176 пъти

Новите Corolla Hybrid MC23 - впечатления и особености

Мнение от Hursa » 03 Юли 2025 14:45

Не греши? Въпроса е за е-cvt, отговора за cvt. Как би изглеждала грешката според вас.
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: Bing [Bot] и 4 госта