Сервизни интервали и смяна на консумативи
memorex
- slowtraveler
- Мнения: 6293
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 360 пъти
- Получена благодарност: 395 пъти
Сервизни интервали и смяна на консумативи
Мнение от slowtraveler » 13 Фев 2025 09:52

Например за това 'идва ли автомобилът разработен' от завода... Явно никога не се е замислял, че технологията се развива... Обработката на металите е на съвсем друго ниво... Все едно да зададеш въпрос 'има ли нужда от смяна на филтъра на водата вкъщи през две седмици'... Ами ако водата ти е от нов кладенец (лошо обработен метал при ДВГ) - то това би задръстило филтъра за две седмици... Ако водата ти е чиста, или пък металът е добре обработен - няколкото единични частици не биха повлияли по никакъв начин на нормалният експлоатационен срок на филтъра...
Та и с автомобила - ако повърхностите са били груби - би трябвало да има продължителна разработка докато се напаснат (и наборите си спомнят, че 'тъкмо се разработила към 70х.км, и луфтовете вече стават такива, че има нужда от основен ремонт на 100х.км


Ама друго си е да се търси сензация


Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
slowtraveler
-
- Мнения: 106
- Регистриран на: 21 Яну 2021 18:19
- Местоположение: Пловдив
- Автомобил: Camry
- Благодарил/а: 1 път
- Получена благодарност: 23 пъти
Сервизни интервали и смяна на консумативи
Мнение от planetarydrive » 13 Фев 2025 10:45
Кондензът е факт. Не знам какво чудно има. Вдига се нивото на маслото на хибрида през зимата. При нас по-малко, отколкото на север. Затова топлият сезон започваме с разредено масло, особено при хибридите. Спада след доста време и миризмата на бензин намалява. Никакъв проблем не е, но го има.
Варел срещу запечатано,бутилка, произведено в Белгия масло. Как да е фалшиво в офиц. представителство. Всякакви машинации бих допуснал, ама фалшиво оригинално масло. То с много приказки, винаги може да се изкара бялото, черно. В този форум има особено убедителни задни колела.
Стоя от 10 години на метър от колата при смяна на маслото, казвам им или стоя, или вие губите клиент, избирайте. И аз спирам предсрочно гаранцията. С безумно скъпите им консумативи, които продължавам да смятам, че са оритинални, ще сменям сам.
planetarydrive
- slowtraveler
- Мнения: 6293
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 360 пъти
- Получена благодарност: 395 пъти
Сервизни интервали и смяна на консумативи
Мнение от slowtraveler » 13 Фев 2025 11:56
Това имам предвид - ефект, но не дефект... Като маслото по принцип е предвидено и за такива въздействия... Да, директното впръскване често 'обърква нещата' (особено ако някои дюза пикае), ама това са новите 'еко-норми'...
Които като нищо ще се променят с 'новите повеи на партията'

Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
slowtraveler
-
- Мнения: 1051
- Регистриран на: 17 Авг 2020 08:26
- Местоположение: София
- Автомобил: Тойота корола
- Благодарил/а: 69 пъти
- Получена благодарност: 38 пъти
Сервизни интервали и смяна на консумативи
Мнение от Krachunov » 13 Фев 2025 12:22
Надали някой си мисли, че някой ще разработва милиони двигатели фабрично. То технологията е достатъчно напреднала, но това не променя факта. Ако е толкова напреднала защо, като смениш дискове и накладки се изисква по - внимателно поведение 1вите Х километра? Какво остава за нещо което работи при голямо натоварване и температури.slowtraveler написа: ↑13 Фев 2025 09:52 Слушайки го този, ми направи впечатление тенденциозността на изказването - търсене на сензация... Което е нормално за 'инфлуенсър' де
Например за това 'идва ли автомобилът разработен' от завода... Явно никога не се е замислял, че технологията се развива... Обработката на металите е на съвсем друго ниво... Все едно да зададеш въпрос 'има ли нужда от смяна на филтъра на водата вкъщи през две седмици'... Ами ако водата ти е от нов кладенец (лошо обработен метал при ДВГ) - то това би задръстило филтъра за две седмици... Ако водата ти е чиста, или пък металът е добре обработен - няколкото единични частици не биха повлияли по никакъв начин на нормалният експлоатационен срок на филтъра...
Та и с автомобила - ако повърхностите са били груби - би трябвало да има продължителна разработка докато се напаснат (и наборите си спомнят, че 'тъкмо се разработила към 70х.км, и луфтовете вече стават такива, че има нужда от основен ремонт на 100х.км'
Докато при съвременните технологии е достигнато такова качество на повърхностите, че разработването е минимално, и в реалност няма нужда от смяна на филтри и масло поради незначителното количесто 'отпадъци' при първите превъртания на ДВГ.... И автомобилите 'на 'лизинг' спокойно си достигат 300-600х.км без пипане на ДВГ...
Ама друго си е да се търси сензацияТа поради горните причини обикновено гледам клипчета като горните с голяма доза скептицизъм
![]()
И може да не е фатално, но е съм склонен да го вярвам, че след 1вите 1-2000 км ще има значително повече замърсявания в маслото, отколкото при последващи.
В крайна сметка едни 200-500 лева са пренебрежително малко, на фона на целия автомобил. И ако това би удължило живота на двигателя, било то дали ще е от значение на 100 или 200 хиляди километра, както и дали ще е твоя, защо не?
В същото време, ако каже нещо което не отговаря на истината, нали се сещате че в САЩ ще го съсипят от съдебни искове.
този дето говори все с една насмешка и видиш ли да тъпо е което са направили но ХЕЙ ТОВА Е ТОЙОТА.
Krachunov
- slowtraveler
- Мнения: 6293
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 360 пъти
- Получена благодарност: 395 пъти
Сервизни интервали и смяна на консумативи
Мнение от slowtraveler » 13 Фев 2025 13:40
Разбира се, че е факт - нормално е в периода на разработване да има повече замърсявания в маслото.... Това си е общоизвестен факт в живота на всеки механизъм (има едни графики - начален пик, 'плато' през нормалният експлоатационен срок, и последващо отново покачване с амортизацията в края на живота - аналогично на процента откази на механизма)...
Обаче с напредъка на технологията и обработката на металите тези 'повече замърсявания' стават пренебрежимо малко, което на практика води до извода, че 'ДВГ си е разработен'...
Да, неправилен израз - вероятно по-правилният е 'няма нужда от специално разработване', като разработката е опростена до малко по-разнообразна употреба няколкостотин километра без излишен ентусиазъм...
Вследствие на което отлаганията са толкова малко, че без проблем биват уловени от филтъра без да нарушават нормалната му работоспособност...
И това води допълнителната смяна на маслото да стане излишна... Не че има нещо лошо в смяната на маслото...
Но дори и да не се смени, съвсем не смятам, че 'това би скъсило живота на ДВГ'... Дори и да е твоя до края на експлоатационният си живот...
P.S.
Тя е напреднала в металообработката... Но разработването на спирачките е нещо друго - там нагрявайки накладката по определен начин образуваш слой с определени свойства.. Която на всичкото отгоре е напасната към конкретният диск (а и е отложила част от своя материал върху диска).. Така, че за спирачките според мен е нещо съвсем друго.... Въпреки, че нови дискове и накладки реално ги разработваш за 15-20 минути с няколко спирания



Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
slowtraveler
- G.Nikolov
- Мнения: 3
- Регистриран на: 21 Апр 2025 12:58
- Местоположение: Благоевград
- Автомобил: Авенсис Т25/1.8 VVTI 1zz-fe
Сервизни интервали и смяна на консумативи
Мнение от G.Nikolov » 01 Май 2025 00:52
Нов съм във форума и от няколко месеца съм собственик на скромно возило втора ръка от маркта. Бих искал да пипитам за мнения за възможните последици от доливане на малсо при не достатъчно изстинал двигател?

G.Nikolov
WoLF
- max-2
- Мнения: 2098
- Регистриран на: 08 Дек 2005 19:15
- Местоположение: Пловдив
- Благодарил/а: 42 пъти
- Получена благодарност: 112 пъти
Сервизни интервали и смяна на консумативи
Мнение от max-2 » 01 Май 2025 14:31
Имах мазда сх5 дизел от поколението 2014. При смяна на масло, при наливане на новото масло двигателя започваше да пука като горещ ауспух при минус 5 градуса. Температурна деформация в главата

max-2
- G.Nikolov
- Мнения: 3
- Регистриран на: 21 Апр 2025 12:58
- Местоположение: Благоевград
- Автомобил: Авенсис Т25/1.8 VVTI 1zz-fe
Сервизни интервали и смяна на консумативи
Мнение от G.Nikolov » 01 Май 2025 15:01
Попитах от гледна точка на температурните разлики на загрятото масло вътре и това, което се долива, данеби да окаже влияние в последствие.
А самото доливане се налага поради причини, свързани с дългогодишната експлоатация и фабричен дефект.

G.Nikolov
-
- Мнения: 357
- Регистриран на: 04 Дек 2013 20:31
- Местоположение: София
- Автомобил: Toyota Corolla 1.6 e210
- Благодарил/а: 9 пъти
- Получена благодарност: 4 пъти
Сервизни интервали и смяна на консумативи
Мнение от Volkata » 02 Май 2025 09:37
Четох ръководството и търсих в интернет където показват меню за това което при мен го няма.
Благодаря.
Volkata
Обратно към “Общи технически въпроси”
- Всичко за TOYOTA
- ↳ Общи теми
- ↳ Клубни срещи
- ↳ Toyota Мания
- Технически въпроси
- ↳ Общи технически въпроси
- ↳ Двигатели
- ↳ Газови уредби
- ↳ Електрическа система, навигация, музика
- ↳ Хибридно задвижване - Hybrid Synergy Drive (HSD)
- ↳ Трансмисия
- ↳ Спирачна система
- ↳ Окачване
- ↳ Интериор/екстериор
- Електрически автомобили
- ↳ Общи разсъждения
- ↳ Електрически автомобили Тойота
- ↳ Зарядни станции
- LEXUS
- ↳ Общи теми
- ↳ Технически въпроси
- Отдел Subaru
- ↳ Subaru + MX5
- Пазар, магазини и услуги
- ↳ Купува части
- ↳ Продава части
- ↳ Купува / Продава автомобил
- ↳ Сервизи / Магазини / Услуги
- ↳ Черен списък на некоректни търговци и сервизи
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: Google [Bot], Semrush [Bot], Silent_Smile и 4 госта