Toyota RAV4 2026>>>

Дискусии, коментари, идеи, предложения, срещи, история, интересни факти
Аватар
Monster
Мнения: 418
Регистриран на: 09 Ное 2021 10:50
Местоположение: Sofia
Автомобил: Rav4 PHEV, Zoe ZE40
Благодарил/а: 166 пъти
Получена  благодарност: 122 пъти

Toyota RAV4 2026>>>

Мнение от Monster » 24 Май 2025 08:28

След 7 години продажби на едно от най-успешните (лично мнение) поколения на Rav4, Тойота най-сетне стартираха следващото поколение на модела. Чудя се дали е редно да се отвори нова тема, за да не стои дискусията в "Toyota Rav4 Prime 2021 - Мечтаният автомобил?", но засега ще пиша тук, пък нека администраторите преценят. Ето две български статии по темата:
- Новият Toyota RAV4 е хибрид със 100 км пробег на ток
- Toyota представи новия RAV4 – вече с по-приветлив вид

Дали видът е "по-приветлив" или не, аз лично няма да го коментирам и ще го оставя на субективното усещане на всеки. :) Нещата, на които аз бих обърнал внимание, след бърз преглед на ревютата, са:
- С около 4 kwh по-голяма батерия, която очаквам да вдигна пробега с едни около 25 км. То ест ако сегашното поколение прави спокойно 85 км, следващото ще прави спокойно 110 км, а при по-икономично каране (което аз не умея) и доста повече. Аз лично тези допълнителни 4 kwh бих ги оценил най-много през зимата, където сегашния пробег от 50-60 км с парно и около 70 км без парно, понякога не ми стига с малко и налага междинно зареждане през деня.
- Трифазно зареждане - 11 kw AC и 50 kw DC. Честно казано бих предпочел 22 kw AC (дори да е за сметка на липсващо DC), но дано поне опционално добавят такъв тип зарядно (не вярвам, но надеждата умира последна предвид, че на новите си изцяло електрически модели Тойота предлагат 22 kw AC). 11 kw при трифазна инсталация със сигурност е по-добре от сегашното монофазно 7 kw зарядно, но не съм сигурен дали при монофазна инсталация колата няма да тегли монофазно едва 16А, което е само 3.5 kw.
- Батерията четох, че са я позиционирали в средата на пода, за разлика от позицията й при предното поколение, която беше под задните седалки. С това се твърди (според мен основателно), че пътното поведение в завои трябва да се е подобрило.
- Интериорни и екстериорни промени не искам да коментирам в детайли, тъй като е доста субективно. От моя гледна точка е ОК, промените с предното поколение не ми изглеждат твърде големи - има неща, които ми харесват, а има и такива, които в предното ми допадат повече.

Като цяло усещането ми е, че колата е надградила в положителен аспект предното поколение. Не съм сигурен дали промените са достатъчни да ме накарат да продам сегашната си Равка, за да взема нова - тук и цената поне за мен би била съществен фактор при взимането на такова решение. Когато аз купувах Тойотата цената й беше по-ниска от на конкурентни чисто електрически модели, а сега нещата се обърнаха - цените на чистите електрички паднаха, а на плъгин хибридите се вдигнаха. Аз като че ли повече клоня към чиста електричка за следващ семеен автомобил, предвид начина, по който лично аз ползвам колата - дори и със сегашния й пробег я карам с месеци само на ток и рядко използвам "екстрата" за бързо придвижване на дълги разстояния, посредством бензиновия двигател.

Ето и едно видео ревю на новото поколение на плъг-ин хибрида на Rav4:

Аватар
Monster
Мнения: 418
Регистриран на: 09 Ное 2021 10:50
Местоположение: Sofia
Автомобил: Rav4 PHEV, Zoe ZE40
Благодарил/а: 166 пъти
Получена  благодарност: 122 пъти

Toyota RAV4 2026>>>

Мнение от Monster » 27 Май 2025 04:01

Още малко сравнения между шестото и петото поколение на Rav4. Тази статия прави сравнение на моделите откъм размери, като обобщението е, че новото поколение има с 5 мм по-малка дължина, с 15 мм по-висок таван и с 16 литра по-голям обем на багажника, измерен то тавана:
How big is the sixth-gen Toyota RAV4 versus its predecessor?

