Синя/Зелена зона за електрички по градовете
- Filbor
- Мнения: 1150
- Регистриран на: 16 Окт 2014 15:39
- Местоположение: Бургас - София
- Автомобил: Renault Zoe Intens 2021, R135
- Благодарил/а: 16 пъти
- Получена благодарност: 44 пъти
Синя/Зелена зона за електрички по градовете
Ето презентация на плановете:
https://spasisofia.org/proekt/smela-ref ... o-v-sofia/
https://spasisofia.org/proekt/smela-ref ... o-v-sofia/
08.2014 - 11.2021
11.2021 - <Днес>
- zorbata
- Мнения: 395
- Регистриран на: 11 Юни 2024 19:15
- Местоположение: София
- Автомобил: RAV4 GR PHEV
- Благодарил/а: 59 пъти
- Получена благодарност: 83 пъти
Синя/Зелена зона за електрички по градовете
Не червена ами и ултра червена да въведат нещата няма да се оправят по ред причини:
1. броя автомобили нарасна значително - данъците са малки, а и може да се въведе по-висок за 2-ра и 3-та кола
2. строи се и не се осигуряват достатъчно места(особено тези огромни административни сгради) - тук закона трябва да се промени, явно са му стари изискванията
3. служебните абонаменти - явна са с ниска цена
4. тези с талончетата за безплатно паркиране - и там е една корупция
Тези неща на Спаси София са малко закъснели и няма всичко да се приеме. Почасовото паркиране трябва да е с прогресивна цена - например 5-10-20-30 лв/ч и няма да има нужда даже и от зони.
Няма решение и за колите пребиваващи (постоянно) от провинцията.
1. броя автомобили нарасна значително - данъците са малки, а и може да се въведе по-висок за 2-ра и 3-та кола
2. строи се и не се осигуряват достатъчно места(особено тези огромни административни сгради) - тук закона трябва да се промени, явно са му стари изискванията
3. служебните абонаменти - явна са с ниска цена
4. тези с талончетата за безплатно паркиране - и там е една корупция
Тези неща на Спаси София са малко закъснели и няма всичко да се приеме. Почасовото паркиране трябва да е с прогресивна цена - например 5-10-20-30 лв/ч и няма да има нужда даже и от зони.
Няма решение и за колите пребиваващи (постоянно) от провинцията.
caryЦар
- slowtraveler
- Мнения: 6284
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 359 пъти
- Получена благодарност: 394 пъти
Синя/Зелена зона за електрички по градовете
Основният проблем за мен си остава инфраструктурата... Липсата на паркинги и т.н.
1. Данъците не са малки - съразмерни са за доходите (общите разходи).
2. Да, и се презастроява.. Райони, добре планирани 'през соца' се напълниха с пломби, паркингите станаха нови кооперации. А 'паркоместата' се правят на книга. Мисля съм споделял как мой близък - архитект ми показа чертеж на подземен паркинг на нова сграда - колите нарисувани и наредени красиво - местата - много... Ама му дали чертежа за да се опита да намести поне половината от бройката с нормални автомобили в същият паркинг, защото на чертежа автомобилите са дълги 2м (и съразмерни по ширина).
Неслучайно хората почнаха да се изтеглят извън центъра в покрайнините... Където има съвременни блокове - място за паркиране няма..
3. Не знам в София, но във Варна не е малко - мисля около 350лв/месец. Което е проблем при няколко автомобила, които рядко са пред офиса, но циркулират постоянно...
4. Да, това трябва да се ограничи...
1. Данъците не са малки - съразмерни са за доходите (общите разходи).
2. Да, и се презастроява.. Райони, добре планирани 'през соца' се напълниха с пломби, паркингите станаха нови кооперации. А 'паркоместата' се правят на книга. Мисля съм споделял как мой близък - архитект ми показа чертеж на подземен паркинг на нова сграда - колите нарисувани и наредени красиво - местата - много... Ама му дали чертежа за да се опита да намести поне половината от бройката с нормални автомобили в същият паркинг, защото на чертежа автомобилите са дълги 2м (и съразмерни по ширина).

