Софтуер за диагностика на Toyota
- 
				vfr800
- Мнения: 545
- Регистриран на: 19 Сеп 2019 17:24
- Местоположение: София
- Автомобил: Тойота,Митсубиши,Нисан,Лексус
- Благодарил/а: 1 път
- Получена благодарност: 113 пъти
Софтуер за диагностика на Toyota
Възможно е любезни джамбази да са заличили флаговете за грешки, но на тойота не е толкова лесно. Поне преди не беше, защото адресите не бяха публично достъпни. Точно затова за денсо се ползваше powerbox или тем подобни с цел увеличаване на мощността. Директна манипулация можеха да правят много малко хора в световен мащаб. Но все пак минаха години нещата може да са други вече. Т.е накратко да възможно е да са ви заличили флаговете. Теста е елементарен откачете дебитомера и запалете колата, ако флаговете ги няма , няма да ви светне чека ;)
			
									
						- 
				gena_bs
- Мнения: 1667
- Регистриран на: 20 Яну 2010 19:43
- Местоположение: Бургас
- Автомобил: служебен
- Благодарил/а: 443 пъти
- Получена благодарност: 106 пъти
Софтуер за диагностика на Toyota
Ако колата се държи нормално вече, аз не бих ровил повече!
Когато се пови проблем - тогава на компетентен сервиз!
@vfr800,
От чисто любопитство само искам да питам нещо във връзка с флаговете.
С какво толкова са по-сложни или се различават блоковете на Toyota (Denso) от тези на другите производители?
Знам, че от 2017 ECU на дизелите на Volvo (неизвестно защо DENSO) се "заключват".
С KESS и подобни могат да се разкодират, като след това спокойно и се препрограмират.
			
									
						Когато се пови проблем - тогава на компетентен сервиз!
@vfr800,
От чисто любопитство само искам да питам нещо във връзка с флаговете.
С какво толкова са по-сложни или се различават блоковете на Toyota (Denso) от тези на другите производители?
Знам, че от 2017 ECU на дизелите на Volvo (неизвестно защо DENSO) се "заключват".
С KESS и подобни могат да се разкодират, като след това спокойно и се препрограмират.
- 
				vfr800
- Мнения: 545
- Регистриран на: 19 Сеп 2019 17:24
- Местоположение: София
- Автомобил: Тойота,Митсубиши,Нисан,Лексус
- Благодарил/а: 1 път
- Получена благодарност: 113 пъти
Софтуер за диагностика на Toyota
Не е проблем да изтеглиш съдържанието, проблем е , че то е в 16тичен вид. Имаш адреси и в тях някакви 16тични стойности. Тези стойности не означават нищо, ако не си наясно , от кой до кой адрес за какво се ползва. Трябва да се инвестира доста ресурс , за да се установи кой адрес за какво е или да имаш вътрешна информация със съответните DataMonitoringSystem files познати още като DAMOS. Denso си ги пазят и вътрешна информация за техните ECUта никога не е излизала, за европейските има доста. Съответно това е и една от причините да е доста по-лесно да се модифицират. Отделно на Bosch ECUтата се ползват в много повече автомобили и съответно е по-логично да се инвестира ресурс за reverse engineer-инг в тях, а не в Denso. Доколкото съм запознат руснаците имат най-много информация относно модификацията на Denso ECU-та. Отделно модификациите са свързани най-вече със силовия тунинг, а както знаем немските марки залагат повече на спортните модели, японците вече не инвестират в тази посока. Иначе всички ECUта са заключени от години просто се променят защитите. Криптират се последните години, но то е симетрично криптиране и съответно не може да е много тежко, защото ще изисква много ресурс за декриптиране при работа, а както знаем в автомобилите се слага възможно най-евтиното, т.е чиповете не са особено производители, често много от тях дори се овърклокват и се слага допълнително охлаждане , защото в някакъв момент става ясно , че ресурса е недостатъчен и трябват бързи и евтини решения на проблема 
			
									
						
- 
				gena_bs
- Мнения: 1667
- Регистриран на: 20 Яну 2010 19:43
- Местоположение: Бургас
- Автомобил: служебен
- Благодарил/а: 443 пъти
- Получена благодарност: 106 пъти
Софтуер за диагностика на Toyota
Благодаря за подробното обяснение!
Имах предвид модифицирането в смисъл правилното премахване на всякакви екологични глупости. Което пак опира до DAMOS.
Аз следя един латвийски канал, който все още не е станал "демократичен":
https://mods.lv/ru/
Имам предвид, че собственикът му продължава да го води на руски.
https://www.youtube.com/@MODSServiceandCHIPTUNING
За разлика от няколко украински канала за диагностика и авто електроника, които демонстративно преминаха на непонятен за мен език.
Най-много ме е яд на този, защото имаше доста стойностни и обучаващи видеа:
https://www.youtube.com/@EugeneIrimia
			
