Всичко което изгледах като тестове на хибридни малки Тойоти 4х4 ме накара да се съглася, че само за маркетинг е добавено и точно когато ти трябва истински е безполезно
Задно задвижване при 4х4 хибридни модели на TOYOTA
- WoLF
- Мнения: 3662
- Регистриран на: 05 Май 2016 09:21
- Местоположение: Стара Загора
- Автомобил: Приус '07
- Благодарил/а: 846 пъти
- Получена благодарност: 317 пъти
Задно задвижване при 4х4 хибридни модели на TOYOTA
Предните гуми при ускорение играят по-малка роля и 4х4 прави основно разлика от същия модел 4х2, когато е изпълнено предно с включване на задния мост при нужда. В случая само на задно в лоши условия може да Ви обясни някой фен на БМВ, дали би предпочел и отпред да има задвижване
Всичко което изгледах като тестове на хибридни малки Тойоти 4х4 ме накара да се съглася, че само за маркетинг е добавено и точно когато ти трябва истински е безполезно
Всичко което изгледах като тестове на хибридни малки Тойоти 4х4 ме накара да се съглася, че само за маркетинг е добавено и точно когато ти трябва истински е безполезно



-
Hursa
- Мнения: 6059
- Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
- Местоположение: Козлодуй
- Благодарил/а: 42 пъти
- Получена благодарност: 209 пъти
Задно задвижване при 4х4 хибридни модели на TOYOTA
Задните колела в завой се въртят с по-малка скорост (и разликата се увеличава с намаляване радиуса на завоя). Затова при "постоянно" предно - може да се включи задното, като ъгловата скорост - предавана към задния мост, може да се редуцира с точно задаване на частично приплъзване (ако е с "електронно" управление, например) на съединителната муфа към него. Но при "постоянно" задно - не може да се включи предното през съединител с увеличаване на предаваната ъглова скорост. Та ако ще е 4х4, то такова с три диференциала и задължителна блокировка на между осевия (или с ел мотор към задния - при много добро управление, па макар и с не голяма мощност).
А дали за бмв фена не би било по-лесно да реагира на занасянето при задно предаване, от колкото автомобила в зависимост от изменението на условията по протежение на завоя да реагира ту като автомобил с предно, ту като автомобил със задно, като може да се получи дори превъртане и на предни, и на задни колела.
А дали за бмв фена не би било по-лесно да реагира на занасянето при задно предаване, от колкото автомобила в зависимост от изменението на условията по протежение на завоя да реагира ту като автомобил с предно, ту като автомобил със задно, като може да се получи дори превъртане и на предни, и на задни колела.
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid
-
dracunculus
- Мнения: 1577
- Регистриран на: 06 Мар 2011 23:14
- Местоположение: Deutschland (Rosenheim am Inn)
- Благодарил/а: 221 пъти
- Получена благодарност: 138 пъти
Задно задвижване при 4х4 хибридни модели на TOYOTA
Ми не....имайки предвид как е реализирано задното предаване (по отношение на тракцията) при моя IS, мога да си представя, че при LS-a е също толкова адекватно при ускорение. При рязък старт в реални условия почти никога (освен на сняг) не съм усещал липса на тракция. Просто колата (задницата) си тежи достатъчно, потъва при рязък старт и изстрелва колата много по-добре от при предно предаване, например. Виж 4х4 бих искал да имам при 2,5т. кола на сняг, например
Toyota Corolla 1,6 Valvematic 2012 Luna Navi-> ех
Toyota Avensis 1,8 Valvematic 2017 Elegance MT
Lexus IS300h 2020 Luxury Line
Toyota Avensis 1,8 Valvematic 2017 Elegance MT
Lexus IS300h 2020 Luxury Line
-
mukot
- Мнения: 76
- Регистриран на: 08 Авг 2023 23:08
- Местоположение: София
- Автомобил: Toyota Corolla Cross 2,0 FWD
- Благодарил/а: 115 пъти
- Получена благодарност: 22 пъти
Задно задвижване при 4х4 хибридни модели на TOYOTA
Искам да дам един пример с актуален модел на друга марка. Honda CR-V. Варианта само на предно е с повече от половин секунда по-добро ускорение 0-100 от 4х4 варианта. Модела е достатъчно популярен и фирмата реномирана. Обаче предаването назад през Халдекса и карадана явно коства повече от електромотор отзад, както е при RAV4 и X-tail/Rogue/ и които се ускоряват до 100 по-добре с 4х4 отколкото само на предно. А Хонда са консервативни и най-вероятната причина да нямат електромотор на задната ос е недостатъчно тестван софтуер. 