3. Не знам в София, но във Варна не е малко - мисля около 350лв/месец. Което е проблем при няколко автомобила, които рядко са пред офиса, но циркулират постоянно...
4. Да, това трябва да се ограничи...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
- zorbata
- Мнения: 395
- Регистриран на: 11 Юни 2024 19:15
- Местоположение: София
- Автомобил: RAV4 GR PHEV
- Благодарил/а: 59 пъти
- Получена благодарност: 83 пъти
Синя/Зелена зона за електрички по градовете
Данъците за старите автомобили са малки, според мен.slowtraveler написа: ↑03 Юни 2025 23:09 Данъците не са малки - съразмерни са за доходите (общите разходи).
caryЦар
- slowtraveler
- Мнения: 6284
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 359 пъти
- Получена благодарност: 394 пъти
Синя/Зелена зона за електрички по градовете
Според мен не са малки... Защото разходите по експлоатацията на автомобила от такси, таксички и т.н. не са малки....
За какво се ползва данъка на автомобила? На времето бе за осигуряване инфраструктурата, която ползва автомобила... След което заедно със скачане на този данък, се въведоха 'ама то трябва допълнителна таксичка за ползване на извънградската инфраструктура'...
Минаха не минаха няколко години, и пак 'ама то трябва допълнителна таксичка за ползване на градската инфраструктура'... Т.е. плащам винетка защото ползвам извънградската инфраструктура, и плащам такса за това, че 'влизам в града'... Та за какво остана 'данъка'?
Иначе докато вземах нови автомобили данъка подминаваше 1000лв преди 10-на години... След което данъка на нови автомобили рязко го смъкнаха наполовина че и повече... Защо?
За какво се ползва данъка на автомобила? На времето бе за осигуряване инфраструктурата, която ползва автомобила... След което заедно със скачане на този данък, се въведоха 'ама то трябва допълнителна таксичка за ползване на извънградската инфраструктура'...
Минаха не минаха няколко години, и пак 'ама то трябва допълнителна таксичка за ползване на градската инфраструктура'... Т.е. плащам винетка защото ползвам извънградската инфраструктура, и плащам такса за това, че 'влизам в града'... Та за какво остана 'данъка'?

Иначе докато вземах нови автомобили данъка подминаваше 1000лв преди 10-на години... След което данъка на нови автомобили рязко го смъкнаха наполовина че и повече... Защо?
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
- WoLF
- Мнения: 3522
- Регистриран на: 05 Май 2016 09:21
- Местоположение: Стара Загора
- Автомобил: Приус '07
- Благодарил/а: 744 пъти
- Получена благодарност: 284 пъти
Синя/Зелена зона за електрички по градовете
В Австралия като им махнаха държавната помощ на електричките, кенгурутата ги сменили с големи пикапи (според държавната статистика за продажба на нови автомобили) 
Т.е. пазара е бил силно изкривен и реално се е взимало нещо ненужно или по-неудобно. Да не се окаже и тук, че масовия купувач се води от безплатното паркиране, данъка и други изкуствени подобрители...

Т.е. пазара е бил силно изкривен и реално се е взимало нещо ненужно или по-неудобно. Да не се окаже и тук, че масовия купувач се води от безплатното паркиране, данъка и други изкуствени подобрители...



- zorbata
- Мнения: 395
- Регистриран на: 11 Юни 2024 19:15
- Местоположение: София
- Автомобил: RAV4 GR PHEV
- Благодарил/а: 59 пъти
- Получена благодарност: 83 пъти
Синя/Зелена зона за електрички по градовете
Колега мисля, че пътуваш достатъчно на "вън" и знаеш добре какви са цените там като такси най-малко по пътищата. Не ми се рови в нета за да видя каква е инфлацията за последните 5(пет) години, но не мисля, че данъка на колите се е вдигнал с толкова - даже май не е мръднал въобще.slowtraveler написа: ↑05 Юни 2025 09:43 За какво се ползва данъка на автомобила? На времето бе за осигуряване инфраструктурата, която ползва автомобила... След което заедно със скачане на този данък, се въведоха 'ама то трябва допълнителна таксичка за ползване на извънградската инфраструктура'...