									
						Имах предвид модифицирането в смисъл правилното премахване на всякакви екологични глупости. Което пак опира до DAMOS.
Аз следя един латвийски канал, който все още не е станал "демократичен":
https://mods.lv/ru/
Имам предвид, че собственикът му продължава да го води на руски.
https://www.youtube.com/@MODSServiceandCHIPTUNING
За разлика от няколко украински канала за диагностика и авто електроника, които демонстративно преминаха на непонятен за мен език.
Най-много ме е яд на този, защото имаше доста стойностни и обучаващи видеа:
https://www.youtube.com/@EugeneIrimia
- mapamop
- Мнения: 5566
- Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
- Местоположение: Русе
- Автомобил: Avensis WG T25,1ZZFE,2005
- Благодарил/а: 178 пъти
- Получена благодарност: 686 пъти
Софтуер за диагностика на Toyota
gena_bs, това какво общ има с Техстрийма от 3-4 мнения насам?
			
									
						Opel Astra F 1.7D(1993) -> Toyota Avensis T25 (2005), E: 1ZZFE, F: ZZT251L / Corolla Verso (07.2007), E: 1ZZFE, F: ZNR11L
--
Тц...тц...тц...
						--
Тц...тц...тц...
- 
				gena_bs
- Мнения: 1667
- Регистриран на: 20 Яну 2010 19:43
- Местоположение: Бургас
- Автомобил: служебен
- Благодарил/а: 443 пъти
- Получена благодарност: 106 пъти
Софтуер за диагностика на Toyota
Изтрий ги, ако смяташ, че нямат връзка с темата!
Общото е, че Tech и останалото са диагностични интерфейси за автомобили.
			
									
						Общото е, че Tech и останалото са диагностични интерфейси за автомобили.
- slowtraveler
- Мнения: 6610
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 400 пъти
- Получена благодарност: 433 пъти
Софтуер за диагностика на Toyota
Софтуерите (със съответния хардуер) с които може да се 'пипа' Тойота съвсем не са единствено Техстрийм...   
   
 
Да, факт е, че Техстрим е специализираният за Тойота и е лесен за работа от масовите сервизни техници...
Но това не значи, че с друг хардуер/софтуер не можеш да постигнеш подобни или същите резултати... А за 'по-дълбоко' ровене в картите и фирмуера Техстрийм май не става 
 
Така, че не виждам нищо странно в това да се обсъжда и друг софтуер в темата... Защото вариантите са много и резултата зависи от много фактори...
Например 'ъпдейтнат' Launch Diag( 'ъпдейтнат' до PRO заради когото си пазя един стар таблет, защото софтуера спря да работи на по-новите андроиди на телефона) се справяше прекрасно с настройката на клапата за рециркулация на климатика на РАВ-ката В същият момент оригинален Launch, на който му преинсталирах софтуера преди седмица (китайците реагираха много бързо да възстановят име/парола за съответния акаунт) не искаше да чете новичък евтин Фиат.... Включих го към Нисана - ами оригиналния Launch се представяше по-зле от кракнатия (въпреки, че оригиналния имаше доста по-нови ъпдейти)...
 В същият момент оригинален Launch, на който му преинсталирах софтуера преди седмица (китайците реагираха много бързо да възстановят име/парола за съответния акаунт) не искаше да чете новичък евтин Фиат.... Включих го към Нисана - ами оригиналния Launch се представяше по-зле от кракнатия (въпреки, че оригиналния имаше доста по-нови ъпдейти)... 
mapamop, знаеш, че в IT сферата всичко зависи от версийки, компановки и т.н. и т.н. - бъди по-снизходителен 
  
			
									
						 
   
 Да, факт е, че Техстрим е специализираният за Тойота и е лесен за работа от масовите сервизни техници...
Но това не значи, че с друг хардуер/софтуер не можеш да постигнеш подобни или същите резултати... А за 'по-дълбоко' ровене в картите и фирмуера Техстрийм май не става
 
