
Една година с РАВ4 ХА30 3ZR-FAE
-
- Мнения: 2169
- Регистриран на: 08 Юни 2010 09:33
- Местоположение: Вършец
- Благодарил/а: 20 пъти
- Получена благодарност: 29 пъти
Една година с РАВ4 ХА30 3ZR-FAE
Ето, аз ти казвам - на 70 К км първо отваряне за реглаж без нужда от такъв. Настройките...газаджията...всичко друго е бош лаф 

-
- Мнения: 303
- Регистриран на: 09 Фев 2017 18:43
- Местоположение: Дупница
- Автомобил: AT220 4A-FE
- Благодарил/а: 46 пъти
- Получена благодарност: 60 пъти
Една година с РАВ4 ХА30 3ZR-FAE
Мисля, че от доста време няма друго освен Е бензин. Караш и не го мислиш, въпроса е да не застоява над 6 месеца в резервоара и ще си ОК.dracunculus написа: ↑01 Дек 2023 09:41 Голяма тема напоследък е етанолът в бензина и корозионните му ефекти върху сплавите и т.н.. Като гледам в България май нормален А95 няма Е5 вече, а само Е10. Т.е. или сипваш от скъпия, или караш Е10, а той не се понася от всички по-стари коли. Четох много из какви ли не форуми, уж всички по-нови коли били оптимизирани за Е10, но дългосрочни проучвания все още няма по въпроса. А става все по-трудно да заредиш Е5- например в Австрия Super 95 има от Април САМО Е10, т.е. ако искаш Е5 отиваш на Ultimate, който е с 25 цента по-скъп. В Германия ще стане същото до 1-2 години. И така....
Баба Яга - 
Параход 3.2 -

Параход 3.2 -

-
- Мнения: 1461
- Регистриран на: 06 Мар 2011 23:14
- Местоположение: Deutschland (Rosenheim am Inn)
- Благодарил/а: 182 пъти
- Получена благодарност: 118 пъти
Една година с РАВ4 ХА30 3ZR-FAE
То в моя резервоар не застоява нищо повече от 5-6 дни (на толкова пълня нов резервоар). Въпросът е колко седи в цистерната под бензиностанцията, все пак е все още недолюбвано гориво (Е10) тук....А и не знам какви са законите и практиките за това колко може да се съхраняват горивата и от кога се води един бензин "стар". Това е притеснението ми, иначе в Австрия си зареждам от него без да го мисля
Toyota Corolla 1,6 Valvematic 2012 Luna Navi-> ех
Toyota Avensis 1,8 Valvematic 2017 Elegance MT
Lexus IS300h 2020 Luxury Line ->
https://www.spritmonitor.de/de/detailan ... 07509.html
Toyota Avensis 1,8 Valvematic 2017 Elegance MT
Lexus IS300h 2020 Luxury Line ->
https://www.spritmonitor.de/de/detailan ... 07509.html
-
- Мнения: 303
- Регистриран на: 09 Фев 2017 18:43
- Местоположение: Дупница
- Автомобил: AT220 4A-FE
- Благодарил/а: 46 пъти
- Получена благодарност: 60 пъти
Една година с РАВ4 ХА30 3ZR-FAE
Проблема не е като седи в цистерната, а в колата, защото биоетанола скапва маркучите и съединенията, ако не се движи. И при мен резервоара за седмица си отива, та хич не го мисля.
Баба Яга - 
Параход 3.2 -