- BOz
- Мнения: 4658
- Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 8 пъти
- Получена благодарност: 242 пъти
Задно задвижване при 4х4 хибридни модели на TOYOTA
Да, това си личи и затова директно предположих. Защото ако имаш опит, а не празни разсъждения, въобще нямаше да пишеш тия неща.
Като това. Значи да разбираме, че тези, които карат пълнопроводни автомобили не могат да карат, а всички други са номер едно.
След като и двете са механични задвижвания, значи има разлики, нали? Двете скоростни кутии нямат нищо общо и въобще не може да ги сравняваш. Които няма нищо общо с това дали е 4х4 или не.
Разход на електричарка -> 
Разход на хибрид ->
Разход на дизелов автоматик ->

Разход на хибрид ->

Разход на дизелов автоматик ->

-
vfr800
- Мнения: 545
- Регистриран на: 19 Сеп 2019 17:24
- Местоположение: София
- Автомобил: Тойота,Митсубиши,Нисан,Лексус
- Благодарил/а: 1 път
- Получена благодарност: 113 пъти
Задно задвижване при 4х4 хибридни модели на TOYOTA
Ако трябва да се качиш зимата само на задно някъде и то с автоматик ти пожелавам успех. Това е и причината новите лимузини да са 4х4 пък макар и зле реализирано. За сняг е достатъчно тях в калта няма да ги караш, ама изглеждаш смешно като тръгнеш да се катериш някъде и падне 10см сняг и всички се качват само ти с колата за 300к не можеш. Ако ще и най-добрия шофьор да си като не става, не става. Аз цял живот карам коли на задно предаване и просто не може да се сравнява с какъвто и да е автомобил с предно при ниско сцепление, а пък за 4х4 изобщо не коментираме.
-
dracunculus
- Мнения: 1577
- Регистриран на: 06 Мар 2011 23:14
- Местоположение: Deutschland (Rosenheim am Inn)
- Благодарил/а: 221 пъти
- Получена благодарност: 138 пъти
Задно задвижване при 4х4 хибридни модели на TOYOTA
Това за предното (че е по-добро) пък изобщо не съм съгласен. Поне при моите коли е точно ОБРАТНОТО. Доказа се не веднъж (сравнени двете коли на един и същи терен с еднакви зимни гуми, аз като шофьор и в двата случая). Особено Snow-режимът на Лексуса е доста добре измислен. Но да, и двата автомобила са нищо на сняг сравнени с А4 Allroad
Toyota Corolla 1,6 Valvematic 2012 Luna Navi-> ех
Toyota Avensis 1,8 Valvematic 2017 Elegance MT
Lexus IS300h 2020 Luxury Line
Toyota Avensis 1,8 Valvematic 2017 Elegance MT
Lexus IS300h 2020 Luxury Line
-
Двигателист
- Мнения: 588
- Регистриран на: 13 Окт 2008 23:32
- Местоположение: София
- Автомобил: Avensis 3S-FE,RAV4 XA30 1AZ-FE
- Благодарил/а: 29 пъти
- Получена благодарност: 88 пъти
Задно задвижване при 4х4 хибридни модели на TOYOTA
При RAV5 XA50 се справя доста добре. Гледах на какво я подлагат разни изпитатели интернет и мисля, че Тойота са напипали настройките. Може би трябва една идея по-силен заден мотор, но явно там има други пречки (батерия). Yaris Cross е на другия полюс, според мен. Абсолютно безполезно задно задвижване. Там освен плахото управление, вероятно се касае и просто за слаб мотор.