 Така, че не виждам нищо странно в това да се обсъжда и друг софтуер в темата... Защото вариантите са много и резултата зависи от много фактори...
Например 'ъпдейтнат' Launch Diag( 'ъпдейтнат' до PRO заради когото си пазя един стар таблет, защото софтуера спря да работи на по-новите андроиди на телефона) се справяше прекрасно с настройката на клапата за рециркулация на климатика на РАВ-ката
 В същият момент оригинален Launch, на който му преинсталирах софтуера преди седмица (китайците реагираха много бързо да възстановят име/парола за съответния акаунт) не искаше да чете новичък евтин Фиат.... Включих го към Нисана - ами оригиналния Launch се представяше по-зле от кракнатия (въпреки, че оригиналния имаше доста по-нови ъпдейти)...
 В същият момент оригинален Launch, на който му преинсталирах софтуера преди седмица (китайците реагираха много бързо да възстановят име/парола за съответния акаунт) не искаше да чете новичък евтин Фиат.... Включих го към Нисана - ами оригиналния Launch се представяше по-зле от кракнатия (въпреки, че оригиналния имаше доста по-нови ъпдейти)... mapamop, знаеш, че в IT сферата всичко зависи от версийки, компановки и т.н. и т.н. - бъди по-снизходителен
 
  
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
						Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
- 
				vfr800
- Мнения: 545
- Регистриран на: 19 Сеп 2019 17:24
- Местоположение: София
- Автомобил: Тойота,Митсубиши,Нисан,Лексус
- Благодарил/а: 1 път
- Получена благодарност: 113 пъти
Софтуер за диагностика на Toyota
Ползва се основно затова при дизеловите автомобили и като бонус към "чипа"
 . Всъщност дизеловите евро 5 автомобили на тойота бяха причината да се инвестира време в reverse engineer на Denso ECU, заради DPF проблеми , но сега това не е на дневен ред. Особено като се има предвид, че тойота вече масово продава почти само хибриди в европа и тук таме някой малолитражен бензин. Като цяло всички вече заклеймиха дизела за конвенционални автомобили, тук таме някой германец още произвежда , но и това ще спре. Една от причините това да се случи е именно, че не могат да се оправят със софтуерните модификации и премахването на системите за екология. Които системи между другото си работят много добре, но голяма част като DPF например не могат да бъдат успешно приложени в определени режими на работа при конвенционален автомобил и създават само проблеми, но това не ги прави неефективни. Живота на DPF при правилна експлоатация не е по-различен от тази на катализатора, за справка тировете с евро 6, но за разлика от катализатора неправилната експлоатация скъсява живота на DPF десетки пъти. Друг е въпроса, че правилната експлоатация не винаги е възможна чисто от логистична гледна точка, но производителя това не го интересува дори при лоша експлоатация повечето DPFи си изкарват гаранцията от там нататък няма значение
. Всъщност дизеловите евро 5 автомобили на тойота бяха причината да се инвестира време в reverse engineer на Denso ECU, заради DPF проблеми , но сега това не е на дневен ред. Особено като се има предвид, че тойота вече масово продава почти само хибриди в европа и тук таме някой малолитражен бензин. Като цяло всички вече заклеймиха дизела за конвенционални автомобили, тук таме някой германец още произвежда , но и това ще спре. Една от причините това да се случи е именно, че не могат да се оправят със софтуерните модификации и премахването на системите за екология. Които системи между другото си работят много добре, но голяма част като DPF например не могат да бъдат успешно приложени в определени режими на работа при конвенционален автомобил и създават само проблеми, но това не ги прави неефективни. Живота на DPF при правилна експлоатация не е по-различен от тази на катализатора, за справка тировете с евро 6, но за разлика от катализатора неправилната експлоатация скъсява живота на DPF десетки пъти. Друг е въпроса, че правилната експлоатация не винаги е възможна чисто от логистична гледна точка, но производителя това не го интересува дори при лоша експлоатация повечето DPFи си изкарват гаранцията от там нататък няма значение  Поради факта, че автомобилите с директно впръскване започват да отделят сажди, няма да влизам в подробности защо се случва това вече имаме и GPF при бензиновите автомобили. Разликата е, че саждите при бензиновите автомобили са по-малки като размер и не са толкова много. Т.е би трябвало да няма същите проблеми, с които се сблъскват собствениците на дизелови автомобили с DPF. Разбира се сигурен съм , че отново ще се модифицират и ще се изключват въпросните системи, понякога просто "за спорта". Хубавото в случая е , че махането на GPF-a не е чак толкова лошо както махането на DPF-a. ВСе пак саждите са много по-дребни и по-малко и съответно няма пушеци и миризми.
 Поради факта, че автомобилите с директно впръскване започват да отделят сажди, няма да влизам в подробности защо се случва това вече имаме и GPF при бензиновите автомобили. Разликата е, че саждите при бензиновите автомобили са по-малки като размер и не са толкова много. Т.е би трябвало да няма същите проблеми, с които се сблъскват собствениците на дизелови автомобили с DPF. Разбира се сигурен съм , че отново ще се модифицират и ще се изключват въпросните системи, понякога просто "за спорта". Хубавото в случая е , че махането на GPF-a не е чак толкова лошо както махането на DPF-a. ВСе пак саждите са много по-дребни и по-малко и съответно няма пушеци и миризми.Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 3 госта

