Привет отново. И така ... какво се случва. Колата работи перфектно. Разход 4.8 София. И на другия ден , ръмжи повече , върви тежко, батерията пада постепенно до 40 % двете лилави черти и си стои там. Колата не пали да си навакса , а пали ДВГ само когато подам газ. Това повече от 40 Мин. После решава да качи батерията до 50 % и става малко по лека. Разхода вече е 8/100 по равното . После е Ок всичко. След седмица отново същото.
На OBD II няма грешка . Д-р prius също не се мръщи. Температурата на батерията в норма , карам с хибрид асистента и вентилатора го чувам . Обслужена и глезена кола е. Харесвам си я. Ще се опитам да кача видео
Ново 20 на приус 20. Странно поведение
-
- Мнения: 7
- Регистриран на: 23 Мар 2022 06:57
- Местоположение: София
- Автомобил: Хонда H RV
- Благодарил/а: 2 пъти
- Получена благодарност: 1 път
Ново 20 на приус 20. Странно поведение
- Прикачени файлове
-
- Това е запис от dr prius
- Screenshot_2025-06-25-18-18-35-887_com.android.chrome-edit.jpg (710.09 KiB) Преглеждано 497 пъти
- BOz
- Мнения: 4585
- Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 6 пъти
- Получена благодарност: 219 пъти
Ново 20 на приус 20. Странно поведение
Това поведение е малко странно. Но и същевременно може и да има обяснение. Също така, няма как за едно каране колата да вдигне разхода на 8/100, защото това означава, че гледаш разход само за това придвижване, което тази кола няма като опция. Така, че има много неизвестни факти, които или пропускаш, или не споделяш.
Когато падне колата на лилавите черти, тя не пали ДВГ-то за да зареди батерията веднага, защото не е стигнала точно определен минимален праг, когато трябва да направи това насила.
Ако профила на управление точно в този момент е такъв, че да не пада до минимума, но и няма достатъчно дълго време движение (накъсано), за да я зареди в движение, държиш точно този баланс в лилава черта, където хем не пада до минимум да пусне насилствено зареждане, хем няма време да качи заряд.
Така, че има много какво да се гледа за това поведение.
Като за начало когато влезе в този решим и спреш на едно място (примерно на светофар), натискаш педала на газта и спирачката (двата едновременно) до край. Така за около минута, две, докато чакаш на светофара ще качиш поне 1-2 черти и ще излезеш от лилавата зона, в която колата ти създава усещане за "невървене", защото ДВГ-то работи на по-високи от необходимите обороти, за да вкарва и заряд в батерията, освен чистото обезпечаване на движението на колата. И само гледай да не пуснеш педала на спирачката вместо този на газта, ако още не е тръгнала колоната пред теб.
Когато падне колата на лилавите черти, тя не пали ДВГ-то за да зареди батерията веднага, защото не е стигнала точно определен минимален праг, когато трябва да направи това насила.
Ако профила на управление точно в този момент е такъв, че да не пада до минимума, но и няма достатъчно дълго време движение (накъсано), за да я зареди в движение, държиш точно този баланс в лилава черта, където хем не пада до минимум да пусне насилствено зареждане, хем няма време да качи заряд.
Така, че има много какво да се гледа за това поведение.
Като за начало когато влезе в този решим и спреш на едно място (примерно на светофар), натискаш педала на газта и спирачката (двата едновременно) до край. Така за около минута, две, докато чакаш на светофара ще качиш поне 1-2 черти и ще излезеш от лилавата зона, в която колата ти създава усещане за "невървене", защото ДВГ-то работи на по-високи от необходимите обороти, за да вкарва и заряд в батерията, освен чистото обезпечаване на движението на колата. И само гледай да не пуснеш педала на спирачката вместо този на газта, ако още не е тръгнала колоната пред теб.

Разход на електричарка -> 
Разход на хибрид ->
Разход на дизелов автоматик ->

Разход на хибрид ->

Разход на дизелов автоматик ->

Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: Majestic-12 [Bot] и 2 госта