


Преди 30 години.

Тук пишат, че дизайнът на нов модел струвал около 10млн$... https://www.cadcrowd.com/blog/automotiv ... companies/
1. Говорех за всички автомобилни компании.
Така и правя. Съмнявам се 90% от купето на стария РАВ да могат да се сложат на новия.
О да, няма съмнение в това. То една матрица за химикалка струва хиляди левове, какво остава за големи матрици. Които отгоре на всичко се произвеждат по доста бройки. Нали не си мислите, че заводите във Франция, САЩ, Япония и др. щамповат калници с една матрица, дето си я препращат по DHL?
Самата пластмаса е доста евтина, но калъпите за частите от нея не са. Няма как това да струва 10 000 евро. А всеки модел си има собствени калъпи. И то по много.
Изхвърляш стария калъп и фрезоваш нов от друг блок. Погледни колко чупки и нагънати повърхности има. Това отнема поне няколко часа на сериозна CNC фреза да го "изреже". Отделно че има и доста отвори със точен размер през които се инжектира пластмасата и после се избутва готовия детайл. Това което си показал в клипа не е никак просто за направа и не е никак евтино откъм труд и CAD.
Много. 4 врати, багажник, подлакътник, прагове, жабка, арматурно табло, странични греди, предна и задна броня, огледала... За всеки модел ги правят различни.
Всичко. Пресата може и да остане, но калъпа е различен за всеки панел.
Потребители разглеждащи този форум: Google [Bot], Ivaylo9012 и 3 госта