Офтопик
► Виж съдържание
-
Hursa
- Мнения: 6059
- Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
- Местоположение: Козлодуй
- Благодарил/а: 42 пъти
- Получена благодарност: 209 пъти
Задно задвижване при 4х4 хибридни модели на TOYOTA
Явно са подобрили значително настройките при новото поколение хибридни 4х4 (поне при хибридния рав 50, както се вижда от клипа), но дори така - дали задния двигател има принос за ускорения и завои при сравнително добро сцепление - вижте колко време му трябва, колко време превърта преди да се прояви (аз мислех, че се задейства моментално при ускорения, независимо дали превърта колела, за да е близко до "перманентно задвижване" на четирите колела). А така, докато се задейства и при по-слабо сцепление и ограничено приплъзване - автомобила ще се е ускорил от предните задвижващи. Не мисля, че мощността е малка, вижте че дори при рав 50 е намалена мощността на задния мотор - след като се задейства с такова закъснение, при по-висока скорост едва ли въобще се стига до задействането му, а само в такива случаи би била нужна по-голяма мощност. От клипа за яриса - не се разбира, дали е с обновената хибридна система, не намирам и дали мощността на задния мотор при нея е променена. Преди обновлението дават, че задния мотор е 5 кс (и 52 Нм) - но не мисля, че в мощността е проблема, според мен е повече от достатъчна да задвижи така дори в пъти по-тежък автомобил. (Може би с обновената система реагира по-добре.)
► Виж съдържание
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid
- slowtraveler
- Мнения: 6666
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 404 пъти
- Получена благодарност: 436 пъти
Задно задвижване при 4х4 хибридни модели на TOYOTA
Едното няма връзка с другото... То и Джипа бе със 'съединител' към предните колела, което не му пречеше да се представя много добре и извън пътя...
При LS поведението е изключително приятно и 4х4 наистина е нужно защото колата наистина е тежка - при малко по-лошо сцепление мощността е достатъчна за да започне да върти гуми ако не е 4х4 (а и ако е 4х4
Но многократно съм споменавал, че сравнявайки 4х4 на RX и на Джипа - двете нямаха НИЩО ОБЩО - едното е напълно предвидимо, вършещо работа, докато другото е повече за това 'айде да го има' (е - малко грубо казано - би помогнало при леки условия безусловно)
-
Hursa
- Мнения: 6059
- Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
- Местоположение: Козлодуй
- Благодарил/а: 42 пъти
- Получена благодарност: 209 пъти
Задно задвижване при 4х4 хибридни модели на TOYOTA
Не, в случая, с лексус лс500х едва ли става дума за представяне извън пътя, а аз пишех за представяне при добро сцепление. Също така, поне според описанията (доста повърхностни - поне всички, които аз четох) на тези електронно управляеми муфи, бях останал с впечатление, че те се задействат винаги, при подаване газ, та дори и в завои. И така, симулират представяне, близко до перманентно задвижване на четерите колела (в случая). Но гледайки тестовете (поне тези, които изгледах на автомобили с такива), уж с "мигновено задействане" - все пак си личи, че се задействат при превъртане, вярно доста бързо при някои, но все пак след превъртане на постоянно действащата ос. При ниска скорост и особено при потегляне - явно върши работа и то явно много добра. Но при висока скорост, та и при средна скорост - едва ли ще върши работа. Особено, при сцепление, което макар и по-слабо, съвсем не е като сцеплението на лед, та и утъпкан сняг. Докато се задейства - момента ще бъде изпуснат при такива условия, ако въобще се задейства. А тогава, при добро сцепление, те едва ли биха се задействали - освен при определени условия при потегляне и ниска скорост. Т. е. не могат да бъдат сравнявани с автомобилите с перманентно задвижване на четерите колела. Може би поради това - действително по-спортните шосейни автомобили, са или със "задни" задвижващи или с перманентно задвижване на четерите колела (което все пак си е сравнително по-рядко срещано решение). Така, че всеки трябва да реши, дали за него има нужда от awd. Ако шофираме по шосетата, ако шофираме сравнително рядко в при по-тежки зимни условия - защо да се примиряваме с недостатъците, които носи awd, за редките случаи, при които би имало приложение. Както е при лексус лс500х например - вижте, че варианта с awd дава по-слабо ускорение, при добри условия вярно. А при завои - такъв вариант, с муфа към предните колела - при над определена скорост (според мен, сравнително ниска), вероятно има забрана за задействането и.