Параход 3.2 -

- nov
- Мнения: 1136
- Регистриран на: 28 Яну 2007 19:15
- Местоположение: Bulgaria
- Автомобил: XA30 3ZR-FAE,B6304T4
- Благодарил/а: 51 пъти
- Получена благодарност: 42 пъти
Една година с РАВ4 ХА30 3ZR-FAE
Аз на 20к.км пълня един резервоар - това са около 3,5 месеца.
NO PAIN, NO GAIN!
Дизел САМО дънки!!!
Дизел САМО дънки!!!
- nov
- Мнения: 1136
- Регистриран на: 28 Яну 2007 19:15
- Местоположение: Bulgaria
- Автомобил: XA30 3ZR-FAE,B6304T4
- Благодарил/а: 51 пъти
- Получена благодарност: 42 пъти
Една година с РАВ4 ХА30 3ZR-FAE
Малко ъпдейт на темата................
Днес (точно година и 11 месеца) откакто имам Тойотата се навършиха точно 100к.км откакто е при мен. Поради факта, че имам друг автомобил за по-дълги извънградски преходи тия километри дори ги забавих малко. Та да дам отчет за тия километри (ако някой го интересува и би му бил от полза): единствения сериозен ремонт, по тази кола който правих беше ремонт на скоростната кутия и който ми обърна впечатленията/мнението за марката, ремонт който наистина не съм очаквал, оттам насетене за тия километри и това кратко време (2 години притежание на автомобил не са някаква сериозна цифра, за сметка на километрите разбира се) САМО и единствено консумативи. Вярно, че е супер опоскана откъм лаНби и сензори но нищо абсолютно (да чукам на дърво) не ми е светкало за проблем.За това време съм сменил 12 пъти масло, филтри, 2 задни биалетки, ремък канален на алтернатора,накладки, един път, като я взех смяна на масла в кутия ,раздатка и диф в Тойота и сега пак ще сменям на диф-а с оригиналното такова, свещи и ..................6-7 крушки за късите светлини!!!!!!.Окачването е бетон - както ненормално здраво (колата се кара само и единствено по асфалт), така и супер комфортно за този клас автомобил, всички екстри работят без забележки, мотора погледнат отдолу , като е махната кората блести, няма капчица теч никъде нито на антифриз нити на масло, добро впечатление прави и факта, че е вече на 330000 км и продължавам 8 месеца в годината да си я карам с 0в20 вискозитет (Яко,Равенол), за лятото от страх наливам 5в30, защото по магистралите си я юркам (като понятието юркам за тоя автомобил е малко относително), абсолютно никакви други дефекти, което наистина прави добро впечатление. Имам кормилна рейка, която сега , като застудя започна да почуква и ще правя проучване заслужава ли си рециклажа или да търся цена за оригинална от Тойота, като междувременно майсторягите ми хвалят някакви СПИДАН, но предстои да се види.
Минусите - по спомен в темата бях стигнАл до 17 на брой, като 3-4 от тях за мен бяха основни и поради които смених марката (личен избор разбира се), другия минус, който много ме дразни (лично мен) е, че часовника на месец ИЗОСТАВА с по 2 минути - кварцов??? На друг автомобил никога не съм имал подобен проблем - разбира се заради това няма да остана на път, но предвид , че в ежедневието си нося в 80% от случайте машина с ЕТА2824-2 с COSC сертификат, този факт ми бърка в ......................
Бях я пуснАл за продажба с цел да я махна, но купувачите се плаша от километрите, а аз знаейки какво съм правил по нея и предвид текущото състояние не исках да я подарявам, та колата май ще си остане при мен.
С газовата уредба , според някои специалисти тук максимума при газ били 100000км и после за глава, към момента нямам никакви признаци - върви и пее, може би защото уредбата е от по-ново поколение и щади инжекторите, като впръсква бензин при определени режими, а не онова "нещо" с омасляване на клапаните
.
Дали бих препоръчал марката...................... - аз лично ако сега трябва да купувам и слизам от Опел,форд,рено,ситроен - да, но с уговорката мноооооооооооооооооооого да се гледа преди покупката и да не се разчита на форумни легенди колко здрави коли са, за всяка кола е строго индивидуално (нещо, което аз лично разбрах по скъпия начин), ако се слиза от БМВ,Ауди,Мерцедес - по-добре бъдещия купувач да се ориентира към съответния клас Лексъс, не към Тойота.
Но с две думи - изключвайки непредвидения ремонт (макар, че доста майстори ми казваха "карай така" - при мен няма как да се случи), колата за МЕН е надеждна, достатъчно комфортна, много евтина за обслужване, супер нисък разход, като пари (от 7,2 до 9 извънградско на газ и то ако е склиматик, при скорости максимум до 110). Не бих повторил обаче пак с Тойота, ако скоро вземам друг автомобил и ДЪРЖА да е японски ще е само и единствено Лексъс.
Днес (точно година и 11 месеца) откакто имам Тойотата се навършиха точно 100к.км откакто е при мен. Поради факта, че имам друг автомобил за по-дълги извънградски преходи тия километри дори ги забавих малко. Та да дам отчет за тия километри (ако някой го интересува и би му бил от полза): единствения сериозен ремонт, по тази кола който правих беше ремонт на скоростната кутия и който ми обърна впечатленията/мнението за марката, ремонт който наистина не съм очаквал, оттам насетене за тия километри и това кратко време (2 години притежание на автомобил не са някаква сериозна цифра, за сметка на километрите разбира се) САМО и единствено консумативи. Вярно, че е супер опоскана откъм лаНби и сензори но нищо абсолютно (да чукам на дърво) не ми е светкало за проблем.За това време съм сменил 12 пъти масло, филтри, 2 задни биалетки, ремък канален на алтернатора,накладки, един път, като я взех смяна на масла в кутия ,раздатка и диф в Тойота и сега пак ще сменям на диф-а с оригиналното такова, свещи и ..................6-7 крушки за късите светлини!!!!!!.Окачването е бетон - както ненормално здраво (колата се кара само и единствено по асфалт), така и супер комфортно за този клас автомобил, всички екстри работят без забележки, мотора погледнат отдолу , като е махната кората блести, няма капчица теч никъде нито на антифриз нити на масло, добро впечатление прави и факта, че е вече на 330000 км и продължавам 8 месеца в годината да си я карам с 0в20 вискозитет (Яко,Равенол), за лятото от страх наливам 5в30, защото по магистралите си я юркам (като понятието юркам за тоя автомобил е малко относително), абсолютно никакви други дефекти, което наистина прави добро впечатление. Имам кормилна рейка, която сега , като застудя започна да почуква и ще правя проучване заслужава ли си рециклажа или да търся цена за оригинална от Тойота, като междувременно майсторягите ми хвалят някакви СПИДАН, но предстои да се види.
Минусите - по спомен в темата бях стигнАл до 17 на брой, като 3-4 от тях за мен бяха основни и поради които смених марката (личен избор разбира се), другия минус, който много ме дразни (лично мен) е, че часовника на месец ИЗОСТАВА с по 2 минути - кварцов??? На друг автомобил никога не съм имал подобен проблем - разбира се заради това няма да остана на път, но предвид , че в ежедневието си нося в 80% от случайте машина с ЕТА2824-2 с COSC сертификат, този факт ми бърка в ......................
Бях я пуснАл за продажба с цел да я махна, но купувачите се плаша от километрите, а аз знаейки какво съм правил по нея и предвид текущото състояние не исках да я подарявам, та колата май ще си остане при мен.
С газовата уредба , според някои специалисти тук максимума при газ били 100000км и после за глава, към момента нямам никакви признаци - върви и пее, може би защото уредбата е от по-ново поколение и щади инжекторите, като впръсква бензин при определени режими, а не онова "нещо" с омасляване на клапаните