Минаха не минаха няколко години, и пак 'ама то трябва допълнителна таксичка за ползване на градската инфраструктура'... Т.е. плащам винетка защото ползвам извънградската инфраструктура, и плащам такса за това, че 'влизам в града'... Та за какво остана 'данъка'?
п.п извинете ме че се отклоних от темата
caryЦар
- slowtraveler
- Мнения: 6284
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 359 пъти
- Получена благодарност: 394 пъти
Синя/Зелена зона за електрички по градовете
Такси по пътищата ми вземаха Източноевропейските страни като Чехия, Словакия, Румъния и Унгария
Норвегия нямаше такса за пътищата, но ми вземаше такса за преминаване определени участъци (тунели, мостове), които можеха да се заобиколят по алтернативен маршрут.. Полша, Литва, Латвия, Естония, Финландия, Германия, Швеция, Дания, Русия - нямаше пътни такси (Дания/Швеция ми взеха такса за преминаване през 'онзи мост' )... С приятел в Германия правихме сметка за данъци и такси - неговият Джип бе с около 6 месеца по-нов от моя... И сумата на каско, данъци и т.н. му излизаше по-малка от това, което аз плащах тук... Да, по различни пера имаше разминавания (например ГО по-висока, ама включва и Каско) и т.н., но другите компенсираха..
Но не това имах предвид - имах предвид, че данъка отиваше в общината и държавата за поддръжка на пътната инфраструктура в града и извън него... Данъка уж нисък, ама се слага допълнителен данък 'синя зона' за в града, и допълнителен 'данък' винетка извън града... Не би ме учудило скоро да се сложи трети 'данък' - преминаване през участък... Да не говорим за другия 'данък' акциз на горивото... Който за мен е най-логичният - плаща повече този, който ползва повече...

Но не това имах предвид - имах предвид, че данъка отиваше в общината и държавата за поддръжка на пътната инфраструктура в града и извън него... Данъка уж нисък, ама се слага допълнителен данък 'синя зона' за в града, и допълнителен 'данък' винетка извън града... Не би ме учудило скоро да се сложи трети 'данък' - преминаване през участък... Да не говорим за другия 'данък' акциз на горивото... Който за мен е най-логичният - плаща повече този, който ползва повече...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
- mapamop
- Мнения: 5269
- Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
- Местоположение: Русе
- Автомобил: Avensis WG T25,1ZZFE,2005
- Благодарил/а: 165 пъти
- Получена благодарност: 611 пъти
Синя/Зелена зона за електрички по градовете
Данъкът на автомобила е имуществен - ограничава те да не си купиш втори автомобил. Мисля че го взема общината. Срещу него ти позволява да го паркираш пред блока на общинската земя. И евентуално да го управляваш в града, по улиците които поддържат общинските предприятия.
Винетката ти е вид данък който отива в АПИ и ти позволява да си караш автомобила най-общо казано "извън градските общински пътища", или другояче казано - тези които са на АПИ. АПИ не се занимава с уличките в кварталите (примерно). Ако не ползваш пътищата извън града, може да не плащаш тежести за тях.
*Друг е въпроса че и в общината и в АПИ се краде на дебело и не остава да получиш нищо за парите си.
Акциза на горивата (уж) отива за екологични дейности - първо те ограничава да се стараеш да разливаш по-малко гориво(ограничава ти консумацията), "за да ти е по-евтино", второ би следвало да се финансират не знам какви елологични неща. Понеже и алчните ни политици не знаят "за какво" - директно се краде и пренасочва към неизвестни разходи. Междувременно пак си тройно таксуван на тема консумация - плащаш акциз И ДДС със парите за които са ти взели подоходен данък. Т.е. плащаш ДДС (данък консумация), акциз (данък консумация) и ДОД (данък че си изкарал пари за консумация) поне. Които директно се "усвояват" май.