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid
-
dracunculus
- Мнения: 1577
- Регистриран на: 06 Мар 2011 23:14
- Местоположение: Deutschland (Rosenheim am Inn)
- Благодарил/а: 221 пъти
- Получена благодарност: 138 пъти
Задно задвижване при 4х4 хибридни модели на TOYOTA
По-слабо ускорение с 0,1 секунда до 100 (според актуалната брошура). Е, не го смятам за значим недостатък. И това е ускорение в идеални условия, на сух асфалт. Дори и при най-леко влажен път LS-ът на задно със сигурност ще даде много по-лоша динамика от този с 4х4. Имайки предвид, че конкретно при ТАЗИ кола 4х4 системата е истински добра, а не е просто едно слабо ел. моторче, то със сигурност би била от полза и бих я предпочел
Последно промяна от dracunculus на 15 Апр 2025 21:13, променено общо 1 път.
Toyota Corolla 1,6 Valvematic 2012 Luna Navi-> ех
Toyota Avensis 1,8 Valvematic 2017 Elegance MT
Lexus IS300h 2020 Luxury Line
Toyota Avensis 1,8 Valvematic 2017 Elegance MT
Lexus IS300h 2020 Luxury Line
- slowtraveler
- Мнения: 6666
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 404 пъти
- Получена благодарност: 436 пъти
Задно задвижване при 4х4 хибридни модели на TOYOTA
Hursa, това са чисто теоретични въпроси, които май ги обсъждахме...
Накратко моето впечатление от три автомобила - LS, Джипа и Кашкая...
Всички - с 'електронно управляеми муфи'... Джипа се водеше 'постоянно зацепено 4х4', което представлява постоянно частично зацепена муфа, която се 'затяга' допълнително ако има нужда... До 100%... Усещането бе на чисто 4х4 без никакви компромиси...
LS имаше абсолютно същото усещане както Джипа... По-бавното ускорение при идеални условия според мен е само заради допълнителната маса, и нещата се обръщат при реални условия с неидеално сцепление...
Кашкая е с напълно развързана задна муфа, която се затяга при нужда....
ОБАЧЕ.. Дори и на Кашкая електрониката затяга задната муфа превантивно (гледал съм го и през диагностиката) - например ПРЕДИ тръгване подадеш ли газ то започва затягането. Ако е повечко газ - повече затягане... Още на ниво ЕКУ и датчик на предавките, без въобще да има значение дали се въртят гумите.
И други такива подобни хватки... Уж над 40км/ч муфата е винаги развързана... Ама при лед ми се е включвала и над 80км/ч (усещал съм стабилното поведение и липса на опит за превъртане на предни гуми) - след това прочетох малките букви, че 'можело да затегне и при други случаи ако възникнала нужда или за да помогне на АБС, ЕСП и т.н.. Така, че съвсем добре се справят тези системи... А това, че основният водещ мост превърта преди 'изключваемият' не е нещо невероятно - дори и при Джипа го имаше този ефект защото обикновено прехвърляше нещо от рода 20/80% при спортен режим (май при стандартен бе 40/60)... При стартиране и увеличаване на мощността, първо съвсем логично превъртат тези, на които е прехвърлен по-голям въртящ момент, въпреки, че и другият мост вече предава усилие пътя.. И когато въртящият момент на ДВГ се повиши достатъчно (а и електрониката почва да прехвърля повече въртящ момент на непревъртащият мост) - тогава превърта и другият мост... Така, че не виждам драма... Драмата за мен е повече в логиката/софтуера... RX не можеше да се сравнява по никакъв параметър в това отношение с Джипа - при RX се виждаше безразборно превъртане на гуми в дълбок сняг на места, на които джипът си се движеше като на сухо...