Дали бих препоръчал марката...................... - аз лично ако сега трябва да купувам и слизам от Опел,форд,рено,ситроен - да, но с уговорката мноооооооооооооооооооого да се гледа преди покупката и да не се разчита на форумни легенди колко здрави коли са, за всяка кола е строго индивидуално (нещо, което аз лично разбрах по скъпия начин), ако се слиза от БМВ,Ауди,Мерцедес - по-добре бъдещия купувач да се ориентира към съответния клас Лексъс, не към Тойота.
Но с две думи - изключвайки непредвидения ремонт (макар, че доста майстори ми казваха "карай така" - при мен няма как да се случи), колата за МЕН е надеждна, достатъчно комфортна, много евтина за обслужване, супер нисък разход, като пари (от 7,2 до 9 извънградско на газ и то ако е склиматик, при скорости максимум до 110). Не бих повторил обаче пак с Тойота, ако скоро вземам друг автомобил и ДЪРЖА да е японски ще е само и единствено Лексъс.
NO PAIN, NO GAIN!
Дизел САМО дънки!!!
Дизел САМО дънки!!!
- Ивайло Димов
- Мнения: 1537
- Регистриран на: 11 Яну 2022 15:35
- Местоположение: Шумен
- Автомобил: Seat Toledo1,8 20V AGN
- Благодарил/а: 162 пъти
- Получена благодарност: 154 пъти
Една година с РАВ4 ХА30 3ZR-FAE
Ако ще търсиш рейка огледай се първо за ZF ,TRW,Лемфьордер ....Spidan са част от концерна GKN но са афтърмаркет производител .
- nov
- Мнения: 1136
- Регистриран на: 28 Яну 2007 19:15
- Местоположение: Bulgaria
- Автомобил: XA30 3ZR-FAE,B6304T4
- Благодарил/а: 51 пъти
- Получена благодарност: 42 пъти
Една година с РАВ4 ХА30 3ZR-FAE
От последното влизане още 30к.км в плюс, тоест за точно 2,5 години - точно 130к.км на газ, обслужвам я навреме, сменям си маслата на скорости и раздатка на 45к.км, масло на диф на 60к, кара се с 0в20 все още, основно Равенол ECS, онзи ден сменях пак масло и за жегите нашибах Тотал 5в30 ECS, като на тубата пише цитирам "suitable for Toyota" ще го видим колко е сюитабъл, интересно е, че са сложили кю ар кодове, като при тубите на Равенол с цел проверка за автентичност. Няма драми, редовно сменям филтри на газта, по тия пътища по окачването не съм пипал абс.нищо, освен 2 бр.задни биалети. Мисля да сваля дросел за почистване, като майсторягата каза, че спрей за карбуратори много помагал - преди 2-3 месеца имах лек проблем с оборотите , но се САМОизлекува, та в тая връзка профилактично с дросела, но трябвало да се свали, ако не е демонтиран не се почиствал хубаво.
Та...............продължавам да карам, да видим ще изкара ли до 200к. на газ с тая газова уредба

