Здравейте, интересува ме дали и колко често обслужвате климатиците на Аурис 2 / Приус 3 например или др. хибриди?
Под обслужване имам предвид допълване на фреон/масло и вакуумиране.
Въпроса е и заради специфичното масло ND-11 което се използва при тази система с ел. компресор,
предполагам не всички, ако изобщо някой сервиз извън дилърите на Тойота ползват и поддържат в наличност.
Обслужване на климатик на хибрид
- mapamop
- Мнения: 5269
- Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
- Местоположение: Русе
- Автомобил: Avensis WG T25,1ZZFE,2005
- Благодарил/а: 165 пъти
- Получена благодарност: 611 пъти
Обслужване на климатик на хибрид
Това масло е много трудно намираемо, и цената му е душманска. Масово по сервизите се ползват аналози от PAG групата. Съмнява ме да го намериш лесно по сервизите.
Извън това предполагам че се проверява нивото на фреона в системата и се допълва при нужда. Ако е нужно драстично допълване - търси се откъде се е загубил фреона и се сменят уплътненията или дефектиралите детайли.
От собствен опит - някъде на около 3-4 години е желателно да се смени дехидратора, защото го играе филтър на климатичната система и се запълва със стружки и утайки, до ниво да намали пропускливостта на системата. Веднъж на 2-3 години е пожелателно да се смени целия фреон с пресен, ако системата е само допълвана (без да е източена с машина и напълнена) или не е пипана.
След последната ревизия на цялата климатична система, изглежда че втора или трета поредна година няма да пълня климатика - днес го видях с кухненския термометър че все още достига до 6.5 градуса на изходящяи въздух, при нещо от сорта на почти 30 навън.
Извън това предполагам че се проверява нивото на фреона в системата и се допълва при нужда. Ако е нужно драстично допълване - търси се откъде се е загубил фреона и се сменят уплътненията или дефектиралите детайли.
От собствен опит - някъде на около 3-4 години е желателно да се смени дехидратора, защото го играе филтър на климатичната система и се запълва със стружки и утайки, до ниво да намали пропускливостта на системата. Веднъж на 2-3 години е пожелателно да се смени целия фреон с пресен, ако системата е само допълвана (без да е източена с машина и напълнена) или не е пипана.
След последната ревизия на цялата климатична система, изглежда че втора или трета поредна година няма да пълня климатика - днес го видях с кухненския термометър че все още достига до 6.5 градуса на изходящяи въздух, при нещо от сорта на почти 30 навън.
Opel Astra F 1.7D(1993) -> Toyota Avensis T25 (2005), E: 1ZZFE, F: ZZT251L / Corolla Verso (07.2007), E: 1ZZFE, F: ZNR11L
--
Тц...тц...тц...
--
Тц...тц...тц...
- Akima
- Мнения: 7467
- Регистриран на: 09 Юни 2009 17:28
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Altezza
- Благодарил/а: 104 пъти
- Получена благодарност: 190 пъти
Обслужване на климатик на хибрид
Посетете дилър - ще заплатите точно това, което дължите и ще е по спецификация.
-
- Мнения: 12
- Регистриран на: 17 Май 2024 16:12
- Местоположение: Plovdiv
- Автомобил: Auris
- Благодарил/а: 4 пъти
- Получена благодарност: 2 пъти
Обслужване на климатик на хибрид
По 160евро за 250гр го намирам в нета оригинално ND-11 на Denso. Иначе има и някакви по-евтини алтернативни POE масла.
От малкото което намерих да прочета за климатика при хибрида, май по-добре да не пипам ако няма проблем
И като цяло не се намират много оплаквания.
Ще пробвам и описаното тук.
От малкото което намерих да прочета за климатика при хибрида, май по-добре да не пипам ако няма проблем

И като цяло не се намират много оплаквания.
Ще пробвам и описаното тук.
mapamop написа: ↑04 Юни 2025 15:25 Това масло е много трудно намираемо, и цената му е душманска. Масово по сервизите се ползват аналози от PAG групата. Съмнява ме да го намериш лесно по сервизите.
Извън това предполагам че се проверява нивото на фреона в системата и се допълва при нужда. Ако е нужно драстично допълване - търси се откъде се е загубил фреона и се сменят уплътненията или дефектиралите детайли.
От собствен опит - някъде на около 3-4 години е желателно да се смени дехидратора, защото го играе филтър на климатичната система и се запълва със стружки и утайки, до ниво да намали пропускливостта на системата. Веднъж на 2-3 години е пожелателно да се смени целия фреон с пресен, ако системата е само допълвана (без да е източена с машина и напълнена) или не е пипана.
След последната ревизия на цялата климатична система, изглежда че втора или трета поредна година няма да пълня климатика - днес го видях с кухненския термометър че все още достига до 6.5 градуса на изходящяи въздух, при нещо от сорта на почти 30 навън.
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 1 гост