Синята, зелената и кафявата зона са ти рестрикции уж за екология, за определени места. Дефакто са си пари "дюшеш" за общината и изнудване/рекет. Пиша го с ясното съзнание че е така - получаваш разбит, мръсен, неизринат от снега паркинг срещу пари, който поне в Русе е без алтернатива, защото няма къде да спреш извън "златната зона" на разумно разстояние, отнемащо по малко от "2 дни път с камили" до центъра.
Уж пак е за екология - да садят дървета, да подменят настилки за да не се вдига прах и кал, но дефакто се "сгъват едни бързи пари", и нищо не се прави, освен да се краде и да се разширяват "златните места", за да изчезнат всякакви алтернативи да спреш някъде без да платиш.
Поне от моята русенска камбанария е така - плащам за да ми е гадно че си троша колата. И то навсякъде - пред къщи, в центъра, извън града.
Застраховката е ако причниш повреди на чуждо имущество да не те съдят, и да си платиш щетите в целия размер от джоба.
* Не знам ако колата ми е в гараж защо трябва да е застрахована и кого точно рискувам да блъсна, със повреден или обездвижен автомобил.
Винетката ти е вид данък който отива в АПИ и ти позволява да си караш автомобила най-общо казано "извън градските общински пътища", или другояче казано - тези които са на АПИ. АПИ не се занимава с уличките в кварталите (примерно). Ако не ползваш пътищата извън града, може да не плащаш тежести за тях.
*Друг е въпроса че и в общината и в АПИ се краде на дебело и не остава да получиш нищо за парите си.
Акциза на горивата (уж) отива за екологични дейности - първо те ограничава да се стараеш да разливаш по-малко гориво(ограничава ти консумацията), "за да ти е по-евтино", второ би следвало да се финансират не знам какви елологични неща. Понеже и алчните ни политици не знаят "за какво" - директно се краде и пренасочва към неизвестни разходи. Междувременно пак си тройно таксуван на тема консумация - плащаш акциз И ДДС със парите за които са ти взели подоходен данък. Т.е. плащаш ДДС (данък консумация), акциз (данък консумация) и ДОД (данък че си изкарал пари за консумация) поне. Които директно се "усвояват" май.
Синята, зелената и кафявата зона са ти рестрикции уж за екология, за определени места. Дефакто са си пари "дюшеш" за общината и изнудване/рекет. Пиша го с ясното съзнание че е така - получаваш разбит, мръсен, неизринат от снега паркинг срещу пари, който поне в Русе е без алтернатива, защото няма къде да спреш извън "златната зона" на разумно разстояние, отнемащо по малко от "2 дни път с камили" до центъра.
Уж пак е за екология - да садят дървета, да подменят настилки за да не се вдига прах и кал, но дефакто се "сгъват едни бързи пари", и нищо не се прави, освен да се краде и да се разширяват "златните места", за да изчезнат всякакви алтернативи да спреш някъде без да платиш.
Поне от моята русенска камбанария е така - плащам за да ми е гадно че си троша колата. И то навсякъде - пред къщи, в центъра, извън града.
Застраховката е ако причниш повреди на чуждо имущество да не те съдят, и да си платиш щетите в целия размер от джоба.
* Не знам ако колата ми е в гараж защо трябва да е застрахована и кого точно рискувам да блъсна, със повреден или обездвижен автомобил.
Opel Astra F 1.7D(1993) -> Toyota Avensis T25 (2005), E: 1ZZFE, F: ZZT251L / Corolla Verso (07.2007), E: 1ZZFE, F: ZNR11L
--
Тц...тц...тц...
--
Тц...тц...тц...
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 1 гост