Накратко моето впечатление от три автомобила - LS, Джипа и Кашкая...
Всички - с 'електронно управляеми муфи'... Джипа се водеше 'постоянно зацепено 4х4', което представлява постоянно частично зацепена муфа, която се 'затяга' допълнително ако има нужда... До 100%... Усещането бе на чисто 4х4 без никакви компромиси...
LS имаше абсолютно същото усещане както Джипа... По-бавното ускорение при идеални условия според мен е само заради допълнителната маса, и нещата се обръщат при реални условия с неидеално сцепление...
Кашкая е с напълно развързана задна муфа, която се затяга при нужда....
ОБАЧЕ.. Дори и на Кашкая електрониката затяга задната муфа превантивно (гледал съм го и през диагностиката) - например ПРЕДИ тръгване подадеш ли газ то започва затягането. Ако е повечко газ - повече затягане... Още на ниво ЕКУ и датчик на предавките, без въобще да има значение дали се въртят гумите.
И други такива подобни хватки... Уж над 40км/ч муфата е винаги развързана... Ама при лед ми се е включвала и над 80км/ч (усещал съм стабилното поведение и липса на опит за превъртане на предни гуми) - след това прочетох малките букви, че 'можело да затегне и при други случаи ако възникнала нужда или за да помогне на АБС, ЕСП и т.н.. Така, че съвсем добре се справят тези системи... А това, че основният водещ мост превърта преди 'изключваемият' не е нещо невероятно - дори и при Джипа го имаше този ефект защото обикновено прехвърляше нещо от рода 20/80% при спортен режим (май при стандартен бе 40/60)... При стартиране и увеличаване на мощността, първо съвсем логично превъртат тези, на които е прехвърлен по-голям въртящ момент, въпреки, че и другият мост вече предава усилие пътя.. И когато въртящият момент на ДВГ се повиши достатъчно (а и електрониката почва да прехвърля повече въртящ момент на непревъртащият мост) - тогава превърта и другият мост... Така, че не виждам драма... Драмата за мен е повече в логиката/софтуера... RX не можеше да се сравнява по никакъв параметър в това отношение с Джипа - при RX се виждаше безразборно превъртане на гуми в дълбок сняг на места, на които джипът си се движеше като на сухо...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
-
Hursa
- Мнения: 6059
- Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
- Местоположение: Козлодуй
- Благодарил/а: 42 пъти
- Получена благодарност: 209 пъти
Задно задвижване при 4х4 хибридни модели на TOYOTA
Това е по-лошия вариант, така се получава вътрешна циркулация, циркулация на мощността в трансмисията във всеки завои (и по-лошото е че има винаги място, дори ако няма целенаправлено "частично зацепване", макар и в много незначителна степен.
Това няма как да стане, не и с муфа.
Всъщност и при 4 х 4 реализирано с три диференциала, особено ако диференциала не е с повишено триене - колелата на ролките ще превъртят.
Но трябва доста писане, за да се разпише, а трябва да се спи.
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid
- BOz
- Мнения: 4658
- Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 8 пъти
- Получена благодарност: 242 пъти
Задно задвижване при 4х4 хибридни модели на TOYOTA
Бръщолевене.
Може ли да дадеш инфо за муфата на ЛС500х?
Може ли да дадеш инфо за муфата на ЛС500х?
Разход на електричарка -> 
Разход на хибрид ->
Разход на дизелов автоматик ->

Разход на хибрид ->

Разход на дизелов автоматик ->

Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 1 гост