Ето и едно видео, описващо новостите в шестата генерация на плъг-ин хибридната система, като моето обобщение тук е, че по-голямата батерия, осигуряваща по-голям изцяло електрически пробег, този път е сложена в средата на пода, позволяващо по-голямо интериорно пространство, по-голямо багажно пространство, по-добро пътно поведение в завоите и по-добра защита на високоволтовия кабел, който този път минава над батерията, отивайки към задния електромотор за AWD-i системата:



Макар да признавам, че у мен се прокрадват емоционални мисли в посока на смяна към новия модел, разумът за момента като, че ли надделява с аргументите: "Изчакай да минат 2-3 години, да се видят какви ще са болежките на новото поколение, а и да мине първият фейслифт, че току-виж оправят малко предницата да ми харесва повече." tooth.gif И всичко това игнорирайки факта, че като цяло нагласите са ми да минавам от PHEV към BEV за следваща семейна кола, след въпросните 2-3 години, когато трябва да съм изплатил лизинга на сегашната ми Равка.

tyes
Мнения: 32
Регистриран на: 15 Мар 2021 18:54
Местоположение: София
Автомобил: RAV4 Plug-in Hybrid
Благодарил/а: 4 пъти
Получена  благодарност: 9 пъти

Toyota RAV4 2026>>>

Мнение от tyes » 28 Май 2025 09:01


Аватар
Monster
Мнения: 418
Регистриран на: 09 Ное 2021 10:50
Местоположение: Sofia
Автомобил: Rav4 PHEV, Zoe ZE40
Благодарил/а: 166 пъти
Получена  благодарност: 122 пъти

Toyota RAV4 2026>>>

Мнение от Monster » 28 Май 2025 10:42

:thumbsup: След преглеждане на толкова много снимки, взех да свиквам с новия дизайн и да ми харесва - особено в комбинацията на "бежавичкото" с черен покрив. :) Само с фаровете още не мога да свикна и бих предпочел да са си "цял правоъгълник", но разбирам, че са част от актуалната стилистика на почти всички настоящи модели на марката. В интериора ми допада, че все пак са запазили големия брой физически копчета за по-важните функции. Прави впечатление огромния Cancel бутон за круиз контрола на волана - явно не са измислили какво още копче да добавят там, че да го разделят на две по-малки. :D. Зарядният порт на предното поколение ми допадаше повече като позиция в задната част на колата, но от видеото, което качих в предния ми пост, става ясно че умишлено са събрали AC зарядното, DC конвертора и всички свързани части в предната част под капака, като така освобождават повече интериорно място за задния ред седалки и багажника.

Аватар
zorbata
Мнения: 395
Регистриран на: 11 Юни 2024 19:15
Местоположение: София
Автомобил: RAV4 GR PHEV
Благодарил/а: 59 пъти
Получена  благодарност: 83 пъти

Toyota RAV4 2026>>>

Мнение от zorbata » 28 Май 2025 20:33

Monster написа: 28 Май 2025 10:42 умишлено са събрали AC зарядното, DC конвертора и всички свързани части в предната част под капака,
То и батерията е разположена по друг начин.
caryЦар

tikettiket
Мнения: 1
Регистриран на: 04 Юни 2023 15:35
Местоположение: Плевен
Получена  благодарност: 2 пъти

Toyota RAV4 2026>>>

Мнение от tikettiket » 30 Май 2025 08:29

Представянето може да се опише с една дума - разочарование.
След месеци анонси от Тойота за революционни двигатели -1,5 и 2.0,с изключителни характеристики,усъвършенствани хибридни системи и всякакви вариации на тема дизайн...незначителен ъпгрейд по темата.
И като се сетя,че бях готов да чакам още две години за новия модел,който не е ясно кога ще дойде.
Дизайнът смес от Киа и Нисан,субективно да,но единствено GR e по-приветлив,друг е въпроса за цената.
Ще си карам старата.

Аватар
BOz
Мнения: 4570
Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
Местоположение: София
Благодарил/а: 6 пъти
Получена  благодарност: 217 пъти

Toyota RAV4 2026>>>

Мнение от BOz » 30 Май 2025 11:06

За мен голямо предимство е преместване на порта за зареждане от страна на шофьора, който поддържа и DC.
Разход на електричарка -> Изображение
Разход на хибрид -> Изображение
Разход на дизелов автоматик -> Изображение

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 1 гост