Та...............продължавам да карам, да видим ще изкара ли до 200к. на газ с тая газова уредба


NO PAIN, NO GAIN!
Дизел САМО дънки!!!
Дизел САМО дънки!!!
-
- Мнения: 558
- Регистриран на: 13 Окт 2008 23:32
- Местоположение: София
- Автомобил: Avensis 3S-FE,RAV4 XA30 1AZ-FE
- Благодарил/а: 24 пъти
- Получена благодарност: 66 пъти
-
- Мнения: 2169
- Регистриран на: 08 Юни 2010 09:33
- Местоположение: Вършец
- Благодарил/а: 20 пъти
- Получена благодарност: 29 пъти
- nov
- Мнения: 1136
- Регистриран на: 28 Яну 2007 19:15
- Местоположение: Bulgaria
- Автомобил: XA30 3ZR-FAE,B6304T4
- Благодарил/а: 51 пъти
- Получена благодарност: 42 пъти
Една година с РАВ4 ХА30 3ZR-FAE
361 к.км, реални.
По мое мнение (без претенциЙ да съм гуру в областта) това ИНЕО по нищо не отстъпва на другите 5в30 масла в този ценови клас (то мисля има само още 2-3 масла по-евтини от това), гледал съм ТДС-и на Мобил, на Тойота ФЕ 5в30,Кастрол,Фукс и т.н. - по мое мнение не превишават особено, дори бих казал с нищо освен с цената си въпросния Тотал (не съм фен на Тотал), вярно, че не е никакъв показател , но за 4 дена имам близо 850км и няма ядове, а имам и леко каране с натискане, но е твърде рано да се правят изводи разбира се.
NO PAIN, NO GAIN!
Дизел САМО дънки!!!
Дизел САМО дънки!!!
- nov
- Мнения: 1136
- Регистриран на: 28 Яну 2007 19:15
- Местоположение: Bulgaria
- Автомобил: XA30 3ZR-FAE,B6304T4
- Благодарил/а: 51 пъти
- Получена благодарност: 42 пъти
Една година с РАВ4 ХА30 3ZR-FAE
Най-вероятно не е , ама пусти страх, като я изтипосам на магистралата с климатик, 4 човека, летно време, вънка на 35-40 градуса и си представям тази водица на какво е станала (разбира се предполагам конструкторите в Тойота са го сметнали и за такива режими), но в менюъла се хванах да чета измежду редовете и там по спомен пише, че ако се тегли каравана (високи обороти, ниска предавка) или в горещи условия ( не видях да упоменават при каква темепратура околна) е възможно да се ползва следващия вискозитет (демек 5в20/30), но после задължително да се смени с 0в20 и аз така правя, дойде ли октомври средата си наливам 0в20 и с него си шляпам до края на Май.
NO PAIN, NO GAIN!
Дизел САМО дънки!!!
Дизел САМО дънки!!!
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 2 госта